|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

עשור לפסטיבל פותחים במה

- הודעה מטעם פסטיבל בית לסין
28/07/2009  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: גילי לוי  |    |  אורה לפידות יחסי ציבור

"פותחים במה", פסטיבל בית לסין למחזאות ישראלית, חוגג השנה עשור להיווסדו. הפסטיבל יפתח השנה את חגיגות ה-30 לבית לסין במהלך שני סופי שבוע בתאריכים 5-3 ו-11, 12 בספטמבר בבית ציוני אמריקה בתל אביב. במסגרתו יועלו ארבע הפקות מלאות, תשעה מחזות בקריאה מבויימת ואירועים מיוחדים. הפקה: תיאטרון בית לסין בניהולה של ציפי פינס, מנהל אמנותי: אבישי מילשטיין.

הפסטיבל נתמך על-ידי: קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות, קרן מרק ריץ' לחינוך לתרבות ולרווחה, ידידי תיאטרון בית ליסין בע"מ (חל"צ), עיריית תל אביב-יפו, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות ומשרד המדע התרבות והספורט.

"פותחים במה" הוא האירוע החשוב והגדול ביותר בארץ לפיתוח מחזאות צעירה. הפסטיבל החל דרכו בשנת 2000 במטרה לגלות דור חדש של מחזאים ישראלים צעירים, להעניק להם ליווי אמנותי ומקצועי צמוד וחשיפה לקהל באמצעות הפקות בימתיות מלאות וקריאות מבוימות.

בעשור האחרון הועלו בכל שנה במסגרת הפסטיבל 15-10 מחזות ישראלים חדשים שלא היו מקבלים הזדמנות אחרת לחשיפה ולליווי מקצועי. חבר-שופטים מקצועי העניק בתום כל פסטיבל בין 5-4 מלגות פיתוח למחזאים מצטיינים.

במהלך עשור זה נרתמו מדי שנה כ-150 במאים, שחקנים ויוצרים אחרים לתרום מניסיונם המקצועי וכישרונם לטובת המחזאים הצעירים. סך-הכל הועלו במסגרת זו 124 מחזות חדשים מתוכם כ-50 מחזות זכו להפקה בימתית מלאה בתיאטרון בית ליסין, בתיאטרונים רפרטוארים אחרים ,בקבוצות פרינג' ויוזמות עצמאיות. מחזות אשר החלו את דרכם בפסטיבל זכו בפרס הצגת השנה בתיאטרון הישראלי ("מקווה" מאת הדר גלרון), בפרס המחזאי הטוב של השנה (רשף לוי על "החולה ההודי") והיו מועמדים לפרסים במסגרת פרס התיאטרון הישראלי.

ציפי פינס, מנהלת תיאטרון בית לסין: "מאז ייסוד הפסטיבל התאפשרה חדירתם של מחזאים צעירים אל קדמת הבמה של הרפרטואר התיאטרוני הישראלי, תהליך אשר מהווה השראה גם למדינות אחרות המתמודדות עם נסיגה במספר הצופים באולמות ועזיבת מחזאים טובים לטובת הטלוויזיה והקולנוע".

גם השנה ינתנו מלגות פיתוח על-ידי קרן יהושע רבינוביץ' ליוצרי מחזות הקריאה ופרסים להפקות המלאות המתאפשרים המתאפשרים על-ידי ידידי בית ליסין בע"מ (חל"צ) ומשפחת פלס שתורמת פרסים לזכרו של עו"ד ישראל פלס ז"ל, ממייסדי אגודת ידידי בית ליסין.

הפרסים יינתנו לקטגוריות השחקן/ית המבטיחים, הבמאי/ת המחזאי/ת המבטיחים והיוצרים. הבחירות נעשות על-ידי שחקן/ית ותיק/ה לשחקן/ית צעיר/ה, במאי ותיק לבמאי/ת צעירה וכו'. גם השנה יוענק פרס "אהוב הקהל" להפקת קריאה ולהפקה מלאה, באמצעות תיבת הצבעה שתוצב במקום.

