|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

אירן פגיעה מאוד

נאום ראש הממשלה בכנס הרצליה [ה' בשבט תשס"ז, 25.1.07]
24/01/2007  |     |   מאמרים   |   כנס הרצליה   |   תגובות

   רשימות קודמות
  האג'נדה החדשה של אולמרט
  ירושלים תהיה עיר אחרת לחלוטין
  נפעל נגד שחיתות ציבורית
  הבשילה לאחריות
  האחריות היא כולה שלי

קהל נכבד,
אינני יכול לפתוח את דבריי הערב מבלי להתייחס לאירועי היממה החולפת ולהחלטת היועץ המשפטי לממשלה לערוך לנשיא המדינה שימוע, נוכח האפשרות שיוגש נגדו כתב אישום חמור. בנסיבות אלה, אין ספק בליבי כי הנשיא אינו יכול להמשיך ולמלא את תפקידו ויהיה עליו לעזוב את משכן נשיאי ישראל. זהו יום עצוב למדינת ישראל.

גבירותיי ורבותיי, לפני שנה בדיוק אולי למעט יום אחד, התכבדתי להיות כאן במעמד הזה, במושב הסיום של כנס הרצליה כממלא מקומו של אריאל שרון, שימים אחדים קודם לכן איבד את הכרתו שלא שבה אליו עד הערב. בנאומי אז, הבעתי תפילה עמוקה בשמי, בשם כל הנוכחים, בשם כל עם ישראל, שאריק שרון ישוב לאיתנו. התקווה הזאת והתפילה הזאת, ליוו אותי ומלווים אותי כל השנה וגם היום.

אני רוצה למקד את עיקר דבריי היום לנושא שהוא בעיניי חשוב ביותר, אשר היה אחד ממוקדי הדיון של כנס זה בימים האחרונים. נושא זה הוא בעל השלכות מהותיות ביותר על מדינת ישראל והאזור בעשור הקרוב. אמסור לכם דוח מצב על האיום האירני.

אין היום בקרבנו גורם אחד שלא חש את הסכנות הטמונות באיום זה, לא רק על ישראל, אלא גם על עתיד האזור ועל יציבותו של הסדר העולמי.

כל ממשלות ישראל בעשור האחרון פעלו במרץ לשפר את יכולתנו להתחקות אחר כוונות אירן, להגביר את המודעות הבינלאומית לאיום, לגייס תמיכה בינלאומית לעצור את הסיוע החיצוני לתוכנית האירנית ולהכין אופציות מתאימות למקרה שמאמצים אלה לא יצלחו לבסוף.

נחלנו הישגים לא מבוטלים בכל התחומים הללו, אך בל נשלה את עצמנו: המטרה המרכזית אותה יש להגשים, עוד לפנינו.

אנו עוקבים כבר שנים ארוכות אחר מאמציה של אירן להשיג נשק גרעיני, במסווה של תוכנית גרעינית אזרחית. הם פועלים גם בערוצים חשאיים במספר אתרים הפרוסים ברחבי אירן. בשנים האחרונות, אנו עדים לפעילות אירנית אינטנסיבית במיוחד, בשני מסלולים - הגלוי והסמוי.

הסיוע האירני לטרור הפלשתיני בכספים, אמצעי לחימה וידע, הן במישרין והן דרך סוריה, הסיוע האירני לטרור בעירק , חשיפת היכולות שהגיעו לחיזבאללה מאירן, במהלך הלחימה בלבנון והסיוע שהם הושיטו, רק לאחרונה, לחמאס, המחישו לרבים את חומרת האיום האירני.

פעילות זו יצרה חזית נגדית, הכוללת, בעוצמות שונות, את כל החברות הקבועות במועצת הביטחון, מדינות ערביות כמו ערב הסעודית, מדינות המפרץ, מצרים וירדן, ומדינות מפתח נוספות במערב כמו גרמניה ויפאן. חזית זו פועלת לאחד כוחות ולמנוע מאיום זה להפוך למציאות.

