|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

פרשת מרכז ההשקעות מגיעה להכרעה

כתב אישום שלישי נגד אולמרט

היועמ"ש הודיע לאולמרט על החלטתו להעמידו לדין גם בפרשת מרכז ההשקעות, בכפוף לשימוע חשוד בסיוע ובקידום אינטרס עסקי של ידידו ופרקליטו האישי עו"ד אורי מסר, ב-4 עניינים: היטל היבוא על שמנים, פרויקט סיליקט, פרויקט נבטים, חברת בזק
05/04/2009  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   פרשת אולמרט   |   תגובות
אולמרט. אישום שלישי [צילום: פלאש 90]

אורי מסר. הידיד האישי והפרקליט [צילום: ערוץ 10]

קברני תיק השוחד בכרמיה
יואב יצחק
אולמרט נהנה, במידת מה, מההפקר * בגלל פוליטיקה משפטית אסורה סוגרים המשטרה הפרקליטות והיועמ"ש חלק מהתיקים (שנדרשו לחקור), בניסיון להתמקד בכמה תיקים שנחשפו תוך-כדי החקירות הראשונות שבוצעו * כך מנסים לקבור את פרשת כרמיה
לרשימה המלאה

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע לראש הממשלא היוצא, אהוד אולמרט, באמצעות בא-כוחו, עו"ד אלי זהר, כי הוא שוקל להעמידו לדין פלילי בגין חשד לעבירות מרמה והפרת אמונים שבוצעו על-ידו בפרשה הידועה בשם "פרשת מרכז ההשקעות". מזוז נמנע בהודעתו ממסירת החלטתו באשר לשותפו המרכזי של אולמרט לאותן עבירות, עו"ד אורי מסר.

המדובר בכתב אישום שלישי, נוסף לכתבי אישום עליהם הוחלט בשתי פרשות קודמות: פרשת מעטפות הכסף (טלנסקי) ופרשת ראשונטורס. המידע הראשוני אודות פרשת מעטפות הכסף (טלנסקי) נחשף תוך-כדי בדיקת מבקר המדינה בפרשת כרמיה שנחשפה ב-News1, ולאחר-מכן על-ידי המשטרה; פרשת ראשונטורס נחשפה תוך-כדי חקירת המשטרה בפרשת מעטפות הכסף (טלנסקי).

במהלך בדיקת מבקר המדינה בפרשת מרכז ההשקעות, שהחלה עוד בראשית 2006, הותקפו המבקר, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, ויועצו הבכיר למלחמה בשחיתות, ניצב (בדימ.) יעקב בורובסקי, על-ידי אולמרט עצמו ועל-ידי כתבי חצרו, בהם עיתונאים מידיעות אחרונות וממעריב. ביקורתו החריפה והמזלזלת של אולמרט אירעה גם במהלך דיון מיוחד שהתקיים בנושא זה בפורום הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת.

אולמרט טען אז כי לדברי המבקר אין יסוד וכאילו המבקר פועל מתוך שיקולים זרים. אולמרט אף עיכב במשך זמן רב את תגובתו ובסופו של דבר נאלץ המבקר להגיש דוח ביקורת ללא תגובתו הסופית של אולמרט. גם היזם בפרויקט הסיליקט, אפרים (פימה) פיינבלום, תקף את המבקר ואף הגיש נגדו תביעה בגין לשון הרע, כביכול. תביעה זו נדחתה בבית המשפט והוא חוייב בהוצאות.

ארבעת העניינים בפרשת מרכז ההשקעות

תיק החקירה בפרשת מרכז ההשקעות כולל ארבעה עניינים: סיוע ליזמים במתן פטור מהיטל היבוא על שמנים, סיוע לחברת סיליקט, סיוע ליזמים בפרויקט נבטים, וסיוע לחברת בזק. על-פי חומר החקירה, עניינים אלה קודמו באופן בלתי חוקי לבקשתו של עו"ד אורי מסר - חברו האישי ופרקליטו האישי של אולמרט, בענייניו הפרטיים. הגורמים הנ"ל יוצגו על-ידי אורי מסר, אשר מצד אחד ייצג את אותם לקוחות/יזמים; ומצד שני ייצג את אולמרט בענייניו האישיים. כל ארבעת העניינים הנ"ל הגיעו לטיפול במשרד מבקר המדינה וטופלו אישית על-ידי המבקר לינדנשטראוס ועל-ידי ניצב (בדימ.) בורבסקי. לאחר בדיקה ראשונית הועברו להכרעת היועץ המשפטי לממשלה - שהורה על חקירה משטרתית.

