|   15:07:40
דלג
מנדי ספדי פובליציסט   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

אוייבי האלוהים

האם לבנון עתידה להפוך לרפובליקה איסלאמית כפי שקורה כיום בדרום לבנון, שהפכה למיני רפובליקה איסלאמית שמנהיגה הרוחני הוא חסן נסראללה הכפוף ישירות לחומיני?
15/11/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות

אין אויב לאלוהים ולאיסלאם ההגון יותר מהטרור בכלל, והטרור האיסלאמי בפרט, והנאבקים בטרור הם מקיימי מצוות החיים ודברי האלוהים, ואין זכות שניתנת לאודם ליטול חיי חפים מפשע לקידום מטרותיו.

נכון שהתנועה האיסלאמית וראאד סלאח שעומד בראשה אינם יכולים להוות כוח שיאיים איום ממשי על ביטחון ישראל, אולם האידיאולוגיה שהוא ואנשיו מקדמים היא האיום העתידי הנשקף על ישראל, ביטחונה ועתידה במזרח התיכון. ובאותה מידה החיזבאללה ככוח צבאי לא יכול להוות איום קיומי על מדינת ישראל, למרות ההשפלה שהנחיל עלינו במלחמה האחרונה, אך האידיאולוגיה שלו שיש בה קו דמיון זהה לזו של סלאח, מאיימת על עתידה השלטוני של לבנון שעשויה לשנות את זהותה, וישנה דאגה שניצחון צבאי (כפי שההשפלה נחשבת בעיני העולם הערבי) המיוחס לארגון אחד, שחי באזור אחד, בעל זהות דתית אחת ואידיאולוגיה קיצונית אחת מהווה סכנה עתידית חמורה.

כי גם בלבנון, כמו ישראל, ישנה דאגה לעתיד זהותה של המדינה, והיו שהזהירו כמו המרצה גב' אמאל סעד, וההיסטוריון הלבנוני וליד שרארה, שהפילוג של חיזבאללה מתנועת אמל בשנת 82 נועד לסלול את הדרך להפיכת לבנון למשטר אלפקיה (כוהני דת) זהה לזה של המשטר הח'ומנאי באירן, ולצורך סלילת הדרך למימוש יעדם היה צורך בהקמת צבא אלפקיה או מליציות אלפקיה, וכך הקימו את הזרוע הצבאית על טהרת השיעים ח'ומיניסטים, שדחתה בני עדות אחרות שמניינם בלבנון 18 עדות וזרמים שונים.

והמליציות האלה גדלו עקב תמיכת סוריה באירן במלחמתה נגד עירק, והחימוש מצא את מסלולו מאירן דרך סוריה אל חיזבאללה, בזמן שלבנון התבוססה במלחמת אחים, והמערב, למרות שידע על החימוש והכוח שצובר חיזבאללה לפני ואחרי שנות ה- 90, העלים עין כי היה עסוק, פעם במלחמת המפרץ, פעם בפיגועי ה- 11 בספטמבר, המרדף אחר בן-לאדן והמלחמה באפגניסטן ועירק שממשיכות להעסיק את העולם המערבי עד היום. ובישראל התעסקנו עם אינתיפאדה, פיגועים, הינתקות וכך הפקרנו את השטח לחיזבאללה שעשה בו ככל העולה על רוחו. בשנים אלה ולצד החימוש החל מרדף אחר גיוס כספים בדרכים כשרות ולא כשרות, יחד עם המרוץ לכיבוש מושבים בפרלמנט ובממשלה כדי לגייס עוד כסף באמצעות כוח ושלטון.

כך שכולם ידעו, העלימו עין, הזניחו ושתקו כשחיזבאללה גדל והתעצם, כמו כדור שלג שהמשטר הלבנוני עמד חסר אונים ולא היה מסוגל עוד לעצרו. צבא אלפקיה של חיזבאללה הפך לצבא הגדול והמצויד ביותר מבין הכוחות השונים בלבנון, והלכה למעשה החל בישום שלטון אלפקיה בדרום לבנון, אחרת איך תסבירו שהמלחמה התנהלה רק מול חיזבאללה, ואיך תסבירו שחיזבאללה מורכב רק ממוסלמים והתעלמו משאר הדתות, ואיך תסבירו שהמוסלמים שבחיזבאללה הם רק שיעים והתעלמו מהסונים, ואיך תסבירו שהשיעים החברים בחיזבאללה הם רק כאלה שמאמינים בדרכו של חומיני, ואיך תסבירו את התפשטות אגודות הצדקה החברתיות והדתיות והרפואיות והחינוכיות בדרום לבנון, וכל האגודות האלה נקראו ע"ש מנהיגים אירניים ובראשם חומיני, ולמה בכל אירוע פוליטי או צבאי או דתי מניפים את תמונותיהם של חומיני, עלי חמינאי, מוחמד חאתמי ואחמדיניג'אד ואחרים ממנהיגי אירן בעבר ובהווה.

