|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

שר האוצר האבוד

אחד הרגעים ההזויים והעגומים של הממשלה הנוכחית התרחש כאשר יצא הירשזון מחקירת המשטרה ושתק במסיבת העיתונאים אולמרט מאבד עוד אחד ממקורביו המסתבך בפרשות פליליות בעבודה הקרב מתחמם וגם: למה ליצמן יצא מנצח למרות שהודח אגם הברבורים
23/03/2007  |     |   מאמרים   |   פרשת הירשזון   |   תגובות
הירשזון. השקט שלפני הסערה

   רשימות קודמות
  נאום הפאניקה של אולמרט
  המבקר שבלע את הספין
  טרטמאניה
  אקספרס של חצות עם אולמרט
  הסיוט של ביניש

הירשזון אינו מתכוון להתפטר, רחוק מכך. כך אמרו השבוע מקורביו. אבל בקדימה מחפשים כבר את היורש. שר בכיר במפלגתו של הירשזון אמר השבוע בשיחה סגורה, ששר האוצר מתכוון להתפטר עוד לפני הגשת כתב האישום נגדו. השר גם נקב בשמו של המחליף. רוני בר-און. מי שלא זכה להיות שר המשפטים במקום רמון, עומד למצוא את עצמו כפי הנראה בתפקיד הבכיר במשרד האוצר.

אגב לאף אחד כמעט בקדימה אין ספק שהירשזון לא יוכל להיחלץ מהמשבר הזה. הדבר היחידי שנותר לו, אומרים חבריו, הוא הזמן. ככל שהחקירה תסתעף יותר, יהיה לו יותר זמן לנשום. המשטרה תנסה מצידה להגיע לכתב אישום הכי קטלני והכי מקיף שהיא יכולה להשיג, מה שיגרום להירשזון להרוויח אולי עוד קצת זמן של שקט. שקט שלפני הסערה. שקט שלפני המשפט.

לאחר שעות ארוכות של חקירה במשטרה, יצא הירשזון למסיבת העיתונאים בנושא השביתה. שר האוצר דיבר על הרשויות המקומיות. העיתונאים, וגם האנשים בבית, רצו לשמוע על החקירות. התוצאה הייתה הזויה. המצלמות קלטו את עיניו של הירשזון מתרוצצות בחוריהן, מטר השאלות הקשות ניתך בפרצופו הלאה, והפה שותק. במשך כמה דקות נמשך הרגע הזה. רגע ששילב מבוכה, סוריאליזם ובושה. הדבר המטריד ביותר כרגע, הוא כיצד אמור בדיוק להתנהל המשק הישראלי. שר האוצר מנוטרל לגמרי, בייחוד בעקבות השתיקה שגזר על עצמו. אם לפחות היה מוסר את גרסתו ונלחם עליה, היה יכול הדבר לאפשר לבכירי האוצר להמשיך לעבוד איתו לפחות באופן זמני. אבל היום, הם רואים מול עיניהם פושע לכאורה החשוד בפלילים חמורים ביותר, ושהתמיכה הציבורית בו היא פחות או יותר כלום, אז למה להם להקשיב לו.

אהוד ברק כאבן שואבת
אהוד החדש

אהוד ברק החליט שאצלו לא יהיה קמפיין בחירות. בינתיים הוא עומד בזה יפה. האירועים שהוא נוכח בהם, צנועים. הוא לא מתראיין לתקשורת ולא מגיע לאירועים מפלגתיים המוניים. גם לא למרכז המפלגה. השבוע רמז ברק שידרוש את תיק המשפטים עבור מפלגת העבודה כתנאי להישארותה בקואליציה. הוא אינו מבקש את התיק עבורו, אלא עבור אופיר פינס. כלומר, אולמרט לא צריך להתחיל לשבור את הראש איך ניתן להזיז את דניאל פרידמן, המינוי האישי החדש שלו. אלא מדובר בהצהרה לצרכי פריימריז בלבד. ברק למעשה קרא לפינס להצטרף אליו, או במילים אחרות, להסיר את מועמדותו. פינס לא מוכן לזה. הוא כבר היה בממשלה, ומבחינתו ממשלת אולמרט סיימה את הקריירה שלה.

השבוע קיבל ברק חיזוק משמעותי. מזכ"ל המפלגה איתן כבל עזב סופית את מחנה פרץ ועבר לברק. כבל עזב למעשה את פרץ כאשר השניים נפגשו לפני מספר חודשים לשיחה קשה, בה אמר כבל לפרץ שלדעתו עליו לעזוב את תפקיד שר הביטחון. עבור פרץ היה אז מדובר בעלבון צורב. פרץ עשה הכל למען כבל, אמרו אנשיו. מינה אותו לשר. איפשר לו להיות מזכ"ל ושר במקביל. וככה הוא גומל לו.

