|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

מלרוז פלייס: שובה של מסיבת הבריכה

התסרוקות מוצלחות יותר, איכות הצילום השתפרה ויש אפילו מפגש לסבי "מלרוז פלייס", האמא הגדולה של סדרות הצעירים הנוצצות, חוזרת הערב למסכים בארצות הברית ונפתחת, כמובן, במסיבה גדולה על שפת הבריכה המשותפת
08/09/2009  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: רותה קופפר  |    |  עכבר העיר  |  mouse.co.il  |  תגובות
גרסת 2009 [צילום: עכבר העיר]

בשלב מסוים בשנות ה-90 כל מי שחיו בבניין מגורים משותף בתל אביב, שרובו ככולו דירות שכורות, נהגו לעשן זה במרפסת של זה והרגישו שהם "ממש 'מלרוז פלייס'". גם אם לא כל הפרטים תאמו בדיוק - במקום בריכת שחייה משותפת הייתה שלולית מצינור שהתפוצץ; במקום ארוחות גורמה, חצי זיווה עם ביצה; וחום הגוף לא תמיד היה קשור ליצרים לוהטים אלא לכך שלא לכולם היה מזגן - הפנטסיה תפסה.

"מלרוז פלייס", אופרת סבון לשעת ערב, סדרת המשך של "בוורלי הילס 90210" הממכרת, מאת אותם יוצרים - התסריטאי דארן סטאר והמפיק ארון ספלינג - הייתה התענוג המפוקפק של דור שלם. הערב עולה בארצות הברית הגרסה החדשה של הסדרה, שיוצריה מקווים לשחזר את ההצלחה.

הסדרה המקורית תיארה את קורותיהם של קבוצת צעירים מרקעים שונים (אבל כמעט כולם לבנים), שחיו במתחם דירות סביב בריכת שחייה בשכונה מפורסמת במערב הוליווד שבלוס אנג'לס (מתחם שצולם באולפן ונראה ונשמע כתפאורה). היא עלתה לאוויר ב-1992 וירדה אחרי שבע עונות, ב-1999.

גם הגרסה החדשה, שנקראת אף היא "מלרוז פלייס", היא סדרת צעירים באותה מתכונת. והיא משתלבת היטב בתעשיית המיחזור ההוליוודית, הפועלת במרץ בעונת הסתיו שמתחילה עכשיו. למשל, סרט הקולנוע "המכשפות מאיסטוויק", שבו השתתפו שר, סוזן סרנדון, מישל פייפר וג'ק ניקולסון, יעלה בקרוב בגרסה טלוויזיונית, ללא הכוכבים כמובן, בסדרה ששמה "איסטוויק". סרטי קולנוע על-פי סדרות נעשים כל הזמן - כעת מתוכננות בין השאר גרסאות קולנועיות ל"האיש ששווה מיליונים" ועוד סרט בעקבות "סקס והעיר הגדולה". גרסאות אמריקניות לסדרות בריטיות יש עוד מימי "הכל נשאר במשפחה" ו"שלושה בדירה אחת" וגם כיום הן מצליחות יותר מהמקור. "המשרד", למשל.

פוקס המאה ה-21

"מלרוז פלייס" המקורית, צעירה ככל שהיתה, נהפכה עם השנים לאמא גדולה: היא הותירה אחריה מורשת עשירה של תוכניות צעירים נוצצות מסוגה. היו לה כמה סדרות המשך ממש, שהיו הרבה פחות מוצלחות או מצליחות, כמו "דוגמניות בע"מ" ו"סוואנה". אבל הסדרות-הבנות הרוחניות (אם אפשר להגדיר כך ז'אנר כה גשמי) - כלומר הרבה אופרות סבון סקסיות עם צעירים בעלי מקצועות נוצצים, שפנו לקהל דומה (לפחות בשאיפותיו) - מילאו את המסך למשך שנים. כך למשל "אחת שיודעת" ולפניה "האו-סי" חבות לה את חייהן.

למעשה, ערוץ הצעירים האמריקני סי-דבליו חי וקיים רק בזכות סדרות מן הסוג הזה. גם "מלרוז" החדשה משודרת בו, ונראה שמנהליו שמו להם למטרה למחזר כל מה שערוץ פוקס העלה בעשור הקודם: הם משדרים גם את הגרסה החדשה של "בוורלי הילס 90210", ששמה מוזער ל"90210" וצפויה לה עונה שנייה.

