בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
שני המותגים החזקים בעולם: קוקה-קולה ו-IBM
|
על-אף הירידה הראשונה מזה 10 שנים בערכם של 100 המותגים בעלי-הערך הרב ביותר בעולם, הצליחו כמה חברות להגדיל את ערך המותג שלהם ולפרוח, גם בעידן של אובדן האמון במותגים ותיקים ומכובדים
|
מייד מזהים את האדום שלו. קוקה-קולה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
הצרכנים בעולם איבדו את בטחונם במותגים השנה על-רקע העמקתו של המיתון. כך לפי סקירה תעשייתית שפורסמה אתמול (יום ה', 17.9.09). עם זאת, מן הסקירה עולה כי החברות קוקה-קולה ואיי-בי-אם (IBM) שמרו על מקומותיהם כשני המותגים בעלי-הערך הרב ביותר בעולם. זוהי הפעם הראשונה בה הערך המשותף של 100 המותגים המובילים בעולם, כפי שהוא מדורג ע"י אינטרברנד, סוכנות מיתוג, נפל ב-10 השנים בהם החברה אומדת אותם. הערך הכולל של הרשימה, הכולל מותגים כגון גוגל, נינטנדו וסוני, נפל ב-4.6 אחוזים ל-1.15 טריליון דולר, לפי הערכת אינטרברנד. "זה אומר משהו לגבי האווירה בה אנו נמצאים כיום, בייחוד כשאתה לוקח בחשבון שמותגים הם מטבעם פחות תנודתיים משוויים של עסקים", אמר מנכ"ל אינטרברנד, ג'ז פרמפטון. הסביבה הכלכלית - אשר טמנה בחובה מיתון שכמותו לא ראה העולם מזה עשורים רבים - הרסה בהדרגה את ביטחון הצרכנים במותגים ספציפיים, כשבראשם חברות פיננסיות, לפי דברי פרמפטון. לדבריו, הצרכנים אף החלו להטיל ספק במותגים קמעונאיים, על-רקע הורדת המחירים של מוצרים בחנויות הצרכנות שנועדו להגביר מכירות, פעולה שהביאה את הקונים לשאול עצמם שאלות על תמחור, ומדוע הם שילמו עד היום כל כך הרבה. פרמפטון מסביר כי מותגים הם יותר מרק שמות, צבעים או סמלילים (לוגואים) - חישבו על הצבע האדום של קוקה קולה, או על הקשתות הצהובות של מקדונלד'ס. מותג כולל את כל האלמנטים של מוצר או שירות - מהעיצוב שלו, רכיביו ואופן ייצורו, ועד לשיווק, לפרסום ולסמליל. מותג שהושחז בקפידה מעורר בצרכנים רגש ותחושת הבטחה שהמותג יקיים את מה שהוא מבטיח, מבלי שהצרכן יצטרך לעשות לחקור אותו הרבה, אם בכלל, לפי דברי אלן אדמסון, מנהל חברת המיתוג לנדור. לדבריו, המותגים הם חשובים לכל העסקים, וקריטיים בעבור חברות שלהן יש מגע ישיר עם הצרכן, כמו חברות למכירת כלי רכב, למשל.