אות יקירת הפסטיבל לשחקנית זהרירה חריפאי

לרגל העשור החליטה הנהלת הפסטיבל להעניק את אות יקירת הפסטיבל לכלת פרס ישראל, השחקנית זהרירה חריפאי על תרומתה רבת השנים לפסטיבל. חריפאי הופיעה ברבות מהפקות הפסטיבל מתוך הבנה כי זוהי מסגרת חשובה להעשרת היצירה הישראלית החדשה בתחום התיאטרון. חריפאי העניקה בנדיבות מזמנה, כישוריה והידע שלה למחזאים, לשחקנים ולבמאים שהשתתפו בהפקות הפסטיבל.

אורחים מחו"ל בפסטיבל

כחלק ממגמת כניסתו של פסטיבל "פותחים במה" לשיתופי פעולה בינלאומיים, תתארח השנה בפסטיבל משלחת של כ-15 אנשי תיאטרון מהתיאטרון העירוני של היידלברג, גרמניה ומהתיאטרון העירוני של פרייבורג, גרמניה.

לבית לסין הסכם של שיתוף פעולה דו-שנתי עם התיאטרון העירוני של היידלברג, אשר יוזם ומפיק פסטיבל דומה של מחזאות צעירה בגרמניה, פסטיבל "שוק המחזות".

בפסטיבל בשנה הבאה, יועלו בבכורה ישראלית שלוש הפקות חדשות של הפרויקט המשותף: "קשרי משפחה". השנה תתארח בפסטיבל, משלחת בראשות מנכ"ל תיאטרון היידלברג, המנהל האמנותי ובהשתתפות במאים, דרמטורגים, יוצרים וצוותי מנהלה כדי להכיר את השטח ולהשתלם בשיטות העבודה הייחודיות של "פותחים במה".

אירועים מיוחדים בסימן העשור:

קבוצת "ליגנה" מגרמניה מציגה את "האדם החדש" בו הקהל הוא השחקן הראשי - השנה הופך הפסטיבל לבינלאומי וכצעד ראשון יארח את קבוצת התיאטרון "ליגנה" מגרמניה עם המופע הייחודי "האדם החדש". זהו מופע בתנועה ללא רקדנים, שחקנים או במה בו הקהל עצמו מבצע את המופע באמצעות הוראות פשוטות שניתנות לו בשידור חי ממקלטי רדיו קטנים .מה שמתחיל בתנועות תמימות ובצעדים פשוטים הופך בהדרגה למחול קבוצתי מורכב ומפתיע ומסתיים במסיבת ריקודים ענקית, תוססת וצבעונית שבסיומה נפתחים בקבוקי השמפניה. "ליגנה" היא קבוצת תיאטרון ומיצגים הפועלת באירופה משנת 1995 ומתמחה בהפעלת קהל מרחוק באמצעות משדרי רדיו. הקבוצה הטביעה את חותמה כחדשנית ומפתיעה כשהפעילה קהלים בתוך חללים יוצאי דופן כמו תחנות רכבת, ככרות ערים ורחובות ראשיים.

"100 אמהות" - נבחרת שחקניות מדברות על ואל בנותיהן ואמהותיהן - מופע תיאטרלי מיוחד - יונה אליאן-קשת, חנה אזולאי-הספרי, מרים זוהר, זהרירה חריפאי, תחיה דנון, צופית גרנט, קרן צור, נינה קוטלר, חן דנון, הגר דנון ועירית קפלן בסיפורים על רגעים מרגשים הקשורים ליחסים המיוחדים בין אמהות לבנות במופע מיוחד לפסטיבל בבימוייה של איה שבא ועל-פי ספרה, רב המכר, של ענת הררי "100 אמהות".

דיון פומבי: "10 שנים לפותחים במה - יש סיבה לחגיגה?" - בהשתתפות: זהרירה חריפאי, מוטי לרנר, הלל מיטלפונקט, נועם סמל, ציפי פינס, מאיה שעיה ואחרים. מנחה: אבישי מילשטיין.

