בישיבת המשלה שנערכה אמש בעקבות הפיגוע בכרמל, הוחלט על תיגבור האבטחה בתחבורה הציבורית.
אלכס לנגר, סמנכ"ל בכיר במשרד התחבורה, מסר הבוקר (ה', 6.3.03), כי למשרדו דרושים כ-30 מיליון שקלים להכפלת כוח המאבטחים.
שר התחבורה, אביגדור ליברמן, הציע לשרים לקזז עלויות האבטחה מתשלומים המגיעים לגורמים פלשתינים. השר הורה לגייס מיידית עוד 550 מאבטחים, להגברת האבטחה בתחבורה הציבורית.
"הנחייתי את המנכ"ל (סלמן בן-ציון, ע.ב.) אתמול בלילה לעשות כל מה שנידרש לגיוס המאבטחים הנוספים הנידרשים לאבטחת התחבורה הציבורית," מסר הבוקר ליברמן בשידור גלי צה"ל.
ראש האופוזציה, עמרם מצנע הציע הבוקר להוביל את תלמידי בתי הספר, בהסעה מאורגנת ליעדם: "אין גבול לאבטחה, אנחנו מאובטחים באופן ראוי המתאים למציאות. תמיד אפשר לשפר ולהוסיף, ולכן יש לעשות להסעה מרוכזת של התלמידים, אמר מצנע, המתגורר כ-40 מטרים ממקום הפיגוע בכרמל.
מוניר בראגוטי, נהג אוטובוס קו 37 שהתפוצץ אתמול, ערבי נוצרי המתגורר בשפרעם, מסר כי לא היו כל מאבטחים בנסיעת האוטובוס האורכת שעה ממושכת.
נהגי האוטובוס שהפעילו הבוקר את הקו, ובהם נהג דרוזי מהכפר הדרוזי דליה שליד עוספייה שברום הכרמל, מסרו כי האוטובוס לא היה מאובטח בכל מהלך נסיעתו. רפיק חלבי, העתונאי בן הכפר דליה, התריע על כך הבוקר בשידור חי.
בכנס מאבטחי התחבורה הציבורית שנערך לפני מספר חודשים בתל אביב, מסר שר התחבורה הקודם, ד"ר אפרים סנה למחלקה ראשונה, כי"עיגל פינות בגיוס מחזור המאבטחים הראשון". סנה העלה תקווה, כי משרד התחבורה לא יאלץ לחזור על שיטה אותה הגדיר המנכ"ל סלמן בן-ציון כ"נעשה ונישמע", בגיוס מחזור המבטחים.
יו"ר קואופרטיב אגד, אריק פלדמן, ויו"ר חברת דן, יורם שרעבי, העלו טענות כנגד שר האוצר דאז, סילבן שלו, בקשר לעיכוב העברת התקציבים אותם דרש ראש המטה ללוחמה בטרור, תא"ל (מיל') דני ארדיטי.
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ שלמה אהרונישקי, מסר כי הציבור אינו יודע מודע כלל למספרם הרב של הפיגועים הנמנעים על-ידי כוחות הבטחון.
סגנית שר התחבורה, דאז, ח"כ סופה לנדבר, הדגישה את השליחות החברתית שמבצעים המאבטחים, מעבר שלחיותם הביטחונית: "החתך הסוציו - אקונמי של ציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית, מצביע כי רובם משתייכים לשכבות המצוקה ולעשירונים התחתונים והחלשים באוכלוסייה".