|   15:07:40
דלג
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

התיאטרונטו חוגג 19 שנה לקיומו

15 הצגות יועלו בבכורה במסגרת התיאטרונטו 10 הצגות תיאטרון למבוגרים יתמודדו על פרס ההצגה הטובה ביותר של הפסטיבל הפרס על סך 10,000 לראשונה! פסטיבל תיאטרונטו לילדים בנמל יפו
03/03/2009  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות
מלך החסידות [צילום: אליצור ראובני]

מיסטר סי [צילום: אליצור ראובני]

יונתן [צילום: אליצור ראובני]

קשישון [צילום: אליצור ראובני]

תיאטרונטו 2009, שיתקיים בין התאריכים 11-13 באפריל ביפו העתיקה ובנמל יפו, הוא חגיגת תיאטרון הכוללת השנה 10 הצגות יחיד למבוגרים, 5 הצגות יחיד לילדים, 4 הצגות יחיד אורחות, ועשרות אירועי חוצות, סדנאות לילדים, תערוכה ועוד.

פסטיבל התיאטרונטו מתקיים בשיתוף משרד המדע, תרבות וספורט, מנהל תרבות וכן האגף לתרבות ואמנויות עיריית תל אביב יפו, החברה לפיתוח יפו העתיקה, מנהלת נמל יפו, קרן מרק ריץ' ובימות 2000.

15 הצגות יועלו בבכורה במסגרת התיאטרונטו החוגג 19 שנה לקיומו.

10 הצגות תיאטרון למבוגרים יתמודדו על פרס ההצגה הטובה ביותר של הפסטיבל. הפרס על סך 10,000 שקל על שם השחקן נסים עזיקרי, בחסות קרן רבינוביץ' לאמנויות תל אביב.

ברחבת הפסטיבל תתקיים פעילות מיוחדת של סטודנטים מבית הספר לאמנויות הבמה של סמינר הקיבוצים בנושא: חינוך.

במתחם יפו העתיקה יתקיימו מופעים מוסיקליים במחווה לענקי הגאז', בניהולו של שלומי גולדנברג, כמו-כן, יערכו סיורים מודרכים, אמנים מקומיים יפתחו את דלתות הסטודיו שלהם ובגלריות השונות יינתנו הנחות לבאי הפסטיבל.

לראשונה! פסטיבל תיאטרונטו לילדים בנמל יפו - בשיתוף מרכז נא לגעת.

5 הצגות הילדים יופיעו במסגרת התחרותית. הפרס הראשון על סך 5,000 שקל, פרס עיריית תל אביב יפו.

שיתוף פעולה עם ערוץ לוגי

לקראת הפסטיבל, בשיתוף פעולה ייחודי, תתקיים תחרות לכתיבת מונולוגים: "מונולוגי", בערוץ לוגי. שלושת המונולוגים שיעלו לשלב הגמר יזכו לגרסה בימתית במסגרת טקס סיום הפסטיבל.

ההצגות לילדים יועלו בשיתוף מרכז "נא לגעת",מרכז תיאטרון לחרשים עיוורים בו תתקיים גם פעילות מיוחדת לילדים כמו החתמת ילדים על זכויות הילד בשיתוף עם "אמנסטי" ישראל, ובשיתוף ערוץ לוגי. במרכז "נא לגעת" תוצג הצגה אורחת "נקודת אור" של תיאטרון הקרון, העוסקת בחייו של ממציא כתב הברייל לואי ברייל.

שיתוף פעולה עם אמנסטי אינטרנשיונל - סניף ישראל

במלאת 60 שנה לחתימה על ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם חבר התיאטרונטו לארגון זכויות האדם הגדול בעולם, אמנסטי אינטרנשיונל על-מנת לסייע לקידום זכויות האדם בישראל. בשלושת ימי הפסטיבל יתקיימו שלל פעילויות ואירועים לילדים ומבוגרים כאחד: במתחם התיאטרונטו תוצג תערוכת חולצות בנושא זכויות פליטים - שיתוף פעולה ייחודי בין אמנסטי ישראל לבוגרי מגמת עיצוב גרפי מבית הספר לעיצוב שנקר; באירוע הנעילה של התיאטרונטו תציג השחקנית טלי ליברמן, מנולוג קצר ייחודי ומרתק על עבדות מודרנית, כחלק מפרויקט של אמנסטי ישראל העוסק במאבק בסחר בבני אדם; במתחם התיאטרונטו לילדים תוצג תערוכת איורים בינלאומית מתוך הספר "כולנו נולדנו שווים" (הוצאת כנרת זמורה ביתן ואמנסטי אינטרנשיונל) שמגיעה לראשונה לישראל מלונדון; בנוסף יתקיימו גם פעילות ציור לילדים ברוח סעיפי ההכרזה, כתיבת גלויות עידוד לילדים בעולם וחתימה מחדש של ילדים והורים על ההכרזה.