ההחלטה הסופית כפופה לשימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה - ככל שאולמרט יחפוץ בכך. במסגרת השימוע יוכלו באי-כוחו להציג את טענותיו העובדתיות והמשפטיות, ואלה ייבדקו, כמקובל.

החלטת מזוז התקבלה על-דעת פרקליט המדינה, משה לדור. היא התקבלה לאחר בחינת חומר הראיות שנאסף בחקירת המשטרה ע"י צוות חקירה בראשות ראש יאח"ה, שלומי איילון, ולאחר בחינת הסוגיות המשפטיות שהוא מעורר.

היועץ המשפטי מסר הודעה מפורטת באשר לחשדות נגד אולמרט. עיקרן: אולמרט פעל, כשכיהן בתפקיד שר התמ"ת, תוך ניגוד עניינים חמור לקידום עסקי לקוח של עו"ד אורי מסר, וזאת בתקופה שאורי מסר טיפל בענייניו האישיים של אולמרט, הן כפרקליטו והן כידידו האישי. הסיוע שניתן לעו"ד מסר ולקוחו התמקד במתן סיוע כספי, באופן בלתי חוקי, למפעל סיליקט.

החשדות / האישומים שבדרך
מזוז. כתב אישום שלישי [פלאש 90]


החשדות בגינם נשקלת העמדתו של אולמרט לדין בפרשה זו הם, בתמצית, כדלהלן (ציטוט מהודעת היועמ"ש):

1. במרכזה של פרשה זו עומדת פעילותו של מר אולמרט במהלך תקופת כהונתו כחבר הממשלה בשנים 2006-2003 - עת כיהן כמ"מ ראש הממשלה וכשר התמ"ת, ובחלק מהתקופה גם כשר התקשורת, כשר האוצר וכשר הממונה על מינהל מקרקעי ישראל. במהלך מילוי תפקידיו בתקופה זו, עסק מר אולמרט, תוך ניגוד עניינים, בענייני לקוחותיו העסקיים של מקורבו, עו"ד מסר - בעיקר בייצוגם על-ידי עו"ד מסר מול משרד התמ"ת - והכול כפי שיתואר, בתמצית, להלן:

2. בין מר אולמרט לבין עו"ד מסר קיימת, מזה למעלה מ-30 שנים, מערכת יחסים הדוקה הכוללת זיקות, אינטרסים וקשרים שונים, כדלהלן:

(א) אולמרט ומסר הינם חברים קרובים מזה למעלה משלושים שנים.

(ב) בין השנים 1989-1977, היו עו"ד מסר ועו"ד אולמרט שותפים במשרד עורכי-דין שניהלו במשותף בירושלים.

(ג) לאחר סיום השותפות האמורה (עקב איסור "עיסוק נוסף" שהוטל בחוק על ח"כים), ובכלל זה גם בתקופה בה כיהן אולמרט כשר התמ"ת, התמידו אולמרט ומסר לקיים קשר אינטנסיבי קרוב, במהלכו נפגשו עשרות פעמים בשנה, בלשכתו של אולמרט ובמקומות אחרים, וזאת למטרות עסקיות, אישיות ואחרות.

(ד) במהלך השנים הללו, גם ייצג עו"ד מסר את אולמרט ומשפחתו בשורה ארוכה של עניינים משפטיים שונים; חלקם שלא בשכר, או בשכר מופחת, וזאת על-רקע הקשרים המיוחדים בין אולמרט לעו"ד מסר.

(ה) עו"ד מסר היה פעיל מרכזי בסיוע למר אולמרט בהתמודדויותיו הפוליטיות השונות, ואף שימש כיו"ר של עמותות שפעלו לבחירתו של מר אולמרט למשרות ציבוריות.