במידה מסוימת גם "חברים", קומדיה על שישה חברים שחלקם שותפים וחלקם שכנים וקרובים, שעלתה לשידור שנתיים אחרי "מלרוז פלייס", היא שלוחה שלה. ומובן ש"סקס והעיר הגדולה", סדרה שגם אותה יצר דארן סטאר, היא אבולוציה (בצעדי ענק) של היפים והמיניים ההם.

סטאר סירב להפיק בפועל את "מלרוז" החדשה. במקומו עושה זאת דארן שווימר, שכותב את התסריטים יחד עם טוד סלווקין (השניים הם מכותבי הסדרה "סמולוויל"). בביקור בישראל לפני שנה הסביר דארן סטאר ל"גלריה" כי יסתפק בתפקיד ייעוץ. "אילו זה היה תלוי בי לא הייתי בוחר לעבד מחדש גרסה ל'מלרוז'", אמר. "אני מעדיף לתעל את האנרגיה היצירתית שלי למשהו חדש. הרשת פנתה אלי וביקשה ממני לעשות את זה. כמו שעושים בקולנוע. הבכירים מקווים שהשמות המוכרים של סדרות מפעם יעוררו את סקרנותם של הצופים, שיתהו איך ייראו הסדרות בגרסאות העכשוויות, וכך אולי יבלטו מעל מה שמציעים מאות הערוצים האחרים. אני מעדיף להשאיר את העבודה הזאת לאחרים".

שרלוט וברי, ההתחלה

הסדרה מלפני 17 שנה, ששודרה בערוץ פוקס, הייתה מיד ללהיט. בתחילה היו בה שמונה דמויות עיקריות - ד"ר מייקל מנסיני (תומאס קלברו, היחיד מצוות השחקנים שהתחיל בעונה הראשונה ושרד עד סוף העונה השביעית), שהחל בתפקיד הבעל התומך והמושלם ונהפך לפסיכופת; אשתו כלילת השלמות, המעצבת ג'יין (ג'וזי ביסט); בילי קמפבל (אנדרו שו), הסופר המתחיל שנטה למצבי רוח; אליסון פארקר (קורטני תורן סמית), מזכירה במשרד פרסום; ג'ייק הנסון (גראנט שו), הילד הרע של המתחם; מאט פילדינג (דאג סאוואנט), עובד סוציאלי והומו - דמות חדשנית יחסית אז; ג'ו רנולדס (דפני זוניגה), דמות אהודה ומלאה עומק (בשל היותה ברונטית), צלמת שנמלטה מבעל מתעלל; ורונדה בלייר (ונסה ויליאמס, לא מי שהייתה מלכת היופי האפרו-אמריקנית הראשונה של ארצות הברית), מורה להתעמלות אירובית.

השחקנית התר לוקליר, שבבואה לסדרה כבר הייתה שחקנית מוכרת מאופרת סבון אחרת, "שושלת", נהפכה בעונה השנייה לדמות קבועה. בהמשך הצטרפו גם איימי לוקיין, שגילמה שחקנית מדרום ארצות הברית שעבדה גם כמלצרית בבר ששמו "שוטרס", שבו נפגשו החבר'ה; לורה לייטון כאחות העושה צרות של ג'יין, סידני אנרוס; וכן ד"ר קימברלי שו (מרשיה קרוס, ברי מ"עקרות בית נואשות"), שעמה ניהל מייקל רומן בעונה הראשונה, והיא חזרה בתור המרשעת/המשוגעת של הסדרה בהמשך. קריסטין דייוויס (שרלוט מ"סקס והעיר הגדולה"), דמות תככנית ממשרד הפרסום של אליסון, נרצחה בעונה הרביעית.

שיפור בתסרוקות

שביל הדם מהסדרה ההיא מוביל לגרסה החדשה. הפרק הראשון של "מלרוז פלייס" החדשה נפתח ברצח. תושבי המתחם שבמלרוז פלייס 4616 נרעשים מרצח שאירע בקרבם.