בימי הפסטיבל יתקיימו מופעים לילדים ברחבי הנמל וכן סדנאות יצירה ועוד.

הפעילות לילדים תתקיים בין השעות: 10:00 בבוקר עד 18:00 בערב. בנמל יפו, על אניה, תוצג ההצגה "האוצר" - בבמויו של נורמן עיסא, הצגה שטה לילדים בכל יום בשעה 11:00 בבוקר.

הפעם, הבחירה בין ההצעות לפסטיבל הייתה קשה. למעלה מ-85 הצעות הוגשו לוועדה שכללה את רועי הורוביץ, שיר פרייבר ויעקב אגמון, יו"ר. לוועדה הצטרף לבחירת הצגות הילדים גם גיל צ'רנוביץ'.

לאור ההצלחה של הפסטיבל בשנה שעברה ביפו העתיקה, הוחלט גם השנה לקיימו במתחם זה. הפסטיבל יתקיים באולמות שונים ביפו העתיקה באולמות: "נא לגעת" (הצגות לילדים), תיאטרון ערבי עברי, תיאטרון הסימטה, מועדון כליף, ובמוזיאון יפו לעתיקות.

בפסטיבל משתתפים עשרות יוצרים ושחקנים. זהו פסטיבל בין אישי בו שחקן יחיד יוצר דיאלוג ישיר עם הקהל.

אירועי חוצות וארועים נוספים – פסטיבל תיאטרונטו 2009
חרדת טיסה [צילום: אליצור ראובני]


שמח בנמל יפו – אירועי חוצות לילדים!

במסגרת התיאטרונטו הראשון לילדים יתקיים הפנינג חוצות ברחבי נמל יפו, במקביל להצגות התחרות לילדים המתקיימות במרכז "נא לגעת".

ההפנינג יכלול :אירועים תיאטרליים לילדים, מופעי חוצות, שעות סיפור בעברית ובערבית, מופעים מוסיקליים מיוחדים, יריד אמנים, סדנאות ועוד הרבה הפתעות.

פעילות מיוחדת לילדים בשיתוף "אמנסטי ישראל"

תערוכת איורים מיוחדת המגיעה היישר מלונדון לישראל בשיתוף "אמנסטי ישראל" ו"אמנסטי אינטרנשיונל" בעקבות הספר "כולנו לנולדים חופשיים" בהוצאת כנרת. הספר שיצא לאחרונה בהוצאת כנרת הוא הפקה בינלאומית של ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל". במסגרת התערוכה יוצגו איורים של אמנים שאיירו את הספר והתגייסו לפרויקט למען זכויות הילדים.

היידפארק 2009

במלאת 70 שנים למכללת סמינר הקיבוצים 70 שנים תקיים המכללה במסגרת פסטיבל תיאטרונטו "היידפארק אמנותי" בנושאים חברתיים-פוליטיים הקשורים בהוויה הישראלית. ב"היידפארק" משתתפים תלמידי משחק בימוי עיצוב ותיאטרון מחול ממכללת סמינר הקיבוצים שיציגו מיצגים ומיצבים פרי יצירתם ברחבת התיאטרון העברי ערבי במהלך התיאטרונטו.

הצגות יחיד אורחות בפסטיבל תיאטרונטו 2009
הבן של יעקב [צילום: אליצור ראובני]

לרקוד עם אבא – בכורה!

בהפקת מדיטק חולון

בימוי: משה קפטן, מחזה: איציק ויינגרטן, מוזיקה: יוסי בן נון, תפאורה ותלבושות: דנה צרפתי, תאורה: אורי מורג, שחקן: זהר שטראוס.

סיפור אהבה מרגש ונוגע ללב בין אב לילדו, המביא אל הבמה מערכת יחסים אמיצה, מצחיקה ומרגשת, דרך עיניו של נער תמים ורגיש עד כאב. ההצגה, שהועלתה לראשונה בפסטיבל תיאטרונטו 92' וזכתה בפרס ההצגה והמחזה, הוצגה מאות פעמים בארץ ובעולם.

משך ההצגה: שעה ללא הפסקה, קהל יעד: לגילאי 9 ומעלה.