(ו) בחשבון הבנק של העמותה שקידמה את בחירתו של אולמרט בבחירות לראשות עיריית ירושלים - עמותת "ירושלים המלוכדת בראשות אהוד אולמרט 1998" - נוצרה יתרת חובה בסך של כ-1.7 מיליון ₪, חוב שאולמרט ומסר היו ערבים לו אישית. אולמרט הפנה את עו"ד מסר למשה טלנסקי לשם סיוע בפרעון החוב לבנק, ועו"ד מסר אכן פעל מול טלנסקי, שהעביר לו מחשבונותיו מאות אלפי דולרים לשם כיסוי החוב. כן פעל מסר מול הבנק לתשלום עיקר החוב ולמחיקת יתרתו. פעולה זו של כיסוי חוב הבחירות מכספים שהתקבלו כאמור מטלנסקי לא דווחה למבקר המדינה.

(ז) בנוסף לכל האמור, ניהל עו"ד מסר עבור אולמרט בתקופה הנדונה (2006-2003) "קופה סודית", בה הוחזקו מאות אלפי דולרים של אולמרט, במזומן, שמקורם בטלנסקי ובמקורות נוספים שזהותם לא ידועה.

3. עם מינויו של אולמרט כשר התמ"ת, החל עו"ד מסר לייצג לקוחות שונים מול משרד התמ"ת ומול "מרכז ההשקעות", הפועל במסגרת משרד התמ"ת. במסגרת זו פעל עו"ד מסר מול אולמרט בייצוג לקוחות עיסקיים שונים.

4. נוכח שלל הקשרים, הזיקות והאינטרסים המשותפים שבין עו"ד מסר לבין אולמרט, כמפורט בסע' 2 לעיל, אשר כללו, בין השאר, שותפות לפעולות חשאיות שבניגוד לדין, היה אולמרט מצוי בתקופה הנדונה במחויבות עמוקה כלפי עו"ד מסר. בעטייה של מחויבות זו, היה על אולמרט למשוך ידיו מכל עיסוק במסגרת תפקידיו הנוגע לעו"ד מסר וללקוחותיו.

5. למרות זאת, אולמרט לא נמנע מלעסוק - בעצמו ובאמצעות עוזריו - מול עו"ד מסר בענייני לקוחותיו העסקיים, שחלקם לפחות שכרו את שירותיו של עו"ד מסר במיוחד בשל קירבתו לאולמרט.

6. מר אולמרט ניהל והשתתף בישיבות בראשותו בנושאים הנוגעים ישירות ללקוחותיו של עו"ד מסר - בחלקם בהשתתפותם של עו"ד מסר ולקוחותיו.

7. אולמרט אף קיבל החלטות בנושאים מהותיים הנוגעים לענייני לקוחותיו של עו"ד מסר, ובתוך כך אף שינה לעיתים החלטות קודמות שהתקבלו על-ידי עובדי משרד התמ"ת ומרכז ההשקעות לטובת לקוחותיו של עו"ד מסר.

8. מר אולמרט פעל כאמור מול עו"ד מסר ולא מנע את עצמו מטיפול בנושאים הקשורים ללקוחותיו; זאת כשהוא יודע שהוא מצוי בניגוד עניינים חריף בין מחויבותו למילוי תפקידו הממלכתי כשר התמ"ת, לבין מחויבותו האישית העמוקה לעו"ד מסר, אשר כאמור, כללה מאפיינים - שבניגוד לדין - שהוסתרו מעין כל.

9. במסגרת זו עסק אולמרט כאמור בענייני לקוחותיו של עו"ד מסר, ובין השאר בנושאים אלה:

  • א. היטל היבוא על שמנים -

סמוך לחודש אוגוסט 2003, עמד לפוג תוקף ההיטל על היבוא של שמן וכוספאות לישראל. על הפרק עמדה שאלת שיעורו של ההיטל החדש.

לאחר בדיקה מקיפה של הנושא על-ידי הגורמים המקצועיים במשרד התמ"ת, ולאחר דיונים מקצועיים שקיים, המליץ מנכ"ל משרד התמ"ת דאז, מר רענן דינור, לשר אולמרט להוריד את שיעור ההיטל על יבוא שמנים מ-4.5% ל-3%.

בעקבות זאת יצאה ביום 7.7.03 הודעה לעיתונות על ההחלטה, בה נאמר, בין השאר, כי "היטל על יבוא שמנים יעמוד על 3 אחוזים החל מאוגוסט השנה... מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת אהוד אולמרט אימץ את החלטת מנכ"ל משרדו רענן דינור, לקבוע היטל על יבוא שמנים אשר יעמוד על 3 אחוזים. מדובר בהורדת ההיטל מ-4.5 אחוזים עד כה ל-3 אחוזים שיאפשרו הוזלת מחירי השמן בתעשיה לכלל הצרכנים."

