|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

היום שאחרי: זוהו 15 ההרוגים; רובם תלמידים; החלו הלוויות

במכון הפתולוגי התקשו לזהות את הגופות; עם ההרוגים נמנים אב ובנו, שני חיילים ושני מבוגרים - השאר ילדים; נעצרו בני משפחתו של המחבל; הקבינט החליט: סדרה של פעולות סיכול ותגובה
06/03/2003  |   News1 News1   |   חדשות   |   תגובות

 קישורים
  בחמאס שמחים - בארה"ב מגנים

  הפיגוע בחיפה: כיסוי מלא, התגובות

  הקבינט החליט - סגר מלא בשטחים

  לחימה ברצועת עזה; 11 הרוגים פלשתינים; 20 מבוקשים נעצרו בשכם; 8 נעצרו באל-יאמון; סגר מלא על יהודה ושומרון

במכון הפתולוגי מתנהלת מאתמול המלאכה הקשה של זיהוי הגופות. חלק ניכר מהן רוטשו בפיגוע, ולכן התקשו במכון הפתולוגי באבו כביר לזהות את הגופות.

עם ההרוגים נמנים תשעה תלמידים - ילדים קטנים ובני נוער. עד הצהריים זוהו 15 הרוגי הפיגוע. 10 מההרוגים הובאו היום למנוחות, מתוכם ארבעה בבית קברות בית סמיר שבחיפה.

קמר אבו-חמאד (12.5) מדליית אל-כרמל; דניאל הרוש (16.5) מצפת; מיטל כתב (20) מחיפה; יובל מנדלוביץ' (13.5) מחיפה; אסף צור (17) מחיפה; אביגיל לייטל (14.5) מחיפה, אזרחית ארה"ב; בארי עובד (20.5) מראש פינה; תום הרשקו (16) מחיפה ואביו מוטי הרשקו (41) מחיפה; מרק תקש (54) מחיפה; סמדר פירסטטר (17) מחיפה; סמ"ר אליהו לחם (22) מחיפה; טל קרמן (17) מחיפה; מרים עטר (27) מחיפה; אליזבטה קצמן (16) מחיפה.

סמ"ר בארי עובד (21):

סמ"ר בארי עובד, בן 21 מראש פינה נסע אתמול לבקר את סבא וסבתא שלו בבית האבות בחיפה. הוא היה בחופשת "רגילה" מהצבא. בארי השירת בחיל התותחנים ועסק בהדרכת טירונים. הוא גדל בראש פינה ולמד בבית הספר התיכון בחצור.

כששמעו בני משפחתו על הפיגוע מיהרו לחפשו בדירתם של הסבא והסבתא. לאחר שהבינו כי לא הגיע, החלו לחפשו ברשימות הפצועים. רק שעות לאחר מכן התברר להורים כי בנם נהרג. מועד הלוויה טרם נקבע.

הלוויתו החלה בשעה 16:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בראש פינה.

סמ"ר אליהו לחם (22) מחיפה

הלוויתו תיערך בשעה 21:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה

אביגיל לייטל (14.5):

אביגיל לייטל, 14.5, בת להורים נוצרים בפטיסטים שהשתקעו בארץ לאחר שאב המשפחה התחיל לעבוד בטכניון. אתמול, היתה אביגיל בדרכה מבית הספר הביתה. היא למדה בכיתה ח' בסניף המרכזי של בית הספר הריאלי למדעי טבע וסביבה בחיפה. היא הותירה אחריה 3 אחים ואחות.

דניאל הרוש (16):

דניאל בן 16 גדל ולמד בצפת עד שעבר לפנימייה הצבאית שליד בית הספר הריאלי בחיפה. אתמול בצהרים יצא מהפנימייה כדי לקחת טפסים לבחינת התיאוריה ללימוד נהיגה. לאחר שלקח את הטפסים עלה על קו 37 בדרכו חזרה לפנימייה.

משפחתו סיפרה כי חלם להתגייס לקורס טייס בחיל האוויר. אמש, פנו בני משפחתו לשר הביטחון, שאול מופז, ולממלא מקום ראש עיריית חיפה, עודד המאירי, בבקשה לערוך לבנם לוויה צבאית, ולטמון אותו בחלקה הצבאית.

שר הביטחון שאול מופז, קבע לאחר התייעצות עם ראש אגף כח אדם בצה"ל וראש אגף השיקום והיחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון, לערוך לדניאל הרוש הלוויה בעלת סממנים צבאיים. זאת מאחר והוא למד בפנימיה הצבאית, ולפי בקשת הוריו.

הלוויתו החלה בשעה 16:00 בבית העלמין בצפת.

ק'מר אבו-חמד (14):

ק'מר בת 14 למדה ביתה ח' בבית הספר עירוני ה' בחיפה. אתמול, היא המתינה לאוטובוס שיחזיר אותה הביתה לדליית אל-כרמל.