מנחם בן מוכיח שיש אלוהים

הרצאה/שיחה/מופע יחיד/וידוי, המבוססים על הספר "מי צייר את הרקפת?" ספר לימודי אלוהים, שמנחם בן הוציא בשנה שעברה בהוצאת ידיעות אחרונות. המופע הרוחני הזה יערער את מושגי היסוד שלכם בענייני אלוהים, רפואה, חינוך, דת, מדינה. לא תצאו מן המופע הרוחני הזה מי שהייתם. בן יוכיח לכל אדם שפוי שיש אלוהים, יספר איך הגיע לגילויי אלוהים שלו, ומדוע דארווין הוא דאווין מוחלט, אחד המטומטמים הגדולים ביותר בהיסטוריה האנושית.

עוד יספר בן, על פלאי התנ"ך ועל שיאיו: איך נראה אלוהים ומה מבטיחות לנו נבואות אחרית הימים על עידן השימחה הגדול הצפוי לנו, כולל ביטול המומים, תחיית המתים וקץ המלחמות. ההרצאה הרוחנית משולבת בקטעי הקראה, זימרה, המחשה ושירה.

הכדור השישי - תיאטרון קריאה

גבי אלדור בתיאטרון קריאה על-פי טקסטים שכתבה, בדיאלוג חי על הבמה עם המוסיקאית שוש רייזמן. בערב הזה מנסה גיבורת הסיפור לפענח את השפעת אותם הכדורים, הפגזים והטילים השונים אשר נורו לכיוונה ובסביבתה מאז 1948 ועד היום.

נקודת אור

סיפורו האמיתי של לואי ברייל

העלילה מבוססת על סיפור חייו של לואי ברייל, צרפתי שחי במאה ה-19, ואיבד את מאור עיניו בגיל 3. בזכות אומץ ליבו וכמיהתו לידע, המציא לואי את "כתב ברייל", המשמש עד היום עיוורים.

עיבוד ההצגה נאמן לסיפור האמיתי של לואי ברייל, ויוצר הזדהות עם הגיבור - ילד שהצליח ליצור ולהשפיע, למרות כל המכשולים בתקופתו.

אור, צלליות, חול, אש, נייר, חפצים, בובות ומספרת, נשזרים יחדיו לסיפור מרתק. ההצגה מלווה במוזיקה מקורית, ומביעה בצורה חכמה ויצירתית דימויים ורעיונות מקוריים.

משך ההצגה: 60 דקות, לכל המשפחה

התיאטרונטו הראשון לילדים!
רקפת לא משתפת [צילום: אליצור ראובני]


רקפת לא משתפת

זהו הסיפור על רקפת. ילדה מוכשרת ומתוקה שהיא בכלל כבר לא "קטנה" היא כבר יודעת לעשות הכל בעצמה לצייר לגזור ולהדביק ואפילו לנעול סנדלים לבד!!

רק דבר אחד היא לא יודעת...לשתף.

בחלק הראשון של הצגה מגיעה רקפת לגן/לאולם בו מתרחשת ההצגה מצויידת בתיק ובו משחקים מדליקים שאותם היא כמובן שומרת רק לעצמה. מתקיים מפגש ספונטני מאולתר בין רקפת והילדים בו מתוודעים הילדים ל"בעיה" של רקפת: קשה לרקפת ממש לשחק איתם כי היא לא נפרדת מהחפצים שלה ובכל משחק היא רוצה להיות זו שמחליטה.

בסופו של החלק הראשון שהוא אימפרוביזציה בין השחקנית לילדים, רקפת שרה שיר בעזרת הטייפ הנייד שלה אך כשמסתיימת הקלטת היא מגלה להפתעתה שהקלטת מדברת אליה.

הקריין שבדרך כלל מספר סיפורים על שלגיה, פיטר פן ובת הים הקטנה בקלטות ילדים, רוצה לספר דווקא סיפור עליה: הסיפור על "רקפת לא משתפת"!

לרקפת אין ברירה אלא לשחק לפי הוראות המספר ואפילו לבנות תפאורה רק אז הוא יהיה מוכן לצאת לה מהקלטת והיא תוכל לחזור ולשמוע את הסיפורים שהיא מכירה.

המספר מכניס את רקפת והילדים אל תוך סיפור אגדה דמיוני וקסום. רקפת משחקת והילדים עוזרים לה. בעזרת הדמויות הססגוניות בהן היא פוגשת בדרך ודרך השירים והמוזיקה עוברת רקפת תהליך בו היא מבינה את חשיבותם של חברות ושיתוף. ומגלה שזה אפילו כיף...כיף לשתף!!