הפסטיבל מזמין את ציבור עושי התיאטרון בישראל ואת הקהל המעוניין לדיון מקצועי פומבי לרגל עשור לפסטיבל: פסטיבל "פותחים במה" חולל מהפיכה בחיי התיאטרון בארץ. המחזאות הישראלית הצעירה מקבלת בזכותו מקום של כבוד בחזית הרפרטואר התיאטרוני בארץ. הפסטיבל שינה את הרגלי הצפייה של קהל הצופים ברחבי הארץ. החזון האמנותי של "יצירת הקלאסיקה של הדורות הבאים" עומד במרכזה של התעניינות בינלאומית: נראה שהשאיפה לשפע של מחזאות צעירה, חדשה ורלוונטית, אשר זוכה לעניין רב בקרב קהלים רבים, היא משאת נפשם של מתכנני רפרטואר מארצות רבות אשר מתמודדים עם בריחת קהל ובריחת המחזאים לקולנוע ולטלוויזיה. האמנם סיבה לחגיגה?

בדיון הפומבי יועלו בין השאר השאלות הבאות: איך ומדוע השתנה האיזון הרפרטוארי לטובת המחזאות הישראלית בשנים האחרונות? איך משפיע תהליך החשיפה על המחזאים הצעירים? מדוע המחזאות הישראלית הצעירה מאיימת על רפרטואר שמרני של קלאסיקה וקלאסיקה מודרנית? האם מהשפע אכן תיוולד האיכות? מה הופך את הפסטיבל לאטרקטיבי בעיני מנהלים אמנותיים מאירופה וארה"ב? ואם הכל כל-כך טוב, מדוע זוכה הפסטיבל הגדול והחשוב בארץ למחזאות ישראלית בתמיכה ציבורית כל-כך זעומה? ואחרי "חשבון הנפש" - מהו חזון "עשר השנים הבאות"?

בדיון יישמעו דיעותיהם של יוצרים ותיקים וצעירים, מנהלי תיאטרון, במאים ומנהלי היכלי תרבות אזוריים, וכן של נציגים מהקהל אשר יוזמנו להביע את דיעותיהם.

טקס נעילת הפסטיבל:

הענקת מלגות פיתוח למחזות המצטיינים ופרסים ליוצרים ולשחקנים.

"פותחים במה" 2009 - הצגות:

בערב הפתיחה החגיגי תועלה ההפקה המוזיקלית "תמונות יפואיות" על-פי ספרו ודמויותיו הססגוניות של מנחם תלמי. בימוי ועיבוד: שמעון מימרן, שותף לעיבוד: דניאל אפרת, ניהול מוסיקלי: אמיר לקנר, תנועה: גלעד קמחי, תפאורה: ניב מנור, תלבושות: טל-יה יהלומי וגלעד קמחי תאורה: דולב ציגל. בהשתתפות קבוצת הצעירים של תיאטרון בית לסין: דיקלה הדר, אופיר וייל, הילה זיתון, יניב לוי, קובי מורסיאנו, גיא מסיקה ואבי סלמה. הקבוצה "נולדה" לפני שנה בפסטיבל עם המופע המצליח ""ברודויי פינת פרישמן". הופעת אורח מיוחדת: אהובה עוזרי. המופע בליווי תזמורת.

"פועלת זרה", מאת רחל גיל, בימוי: ארתור קוגן, תפאורה: ניב מנור, תלבושות: מאיה פלג, מוזיקה: אריאל קשת, תאורה: דולב ציגל. הפקה שהחלה בפסטיבל הקודם כמחזה קריאה וזכתה בפרס. זהו סיפורה של משפחה ישראלית המתמודדת עם שאלות מוסריות לאחר שבנה התינוק של רוזי, המטפלת הפיליפינית של הסבתא, מת בנסיבות מסתוריות והיא עצמה נעלמת. משתתפים: זהרירה חריפאי, גיא לואל, בת חן סבג, הדס קלדרון, נעמה שפירא.

"מי מכיר את עמוס חפר", מאת טוביה ציפין, בימוי: איציק סיידוף, תפאורה: ניב מנור, תלבושות: דפנה פרץ, מוזיקה: אפי שושני, תאורה: דולב ציגל. הצגה שהחלה כמחזה קריאה בשנה שעברה וזכתה בפרס "אהוב הקהל". דרמת יחסים חברתית על מורה בבית ספר תיכון המואשם בהטרדה מינית על-ידי תלמידה ומהסס האם על-מנת לטהר את שמו עליו לחשוף את זהותו המינית כהומוסקסואל. משתתפים: דני גבע, מירב גרי, דרור דהן, חגית דסברג, הדס מורנו, ששי סעד, אדוה עדני.