סמוך לפני יום 3.8.03, פנה עו"ד מסר לבעז צפריר, מנכ"ל חברת שמן תעשיות בע"מ, שהינה יצרנית שמן מובילה בישראל, והציע לו את שירותיו בנושא היטלי היבוא על שמנים. מר צפריר נענה להצעה - לדבריו, הוא עשה כן, בין השאר, בגלל שידע כי מסר מקורב לאולמרט. עם קבלתו את הייצוג, פנה עו"ד מסר ללשכת אולמרט, ובעקבות כך אכן נקבעה פגישה בנושא גובה ההיטל החדש על יבוא שמן בין נציגי חב' "שמן" לבין אולמרט, בתוקף תפקידו כשר התמ"ת.

הפגישה התקיימה בלשכתו של אולמרט ביום 3.8.03 - בהשתתפות אולמרט, מנכ"ל המשרד, יועץ השר, אנשי חב' "שמן" ועו"ד מסר - ובה נדון שיעור ההיטל על שמנים וכוספאות.

לאחר הישיבה החליט אולמרט לשנות את שיעורי ההיטלים על שמנים וכוספאות שנקבעו קודם לכן, וכשבוע לאחר הפגישה פורסמה הודעה חדשה מטעם המשרד על החלטת שר התמ"ת להעמיד את ההיטל על יבוא שמן על 4% במקום 3%, כפי החלטתו הקודמת, ואת שיעור ההיטל על כוספאות על 5.5% במקום 4.5%.

  • ב. מפעל סיליקט -

מרכז ההשקעות הוא גוף שהוקם במשרד התמ"ת בחוק לעידוד השקעות הון, התשי"ט-1959, במטרה, בין השאר, לסייע למשקיעים בתעשיה, באמצעות מענקים והטבות שונות במסלולים שונים.

בשנת 2003 ייצג עו"ד מסר יזם בשם אפרים פיינבלום ואת חברת סיליקה דימונה בע"מ (להלן - חב' סיליקה) שבבעלותו, אשר פעלה להשיג ממרכז ההשקעות "כתב אישור" והכרה כ"מפעל מאושר" (מפעל הזכאי להטבות שונות מהמדינה).

במחצית שנת 2003 שכר פיינבלום את עו"ד מסר כדי לייצגו בענייני חב' סיליקה מול גורמי מרכז ההשקעות ומשרד התמ"ת. לדבריו, הוא שכר את מסר, בין השאר, כי הוא חבר של שר התמ"ת.
לאולמרט כשר התמ"ת הייתה מעורבות אינטנסיבית - בעצמו ובאמצעות עוזריו - בנסיונות לקדם את הטיפול בעניין חב' סיליקה. במסגרת זו קיים אולמרט ישיבות הנוגעות למפעל סיליקה, בהם השתתף עו"ד מסר כב"כ היזם. במהלך ישיבות אלה קיבל אולמרט החלטות מהותיות הנוגעות למפעל, ולעיתים אף שינה את החלטות הדרג המקצועי של מרכז ההשקעות, לטובת המפעל.

בין השאר, ביצע אולמרט את הפעולות הבאות: הוא קצב לגורמים המקצועיים פרק זמן קצר לקבלת החלטה בבקשה למתן אישור למפעל כ"מפעל מאושר"; אולמרט קיבל החלטה על הורדת סכום ההפקדה שנקבע ליזם, מ-15 מיליון דולר (כקביעת הגורמים המקצועיים) ל-5 מיליון דולר בלבד; אולמרט היה מעורב בהחלטה על מתן הנחה על מחיר הקרקע למפעל; אולמרט חתם כיו"ר מינהל מקרקעי ישראל על אישור להקצאת הקרקע למפעל, ועוד.

בנוסף לכך, בהוראתו של אולמרט, פעלו עוזריו מול הגורמים המקצועיים במרכז ההשקעות לטובת המפעל.

  • ג. פרויקט נבטים -

סמוך לראשית שנת 2004, החלה התארגנות של קבוצת יזמים ששמה לעצמה למטרה להקים פרויקט לבדק מטוסים בנבטים, בקרבת שדה התעופה הצבאי במקום, בשותפות התעשיה האווירית.
עו"ד מסר נשכר לייצג את היזמים, בין השאר במגעים מול משרד התמ"ת.