לאחרונה שבתי מביקור חשוב בסין וסיימתי בכך סבב של ביקורים מדיניים. נפגשתי עם כל מנהיגי המדינות החברות הקבועות במועצת הביטחון ומדינות מרכזיות נוספות. הנושא האירני היה בראש סדר העדיפויות ובמרכז כל המפגשים שקיימתי ומקיימים שרים אחרים וגורמים מקצועיים באופן תדיר.

בכל המגעים שקיימתי היתה הסכמה חד-משמעית שאין לאפשר לאירן להיות בעלת נשק גרעיני והחומרים לייצורו.

הבאת הסוגיה האירנית לטיפול במועצת הביטחון וקבלת החלטה 1737 הם צעדים חשובים שאיחדו את כל חברות מועצת הביטחון. ההחלטה הושגה לאחר מאמץ דיפלומטי קשה ומורכב. נטלו בו חלק גורמים רבים, לרבות גורמים לא מעטים במדינת ישראל, הן בדרג המדיני והן בדרג המקצועי. אנחנו יודעים כי למאמצינו היתה תרומה משמעותית לתוצאה.

ברור לכול כי פתרון דיפלומטי לסוגיה האירנית הוא הפתרון המועדף. זהו הפתרון הרצוי גם לנו. הכיוון המדיני שמרבית הקהילה הבינלאומית נוטה אליו, הוא פתרון שיכול לשאת פירות, כל עוד ייעשה בתחכום ובנחישות הנדרשת, תוך הקפדה על דרישות המינימום עליהן אין להתפשר.

ככל שהצעדים שיינקטו עכשיו וכבר ננקטים על-ידי הקהילה הבינלאומית יהיו חדים יותר, משמעותיים יותר, ברורים יותר ונחרצים יותר, כך הצורך לאמץ פתרונות תובעניים ונוקשים יותר בעתיד, יהיה קטן יותר.

כל מי שמאמין, כמונו, שעדיף פתרון דיפלומטי, חייב לשנס את מותניו עכשיו, להפעיל לחץ על אירן ולהתמיד בכך עד השגת השינוי.

עצימת עין עתה, תוך התעלמות מן המציאות, גרירת רגליים וניסיון להגיע לפשרות מסוכנות והימנעות מנקיטת צעדים ברורים, לא תותיר ברירה בהמשך הדרך לכולנו, לכל מי שרוצה למנוע מאירן להפוך למעצמה גרעינית, אלא לנקוט צעדים קשים הרבה יותר, בעתיד.

אני רוצה להבהיר, אירן פגיעה מאד ורגישה ללחצים בינלאומיים, למרות עמדתה המתריסה, השחצנית והמתגרה והיא כבר משלמת מחירים הולכים וכבדים בגין התנהגות זו, מחירים שיאמירו אם תמשיך במדיניותה. ככל שהאיום האירני הוא חמור, אין על ישראל איום קרוב של התקפה בנשק גרעיני.

בשלב בו אנו נמצאים יש עדיין זמן, לא בלתי מוגבל, לעצור את הכוונות האירניות להפוך למעצמה גרעינית המאיימת על כל יריבותיה ובראש ובראשונה על ישראל. איננו שאננים, איננו יכולים להיות שאננים ואנו מתייחסים לאיום האירני בחומרה מירבית.

ישראל אינה משמשת ראש חץ במאבק מול האיום האירני. איום זה ראוי שיטופל, בצורה רצינית ואחראית, בראש ובראשונה, על-ידי המעצמות הגדולות ועל-ידי מדינות מרכזיות נוספות.
אנו כן נמצאים בחזית המאבק להעלאת סוגיה זו על סדר יומם של מנהיגי העולם ועל סדר יומה של דעת הקהל בעולם. מחובתנו להצביע על הסכנות ולסייע במציאת הפתרונות.