מלווה בשירים, במוזיקה מקורית ואיכותית ובתפאורה עשירה.
משך ההצגה כשעה, מיועד לגילאי 3-7

צלילי הלב

מחזה עם פזמונים מקוריים לילדים.

יעלי גיבורת הסיפור, מגלה לראשונה אוצר חבוי ומאובק במחסן של סבא: כלי נגינה של סבא שהפליא לנגן בהם בצעירותו, כשהיה מנצח תזמורות.

הכלים קמים לתחייה ומתחילים לדבר עם יעלי, כאשר היא נקשרת במיוחד לגיטי הגיטרה שמלמדת אותה מושגים במוזיקה וסוחפת את יעלי והילדים לעולם הקסום של המוזיקה.

ההצגה מבירה מסרים דרך המוזיקה, באמצעות עבודת בובות ייחודיות בעלות אופי. לדוגמא: גיטרה מדברת ושרה, פסנתר שמדבר, צ'לו ועוד כלים שיומחשו על-ידי בובות.

כמו-כן מוזיקה ושירים מקוריים שנכתבו לטובת המופע ודיבובי קולות שיאנישו את הכלים המוזיקליים השונים בכדי להעביר לילדים את הזיקה והשפה המוזיקלית. תפאורה צבעונית וציורית שתתאים לעולם הפנטזיה וכמו-כן תאורה שתיתן מימד קסום למופע.

משך ההצגה: כ-50 דקות, ההצגה מיועדת לקהל יעד של ילדים בגילאי 3 - 8.

מלך החסידות

ליבי הנסיכה המקסימה צריכה להתחתן ביום הולדתה שחל בעוד 3 ימים. ארמונה מלא ברוזנים ודוכסים אותם היא לא מכירה בכלל שרוצים להתחתן איתה רק כדי לעלות לשלטון, ובאף אחד מהם היא לא מעוניינת.

אם היא לא תבחר לה נסיך, חוקי ממלכתה יחייבו אותה להתחתן אפילו אם חתן שאיננה אוהבת. מלך החסידות, יועצה המלכותי וחברה הטוב, הבטיח שהוא ימצא לה חתן,אך הוא נעלם במפתיע... אל ליבי מגיעה עזרה, בדמות אישה זקנה שמציעה לה שיקוי שיציל אותה מהחתונה הכפויה. ליבי שותה את השיקוי אך איננה יודעת שהאישה הזקנה היא מכשפה רעה שזוממת להשתלט על הממלכה.

לאחר שתיית השיקוי הופכת ליבי לנסיכה מרושעת וחסרת לב. ליבי, מחליטה לפתוח את האפשרות להינשא לה לכל באי ממלכתה. עליהם לעמוד בשלוש משימות בלתי אפשריות. האחת-לגלות על מה היא חושבת, השניה-לשאול אותה שאלה עליה לא תדע את התשובה ולשלישית עוד לא נתנה דעתה.

בובינו, רועה האווזים בכפר המרוחק ביותר בממלכה, מאוהב בליבי עוד משנה שעברה. הוא שמע על הצו שהיא פרסמה, ומחליט לשים פעמיו לארמון, לנסות לעמוד במשימות ולזכות בליבה. בדרכו לארמון הוא נתקע במערה,שם הוא מוצא ציפור פצועה ומחלץ אותה.בצאתם מהמערה הוא מגלה שזו לא סתם ציפור, שזהו מלך החסידות בכבודו ובעצמו... האם הוא יעזור לו להגיע אל הנסיכה??

משך ההצגה כ-50 דקות, מיועד לגילאי 5-11

הקרב הראשון בנחל קשישון

בארץ אחת ליד נחל קשישון, היה מלך שהייתי קורא לו טיפשון.
ולמה טיפשון, או אפילו אידיוט? כי תמיד הוא רצה צעיר להיות....

וכיון שכך כדי לא להדבק בזיקנה, הוא מחליט להגלות את כל בני השבעים מארצו וכך להשאר צעיר לעד. אלא שהזקנים המוגלים מקימים מדינה משלהם, מדינה זה"בה שהחיים בה שקטים ונעימים ללא אלימות, רעש וחוסר סובלנות.

אבל מה? לאט לאט הגיעו שמועות על זה"בה, ואיזה כיף בה לחיות, וגם בני השישים בלילות אפלים, אל גבולה של זה"בה היו זוחלים. ובני החמשים...