|
"הצמיחה של מותג גוגל - פלאית ממש"
|
|
|
הצמיחה המהירה ביותר של מותג בעולם [צילום: AP]
|
|
|
ערך המותג של קוקה קולה צמח ב-3 אחוזים בשנת 2009 לכ-68.73 מיליארד דולר, ואילו מותג איי-בי-אם עלה ב-2 אחוזים לכ-60.21 מיליארד דולר. ענקית הטכנולוגיה, המכונה לעתים "הכחול הגדול", השיקה השנה גם מספר מוצרים חדשים שהגדילו את ערך המותג השנה, לפי הסקירה. החברה - המוכרת שרתים למחשבים, תוכנות ושירותים טכניים לעסקים - רשמה יותר מ-4,000 פטנטים השנה בארה"ב, ההופכים אותה לרושמת הפטנטים הגדולה ביותר זו השנה ה-16 ברציפות. שאר המותגים בחמישייה הפותחת איבדו כולם מערכם השנה אך שמרו על מקומם מהשנה שעברה. המותג של מיקרוסופט נפל ב-4 אחוזים לכ-56.64 מיליארד דולר והגיע למקום השלישי ברשימה, ואילו המותג של ג'נרל אלקטריק נפל ב-10 אחוזים לשווי של כ-47.77 מיליארד דולר, והתברג למקום הרביעי. נוקיה לקחה את המקום החמישי ברשימה, עם שווי מותג של כ-34.86 מיליארד דולר. ערך המותג של ענקית האינטרנט גוגל גדל בשיעור החד ביותר בעולם, שוב, ועלה ב-25 אחוזים לכ-31.98 מיליארד דולר - שווי מותג שהכניס את החברה למקום השביעי, עלייה מן המקום העשירי בשנה שעברה ומן המקום ה-20 בשנה שלפניה. פרמפטון אמר כי הצמיחה של מותג גוגל היא "פלאית ממש", אך ציין כי ככל שהחברה גודלת, עליה להתמודד עם החשדנות והכיעור המיוחסים באופן טבעי לחברות בסדר גודל זה, ההופכות לגדולות מאוד, מגוונות מאוד ורווחיות מאוד.
|
|
תאריך:
|
18/09/2009
|
|
|
עודכן:
|
18/09/2009
|
|
עופר וולפסון
|
שני המותגים החזקים בעולם: קוקה-קולה ו-IBM
|
|
מנכ"ל סיטיגרופ, ויקראם פנדיט, אמר אמש (יום ה', 17.9.09) כי שכר שנתי של 100 מיליון דולר זה "קצת יותר מדי" בעבור עובד.
|
|
|
דניאל יאמר, הבעלים של מכבי נתניה, חזר היום (שישי) לארץ אחרי 4 חודשי היעדרות. "אל תופתעו אם נתניה תחזור בכוחות מחודשים. אולי הטעות היתה שלי שלא נתתי לקבוצה מספיק ביטחון. אני לא מתכוון לעשות שום שינויים בהנהלה, נחזיר לכל השחקנים את הביטחון ונהיה טובים יותר". מיד לאחר החג תתקיים ישיבת הנהלה שם יוכלו חברי הצוות המקצועי לדבר עם יאמר ולומר לו את אשר על ליבם. בינתיים, הבלאגן בקבוצה נמשך. אחרי העימות הפיזי בין אלמוג כהן לאוראל דגני, היום (שישי) האלימות בין השחקנים חצתה קווים אדומים. במהלך משחקון הבלם מעוז סמיה כעס על משחק ברוטאלי, לטענתו, של אובודו אוקוצ'ה והשניים החליפו קללות ודחיפות. ואז, עדיין במהלך העימות ביניהם, נשך אוקוצ'ה את אצבעו של סמיה.
|
|
|
אחד מבתיו של ברנרד מיידוף, נוכל הפונזי הגדול מעולם, נמכר אתמול (יום ה', 17.9.09) בעבור יותר מ-8.75 מיליון דולר - המחיר המבוקש על הבית. בית הקיט, הנמצא בעיירה מונטוק שבניו-יורק, נמכר כשבועיים לאחר שהוצע לראשונה למכירה.
|
|
|
אלפי אירנים יצאו לרחובות היום על-מנת לציין את יום ירושלים. נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד נאם באוניבריסטת טהרן וקרא למאבק בישות הציונית: "הציונים הם הפושעים הגדולים ביותר בהיסטוריה, התנגדות לציונים היא חובה לאומית ומצווה דתית וחובה אנושית. המשטר הציוני הוא עץ עם שורשים רקובים".
|
|
|
יום המסחר האחרון השבוע בשוק המט"ח מתנהל ביציבות: הדולר הדולר נסחר ללא שינוי ברמה של 3.75 שקלים. מוקדם יותר איבד הדולר 0.5% אולם התחזקות הדולר בעולם ב-0.4% מחקה את הירידות. כעת נסחר הדולר בעולם ברמה של 1.467 דולר ליורו לעומת רמה של יותר מ-1.47 דולר ליורו הבוקר.
|
|
|
|