לאחר ששמעו הוריה על הפיגוע, הם החלו לחפשה בכל בתי החולים בעיר. שהוריה לא מצאו אותה, שלא מצאו אותה, נסע האב עם כמה מבני משפחתו ועם ראש מועצת דליית אל-כרמל, למכון הפתולוגי באבו-כביר. במכון קיבלו בני המשפחה את הבשורה המרה וזיהו את קמ'ר בין ההרוגים.

הלוויתה נערכה בשעה 12:00 בישובה דליית אל-כרמל. שרת החינוך, לימור לבנת השתתפה בלוויה. "לא הכרתי את ק'מר אבל יש לי בן בגיל שלה, ואני יודעת מה הגיל הזה של לצחוק, של סקרנות, של רצון להשכיל לדעת וללמוד. שמעתי שק'מר היתה פיקחית ומשפחתה עשתה הכל כדי לאפשר לה השכלה. ואז הגיע רוצח מתועב שקטע את הכל, והגיע כדי לרצוח נשים וילדים מבלי להדביל מאיזה דם. אנחנו אחים לכאב ולמדינה הזו", אמרה השרה לבנת.

יובל מנדלביץ' (13):

יובל מנדלביץ', בן 13, עלה אתמול על קו 37 בדרכו חזרה מבית הספר הריאלי בחיפה. בדרך שוחח בטלפון הנייד עם אביו - יוסי, ולפתע נותקה השיחה. האב, ניסה לקרוא לבנו אך מהמצד השני נשמעה דממה. לאחר שקיבל האב את הידיעה על הפיגוע מיהר להגיע לרחוב מוריה, לזירת הפיגוע.

האב ניסה לחפש את בנו בין הפצועים אך לא מצא את יובל שם. רק ב-11 בלילה לאחר שחיפש בכל בתי החולים עשה את דרכו למכון הפתולוגי באבו-כביר. אחרי חצות חזר יוסי הביתה עם תעודת פטירה ביד.

הלוויתו של יובל נערכה בשעה 14:00 בשער ברוש בבית העלמין בכפר סמיר.

סמדר פירסטטר (17) מחיפה

הלוויתה נערכה בשעה 13:00 בשער ברוש בבית העלמין כפר סמיר.

אסף צור (17) מחיפה

הלוויתו החלה בשעה 16:00 בשער ברוש בבית העלמין כפר סמיר.

כ-60 בני אדם נפצעו בפיגוע. בבתי החולים מאושפזים עדיין 22 פצועים,בהם שניים במצב אנוש. 21 פצועים שוחררו במהלך הלילה. בבית החולים רמב"ם מאושפזים 2 פצועים במצב קשה, בבני מאושפזים 6, שניים מהם במצב קשה, שניים במצב בינוני, פצוע אחד במצב קל ופגוע הלם.

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, הורה לתגבר את כל בתי הספר בעיר בפסיכולוגים ויועצים חינוכיים, בשל היותם של תלמידים רבים בקרב ההרוגים והפצועים.

הפיגוע בוצע על-ידי איש החמאס מחברון, מחמוד עמדאן-סלים קוואסמה, בן 20. המחבל השאיר אחריו מכתב, ובו הסביר את מניעיו וגם שיבח את הפיגוע בארה"ב, במגדלי התאומים.

זהותו של המחבל היתה ידועה זמן קצר מאוד לאחר הפיגוע, לאחר שתעודת הזהות הפלשתינית שלו נמצאה באוטובוס. עם זאת, נאסר לפרסם את זהותו, עד לאחר שכוחות הביטחון הצליחו בשעות הערב המאוחרות (יום ד') ללכוד אחדים מבני משפחתו בחברון, ובראשם אביו.

פיגוע התופת

המחבל-המתאבד השתמש בחגורת נפץ במטען גדול (במשקל של כ-8 ק"ג). הפיצוץ אירע סמוך לשעה 14:15 וגרם לנפגעים רבים. המחבל, בעל תעודת זהות כתומה - תושב חברון.

15 איש נהרגו ויותר מ-60 נפצעו, בהם 15 במצב קשה. חלק מהם במצב אנוש. עדי ראייה מסרו, כי המחבל עלה לאוטובוס, מחלקו האחורי. האוטובוס לא היה מלא, הפיצוץ אירע בחלקו האחורי. הנהג הינו ערבי-נוצרי, בן 31, תושב שפרעם.

התגובה

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אמש (יום ד', 5.3.03) כדי לדון בצעדי תגובה לפיגוע בחיפה. הדיון התקיים בקריה בתל אביב (22:00) ונמשך כשעתיים.

גורמים מדיניים מסרו, כי על הפרק לא עמדה שאלת גירושו של ערפאת. הקבינט שמע סקירות של גורמי הביטחון על הפיגוע ואישר את הצעת מערכת הביטחון לסדרת פעולות צבאיות נגד תשתיות הטרור בשטחים. כמו-כן הוחלט, שהפעולות לא ינקטו באופן שעשוי לשבש המתקפה האמריקנית על עירק.