העם היהודי שצלקות השואה חקוקות על גופו לא יוכל להרשות לעצמו לעמוד פעם נוספת תחת איום על קיומו. בעבר העולם שתק והתוצאות ידועות. תפקידנו למנוע ממנו לחזור על הטעות הזו פעם נוספת.

זוהי שאלה מוסרית מן המעלה העליונה. יש רגע שבו שום כלל מכללי הדיפלומטיה השגרתיים, שוב איננו רלוונטי. כאשר מנהיג מדינה מודיע באופן רשמי ופומבי על כוונת מדינתו למחוק ממפת העולם מדינה אחרת, ואותה מדינה מייצרת כלים שיאפשרו את הגשמת האיום המוצהר, אין לשום מדינה זכות לשקול את עמדתה בעניין.
זוהי חובה שאין עליונה ממנה, לפעול בכל הכוח נגד המזימה הזאת.

אין לנו דבר נגד העם האירני, איננו אויבי העם האירני ואין לנו עניין בסכסוך עם אירן. בעבר, טרם השתלטות גורמים קיצוניים על המדינה בעלת המסורת המפוארת והיכולות המרשימות, היו בינינו יחסי ידידות וקירבה.

אירן של היום, שהנהגתה מונעת על-ידי קנאות דתית וקיצוניות אידיאולוגית היא אשר בחרה במדיניות של עימות עימנו והיא שמאיימת במחיקתה של ישראל ממפת העמים, תומכת בטרור וחותרת תחת היציבות באזור. המשטר האירני בחתירתו להגמוניה אזורית נושא באחריות למהומות שהחיזבאללה מעורר כיום להפלת המשטר בלבנון.

איומים, עוינות ולחימה אינם דרכנו. שאיפתנו היתה ותמיד תהיה לחיות בשלום עם שכנותינו, הקרובות והרחוקות. לעולם לא נסרב ליד מושטת, באמת ובתמים, לשלום אמת עם כל מדינה. לזה אנו כמהים.


עם זאת, אין לפרש את רצוננו בשלום כחולשה אלא כמקור כוח. מי שמאיים עלינו, מי שמאיים על קיומנו, חייב לדעת כי לנו הנחישות והיכולת להגן על עצמנו, להגיב בעוצמה, בשיקול דעת ובאמצעים העומדים לרשותנו ככל שידרשו. לא נעמיד את חייו של העם שלנו, את חיי המדינה, בסכנה.

יש לנו זכות לחופש פעולה מלא על-מנת להגן על האינטרסים החיוניים שלנו. לא נהסס לעשות כן. אינני מציע לאיש לטעות ולהסיק, שהאיפוק והאחריות שאנו מגלים יפגעו בנחישותנו ויכולתנו לפעול, כאשר הדבר יידרש.

הנושא האירני מעסיק אותי ואת מחשבותיי ללא הפסק. אני מרכז את הטיפול בנושא ועוקב אחריו מדי יום ביומו, בעצה אחת עם השרים העוסקים בנושא ובתיאום עם הגופים והמשרדים הרלוונטיים.

מול האיום האירני אין, לא היתה וגם לא תהיה הבחנה בין אופוזיציה לקואליציה, בין ימין, מרכז ושמאל.
כולנו מאוחדים בנושא זה והעם ניצב מאוחד ונכון להתמודדות מול הסכנות האורבות לפתחה של ישראל.

אין חוויה אנושית שלא התנסינו בה. אין מכאוב, איום, שנאה, צרות עין, קנאות, רדיפה, אלימות ושפך דם, שלא צרבו בבשרנו. בכוחות שאין להם מקביל בעולם, בנינו את חיינו והקמנו מדינה לתפארת.

אין כוח בעולם שיוכל להחריב אותנו - ולא יהיה. אנחנו מסרבים להיגרר לאווירה של הפחדה עצמית, קולקטיבית. לא ניתן לעם לשקוע בדכדוך וחוסר ביטחון. יש לנו כוח רב מאוד. אין לנו ממה לפחד ולא נפחד.