כבל הוא לא היחידי שעבר למחנה ברק. גם מתן וילנאי הודיע השבוע שעבר לתמוך בברק. וילנאי לא שייך למחנה פרץ וגם עם עמי אילון הוא לא בדיוק מסתדר, כך שהתמיכה בברק הייתה צפויה. צפויה, אך לא לחלוטין חפה מתמיהות. וילנאי היה בסיבוב הקודם, אחד מיריביו המרים של אהוד ברק. לא סתם אמר בהודעתו על תמיכתו בברק, כי יש לשים את המשקעים האישיים מאחור. יש הרבה מאוד משקעים בין האישים.

בראיון לאתר Ynet באוקטובר 2004 אמר וילנאי: "אהוד ברק כבר הפיל את המפלגה, ולא עשה שום דבר אחרי זה כדי לעזור לשקם אותה. הוא הלך הביתה. הוא לא נשאר להתמודד עם השברים. הוא שבר והלך הביתה, ועכשיו הוא רוצה להוכיח שהוא השתנה". בהמשך הוא ציין כי "מי אמר בכלל שיש אהוד ברק חדש? בגלל סקר כזה או אחר שנערך בזמן שברק עושה קולות ואני בכלל לא עושה כלום, החלטנו שהוא האיש? ירדנו מהפסים? הוא הדמות שצריכה להנהיג את המפלגה? העבודה זקוקה למנהיג שיודע ללכד ויודע לדבר עם אנשים, ויכול לטפל במגזר הערבי, וזה לא דבר קטן אחרי אירועי אוקטובר 2000. אני לא בטוח שיותר משלושה ערבים יצביעו היום בעד ברק". ציטוט נוסף מפברואר 2005: "באוסלו הרמטכ"ל אהוד ברח. כאלוף, תמכתי באוסלו ואני לא חושב שההסכמים היו שגיאה. אני מסתכל על מה שקורה ברצועה עכשיו וזה מה שעשינו ב-1994. היה לי קשר ישיר עם יצחק רבין ז"ל ומצאתי את עצמי עומד לבד מול שר הביטחון. הרמטכ"ל הסיט את עצמו הצידה והשאיר אותי לבד לגמרי, דבר שמאוד לא מקובל. הוא זז הצידה ואני הייתי לבד".

בקיעים בקואליציה

הטבעת סביב ממשלת אולמרט הולכת ומתהדקת. כל יום מזמן חקירה חדשה, פרשה חדשה, חשודים נוספים. למעלה מרבע מחברי קדימה מצויים בהליכים פליליים וחקירות - כולל הרשעה אחת בעבירות מין. כל בכיר כזה שנחקר, מהווה מכה כואבת לראש הממשלה. ככל שהוא קרוב יותר, המכה כואבת יותר. הירשזון זה כבר מהלומה בפרצוף. כמעט ואין שני אישים יותר קרובים בפוליטיקה כמו שני אלה, אולמרט והירשזון. אולמרט עשה הכל, כדי למנות את הירשזון לתפקיד שר האוצר, למרות הרמות לא מעטות של גבות במערכת הפוליטית והכלכלית.

כשהתעקש אולמרט על מינוי הירשזון לשר האוצר, היו אלה זמנים אחרים לחלוטין. אולמרט היה נותן את הכל כדי לחזור לאותם ימים. בימים האלה, הייתה לאולמרט השפעה. היה לו כוח. המשא-ומתן הקואליציוני התנהל כמעט מעצמו. אפילו לאריאל שרון היה קשה יותר להחזיק קואליציה, מאשר מה שהיה לאולמרט. המפלגות נפלו ממש שדודות לרגליו, והסכימו לרדת במחיר רק כדי להיות חלק מהממשלה. העבודה ויתרה על שכר המינימום ועל תיק האוצר, שס ויתרה על קצבאות הילדים, והגמלאים, טוב... להם לא היו דרישות של ממש מלכתחילה. היום, שנה בלבד אחרי הבחירות, מתחילים הבקיעים.

מפלגת העבודה תהיה הראשונה. בהנחה שעמיר פרץ לא ייבחר פעם נוספת לראשות המפלגה, יעדיף המנהיג הבא של העבודה לעזוב את הקואליציה. בין אם זה יהיה בגלל הסמיכות לוינוגרד, ובין אם זה יהיה בגלל החקירות והשחיתות.

גם בשס מתחילים להרגיש שלא בנוח בישיבה בקואליציה. למרות שטוב להם בממשלה, מתחיל לחלחל החשש שהמשך הישיבה בה יעלה להם במנדטים. גם ישראל ביתנו, שרק עכשיו הוסיפה לממשלה שר נוסף והצליחה להעביר אליה את ראשות ועדת הכספים, לא בטוח שתחזיק מעמד הרבה זמן. גם פה יש לוינוגרד תפקיד מרכזי. דבר נוסף הוא שינוי שיטת הממשל. אם לא תהיה התקדמות בנושא זה, ולא תהיה כפי הנראה בגלל שס, יעדיף ליברמן לצאת החוצה, ולהציל מעט את המצב עבור מפלגתו, שעל-פי הסקרים צונחת בהתמדה מטה.