כמו בגרסה החדשה של "בוורלי הילס", גם לזו של "מלרוז פלייס" חזרו שחקני הגרסה המקורית. בעיקר אלה שאינם עסוקים בסדרות מצליחות יותר. מרשיה קרוס ודאג סוואנט, שלשניהם תפקידים מכובדים ב"עקרות בית נואשות", אינם בין החוזרים. אבל תומאס קלברו, ג'וזי ביסט ולורה לייטון ייראו כבר בפרק הראשון. אפילו התר לוקליר לא סירבה. הם ימלאו תפקיד משנה: במרכז התמונה יעמדו הצעירים, אלה שכששודרה הסדרה המקורית היו אולי בגן הילדים.

"הלוואי שהייתם מכירים אותי כשרק עברתי לכאן", אומרת סידני (לורה לייטון) בפתיחה של הפרק הזה, לשכנים במתחם וגם לצופים בבית, שבחלקם הכירו גם הכירו. שחקני העבר כמו לייטון אמורים להחזיר למסך צופים שבגרו, אבל הסדרה על בני ה-20 ומשהו, בערוץ הסקטוריאלי הזה, אינה פונה אל בני ה-40 של היום. אשלי סימפסון הצעירה, שמשחקת בתפקיד ראשי, תעיד על כך. כפי שאמר סטאר, השם אמור לצלצל מוכר, לעודד צפייה משותפת של הורים וילדים, לבנות על נוסחה שכבר הוכחה כהצלחה. עם זאת, היא מצולמת באיכות טובה יותר וגם התסרוקות מוצלחות יותר (לפחות בעיני המתבוננים כיום).

בפרק הפתיחה של הסדרה, כך מספרים באתרי ועיתוני הבידור האמריקניים, צפויה מסיבה, וכבר תתעורר דילמה שמטרידה רק את עיר הסרטים - האם ראוי שבמאי קולנוע ישחד את אחד האלילים ההוליוודיים שלו? בין השכנים לא רק טיפוסים הוליוודיים אלא גם מתמחה ברפואה (סטפני ג'ייקובסון) שמתמודדת עם בעיות כלכליות (כיאה לתקופה); היח"צנית חובבת המסיבות אלה (קייטי קאסידי, בתו של דייוויד קאסידי מ"משפחת פרטרידג'") ויש גם מפגש לסבי.

בתחילת שנות ה-90, במיוחד בנוף הטלוויזיוני של ישראל שהיה עד אז צחיח למדי, סיפקה הסדרה אסקפיזם נעים ומטופש, בובות ברבי וקן יפים למראה - בקיצור, חידוש. היום, כפי שנאמר באתר "וראייטי", הצלחתה של הסדרה תלויה הרבה באיכות הסביבה - כלומר כמה תהיה דרישה למיחזור טראש.

שכנים נאים

"מלרוז פלייס" היה לא רק מקום מגורים אלא גם בית ספר ומקפצה לחלק מהשחקנים, ששיגשגו אחרי שעברו דירה.

• מרשיה קרוס. אחרי שהייתה ד"ר קימברלי שו ב"מלרוז" ולפני שהייתה ברי ב"עקרות בית נואשות", היא שיחקה בשלל סדרות ובהן "ספין סיטי", "אלי מקביל" ו"אוורווד".

• קורטני תורן סמית גילמה את אליסון פארקר, דמות אהודה בסדרה ההיא, ועזבה אותה לפני שהסתיימה. היא קיבלה תפקיד משמעותי ב"אלי מקביל", לצד קליסטה פלוקהרט האנורקטית למראה, עד שהיא עצמה רזתה לממדיה. כמעט כל העשור הנוכחי היא אשתו של ג'ים (בלושי) בסדרה "לפי ג'ים", שלא הכתה הדים.

• דאג סוואנט (מאט פילדינג). כמו מרשיה קרוס, גם הוא העתיק את כתובתו לוויסטריה ליין, שם הוא מגלם את בעלה של לינט (פליסיטי האפמן). ב"מלרוז" הוא שיחק עובד סוציאלי הומו, בחיים הוא התחתן עם לורה לייטון.

