|   15:07:40
דלג
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

עלה תאנה לגירוש

כל מה שהשילוש הבלתי קדוש אולמרט-לבני-פרץ מבקש הוא רק תירוץ. "הרכב מתון של הממשלה הפלשתינית" - זה הביטוי שכבר הושמע ב"קול ישראל" - יספק להם עלה תאנה לכסות את ערוותו של גירוש נוסף
19/11/2006  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   תוכנית ההתכנסות   |   תגובות

לפני למעלה מעשרים שנה כתבתי את הספרון "הלם הנסיגה בארץ ישראל", שזיכה אותי - בין היתר - בכינוי "נביא-חורבן". בשנה שעברה, לקראת הגירוש, נפלה החוברת לידם של שני חברים והיא נראתה להם כל כך אקטואלית, עד שביקשו ממני להוציאה מחדש.

וכך נאמר בהקדמה לפרסום החדש, שראה אור זה עתה:

"ספרון זה הופיע לראשונה בינואר 1986. הוא כוון נגד תוכנית "השלום" של פרס.

חלפו 20 שנה, וכבר עברה עלינו גלות ראשונה בארץ-ישראל. 25 יישובים יהודיים נמסרו לידי האוייב והונחה התשתית הרעיונית, הפסיכולוגית והפיסית לחיסול ההתיישבות היהודית.

בשלב הראשון, שלב "ניקוי" במת ההר, מדובר על הגליית כ- 100,000 יהודים כדי לפנות מקום ל"מדינה הפלשתינית בעלת הגבולות הזמניים", עפ"י מפת הדרכים.

הפעם, לא רחבעם אחד מפלג את העם והממלכה. מפלגים רבים קמו עלינו. תחילה, אריאל שרון ואחריו אהוד אולמרט, אך תמיד המושך בחוטים היה והווה שמעון פרס - לפני 20 שנה... כמו בימים אלה.

הספרון כמות שהוא היה יכול להיכתב היום... שיניתי בו והוספתי לו את מה שהתחייב מחלוף הזמן. למרבה הצער, חלק מן התהליכים שנחזו כבר התגשמו, ובמרכזם תחילת הנטישה של ארץ-ישראל, מלווה בקרע מסוכן ומעורר דאגה בקרב עמנו.

מהדורה זאת יוצאת בזמן אמת, כאשר התוכניות לגירוש כל היהודים היושבים מעבר ל"גדר ההפרדה" כבר מוכנות. מי יתן, ותתרום ולו במשהו לעצור את גלגלי אותו הגורל המר, שלכל אורך ההיסטוריה גורם לנו להחריב במו ידינו את מה שאנחנו יודעים לבנות בכל כך הרבה מסירות, כשרון ועמל, יזע ודם."

בבית-אל נערך כנס של "מגיני ארץ", יוזמה שכשמה כן היא: התארגנות במטרה להגן על מפעל ההתנחלות מפני גירוש נוסף - הפעם, חלילה, בממדים של פי 10 מן הגירוש הקודם. בעניין זה, מוצע לציבור להתייחס לשקט הנוכחי כאל השקט-שלפני-הסערה.

יש הרבה סימנים מדאיגים באופק, ובראש וראשונה העובדה, שפרט למפלגה אחת, האיחוד הלאומי, אין בכנסת אף מפלגה השוללת את הקמתה של מדינה פלשתינית בלב ארץ התנ"ך, וזה כולל כמובן את ראש הליכוד, נתניהו, וראש "ישראל ביתנו" - אביגדור ליברמן.

הלקח היחיד שאולמרט ומפלגתו הפיקו מן התוצאות הקטסטרופליות של גירוש קיץ 2005, הוא שהגירוש הבא לא יהיה חד-צדדי. כלומר, לפני שיתבצע יחובר איזה נייר חסר-ערך עם ערבי פלשתיני כלשהו, שאותו יכנו בלשון סגי נהור:"פרטנר". לא קל למצוא היום פרטנר, אפילו לצורך חתימה על נייר שהכל יודעים שאין כל כוונה לקיים את מה שרשום בו. מפני שלשלטון החמאסי יש עקרונות, ובתוכם הכלל המקודש שהמדינה שהם קוראים לה "היישות הציונית", לא יתכן להכיר בה, מפני שהיא מיועדת להשמדה. החמאס מתעקש לומר זאת בגלוי, מסרב להסתיר את הכוונה הזאת, כפי שעושה הפתח.

