ראוי הוא ספיר מלכא לזכייה (יום ד', 29.4.09) בתואר חתן התנ"ך העולמי. לא משום שהוא יודע טוב יותר תנ"ך ממתחרהו, סגנו לזכייה, אורי לוביש. שניהם הוכיחו כי הם "תותחי על" בתנ"ך. ברבות מהשאלות, עוד בטרם סיים ד"ר אבשלום קור להקריא את השאלה, הם כבר השיבו עליה, כל אחד בתורו.
אלא שמלכא חשף לשנייה כי הוא זוכה מזן אחר. השניים העפילו במירוץ צמוד לפסגה ונוצר ביניהם תיקו. מאחר שחתן יש רק אחד והיה צורך להכריע ביניהם, נקראו השניים לדוכן הנשאלים, וכשהם עומדים זה ליד זה, נדרשו להשיב לסירוגין על שאלות ברמה של "מטיבי לכת".
המתח הלך וגאה, נותרו רק שאלות ספורות והתיקו ביניהם נשמר. והנה, במקום להילחץ בכל פעם שאורי לוביש הצליח לענות על תשובה נכונה, קרנו פניו של מלכא משמחה, כמו הייתה זו תשובתו שלו הנכונה ולא של מתחרהו. לבסוף, שאלה אחת שהופנתה אל לוביש נותרה ללא מענה. איני יודע, אמר.
אז התברר כי המנצח בחידון התנ"ך העולמי הוא ספיר מלכא. אלא שבאותה שנייה בה הוכרז קבל עם ועולם כי מלכא הוא המנצח הגדול, במקום להניף את ידיו אל על ולשאוג: ניצחתי, פניו של מלכא פנו לעבר חברו שהובס, וצער נשקף מהן.
מלכא לא התפתה להתכבד בקלון חברו וניכר כי ההחמצה בנקודות ספורות של עמיתו אורי לוביש, ציערה אותו כמו היה זה הוא המפסיד. רק בקושי רב, אט-אט, התפנה מלכא לחגוג את נצחונו כחתן התנ"ך העולמי.
נצחונו בחידון אינו רק בשל ידיעת התנ"ך, אלא בעיקר בשל קניית מידה 39 מתוך 48 המידות בהן נקנית התורה - נושא בעול עם חברו. תגובתו של מלכא להפסד חברו - היא זכייתו בחידון.