והמלך חשש שארצו תתרוקן וכן הוא החליט לצאת למלחמה נגד אנשי זה"בה. הוא כמובן היה בטוח בנצחונו, שהרי אפילו אם ישיבו הקשישים מלחמה, במה ילחמו?

ו... הוא יוצא למלחמה... ומי מנצח ? הקשישים כמובן. איך ???
על זאת בהצגה, ורק נרמוז כי "שחוכמת החיים תבונה הגיון וכל מה שקשור במוח – עדיפים על שרירים ועל שחצנות, רצון להרשים, זריזות ופזיזות – וכל מה שקשור בכוח!"

בסגנונו ההומוריסטי האופייני ובחריזה שנונה וקולחת מביא אפרים סידון יצירה חדשה לילידי ישראל והוריהם – וגם כמובן לסבא ולסבתא. בין השורות גם מסרים חברתיים ונקודת מבט מקורית לגבי פערי הדורות.

משך ההצגה: 40 דקות, "מומלצת לבני 6 עד 126"

"ממלכת השוקולד של תותי"

"שוקולד קסמים צריך מרכיב מיוחד, אותו יש בלב לכל אחד. אהבה, זה הסוד הגדול. להכין מהלב ואז לאכול".

המחזה מתרחש בחנות שוקולד קסומה, בה מוכרת חביבה וידידותית בשם תותי, עוזרת בפתרון כל בעיה למי שמבקר בחנותה, בעזרת שוקולד הקסמים שלה. בין המבקרים: עולה חדש, זקנה, ילדה חסרת ביטחון,שכן זעפן, ועוד.

על החנות מאיים צו סגירה, שמגיע במפתיע מגורם רשע ומרתיע בדמותו של איש עסקים ממולח. בעזרת שיתוף פעולה, אהבה והבנה, הכל מסתדר בסוף.

בהצגה קיים מסר של סובלנות, קבלת השונה ועזרה הדדית, הבא לידי ביטוי דרך עזרתה של תותי בפתרון בעיות, תוך דגש על ערכים חברתיים לעומת אלו החומרניים, כאשר החנות הישנה והלבבית עומדת אל מול הקידמה הדורסנית.

זו הצגת יחיד היוצרת עולם תיאטרוני קסום על-ידי שימוש בקולות, באביזרים ובדמיון ובמגוון דמויות רחב המגולמות על-ידי שחקנית אחת והרבה שוקולד. אחרי הכל... מי לא אוהב שוקולד...

משך ההצגה: כ-50 דקות, מיועד לגילאי 5 עד 10

תיאטרונטו 2009:
אורפיאוס במטרו [צילום: אליצור ראובני]


"אורפיאוס במטרו"

הצגת יחיד על-פי שני סיפורים מאת חוליו קורטסאר ("כתב יד שנמצא בכיס" ו"טקסט בפנקס") אשר אוחדו לסיפור ולגיבור אחד.

עיבוד ובימוי: איגור ברזין, משחק: אורן ידגאר, נוסח לבמה: רועי חן בהשראת תרגומי יורם מלצר, עיצוב חלל ותלבושות: פולינה אדמוב, מוזיקה: יבגני לויטאס, תנועה: עירד מצליח, צילום וידאו: עידו הר, עריכת וידאו: קטיה שפליאביה.

סיפורו של אדם ללא שם וחסר עבר, העוסק בתחום המתמטיקה או הסטטיסטיקה ועל כן הוא "טוב במספרים", מתגורר בפריס ואת רוב יומו הוא מבלה במטרו כי יש לו הרבה זמן פנוי והוא מאוד בודד.הוא החליט שאת האשה המיועדת לו, הוא אמור לפגוש במטרו ולכן המציא לעצמו משחק שמורכב מכמה שלבים:

בחירת מסלול במטרו בו יש 15 תחנות לפחות שמתוכן ארבע יהיו הצטלבויות.

בשלב ראשון הוא ייכנס לקרון הרכבת ויבחר אשה שמוצאת חן בעיניו ואז יתפוס את מבטה וימתין לתגובה ממנה. בשלב השני המסלול שיבחר צריך להיות תואם למסלול האשה ואם הם עברו יחד את כל שלבי המסלול ויוצאים באותה תחנה – זאת האשה שהגורל בחר בשבילו.

יום אחד, הוא פגש אשה, התאהב בה במבט ראשון, עקב אחריה, אך ברגע האחרון היא יצאה מהמסלול שתכנן מראש. הוא הפר את הכללים שקבע וניגש להכירה. למרבית הפלא, היא נענתה לו ונרקם ביניהם רומן אפלטוני.