אנו, כולנו, מבינים את כובד האחריות ואת גודל השעה בסוגיה רגישה זו. יחד, במאמץ פנימי משותף, באיחוד כוחות עם העולם ובהשמעת קול אחד ואחראי מבית, לא מתלהם אך ברור ונחוש, נוכל לעמוד מול איומים גרעיניים ואף לסכל אותם.

תודה רבה.

תאריך:  24/01/2007   |   עודכן:  25/01/2007
אהוד אולמרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אירן פגיעה מאוד
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אכן פגיעה מאד ?
25/01/07 16:58
2
יבגני
26/01/07 18:44
3
..
27/01/07 09:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מי שעוקב ולו מעט אחר המתרחש בשוק הווירטואלי המקומי, יתקשה להחמיץ את ה"טרנד" הישראלי החדש: קהילות, קהילות ועוד קהילות. מידי יום צצים בישראל עוד ועוד אתרי קהילות או בשמם המקצועי - ווב 2.0 (Web 2.0). הכוונה היא לאתרי הדור השני של רשת האינטרנט, השונים מהותית מהאתרים ה"מסורתיים" בהם הורגלנו עד כה: לא עוד אתרים המתהדרים בתכנים ייחודיים להם, אלא ההפך הגמור. מה שיותר שיתופי, יותר טוב.
24/01/2007  |  צחר רותם  |   מאמרים
עתיד ספקיות התקשורת, צופן בחובו תחרותיות גבוהה בשולי רווח נמוכים בהרבה מהיום. לפי גרטנר, צפויות יותר שותפויות בין ספקיות התקשורת לחברות מדיה או שירותי IT. ספקיות תקשורת יציעו לארגונים חבילות מורכבות יותר, אשר יהפכו את הבחירה בשירות ואת המו"מ על החוזה לקשים יותר.
24/01/2007  |  גרטנר  |   מאמרים
נתונים תפעוליים אינם מנוהלים בצורה מערכתית, לא עוברים תהליכי טיוב, ברוב הארגונים אין תהליכים לבדיקת ה-data על-מנת לזהות פגמים, לטפל בכפילויות, בפורמטים שונים של תאריכים/שמות/כתובות וכו'.
24/01/2007  |  עינת שמעוני  |   מאמרים
ליקויי בנייה לא תמיד מתועדים בכתב התביעה, ויתירה מכך, לא תמיד מתועדים בחוות הדעת המקצועית המצורפת לכתב התביעה. הסיבות לכך יכולות להיות רבות, ומן הראוי להתחשב בהן, אם באמת המהות גוברת על הפרוצדורה, והחתירה לחקר האמת מהווה מורה דרך לבית המשפט במהלכו ובפסקו. לפעמים זה גם קורה הלכה למעשה.
24/01/2007  |  ד"ר אינג' א. בן עזרא  |   מאמרים
ההישגים של כלכלת המדינה בשנה האחרונה לא יהיו שלמים אם הממשלה לא תעשה את התיקונים החברתיים שהוקרבו לצורך מימוש הישגי ההבראה הכלכלית.
24/01/2007  |  שלמה טל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
שלט בכיכר פלשתין בטהרן [צילום: ואחיד סלמי, AP]
איל השקס
האירנים שיגרו עלינו טילים, וזו עילה מוצדקת לסקירה על כלכלת אירן    ספויילר: לא כל כל מוצלחת    מהן בעיות היסוד של הכלכלה האירנית? מה קרה בכלכלת אירן בשנה החולפת? ומה קרה כלכלית מאז מ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
מצער, שכבר מעל לחצי שנה שכחו השרים בממשלת ישראל את המחויבות הגדולה שיש לנו כעם יהודי למימוש המצווה של פדיון שבויים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il