במסגרת טיפולו של משרד התמ"ת בפרויקט בשנים 2005-2004, היה מר אולמרט מעורב בעניינים שונים הנוגעים לפרויקט ולקידומו. אולמרט קיים ישיבות הנוגעות לפרויקט, בהן השתתף עו"ד מסר, לרבות קיום פגישה בפורום מצומצם עם עו"ד מסר ולקוחותיו בלבד.
כמו-כן, על-פי הנחייתו של אולמרט, ניהל עוזרו הבכיר, עובד יחזקאל, מספר ישיבות לקידום הפרויקט, בהשתתפות עו"ד מסר.

  • ד. חברת "בזק" -

חב' "בזק", מבעלי חב' שידורי הלווין "יס", ביקשה להזרים כספים ל"יס". עקב מחלוקת בעניין זה עם משרד התקשורת, ביקש מנכ"ל חב' "בזק" להגיע לפגישה אצל אולמרט, ששימש באותה עת גם כשר התקשורת.

לשם תיאום הפגישה הוא פנה לעו"ד מסר, שלדבריו נאמר לו כי "השפעתו אל מול אולמרט היא חזקה". לדבריו, אכן תואמה פגישה "מעכשיו לעכשיו", ביום שישי, בהשתתפות אולמרט, עו"ד מסר ומנכ"ל "בזק" בלבד, מבלי שאיש מהדרג המקצועי של המשרד נכח בה.

10. התנהלותו של מר אולמרט בפרשה הנדונה, כמתואר בתמצית תמונת החשדות כפי שפורטה לעיל, מתאפיינת בכך שלאורך זמן, במסגרת תפקידיו השונים, ובעיקר בתפקידו כשר התמ"ת, הוא עירב עצמו בטיפול בענייניהם של לקוחותיו העסקיים של מקורבו, עו"ד מסר - כלפיו היה מצוי במצב של ניגוד עניינים חריף עקב מכלול זיקות, קשרים ואינטרסים ביניהם, כמתואר לעיל. הזיקות, הקשרים והאינטרסים האמורים - שמרכיבים מהותיים מהם לא היו ידועים לסביבתו - יצרו, בין השאר, מחוייבות עמוקה מצידו של אולמרט כלפי מסר, אשר חייבה את אולמרט למשוך ידיו מכל עיסוק הנוגע לעו"ד מסר וללקוחותיו במסגרת תפקידיו.

מכלול התנהגותו זו של אולמרט, בניגוד לדין ולנורמות ולכללים המחייבים שר ועובד ציבור, עולה-לכאורה כדי עבירה של מרמה והפרת אמונים, לפי סעיף 284 לחוק העונשין - באשר במעשים אלה יש משום פגיעה מהותית בטוהר המידות של עובדי הציבור, באמון הציבור ברשויות השלטון ובתקינות פעילות המינהל הציבורי.
פעילות זו כורכת בתוכה יסודות מחמירים, ובהם: רום תפקידיו של מר אולמרט, עוצמת ניגוד העניינים, העובדה שאין מדובר באירוע בודד וחד-פעמי, הסתרה של מהותם והיקפם של הקשרים, הזיקות והאינטרסים המשותפים שבינו לבין עו"ד מסר, שכללו גם אינטרסים כלכליים, וכן העובדה שהמעשים נשוא פרשה זו בוצעו במקביל למעשיו של אולמרט ב"פרשת טלנסקי".

11. בהודעה לבא-כוחו של מר אולמרט הובהר, כי נוכח ההיקף המצומצם יחסית של חומר החקירה הרלוונטי, בכוונת היועץ המשפטי לממשלה לקיים את הליך השימוע בפרשה זו בסמוך וברציפות לשימועים בפרשת "ראשונטורס" ובפרשת טלנסקי, אשר יחד עם פרשה זו מהוות מכלול אחד ועשויות להיכלל בכתב-אישום משותף, ככל שיוחלט על הגשת כתב אישום בהן.