אבל, הוא החליט להתוודות בפניה על תוכניתו והציע לה לשחק את המשחק ולחפש זה את זו בעולם התת-קרקעי של המטרו. היא הסכימה.
במשך שבועיים הוא חיפש אותה, אך איבד אותה ואת עצמו.
האם יסתכן בניסיון לחשוף אותם או ייצא מהמטרו?

יונתן

סיפור על אובדן, נטישה, וכוחה המרפא של אהבה ללא-תנאי.

אנה, אישה בשנות השבעים לחייה, מוצאת תינוק בן חודשיים שננטש במרפסת שלה. מבלי שתדווח לאיש, היא אוספת אותו לביתה ומגדלת אותו כנכדה, יונתן. אבל, כאשר היא הולכת לרשום אותו לגן טרום-חובה, שרותי הרווחה לוקחים ממנה את הילד. לאנה אין שום זכות חוקית להחזיק את יונתן, והיא נדרשת להכיר במלוא-משמעותו של המעשה שלה.

ביום בו דן בית המשפט בגורלו של יונתן, אנה מספרת, סוף סוף, את כל האמת על יונתן ועל עצמה.

הבן של יעקוב

טיגנו את המוח רק לילדים שעלו מצפון אפריקה וארצות ערב. לא לילדים שעלו מאירופה. ועכשיו הם מתים. מסרטן. מאה אלף ילדים. אין לי יותר כוח למלחמות. אין לי גם זמן עכשיו למלחמות. אני רק יודע שהשיטה שלכם הורגת אותנו ויום יבוא והיא תהרוג גם אותכם.

סא"ל במי"ל אברם אבוקסיס נמצא במילואים ועומד להיכנס בכל רגע עם הגדוד שלו ללבנון בשנת 1982. (מלחמת שלום הגליל)
הוא מנסה להסתיר את כאבי הראש והסחרחורות שתוקפים אותו אבל המח"ט אינו מוכן לקחת אחריות ודורש ממנו לגשת לרופא ולהביא פתק שהוא בריא ויכול לצאת עם הגדוד למלחמה.

אברם הולך בעל כורחו לרופא כשהוא דחוק בזמן ונחוש לקבל ממנו את הפתק כדי לצאת ביחד עם החיילים שלו למבצע.

במהלך שהותו אצל הרופא מתגלים דברים בעברו שזאת לו הפעם הראשונה שהוא מדבר עליהם ומרשה לעצמו להיזכר בהם. העובדות שמתגלות מתחילות באירועים שקרו בעבר ויש להם השלכות ההווה הפרטי של אברם אבוקסיס ולהווה של כולנו.

חרדת טיסה

מרדף סוריאליסטי בשדה התעופה אחר נוסע המסרב לעלות לטיסה.

ברוכים הבאים ל"חרדת טיסה" 372. אודי גיבור המחזה, מהנדס מובטל כבן ארבעים, נשוי + ילד, סובל מחרדת טיסה, נמצא בדרך לראיון עבודה בניו-יורק. ברגשות מעורבים, כשהוא מצויד בשנינות וביכולת הבחנה מקורית, הוא עובר את התחנות המקובלות בשדה התעופה. הוא מסרב לראות בכרטיס הטיסה גזרת גורל ועושה הכול על-מנת שלא למצוא את עצמו מהדק חגורות, בגובה עשרת אלפים רגל. כבן דור שני לשואה, עולם החרדות ואסוציאציות של אודי מושפע מזיכרון השואה ותחושת הרדיפה משתלטת עליו. אט, אט אודי שוקע לתוך הזיה פרנואידית המתפתחת לכדי מרדף סוריאליסטי ברחבי השדה.

ברגע האמת, לפני ההמראה, הוא לומד לראות ולקבל את האבסורד והמגוחך שבאנושי דבר המוביל אותו לקבל החלטה שתשנה את חייו. מסע בנבכי הפראנויה הישראלית.

כפיונת (שטיינברג)

כפיונת, ילדה אוטיסטית בת 8, מאפשרת הצצה מלאת הומור לסיפור חייה המורכב, לאור התמודדותה עם מחלת הסרטן.

מבלי לשים לב, מגלה לנו כפיונת את עולמה העשיר והמיוחד. עולם המלא באופרות מפוארות וססגוניות, וכמובן בניצוצות קסם ובאמונה גדולה.

