מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד משה שילה, הציג בכינוס מערכות מידע שהתקיים היום את חזון משרד המשפטים בעניין מערכות המידע ואת ההיערכות ל"משרד ללא נייר". עו"ד שילה הדגיש את חשיבות טכנולוגיית המידע: "טכנולוגיית המידע הינה כלי מרכזי המשמש הן לשיפור איכות השירות והן ככלי ניהול בסיסי של ארגון מודרני".
במשרד המשפטים קיימות כ-50 יחידות שונות הפזורות על-פני כ-60 אתרים שונים ברחבי הארץ, עובדה אשר הופכת את המשרד לאחד המורכבים ביותר מבין משרדי הממשלה. הדבר דורש תשתית משותפת לכל היחידות, מחד-גיסא, ומתן מענה לצרכים הייחודיים של היחידות השונות, מאידך-גיסא.
על-מנת לשפר את איכות השירות והנגישות לציבור, פועל משרד המשפטים לייעול השירותים המקוונים באתר האינטרנט. בין השירותים המקוונים הניתנים לציבור באתר משרד המשפטים: טפסים מקוונים לתשלומי אגרות ולמכירת נסחי טאבו, מכירת נסחי משכון חתומים בחתימה אלקטרונית, תיקי בתים משותפים ממוחשבים, הגשת בקשות בינ"ל ומאגר סימני מסחר, בדיקת ניהול תקין של עמותות, מערכת פשיטת רגל ועוד. החל משנת 2007 הוטמעו כמעט בכל יחידות המשרד כ-100 טפסים מקוונים, כאשר הכוונה היא להטמיע עוד כ-80 טפסים מקוונים עד סוף שנת 2009. מתחילת שנת 2009 דווחו כ-300,000 פניות למשרד המשפטים באמצעות טפסים מקוונים.
פרויקט אינטרנטי ראוי לציון הוא "גיידסטאר", להקמת מאגר מידע אינטרנטי על עמותות ומלכ"רים בישראל. המאגר מאפשר לקבל, ללא תשלום, מידע על כל העמותות והמלכ"רים הפועלים בישראל, וכולל מידע על מטרות העמותה, הדוחות הכספיים שלה, חברי הוועד, רשימת מקבלי השכר בה והאופן שבו היא משתמשת במשאביה לקידום מטרותיה.
ישראל היא המדינה השלישית בעולם, לאחר ארה"ב ובריטניה, המקימה מאגר מידע בהיקף כזה. המאגר מוקם כמיזם משותף של משרד המשפטים וגופי המגזר השלישי, הג'וינט ויד הנדיב.