בעקבות מכרז פומבי שפרסמה רכבת ישראל, לצורך בחירת חברה מנהלת לקטעים ב' ו-ג' במסגרת פרויקט הקו המהיר לירושלים, נבחרה הצעתה של חברת אלדד ספיבק - חברה להנדסה בע"מ, כהצעה הזוכה מבין ארבעת המציעים אשר הגישו הצעות במסגרת המכרז. אלדד ספיבק תספק לרכבת ישראל שירותי ניהול, תיאום, בקרת תכנון, פיקוח על ביצוע ואבטחת איכות לקטעים ב' ו-ג' - הקו המהיר לירושלים. עלות הקמת הקו בקטעים אלו נאמד בכ-2.2 מיליארד שקלים.
הפרויקט הינו ראשון מסוגו בארץ מבחינת מורכבותו ההנדסית ומבחינת היקפו. על-כן, אפשרה הרכבת ממציעי המכרז, להציג שני מרכזי ביצוע ופיקוח מנהרות זרים (אחד לכל קטע), בעלי ידע, הבנה וניסיון מוכח של לפחות חמש שנים בביצוע כריית מנהרות בשיטת ביצוע (NATM (New Austrian Tunneling Method וגם בשיטת ביצוע על-ידי (TBM (Tunnel Boring Machine.
קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים הינו קו בעל חשיבות לאומית. הקו צפוי לקשר בין בירת ישראל למרכז הארץ בפחות משלושים דקות נסיעה ולספק שלוש רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא, לסייע בחיזוק אוכלוסיית ירושלים וכלכלתה, להוריד אלפי כלי רכב מהכבישים ולהפחית את מספר תאונות הדרכים וזיהום האוויר. הפרויקט מתחיל בתחנת ההגנה בתל אביב ומסתיים בתחנת האומה בירושלים בכיכר שבין רחובות יפו ושז"ר.
במסגרת קטע ב', יבוצעו צמד מנהרות באורך 3.5 ק"מ כל אחת וגשר קטן. המנהרות בקטע זה יבוצעו בשיטת TBM.
במסגרת קטע ג', יבוצעו צמד מנהרות באורך 1.2 ק"מ כל אחת, צמד גשרים באורך כ-160 מטר כל אחד וצמד מנהרות 11.5 ק"מ כל אחת.
צמד המנהרות הקצרות יבוצעו בשיטת NATM (השיטה הקונבנציונלית) ואילו בביצוע המנהרה הארוכה יעשה שימוש בשיטת ה-TBM.