שאלות רבות שתשובותיהן טמונות באידיאולוגיה דתית פוליטית ספציפית, וישנה עוד הוכחה לאימוץ חיזבאללה לאידיאולוגיה החומינית וחזונה להפוך את לבנון למדינה איסלאמית חומיניסטית.

עלי אחמוד מוחתשמי הוא אחד מתלמידיו הנאמנים של חומיני ופוליטיקאי בולט מאוד, היה שגריר בסוריה ולבנון ושר הפנים באירן, והוא זה שהוציא את חיזבאללה מהרחם של תנועת אמל, מכאן שהאיש אינו סתם תימהוני ופטפטן, לאחרונה חשף בראיון עיתונאי את הנסתר באשר לחיזבאללה, ובשלושה משפטים הגדיר את עבר חיזבאללה ההווה שלו ועתידו, כמו העתיד שצפוי ללבנון כשאמר: חיזבאללה הוא חלק מהשלטון האירני.

חיזבאללה הוא מרכיב מרכזי בממסד הצבאי-ביטחוני אירני. הקשר של חיזבאללה לאירן הוא הרבה יותר מקשר של משטר מהפכני במפלגה, או ארגון מהפכני מחוץ לגבולות המדינה.

כשמנתחים את שלושת המשפטים נשאלת השאלה האם לבנון עתידה להפוך לרפובליקה איסלאמית כפי שקורה כיום בדרום לבנון, שהפכה למיני רפובליקה איסלאמית שמנהיגה הרוחני הוא חסן נסראללה הכפוף ישירות לחומיני?

במעבר בקו הדמיון מלבנון וחיזבאללה של חסן נסראללה לישראל והתנועה האיסלאמית של ראאד סלאח, שגם כאן הקבוצה הקיצונית התפלגה מהתנועה האיסלאמית של נימר דרוויש שנחשב למתון יותר מסלאח, וגם כאן ראאד סלאח קרא להקמת מליציות איסלאמיות כביכול כדי לשמור על המקומות הקדושים לאיסלאם, אם כי מאחורי החשיבה על הקמת מליציות עומד הרצון להתבסס ככוח בל יעורער, בדרך להקמת מדינת חליפות איסלאמית כפי שהצהירו איבראהים סרסור וכמאל ח'טיב, ולמרות שצעדיו של סלאח מוגבלים יותר מאלה של נסראללה הודות להשתרשות כוח החוק וזרועות הביטחון בישראל, אם כי בצעדים איטיים ומתוכננים היטב מצליח סלאח להערים עליהם ולהתקדם.

הבסיס להקמת התנועה האיסלאמית החל לאחר שנים של נתק כמעט מוחלט בין ערביי ישראל לעולם האיסלאמי 48-67 בעקבות בריחתם של המנהיגים הדתיים מישראל עת קום המדינה.

אך לאחר ניצחון ישראל במלחמת 67 שהביאה לפשיטת רגל של פאן הערביות החילוני, התחזקה האלטרנטיבה האיסלאמיסטית והתקרבות לאידיאולוגית "האחים המוסלמים", והתחיל דור של ייצור מנהיגי דת בקרב ערביי ישראל, כך הגיע עבדאללה נימר דרוויש ללמוד במכללה דתית בשכם והוסמך כמורה לאיסלאם ונושא דרשות, בשנת 79 הקים את ארגון "אוסרת אלג'יהאד" (משפחת הג'יהאד) ובשנת 80 נעצר ונשפט לשלוש שנים על השתייכות להתארגנות חבלנית.

בתקופת מעצרו הפנים דרוויש שלא ניתן לקרב את הקץ ולקדם את שלב הג'יהאד בשחרור פלשתין, והחליט לא לדחוק את הקץ, כשסבר שאין לזרז את הדרך לקראת הגשמת המטרות, ויש להתאזר בסבלנות ולנהוג לפי תורת השלבים: שלב ראשון חזרה בתשובה המונית. שלב שני בניית העדה (אומה) המוסלמית ע"י מנגנוני עשייה חברתיים וחינוכיים, והשלב השלישי הוא הג'יהאד - שחרור אלים בסיוע חיצוני וסלילת הדרך להקמתה של מדינה איסלאמית.

התנועה האיסלאמית קמה לאחר שחרורו של נימר דרוויש ב- 83 מהכלא והחלה בשלב הראשון בתהליך ההתעוררות האיסלאמית בקרב ערביי ישראל וצבירת כוח, ובשנות ה- 90 התפצלה לשני פלגים שהמתון ביניהם הוא זה של עבדאללה נימר דרוויש, והקיצוני ששועט לעבר מימוש חזונו האיסלאמי זהו ראאד סלאח שמרד במסגרת תורת השלבים ועושה צעדיו קדימה, ולצורך כך גייס לשירותו את מסגד אל-אקצה-ירושלים שנחשב "אול אלקובלתין ות'אלת' אלחרמין" (כיוון התפילה הראשון והעיר השלישית בקדושתה), שהפך לאמצעי חשוב בגיוס דעת קהל מקומית ובין לאומית במאבק הפלשתיני נגד הציונות והיהדות.