הערה לסיום
האיש שדופק את אולמרט

בישיבת ההדחה של ליצמן מוועדת הכספים, אמר היו"ר המודח בראשית דבריו שהוא רוצה להחזיר לשני חברי כנסת שעיצבנו אותו. הראשון, אמר ליצמן, הוא מנחם בן-ששון. הוא הפודל של אולמרט, אמר, אבל הוא לא יודע שאין הכרת טובה שם. השני, הוא אברהם רביץ מיהדות התורה. אני מרחם עליו, אמר ליצמן.

לאחר הדברים ניתן היה לראות את יו"ר הקואליציה אביגדור יצחקי נושם לרווחה. פחדתי שאני עומד להיות השני, אמר לקול צחוקם של חברי הוועדה.

אגב, רבים במערכת הפוליטית ובתקורת עסקו בשאלה, מהו סוד הצלחתו של ליצמן. מדוע הוא נהנה מתמיכה רחבה גם בקרב החילוניים. ומדוע לא כועסים עליו כשהוא נאחז בקרנות הכיסא ומעכב את מינוי השרים. ההסבר לתופעה הוא כנראה פשוט. הכל: דתיים, חילוניים, חרדיים, ימניים, שמאלניים, ערבים, כולם, פשוט נהנים לראות אותו דופק קצת את אולמרט.

תאריך:  23/03/2007   |   עודכן:  23/03/2007
מתי טוכפלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שר האוצר האבוד
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הסוד של ליצמן
23/03/07 02:13
2
אלזה
23/03/07 07:16
3
ונאסר עליו לדבר
23/03/07 10:21
4
שושפרי
23/03/07 13:05
5
מיכל מירושלים
23/03/07 15:15
6
הניה
23/03/07 15:38
7
להפיל הממשלה !
24/03/07 11:37
8
wisdom
24/03/07 11:44
9
הידיעה של י. יצחק
24/03/07 19:19
פורום: פרשת הירשזון כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פשוט מדהים, כולם מושחתים וגנבים, לאן שלא תלך תביט ותציץ תראה תפגוש ותיתקל בהם, הם נמצאים בכל מקום והתופעה רק הולכת ומתרחבת, נשיא, ראש ממשלה, שרים, פקידים בכירים, קציני משטרה וראשי ערים. רבים חשודים בפלילים, פרשה רודפת פרשה, חשיפה רודפת חשיפה ולרגע פשוט נראה הדבר כארבה השוטף את המדינה ואוכל כל חלקה טובה ואין מושיע. הציבור כבר אדיש והתרגל לתופעה ואם נבדוק נראה שהציבור כבר אינו זוכר מי נאשם במה, מי אנס, גנב, נאף, סחט ונסחט, מי גנב, מי מעל, מי שיחד ומי שוחד, מי סידר למי, למה, מתי ואיך, כותרת רודפת כותרת, חשיפה רודפת חשיפה ואין אור בקצה המנהרה.
22/03/2007  |  אביב ירון  |   מאמרים
מעשה ידוע באותו גר שבא להלל הזקן ובקשו שילמדהו את התורה כולה כשהוא עומד על רגל אחת. ענה לו מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך וכל היתר – פירוש של אותה המצווה.
22/03/2007  |  ראובן ימרום  |   מאמרים
סביר להניח שאם אברהם אבינו היה רוצה היום לקנות את מערת המכפלה, המשימה לא הייתה כה פשוטה. למרות השבועה, למרות 400 שקל כסף עובר לסוחר שעברו לבעלי הקרקע. הכותרות היו זועקות חמס, חברי-כנסת משמאל היו משגרים איגרת בהולה לראש הממשלה על "פורעי החוק בחברון" וארגוני זכויות האדם היו ממהרים לעתור לבג"צ נגד הניסיון הנואל לרכוש קרקע חברונית - ועוד לקבור שם ללא אישור תב"ע בתוקף.
22/03/2007  |  ישי הולנדר  |   מאמרים
לפני כשנה וחצי החליטה לשכת עורכי הדין להיפרד מחברת הביטוח איילון ולהעביר את ביטוח האחריות המקצועית של חברי הלשכה לחברת הביטוח מגדל. על התנהלותה של הלשכה בנושא החיוני של ביטוח האחריות המקצועית מתחתי, כאיש צוות הביטוח לשעבר, ביקורת נוקבת בכמה רשימות הרשימות שפגעו כנראה במקום הנכון, הואיל ובתגובה גלשה הדוברת האישית של ראש הלשכה, כהרגלה המגונה משכבר להתקפות אישיות.
22/03/2007  |  עו"ד משה גולדבלט   |   מאמרים
הייתי נותנת הרבה כסף כדי להבין מה הופך את הזכר הישראלי המסוקס לחתלתול פחדן ברגע שהוא רואה מלצרית עם חשבון. אני מדברת על טיפוס שכולנו אוכלות ממנו בשלב זה או אחר של יחסינו ושאפילו מולייר היה שמח לצרף אל הפארסות שלו: בני ישראל, תסלחו לי, יעדיפו להכניס יד לתוך בריכת תנינים בחמת גדר, רק לא לשלוף לנו את הוויזה פלטינום בסוף דייט. למה? אלוהים יודע.
22/03/2007  |  עפרה ניב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il