אך לא אלמן ישמעאל - וגם עשיו, האירופאים הבוחשים בקלחת מאחורי הקלעים. עכשיו מתאמצים ליצור "ממשלה" חמאסית חדשה שתכלול מיעוט פתחי לטיהור השרץ. והואיל ואת מכחיש השואה ומממן טבח מינכן, אבו מאזן, כבר הכשרנו מזמן - הוא, כביכול, יהיה "הפרטנר" - ולא חשוב שהזנב ה"כשר" הזה יהיה מוברג על גוף שימשיך להכריז על טומאתו. והואיל וכל מה שהשילוש הבלתי קדוש אולמרט-לבני-פרץ מבקש הוא רק תירוץ, תספיק להם אחיזת העיניים הזאת כדי "לשבור את הקפאון המדיני". "הרכב מתון של הממשלה הפלשתינית" - זה הביטוי שכבר הושמע ב"קול ישראל" - יספק להם עלה תאנה לכסות את ערוותו של גירוש נוסף. לתוצאה הזאת יתחברו גם הכחות החדשים העולים בממשל האמריקני - שונא ישראל בייקר, מי שהיה שר החוץ אצל בוש האב, ושר ההגנה החדש גייטס, מחליפו של רמספלד.

במצב הזה רק היישובים היהודיים ביש"ע יכולים לשמש כמחסום בפני הנחשול הפלשתיני. כל עוד הם קיימים, לא תוכל לקום מדינה פלשתינית במערב ארץ ישראל - וזו אכן היתה מלכתחילה הכוונה בהקמת מפעל ההתנחלות: להבטיח את אחיזתו של העם היהודי בלב המולדת היהודית. ובמילים אחרות, הבית ביש"ע לא הוקם כדי "להגן על ה ב י ת", כ"א להגן על ה א ר ץ. בית להגן רק עליו, ניתן להקים גם ברמת השרון.

וכך חזרנו אל "מגיני ארץ": איך נשענים על היישובים ביהודה ושומרון ועל מעגל התומכים בהם בארץ ובעולם, כדי להגן על הארץ?

בכנס בבית אל, בהשתתפות של כ- 60 נציגים מכל רחבי יש"ע (כולל פליטים מעזה), שנפתח בדברי ברכה של הרב זלמן מלמד וראש המועצה המקומית בית אל, מר משה רוזנבאום, נתקבל מסמך, ובו עקרונות היסוד במאבקנו על ארץ ישראל, ואלה הם:

א. מדינת ישראל אינה רשאית ואינה מוסמכת לפגוע בשלמותה של ארץ ישראל.

ב. אין מקום בארץ ישראל (המערבית, לפחות) לשום יישות ריבונית זרה.

ג. ניתוק כפוי של יהודים מארץ ישראל או ויתור עליה מצד מדינת ישראל, וכן הכרה במדינה פלשתינית - בטלים ומבוטלים.

ד. החרבה של יישובים יהודיים בארץ ישראל, עקירת תושביהם והגלייתם מהווים פשע מרובע:

פשע נגד הדת,

פשע נגד הלאום,

פשע נגד האנושות,

פשע נגד הביטחון, כלומר נגד חיי יהודים, וגם ערבים.

חוקים ופקודות הבאים להגשים את הפשעים האלה - אין לציית להם.

ה. למעשי עקירה, גירוש והגלייה יש להתנגד התנגדות פעילה, ובלבד שלא יהא זה באמצעים המיועדים לפגוע פיזית.

ו. יש לחתור "לשוב לכל יישוב", מן היישובים שנחרבו בקיץ, תשס"ה.

ז. יש לראות במעצר ובמאסר במאבק על א"י מעשה של מופת אזרחי מצד הקורבנות.


את המסמך חותמים הדברים האלה:

"התנגדות לשלטונות מתוך הגנה על א"י והיישובים, חריפה ככל שתהיה, אין בה כדי לגרוע מן הנאמנות המחלטת למדינת ישראל ולחוקיה, ומן החובה לשרת במערכותיה ובמלחמותיה, שהן מלחמות העם היהודי נגד צר ואוייב".

האמור במסמך הזה עונה לשאלה, למה יש צורך בהתארגנות זו, ומדוע אין לסמוך על מועצת יש"ע שתוביל את המאבק, אם חלילה ייכפה עלינו. התשובה היא, שמועצת יש"ע אינה מקבלת את התפיסה שהגירוש הוא בלתי חוקי, ושגם אם יוחלט עליו ברוב "דמוקרטי", יש להתייחס אליו כאל כזה.

גרוע מכך: מועצת יש"ע הודיעה, שתקבל את דין הגירוש הבא, חלילה, ובכך היא פרקה מראש מנאמני א"י, ההולכים בדרכה, את נשק ההתנגדות וזימנה להם את גורלם של גוש קטיף וצפון השומרון, חלילה. נוכח הכשל המנהיגותי הזה, מי שאינו מוכן לקבל מראש את דין הגירוש, חייב להעמיד את התזה הנגדית, לפיה - יהיה מה שיהיה, יישוב יהודי לא ייעקר עוד ומעמדו יהיה, לפחות, כמעמד כל כפר ערבי, משני צידי הקו הירוק, שלא יעלה על הדעת, עפ"י שום תוכנית מדינית, לעוקרו ולגרש את תושביו.