דרך עיניה אנו נחשפים לדמויות המלוות אותה באהבה רבה, כל אחת בדרכה שלה: הוריה, הנקלעים להתמודדות לא פשוטה עם מצבה של ילדתם וגם זה עם זו, וניצבים בפני בחירות אבסורדיות; גב' מרים המנקה, המטפלת בכפיונת באהבה גדולה ויחדיו הן יוצרות שפה משלהן; ד"ר ברנשטיין, הרופא המטפל בה ומכניס לחייה תקווה ומוזיקה יפה; וכמובן זמרות האופרה, המלוות את כפיונת בדרכה להגשים את חלומה להיות כמותן.

לולו - הרפתקה באושוויץ

"Velcomen to Auschwitz. ...... Ring ring. Allo? Hail Hitler!! Yah. Vus Achn zis Dail Schlahhhh!! Mommy I am very busy now. Zis Ach Zis Ain!! I will clean my room later mommy!!"

מופע ליצנות של נערה באושוויץ הרוקדת עם תרנגולות ומשוחחת עם אלוהים.

המחזה "לולו - הרפתקה באושוויץ" נרקם בשנת 1944 באונגבר, הונגריה, באותו היום בו הנאצים פלשו לעיר ודחפו ליצנית עם משפחתה לרכבת המובילה לאושוויץ. לאחר הסלקציה הראשונה בה הופרדה מהוריה על-ידי הנאצים, מוצאת עצמה הנערה לבדה, מתמודדת עם המציאות החדשה ומנסה למצוא את הדרך לשרוד למרות הקושי הגדול.

בהצגה אנו מתוודעים לנערה בת ה- 16, החווה את סביבתה החדשה באמצעות משחקים, חלומות, ושיחות עם אלוהים ועל-ידי כך, באופן טבעי, חווה את האור ולא את החושך.

ההצגה מבוססת על שפת הליצן, משלבת בין היתר את שפת הג'יבריש ומלווה במוזיקה חיה מהבמה. הקהל נסחף לתמימותה של הליצנית הצעירה וחווה את השואה מנקודת מבט חדשה ואחרת.

ההצגה מבוססת על סיפורה האמיתי של עדנה דווידוף, סבתה של קארין קורט.

לנסקי (ביידיש)

המחזה הינו דרמה בדיונית בהשראת דמויות וארועים הסטוריים המופיעים בספר " אבל הוא היה כל כך טוב לאמא שלו" חייו ופשעיו של גנגסטר יהודי (הוצאת גפן, ירושלים 2000, נכתב על-ידי רוברט רוקאווי).

סיפורו של מאיר לנסקי, יהודי, אחד מראשי המאפיה בניו-יורק, הפשע המאורגן של שנות ה-20. עלילת המחזה מתרחשת בזמן ביקורו של לנסקי בישראל בתחילת שנות ה-70. הוא מתרכז במאמציו של לנסקי לקבל אזרחות ישראלית באמצעות "חוק השבות" ובכך להתחמק מרשויות החוק האמריקניות שעמדו להכניס אותו לכלא.
לנסקי עושה חשבון נוקב עם מנהיגי מדינת ישראל שבגדו בו, לטענתו.

קברניט העץ

"קדימה, סגרו את המפרש! שאבו את המים מהסיפון! השליכו כל חפץ מיותר מלבד התחמושת! עשו זאת במרץ! אם תאזל הצידה, אשליך אתכם אחד אחר השני!"

קברניט: מתוקף הסמכות האלוהית שניתנה לי כשליט האוקיאנוס והים: קברניט: אני משיא אותך לשנאתך, לאהוב אותה ולשנוא אותה. בטוב וברע, בעושר ובעוני, בחולי, ברעב ועד מוות.

בחדר ההמתנה לקראת ראיון עבודה, יושב לו מר וייס ומנהל עם עצמו סימולציה של הראיון. הכל יכול היה להסתדר אילולא התערבותו של אלטר אגו מטורף בשם קברניט העץ - יצור זעיר ומלא חימה, הקפטן של ספינת עץ מיניאטורית שנלחם כל חייו בסערה מדומה. יחדיו הם יוצאים למסע נקמה כנגד האנשים שפגעו בו: בוס פרנואיד, מזכירה אמהית, עובד וותיק בחברה, משפחה מנוכרת וכלב צ'יוואווה שידוע כזן מעצבן במיוחד.

הלילה על גבול היערות

אדם צעיר, ככל הנראה ממוצא צפון אפריקני, אשר בליל שישי גשום בעיר גדולה ושוממת בצרפת מחפש בכל דרך אפשרית תקשורת אנושית למרות זרותו המתבטאת בכל היבט: חברתי, פוליטי, אתני, מיני.