• לורה לייטון (סידני אנדרוז). בין "מלרוז" הוותיקה לחדשה היא שיחקה בכמה תפקידי אורח בסדרות מוכרות וכן זכתה בתפקיד קבוע בסדרה שלא האריכה ימים ושמה "עיניים".

• התר לוקליר (אמנדה וודוארד). אחרי "שושלת" ו"מלרוז" היא המשיכה לתפקיד מרכזי בקומדיה בכיכובו של מייקל ג'יי פוקס (ואחר כך צ'ארלי שין) "ספין סיטי" ושיחקה בתפקיד ראשי ב"לאקס", סדרה קצרת ימים על שדה התעופה של לוס אנג'לס.

• אליסה מילאנו (ג'ניפר מנסיני) הייתה מוכרת גם היא לפני "מלרוז", כילדה שחקנית ב"מי הבוס?" שם גילמה את בתו של טוני דנזה. היא גם אחת השחקניות שהמשיכו לקריירה מצליחה אחרי "מלרוז", שאליה הצטרפה בעונה מאוחרת. כמו לוקליר היא שיחקה ב"ספין סיטי", אך רק בתפקיד אורח. היה לה תפקיד ראשי בסדרת הטלוויזיה "מכושפות", יחד עם בוגרת אחרת של הצמד סטאר-ספלינג, שנון דוהרטי מ"בוורלי הילס 90210". כמו-כן גילמה את בילי קנינגהאם ב"קוראים לי ארל".

• תומאס קלברו (מייקל מנסיני). התפקיד האחרון שגילם לפני "מלרוז" החדשה הוא הסנאטור קן לוגן ב"גריק". במשך השנים לא קיבל תפקיד בסדר הגודל ההוא והופיע בתפקידי אורח במיני-סדרות כמו "פשע מן העבר".

• ג'וזי ביסט (ג'יין מנסיני) גילמה את אשתו של מייקל, וכמו בעלה הפיקטיבי לא זכתה לתפקידים רבים מדי ובשלב מסוים אף עזבה את התחום. התפקיד האחרון שלה לפני "מלרוז" החדשה הוא של קתלין בסדרה החדשה "חייה הסודיים של מתבגרת".

• קריסטין דייוויס (ברוק ארמסטרונג קמפבל) אומנם נרצחה ב"מלרוז" אבל הקריירה שלה פרחה אחרי כן. את דמותה של שרלוט יורק ב"סקס והעיר הגדולה" היא מגלמת גם בסרטים שנעשו על-פי הסדרה. בין השנים 2004 ל-2008 גם העניקה את קולה לדמות אנימציה ששמה גברת עכביש בסדרה בשם זה.

• אנדרו שו (בילי קמפבל). השחקן שהיה גם שחקן כדורגל מופיע כיום בתוכנית טלוויזיה גרמנית שנקראת "גול!"

נוסעים בזמן

לא רק "מלרוז פלייס" ו"בוורלי הילס 90210": שורה ארוכה של סדרות טלוויזיה ישנות זוכות לגרסאות חדשות. בולטות ביניהן סדרות מדע בדיוני, אולי מאחר שהטכנולוגיה מתיישנת מהר ואיכות ההפקה משתפרת משנה לשנה. בין הסדרות המחודשות:

• "בטלסטאר גלקטיקה". ב-1978 עלתה סדרה של גלן לארסון בשם זה, שבעקבותיה היו סדרת המשך, ספרים, חוברות קומיקס ומשחקי וידיאו. ב-2003 שודרה מיני-סדרה על פיה, שיצרו רונלד מור ודייוויד אריק. כעבור שנה היא נהפכה לסדרה מרובת פרקים ונטולת פרסים; מעריציה המושבעים מתקוממים על כך עד היום.

• "V", שעולה בעונה הזאת, היא גרסה מחודשת של סדרת טלוויזיה מ-1984 על פלישה של חיזרים. בגרסה המחודשת סקוט וולף ("שולחן לחמישה") ואליזבת מיטשל ("אבודים") הם בני האנוש המתמודדים עם הפלישה.

• "ד"ר הו". סדרת מדע בדיוני בריטית זו שעלתה ב-2005, על דמויות הנוסעות בזמן, היא חידוש של סדרה בריטית מצליחה ששודרה מ-1963 עד 1989. ב-2010 צפויה עוד עונה של הסדרה המחודשת.

