|
רק מים קרים במכשיר [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
אברהם וזהבה כהן תבעו את הדס פתרונות עסקיים בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 1,700 שקל לאחר שלא היו מרוצים ממתקן "פרפקט" למים חמים וקרים. לטענתם, המתקן נקנה ביום 15.4.08 ולאחר מספר ימים התגלו בו תקלות, כשהעיקרית: לא היו מים חמים ורותחים. "למרות שנשלח טכנאי לתיקון התקלות הן חזרו שלוש פעמים, ובפעם האחרונה המכשיר תוקן ביום 31.7.08 בלא הועיל". הזוג כהן ביקש את עלות המכשיר.
בכתב ההגנה טענה הנתבעת שטכנאי ערך ביקור אצל הזוג כהן פעם אחת בלבד ביום 3.8.08, ובחודש אוקטובר 2008 היא יזמה פנייה אליו והודיעה שיש להחליף את המסנן במתקן, אך הוא סירב. "הודענו שהסירוב יוביל להסרת האחריות על המוצר, והזוג עמד בסירובו". הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.
השופטת אנה שניידר הגיעה למסקנה שדין התביעה להידחות. "כפי שהובהר על-ידי הנתבעת, המסנן מונע, בין היתר, התגבשות אבנית אשר היא זו שפוגעת בגוף החימום. הואיל ומתקני המים הינם מערכות סגורות ולא ניתן לנקותם מאבנית - נקבע התנאי בתעודת האחריות לגבי החלפת מסנן במועד, ובלעדיו אין אחריות למוצר.
"החלפת המסנן במועד שנקבע לכך איננה קשורה לתקופת האחריות אלא מהווה, כאמור, תנאי לתחולתה של האחריות על המוצר, וללא החלפת המסנן - אין אחריות למוצר כלל. הואיל והתקלה תוקנה על-ידי הנתבעת בחודש אוגוסט 2008, ועד חודש דצמבר 2008 'לא שמעו מהם', כאשר בין לבין, בחודש אוקטובר 2008, סירבו התובעים להחליף את המסנן - אין להם להלין אלא על עצמם לגבי התקלות במתקן".
כן הדגישה השופטת שהזוג כהן לא הרים את הנטל המוטל עליו להוכחת טענתו שטכנאי התייצב בביתו לפני אוגוסט 2008, דהיינו זמן קצר לאחר רכישת המתקן. "על אף שמן הראוי היה להטיל על התובעים הוצאות משפט, לפנים משורת הדין - אין צו להוצאות".