"פרינסס מרי 7", מאת יואב מיכאלי, בימוי: רוני פינקוביץ', תפאורה: ניב מנור, תלבושות: ענבל ליבליך, מוזיקה: יוסי בן נון, תנועה: מוריה זרחיה, תאורה: דולב ציגל. דרמה פיוטית המתרחשת בירושלים של תקופת המנדט ובמרכזה שרה, בעלת מתפרה לעשירי עבר-הירדן ולנשות הקצינים הבריטיים. היא מחכה לבעלה הנעדר לאחר שיצא למלחמה. כשבעלה שב יום אחד עליה להתמודד עם סוד אפל שהביא עמו מהגלות באירופה. משתתפים: ידידיה ויטל, קובי ליבנה, יעל לבנטל, כנרת לימוני, מאיה מעוז, עינת סגל כהן, אברהם סלקטר, ליאת צדקיהו, שלום שמואלוב, קרן שניוק, ליז רביאן.

קריאות מבויימות:

השנה הוגשו להנהלת הפסטיבל כ-100 מחזות מתוכם נבחרו תשעה אשר יועלו בקריאה מבויימת.

"למען הסדר הטוב", מאת עידו אשד, במאי: דניאל אפרת, מוזיקה: אפי שושני. קברט סאטירי המחזיר לזירה את "האדם הקטן", "האזרח הפשוט". בריאות הציבור, הסדר הציבורי, מערכת החינוך ותזונה נכונה - הכל למען האדם הפשוט, הכל בתנאי שהסדר הציבורי יישמר! משתתפים: טלי בן-יוסף, גיל וסרמן, עודד יחזקאל, ענת מגן-שבו, יעל עמית.

"אות קין", מאת גליה בארי, במאית: גורן אגמון. דרמת מתח משפחתית על משפחה המוצאת את עצמה ללא כל הכנה בליבה של חקירה משטרתית הבודקת אם בנם המתבגר אשם בפשע ונדאליסטי שבוצע בלב שכונת היוקרה שלהם? האמא יוצאת להגנתו ומוצאת את עצמה מתמודדת עם קצין משטרה אמביציוזי מדי. משתתפים: הדר גלרון, אייל גפן, דביר מזיא, יהויכין פרידלנדר, אודיה קורן, רועי שגב.

"רוח קרב", מאת שרון בר-זיו, במאי: שלום שמואלוב, מוזיקה: עדי כהן. דרמת נעורים מרגשת על צעיר, אח שכול, שעומד בפני גיוס מחליט לסרב ומעמיד במבחן את הסדר המשפחתי. מאבקו האידיאליסטי מקבל תפנית חריפה כשהוא מושלך לכלא צבאי. הוא מחליט ללכת בעקבות אחיו "הגיבור" ולהתגייס, אבל הקורבן שהוא מקריב בכך הוא לא פחות נורא. משתתפים: מיכאל אלוני, דודו בן-זאב, אסף בן שמעון, יורם יוספסברג, אורנה כץ, יובל שרף ועוד.

"גלגלים", מאת אילן עמית, במאית: דליה שימקו. דרמת יחסים סוערת על שתי אחיות הבוחנות את מערכת היחסים שלהן עם אביהן, בערב יום-הולדתו. תאונת דרכים שגרמה לנכותה של אחת מהן ושבה האב היה אשם פותחת פצעים מהעבר ובמקביל מאפשרת להן לגלות את החמלה שמעבר לאשמה. משתתפים: אלי דנקר, הילה פלדמן, יונתן רוזן ועוד.

"נדל"ן", מאת רוני קובן, במאי: גילי אמיתי. דרמה משפחתית על גורלו של בית בלב תל אביב העומד למכירה ערב מותה של אם המשפחה הישישה. מעבר לסודות אפלים ומפתיעים שמתגלים לקרוביה הם מגלים כי החליטה להוריש את הבית לרופא הערבי שסעד אותה. עובדה זו מטילה צל ענק על קטנוניותם. משתתפים: יעקב אלפרין, שמיל בן ארי, מיכאל הנגבי, אפרת ליפשיץ, מיכאלה עשת, אריה שריקי ועוד.