• "נייט ריידר". ב-1982, כאשר דייוויד האסלהוף ("משמר המפרץ") שיחק לצד מכונית מדברת, זה היה מוזר, אבל נהפך לקאלט. גרסה מחודשת עלתה בשנה שעברה אך כבר ירדה מהמסך.

• "נייט סטוקר". הסדרה, שעלתה למשך חודשיים ב-2005, הייתה חידוש של סדרת פולחן משנות ה-70. במרכזה עמד כתב פלילים החוקר רציחות משונות, הקשורות בעקיפין לרצח אשתו שנה וחצי לפני-כן.

• "האשה הביונית". הגרסה הטלוויזיונית המחודשת של הסדרה מ-1976 על האשה הכל-יכולה, שעלתה לאוויר בארצות הברית לפני שנתיים, החזיקה מעמד בקושי חודשיים. אף על-פי כן, חושבים עתה על גרסה קולנועית לגרסה הגברית המקורית והמצליחה, גם היא משנות ה-70.

• "רחובות סן פרנסיסקו". ב-1972 שיחקו מייקל דגלאס וקארל מולדן שני שוטרים בעיר שבחוף המערבי. כעת רשת סי-בי-אס מכינה פיילוט לסדרה המשטרתית הקלאסית בדגש חדש על העיר. הדמויות שגילמו השחקנים הוותיקים יוקמו לתחייה לצורך העניין.

• "ניצולים". סדרת מדע בדיוני מ-1972 שגרסתה המחודשת עולה הערב ביס סטארס אקשן.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  08/09/2009   |   עודכן:  08/09/2009
רותה קופפר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלרוז פלייס: שובה של מסיבת הבריכה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בפנייה ליושב-ראש הרשות ניירות ערך, זוהר גושן, מבקשת (יום ג', 9.8.09) ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), חברת ועדת הכספים - כי יבחן אפשרות שהרשות תחייב את החברה לישראל של האחים עופר לכנס אסיפה מיוחדת של בעלי המניות לצורך אישורה או ביטולה של ההחלטה להשקיע 500 אלף שקלים בסרט התגובה שהופק לסרט שיטת השקשוקה של מיקי רוזנטל ואילן עבודי.
08/09/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
"מיליארדי שקלים של אנשים פרטיים נמצאים בחברות הביטוח, קופות גמל, קרנות פנסיה וגופים אחרים, מבלי שבעלי הכסף יודעים על קיומו. החלטנו לטפל בנושא" - כך הודיע היום (ג', 8.9.09) המפקח על הביטוח והממונה על שוק ההון, ידין ענתבי. הוא דיבר בכינוס בנושאי ביטוח, שנערך בתל אביב מטעם מכללת "עדיף".
08/09/2009  |  אלעזר לוין  |   חדשות
רעייתו של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש הביעה (יום ב', 7.9.09) את תמיכתה בברק אובמה בראיון ל-CNN. הערב (צהריים שעון ארצות הברית) צפוי אובמה לשאת דברים בפני ילדי ארצות הברית בנאום שישודר בתוך בתי הספר. במהלכו הוא צפוי להאיץ בילדים להישאר בבית הספר, לא לוותר, ולעשות הכל כדי להגשים את חלומם.
08/09/2009  |  מאיה שני  |   חדשות
חוקרים ממעבדת המחקר לגרפיקה ממוחשבת (Computer Graphics Laboratory) שבאוניברסיטת סטנפורד פיתחו את המצלמה הדיגיטלית הראשונה בעולם המבוססת על קוד פתוח. את המצלמה הם הרכיבו מחלקי מצלמות ישנות, משבב הצילום של המצלמה שנמצאת בטלפון הנייד N95 של נוקיה וממעגל מודפס שהכינו בעצמם לעיבוד התמונה.
08/09/2009  |  מערכת PCאון  |   חדשות
בית משפט שלום בתל אביב גזר (יום ג', 8.9.09) שנתיים מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי וקנס כספי בשיעור של 10,000 ש"ח על קרלוס ששון, אשר כיהן כסמנכ"ל הכספים וכחשב בחברת הראל טכנולוגיות מידע. ששון הורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים ושימוש במסמך מזויף.
08/09/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il