לצורך זה פועלים במגיני ארץ לגבש בכל יישוב גרעין מוביל, שיפקוד ביישוב אותם התושבים שהעקרונות הנ"ל מקובלים עליהם, והם מוכנים לפעול בהתאם, והללו יהיו נושאי ההתנגדות שישדרו לממשלה, לתושבי המדינה, ולעולם: עד כאן. לא ניתן לכם לבצע על גבנו "טיהור אתני". גם יהודים בארצם זכאים להגנה מפני פשעים נגד האנושות. איננו גרועים מן המוסלמים בקוסובו.

אם אמירה כזאת תגובה, ולו רק ע"י מידת הנחישות שגילו החרדים במאבק נגד מיצעד ההומו-לסבים - במקום להרים ידיים מראש, כפי שעשתה מועצת יש"ע - ניתן יהיה להציל את היישובים, ועמהם את ארץ ישראל.

הספרון, שנוספו לו פרקים חדשים, יצא בהוצאת "מרכז אריאל למחקרי מדיניות", בראשותו של אריה סתו. מאזינים המבקשים להזמין אותה יוכלו לפנות לשערי-תקוה ת.ד. 830, מיקוד 44810, טלפון 03-9063920, או אלי - לפי הכתובת קריית ארבע, רח' הרב קוק 9, מיקוד 90100. תרומה לכיסוי הוצאות תתקבל ברצון
תאריך:  19/11/2006   |   עודכן:  19/11/2006
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עלה תאנה לגירוש
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רעי לוי
19/11/06 10:21
2
A M Roll
19/11/06 11:03
פורום: תוכנית ההתכנסות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"מלחמת הגנרלים" - החלה. הדוח שהגיש האלוף יורם יאיר (יאיא) על תפקוד אוגדה 91 בפיקודו של תא"ל גל הירש ובמיוחד הדוח של האלוף אלמוג - על הקטע של חטיפת החיילים בלבד, שקרתה בגזרה ובאחריות של תא"ל גל הירש, הפכו אותו שלא ברצונו ל"כוכב הצפון", אבל לצערנו, במובנו השלילי בלבד.
19/11/2006  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
לא היה צורך בתחקירו של דורון אלמוג כדי לדעת שמדובר בכישלון מיותר, צורב ומשפיל. במשך שנים, במיוחד בחודשים האחרונים, הכריז חיזבאללה מעל ראשי כל הגגות כי בכוונתו לחטוף חיילים ישראלים. איום החטיפה, שתוצאותיו המדיניות, הצבאיות, המוראליות, הכלכליות ועוד - עד כדי גרירת ישראל למלחמה, כפי שקרה - היה תלוי מעל פיקוד הצפון כולו. זה היה האיום החמור ביותר, שלמניעת מימושו היה על המפקדים לזנוח כל דבר אחר, אפילו תוך ביטול פעולות אחרות. אפילו תוך ויתור על ליווי ביקור של נשות הדסה או ויצ"ו.
19/11/2006  |  עו"ד משה מכנס  |   מאמרים
בסניף הצפוני של בית הספר Kamin Education Centre פגשנו את עינת כץ (Eynat Katz), סגנית מנהלת בית הספר. עינת, ילידת רמת גן, הגיעה לקנדה בהיותה בכיתה ד' ונשלחה ללמוד בבתי-הספר אסוסיאייטד וצ'אט. לאחר מכן השלימה לימודים אקדמיים בתואר שני בלימודי חינוך ופסיכולוגיה. השיחה עם עינת קלחה והתארכה וניכר בה בעינת כי היא אוהבת את מקצוע החינוך, מחוברת אליו ומקדישה לו את עיקר מרצה בשעות השבוע.
18/11/2006  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
משה כחלון (46) נולד בגבעת אולגה, הסמוכה לחדרה להורים יוצאי לוב. הוא היה הילד השישי מבין שבעת ילדי המשפחה. לפני כחצי שנה הושבע לקדנציה שנייה בכנסת ישראל וכאחד שלא גדל עם כפית של זהב בפה הנושא החברתי קרוב מאוד לליבו.
18/11/2006  |  רונן ליבוביץ  |   מאמרים
בחיים הפוליטיים מנצנצים מדי פעם כוכבי שביט. לרוב, כגודל הציפייה מהם, כך גודל האכזבה. אריה אבנרי מספר ביומנו השבועי על שלושה אישים שזרחו בשמי הפוליטיקה הישראלית ומתגלים יותר ויותר כתקווה שהכזיבה, וגם על מנהלת לשכת ראש הממשלה, שגם התקוות ממנה נגוזו.
17/11/2006  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il