"בקריצה", מאת פנחס רימבורג, במאית: שרון בכור. קומדיה עכשווית ונושכת על יחסיו הטעונים של צעיר תל אביבי עם אביו, עולה מרוסיה המופיע ללא הזמנה ביום הולדתו. גם בפער הדורות והתרבויות שביניהם יש נחמה בעיקר על-רקע העובדה שחבריו הטובים של הצעיר, צעירים "תל אביביים" כמוהו לא מגיעים למסיבה. משתתפים: שרון דנון, קרן ברגר ועוד.

"בבושקה", מאת עדי שגב, במאית: יעל קרמסקי, מוזיקה: יונתן ניב. דרמה פמיניסטית פרובוקטיבית. חברת קיבוץ בראשית שנות החמישים מופקדת על שמירת בית קברות ערבי נטוש. היא מתמודדת עם ערכי הקיבוץ ועם ביתה המתבגרת. הבת המורדת מציתה במחאה את בית הילדים. בית הילדים החדש עתיד להיבנות על אדמת בית הקברות, מהלך אשר חושף סוד מהעבר. משתתפים: דווית גביש, שרה פון-שוורצה, מאיה שוהם, יובל מסקין ועוד.

"לעשות את המוות", מאת טלי שלום, במאי: אסף צפור. קומדיה משפחתית מרגשת על צעירה תל אביבית השבה מביקור שורשים שערכה עם אביה בליטא. בשדה התעופה מגלים קרוביה שבאו לקבלה: האב מת. במהלך השבעה לומדת הצעירה להכיר מחדש את משפחתה הבעייתית ומתלבטת האם ומתי לממש אהבה שיש לה לצעיר, קשר מסובך לא פחות. משתתפים: דינה בליי, תחייה דנון, גאיה טראוב, אבי עדוי, אוהד קנולר, מיכל שטמלר ויובל תלמודי.

"לילות לילך", מאת יניב שלום, במאי: רזי אמיתי. דרמת יחסים על מתעמלת אולימפית צעירה המגלה ערב המבחן האולימפי שאמה, המאמנת הקשוחה והבלתי מתפשרת שלה, חווה רומן סוער עם מאהב מהעבר. התמסרותה להגשמת המצופה ממנה עומדת בסימן שאלה כשהיא מגלה עולם כבוי של רגש בתוך הקשיחות שאליה היא חונכה. משתתפים: רונה-לי שמעון, דינה סנדרסון ועוד.

תאריך:  28/07/2009   |   עודכן:  28/07/2009
גילי לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
M.A.C - חברת האיפור המקצועי ממשיכה בתהליך ההתרחבות ופותחת סניף חדש בקניון הסיטי באשדוד בהשקעה של כ-1,000,000 שקלים, זהו הסניף השמיני של המותג בארץ.
28/07/2009  |  נרי גיא  |   הודעות כלליות
קרלסברג, מותג הבירה הידוע בעולם, בשיתוף עם חברת לעומק התודעה, משיקים פעילות ייחודית לתמיכה בקמפיין לצעירים - מבצע לאיביזה.
28/07/2009  |  מיכל מורן  |   הודעות כלליות
חברת קוסמו פארם, בשיתוף עם חברת לעומק התודעה, מעלה קמפיין של סדרת ג'ל הגילוח לגברים Crema Men באמצעות מחלקת המדיה מקבוצת לעומק התודעה, המתמחה בפרסום ושיווק ממוקד לצעירים 35-18.
28/07/2009  |  מיכל מורן  |   הודעות כלליות
"שירת העצבים" הינו מופע סאטירי חד ונוקב מאת אפרים סידון, על ישראל של שנת 2008. ההצגה מציגה במשחק, תנועה ופרפראזות על שירי הקונצנזוס הישראלי את החיים בישראל, ודנה בנושאים מגוונים - בחירות, מלחמה, משבר כלכלי, מצב חברתי רעוע ועוד. ההצגה מציבה מראה מצחיקה, מרירה ומתסכלת של כולנו, על-ידי שש שחקניות ההצגה, כולן בוגרות סמינר הקיבוצים.
חברת מולטילוק, בשיתוף אלדד זאליכה, בעל חנות בית המנעול והמפתח, פתחו בימים אלה חנות קונספט יחודית בתל אביב ברחוב אבן גבירול, למוצרי נעילה וביטחון של ענק המיגון השבדי אסא אבלוי.
28/07/2009  |  עדי וילדר  |   הודעות כלליות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il