אולמרט: גאה בכל ההחלטות

אמיר דן, יועץ התקשורת של אהוד אולמרט, מסר בתגובה:

אולמרט גאה בכל ההחלטות שקיבל לקידום התעשיה והתעסוקה בנגב וברחבי הארץ, והוא היה מקבל את אותן ההחלטות גם כיום.
גם סופו של תיק זה יהיה כסופן של פרשיות כרמיה ובנק לאומי, שנפתחו בקול תרועה וזיקוקים והסתיימו בקול דממה דקה.

תאריך:  05/04/2009   |   עודכן:  06/04/2009
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כתב אישום שלישי נגד אולמרט
תגובות  [ 31 ] מוצגות   [ 29 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חצי בהריון
5/04/09 13:31
2
חד גדיא
5/04/09 13:33
3
בעוד מזוז ואשתו
5/04/09 14:08
 
אנדריי לה-מוסיה
5/04/09 15:12
4
א.ל. רמת-גן
5/04/09 14:14
5
שוש השמאלנית
5/04/09 14:14
 
בישראל זה כבוד
5/04/09 15:09
 
א. פובליציסט
5/04/09 17:51
6
שושפרי
5/04/09 14:32
 
קילי מנג'ארו
5/04/09 15:18
 
שושפרי
5/04/09 20:18
 
טהורת המידות
6/04/09 10:06
 
שושפרי
6/04/09 11:24
 
אריאלה.
5/04/09 15:53
 
טהורת המידות
5/04/09 19:18
7
נגד אולמרט ושותקת
5/04/09 14:49
8
דיכי
5/04/09 15:10
9
נחום תקום
5/04/09 15:39
 
א.פובליציסט
5/04/09 17:57
10
א. פובליציסט
5/04/09 17:37
 
אילן גימלאי מת"א
5/04/09 20:45
11
א. פובליציסט
5/04/09 17:45
12
אזרח תמה
5/04/09 18:36
13
רוחמה בלילא
5/04/09 19:22
14
הרשלה
6/04/09 15:28
 
אילן מת"א
6/04/09 17:40
15
שושנה.
6/04/09 17:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האם היגיינה דנטלית טובה יותר תורמת לתינוקות בריאים יותר?
05/04/2009  |  יפעת גדות  |   חדשות

הישג נפלא לענף ההתעמלות: אלכס שטילוב זכה הבוקר (ראשון) במדליית הארד בתרגיל הקרקע באליפות אירופה הנערכת במילאנו, איטליה.


05/04/2009  |  עודד הלפרין  |   חדשות
בעוד המערב מנסה להתקרב לאירן ומאותת על רצונו בדיאלוג עימה ממשיכה אירן להתריס נגדו באופן בוטה. ביום חמישי (9.4.09) תציין אירן בפעם השלישית את "יום הטכנולוגיה הגרעינית הלאומי". ע'לאם רצ'א אקאזאדה, יו"ר הארגון האירני לאנרגיה אטומית, אמר במהלך טקס חנוכת ציון דרך מרכזי בכור בבושהר, לפני מספר שבועות, כי במהלך "יום הטכנולוגיה הגרעינית הלאומי" צפוי העם האירני לשמוע "חדשות טובות בנושא הגרעין". לדבריו, מפעל לייצור דלק (FMP) אמור להיחנך ביום זה בעיר אספהאן וכן ינוסה דור חדש של סרכזות (צנטריפוגות) המשמשות להעשרת אורניום.
05/04/2009  |  מיקי סגל  |   חדשות
חיילים בצה"ל אומרים כי נחשפו לקרינה חזקה של משבש ומגלה מטענים מסוג חדש, שצה"ל עושה בו שימוש, ונזקקו לטיפול רפואי בבית חולים. כך דווח בקול ישראל.
05/04/2009  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
ד"ר יוסף אלקלעי, התמנה לנשיא ה-WCCS - הכינוס הבינלאומי ה-12 לסרטן העור, שייערך לראשונה בתולדותיו בישראל, בין ה-6-3 במאי 2009.
05/04/2009  |  סיון בראימן  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט  /  מי ומי  
המשטרה: "אין די ראיות בפרשת כרמיה"  /  עידן יוסף
טלנסקי: אשוב להשלים את העדות  /  איציק וולף
סתירות מביכות בעדויות בין עליזה לאהוד  /  יואב יצחק
מבחן הסבירות  /  ענבל בר-און
ראיון וירטואלי עם אולמרט  /  איתמר כהן
שירת הברבור של אולמרט  /  גרשון אקשטיין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il