|
מוזס. למד על בשרו [פלאש 90]
|
|
|
|
הפעימה של אגד בירושלים מגיעה לכנסת
|
עידן יוסף
|
השינויים בתחבורה הציבורית בירושלים שהנהיג אגד מגיעים לדיון בוועדה לפניות הציבור * יוזמי התוכנית סבורים כי מדובר בתוכנית מעולה * ביעדים: חסימה מוחלטת של מרכז העיר לחציית כלי רכב פרטיים
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
|
|
חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס עמד בתחנת האוטובוס ליד הכותל המערבי והמתין כ-40 דקות לקו 3. שעה ששאר הנוסעים התייאשו מלהמתין לאוטובוס, הוסיף מוזס לחכות כדי להיווכח במו-עיניו כמה זמן תארך ההמתנה לקו המיוחל. את חוויותיו חָלק במהלך דיון שהתקיים (יום ד', 9.9.09) בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, בנושא שינויי התחבורה הציבורית בבירה.
ה"פעימה הראשונה" של מערך התחבורה הציבורית בירושלים יצאה לדרך, אך קשיי ההסתגלות אליה רבים. השינוי, שכמעט שלא זכה להד ולפרסום, ניחת בהפתעה על רבים מן התושבים. באופן כללי, מדובר ביוזמה טובה מאוד שעליה עמלו מיטב המוחות. אולם יישומה בשטח ללא תיאום עם הנוסעים ובאופן חלקי גרם לקשיים לא מבוטלים. ל-News1 נודע כי אחד הקשיים המרכזיים צפוי לקבל מענה מיידי כבר בימים הקרובים בדמות החזרת הגלגל לאחור. מתברר, כי לתושבים משכונות בעיר שנהגו עד כה לבצע קניות בשוק מחנה יהודה, בוטלו אוטובוסים שהובילו אותם לרחוב יפו. סבלו מכך בעיקר זקנים ובעלי מוגבלויות שנאלצו להחליף אוטובוסים עם סלי קניות עמוסים.
כפל התשלום יבוטל אחרי החגים
נושא החלפת האוטובוסים, לא רק בדרך לרחוב יפו, גרם לכפל תשלום על שתי נסיעות שהחליפו נסיעה אחת עד היום. בעיה זו צפויה להיפתר אחרי החגים עם הפחתה של עלויות הנסיעה באמצעות כירטוס על-בסיס חופשי יומי וכרטיסי נסיעה לפי שעות. הוועדה לפניות הציבור החליטה גם לעמוד על כך שזמן הנסיעה יצומצם, תשופר הזמינות והנגישות ותדולל הצפיפות באוטובוסים.
גורמי התחבורה בעיר למדו על בשרם, או ליתר דיוק על בשר הנוסעים, כי החיפזון מן השטן, ולהיטות היתר ש"בערה" לאותם גורמים להוציא את המהלך לדרך מבלי שנסגרו כל הפרטים ונפתרו כל הבעיות, גרמה לנסועים, באמצעות נציגי השכונות, שלא ליישר קו עם המהלך הכפוי.
בישיבה בכנסת נכחו פונים רבים, שהלינו כי אין תיאום מוחלט בין גורמי התכנון, בין הצורך במציאות ובין נותני השירות למקבליו. הפונים ציינו כי חוסר התיאום בין הגורמים השונים במשרד התחבורה, בעיריית ירושלים ובאגד גרם לשיבוש משמעותי במערך התנועה, מספר הקווים צומצם וכתוצאה מכך הדבר גורם לעומסים כבדים בקווי התחבורה. קיים תכנון לקוי בפריסת התחנות ויכולת הקיבולת של כמויות האוטובוסים והנוסעים בתחנות. לדבריהם, הדבר יצר פקק בצירים המרכזיים של העיר.
מערך הדוברות היה נתון בסד זמנים צפוף
מערך הדוברות יצא בהסברה חלקית לציבור, כשבוע בלבד לפני ה"פעימה", ולא היה ברור דיו. הדוברות פעלה תחת זמן מוגבל ללא יכולת שיתוף פעולה מלא מול פעילי הקהילה, מול מעצבי דעת קהל ומול מייצגי הצרכים בשטח. לא נוצלו כל דרכי ההסברה הנגישים לקהל היעד, אלא נותבו למדיה שאינה בשימוש רוב הנוסעים מאזור מערך התחבורה החדש.
משרד התחבורה, עיריית ירושלים וקואופרטיב אגד התבקשו בידי הוועדה לפעול בשיתוף פעולה מלא עם המינהלים הקהילתיים במטרה לתקן את כל הליקויים שהתגלו בתוכנית החדשה באופן מיידי, לטובת משתמשי התחבורה הציבורית.
מקלב סיים בקריאה ליצור תחרות מול אגד, ולהוסיף מפעילות נוספות כדי להגביר תחרות שתיטיב עם הצרכן.