שר הביטחון, שאול מופז, הציג במהלך הישיבה נתונים המדגישים, כיצד בשנה האחרונה עלה מספר הסיכולים של מערכת הביטחון והצטמצם מספר הפיגועים שיצאו לפועל.

שרת החינוך, לימור לבנת, ציינה בפני חברי הקבינט, כי בין ההרוגים ישנם לפחות 8 תלמידים. חברי הקבינט החדש, השרים אברהם פורז משינוי ואפי איתם מהמפד"ל, הסכימו שניהם כי הצעדים שיש לנקוט בתגובה לפיגוע לא צריכים להיות קיצוניים. השר פורז אמר, כי ישראל לא צריכה לחרוג דרמטית ממדיניותה, ועליה להמשיך להפעיל לחץ על הפלשתינים. השר איתם אמר, שצה"ל מגיע כיום לכל מקום שהוא רוצה וכי פרופיל הפעולה הישראלית צריך להישאר כזה.

בתום הדיון הוחלט בקבינט לתגבר את פעילות צה"ל. עמדת הקבינט, אם כן, הינה כי יש להמשיך במתקפה המתמשכת של כוחות הביטחון על אתרים בהם מתמקד הטרור.

הוחלט על הטלת סגר מלא על יו"ש והבקעה - על רצועת עזה לא הוטל סגר. בנוסף, תוכפל האבטחה באוטובוסים.

עוד בטרם כונס הקבינט הביטחוני-מדיני כינס שר הביטחון, שאול מופז, ישיבה מיוחדת בקריה בתל אביב. בדיון לקחו חלק מספר גורמים בכירים בצה"ל, השב"כ והמשטרה.

ראש הממשלה, אריאל שרון, שיזם את הדיון, עמד בראש הקבינט. נכחו: שר החוץ, סילבן שלום, שר הביטחון, שאול מופז, שר האוצר, בנימין נתניהו, ראשי הסיעות השותפות בקואליציה, נציגי בכירים בצה"ל, השב"כ והמשטרה.

מעצרים

זמן קצר לאחר הפיגוע החל צה"ל בשורה של מעצרים ופעולות חקירה בחברון. הפעולות התנהלו בבתים השייכים לבני חמולת קוואסמה. כוח גדול של צה"ל כיתר את בית אחיו של המחבל, בשכונת א-שייח'. למרות המעקב אחר בני המשפחה, נבדקת אפשרות, כי אדם אחר היה המחבל ורק עשה שימוש בתעודת הזהות של קוואסמה.

תאריך:  06/03/2003   |   עודכן:  06/03/2003
כתבי מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאור הערכות מצב שהתקיימו לאחר הפיגוע בחיפה, ועל-פי הנחיית הדרג המדיני, הטיל צה"ל סגר מלא על אזור יהודה ושומרון. לא מתאפשרת כניסת פלשתינים לתחומי הקו הירוק. המעברים הבינלאומיים בגשר אלנבי ובגשר אדם ישארו פתוחים למעבר אנשים וסחורות.
06/03/2003  |  הדר פרבר, גלית יצחק  |   חדשות
העיתון הבריטי, "דיילי אקספרס", מדווח (יום ה', 6.3.03), כי החיילים הבריטים המוצבים במפרץ הפרסי קיבלו הוראה להיות מוכנים לפלישה קרקעית בעירק ב-17 במרס, לאחר התקפה אווירית "קצרה וחריפה" שתחל ב-13 במרס.
06/03/2003  |  הדר פרבר  |   חדשות
שר הפנים החדש, אברהם פורז, החליט (יום ד', 5.3.03) לקיים את הבחירות המוניציפאליות בחיפה, ירושלים ואור עקיבא בשלישי לחודש יוני. הבחירות בערים אלו מתקיימות עקב בחירת ראשיהן לכנסת.
05/03/2003  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
הוועדה לפרס ישראל בחרה בפרופ' ישעיהו ליבמן כחתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי המדינה. שרת החינוך והתרבות, לימור לבנת, בירכה את הזוכה בפרס תוך ציון הישגיו ותרומתו לתחום.
05/03/2003  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
בית המשפט הפדרלי בארה"ב דחה שתי עתירות של עברייני מין שטענו כי פרסום שמותיהם ותמונותיהם באינטרנט מהווים פגיעה חמורה בזכויותיהם החוקתיות.
05/03/2003  |  גיל איל  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
אחדות במשפחה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
חנינא פרבר
הרשע נמצא סמוך לחכם, כדי שהחכם יתקנו' אולם לתיקונו דרושים כוחות גדולים    התם וזה שאינו יודע לשאול אין בכוחם להחזיר את הרשע למוטב    משימה חשובה זו מוטלת על הבן החכם שהוא הגבוה מכולם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il