מתוך רצונו למצוא לעצמו מקום בעולם והבנה למצבו, פונה גיבור המחזה לעובר-אורח, ספק מדומיין, ספק אמיתי. לעיתים בעצב ולעיתים בהומור, גיבור המחזה מעלה זיכרונות, שהנם אולי, לפחות חלקית, פרי הפנטזיה שלו בלבד, מהרהר על הא ועל דא, מתוודה על רגשותיו הסודיים. אולם אין ביכולתו ליצור קומוניקציה של ממש; המציאות שסביבו נשארת עוינת או אדישה לסבלו.

סיפורו של אדם אחד החי לצידנו, אך איננו יכולים לראות מחוסר פרספקטיבה, ולעיתים בשל חוסר הרצון להסתכל למקומות צדדיים וחשוכים.

תחושת הזרות, על מגוון סיבותיה והשלכותיה, מצויה בבסיס המחזה, ויש בה מן היסוד האוניברסאלי שמתאים לכל חברה ובכל זמן, ושבולט עוד יותר על-רקע העידן העכשווי ואופיו הגלובאלי. בדייקנות ובבהירות, מתאר קולטס את המצב האנושי כשהישרדות היא השאלה העיקרית.

קולטס חושף את המציאות, הוא לא מנסה להראות אותה כפטתית, או סנטימנטלית, היא אינה מולידה או מעוררת בנו שום נוסטלגיה, היא נשארת כמו שהיא: קשה, מפוררת ומרופטת, קרועה ומתומצתת, מעל לכל קטלנית אך גם מצחיקה. בכל אחד מן המחזות שלו הוא מנסה להבין את העולם שלנו ולספר עליו, באמצעות התיאטרון.

מיסטר סי.Mr. C.

דרמה גֶנֶטִית אינטֶראקטיבית

"ואז אני הולך אל הבית המיוחד. והחקירה. בעצם זאת לא חקירה, זה מחקר. והם שואלים אותי, ושואלים אותי ושואלים אותי. ואני עונה. והם עונים. כולם עונים אותו הדבר. ואני לא יודע שזה אותו הדבר. רק אחר-כך אני יודע שזה אותו הדבר".

מיסטר סי הוא האיש הראשון ששוכפל גנטית והגיע לגיל העמידה. הוא משוחרר מן המעבדה לשאת את הרצאתו הראשונה. תוך כדי ההרצאה סיפור חייו נפרש באופן מפתיע.

תאריך:  03/03/2009   |   עודכן:  04/03/2009
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התיאטרונטו חוגג 19 שנה לקיומו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלוש אסיפות נושים של חברת ויטה פרי הגליל שיתקיימו מחר צפויות לקבוע את עתיד החברה. האסיפות ידונו בהצעות להסדר נושים שהגישו מספר חברות, בהן קבוצת יודפת בראשות אברהם בורג, חברת חצי חינם שבשליטת משפחת קורפלי.
03/03/2009  |  עמירם כהן  |   חדשות
תיירת מגאורגיה, בת 19, שהגיעה לישראל במסגרת פרויקט תגלית הובהלה לבית החולים בילינסון בפתח תקוה לאחר שחשה ברע, שם הוחלט כי עליה לעבור ניתוח דחוף להשתלת כבד, בשל מחלת כבד קשה שאובחנה אצלה.
03/03/2009  |  גלית יצחק  |   חדשות
בחודש פברואר הגיעה הממשלה לגירעון בסך של 3 מיליארד שקל. כך מוסרת (יום ג', 3.3.09) החטיבה למידע ניהולי במשרד החשב הכללי באוצר. 2.5 מיליארד שקלים מסך הגירעון הגיעו מפעילות מקומית, וחצי המיליארד הנוספים מפעילות חו"ל.
03/03/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
אתר Ynet, הגיש (יום ג', 3.3.09) תביעה בסכום של 100 אלף שקלים נגד אתר חדשות ברוסית "מיגניוס". בתביעה, טוען בא-כוח Ynet, עו"ד דן חי, כי אתר מיגניוס עושה שימוש שלא כדין בכתבות שפורסמו ב-Ynet על-ידי תרגומן לרוסית ופרסומן אצלו. זאת תוך הפרת זכויות היוצרים של Ynet.
03/03/2009  |  רותי אברהם  |   חדשות
ראש הממשלה הבריטי גורדון בראון נפגש בבית הלבן (יום ג', 3.3.09) עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה לשיחות בנושא המאבק במשבר הכלכלי העולמי.
03/03/2009  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il