ומשחזר סלאח את פעילות המופתי חאג' אמין אלחוסייני אשר הוביל מאבק פוליטי נגד היישוב היהודי, בטענה כי קיימת מזימה ציונית להריסת המסגדים הקדושים שעל הר-הבית, ראאד סלאח יצא עם הסיסמה "אל-אקצה בח'טר" (אל-אקצה בסכנה) שעוררה אחריה תהודה רבה ונוכח לדעת שזה המנוף לזכות באהדה ובתמיכה מקומית וחיצונית, והפך את פסטיבל אל-אקצה לאירוע שנתי שחובק עשרות אלפי משתתפים, ומגויסים בו מאות אלפי שקלים לפעילות התנועה האיסלאמית.

פסטיבל זה מהווה מקור להטפה דתית לאיסלאם הרדיקאלי מחד-גיסא, ומפגש להסתה פרועה נגד ישראל ומדינת היהודים מאידך-גיסא, ובנוסף לכך לתנועה האיסלאמית ישנו כלי נוסף שמשמש אותם להטפה דתית ולהסתה וזה עיתון "סאות אלחק ואלחוריה" שמופץ גם באינטרנט, בו מתפרסמים מאמרים ופרשניות בנושאי דת ואיסלאם, ולצד זה מאמרים פוליטיים הנוגעים בהתפתחויות במזרח התיכון מנקודת מבט איסלאמית, עם פרשנויות שמקשרות התפתחויות אלה לאיסלאם והכוונה לעתיד בו האיסלאם יתפשט על כל העולם ומרכזו יהיה בירושלים.

פעילותה של התנועה האיסלאמית לא נגמרת בהטפה דתית והסתה מילולית, אלא הפהיא מפגינה מעורבות מעשית בסיוע לארגוני הטרור הפלשתיני ותמיכה בטרור הבינלאומי. לקשר של התנועה האיסלאמית בתנועות רדיקאליות וארגוני טרור, ולחזון האיסלאמי ושלטון החליפות בישראל אתייחס במאמר הבא.

תאריך:  15/11/2006   |   עודכן:  15/11/2006
מנדי ספדי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אוייבי האלוהים
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
A M Roll
15/11/06 09:24
2
ת"א
15/11/06 11:16
 
ישראלי בחו"ל
15/11/06 19:34
3
עיר הכרמל
15/11/06 12:38
4
יורם גילעד
15/11/06 18:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נשים רבות, ובעיקר אימהות צעירות, מעדיפות לעבוד מהבית. בשנים האחרונות נראה כי מגמה זו רק הולכת ומתרחבת. גם לעבוד וגם להיות בבית - פתרון אידיאלי. במה זה כרוך, ועל מה צריך לחשוב לפני כן:
15/11/2006  |  דני וידיסלבסקי  |   מאמרים
למרות שמצעד הגאווה/הדאבה, התאווה/התועבה, כבר מאחורינו, עדיין המולתו התקשורתית מהדהדת באזניי, ועדיין מחולות בעל-פעור מתהוללים בתחתית ההר. אומנם דבריי ייקראו סביב שבת פרשת חיי-שרה, שבה האווירה המשפחתית מאופיינת בְּרוֹך, בענווה ובהכרזה בת-האלמוות: "מה' אישה לאיש"! [ראו ציטוט בצד המאמר] מכל מקום אני עדיין שרוי בפרשת השבוע אשר לאורה נכתבים הדברים, פרשת מעשי סדום... לא אוכל איפוא לדלג על פרשה זו, ואמרתי אשנה פרק זה.
15/11/2006  |  הרב ישראל רוזן  |   מאמרים
כדי להילחם בתופעות שילטוניות שליליות, ושחיתות בכללן, יש ליצור הבחנה בין סוגי התופעות, ולקדם דרכי פעולה מותאמות לכל אחת. שימוש במושג שחיתות לתאור כל מעשה שלילי, רק בגלל הקונוטציה השלילית הפופוליסטית שלו, דווקא מרחיק את העשייה הממוקדת בשחיתות ע"פ הגדרתה.
14/11/2006  |  איתן גנור  |   מאמרים
יש גישה הרווחת בחלק מהציבור הישראלי, אליה התוודעתי תוך כדי דיונים שונים, לפיה מדינת ישראל לא צריכה לפקח על הכספים שהיא מעבירה לפלשתינים, כמו גם על הכספים שמדינת ישראל מאפשרת העברתם, בהיות הרשות הפלשתינית, לכאורה, עצמאית ונפרדת ממדינת ישראל.
14/11/2006  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
יותר ויותר ארגונים מבינים היום את הערך המוסף של רווחת העובד ומשתדלים להיות קשובים יותר לצרכיו ולהרגשתו בקשר למקום העבודה.
14/11/2006  |  יעל לוטן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il