|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

אולמרט על ספסל הנאשמים

החל בפברואר: 3 דיונים בשבוע לשמיעת העדויות

בבית המשפט המחוזי נפתח משפטו של רה"מ לשעבר אולמרט: "מאמין שאזוכה"
25/09/2009  |   איציק וולף   |   חדשות   |   משפט אולמרט   |   תגובות
אולמרט, בפתח בית המשפט [AP]

הפרשות במשפטו של אולמרט
טלנסקי
ראשונטורס
מרכז ההשקעות
העטים הנובעים
האזנות הסתר

בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח (יום ו', 25.9.09) בשעה 08:30 משפטם של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ושל ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן. זו הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל שבה עומד לדין אדם שעמד בראש ממשלת ישראל.

צוות ההגנה הודיע של אולמרט ובא-כוחה של שולה זקן הודיעו כי הנאשמים קראו את כתב האישום. עם זאת, הפרקליטים אמרו כי הם לא קיבלו את כל חומר החקירה וביקשו לסרוק את כל החומר - 186 תיקים עבי-כרס.

הדיון הקצר הוקדש בעיקרו לקביעת סדרי התנהלות המשפט. לאחר שמיעת בקשות וטענות באי-כוח הנאשמים החליט בית המשפט: ב-21 בדצמבר יידרשו אולמרט וזקן להשיב לכתב האישום; שלב העדויות יחל ב-22 בפברואר 2010 (זאת בניגוד לבקשת פרקליטי אולמרט שביקשו להתחילו בחודש אפריל); הדיונים יתקיימו שלוש פעמים בשבוע - בימים שלישי, רביעי וחמישי.

אולמרט מואשם עם ראש לשכתו לשעבר שולה זקן בקבלת כספים שלא כדין ממוריס טלנסקי, במתן הטבות למפעל שיצג אורי מסר באמצעות מרכז ההשקעות של משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה ובהשגת כספים במירמה מגופי ציבור למימון נסיעותיו בחוץ לארץ.

לפני תחילת משפטו, אמר אולמרט לכתבים כי המעמד הזה אינו פשוט עבורו, אך הוא מגיע לבית המשפט כאיש חף מכל עבירה ומאמין שגם ייצא משם כאיש חף מכל עבירה. "בשלוש השנים האחרונות הייתי נתון למסכת כמעט בלתי-אנושית של הכפשות וחקירות ושילמתי מחיר כבד. עכשיו הגיע זמן העובדות, רק העובדות", הטיח אולמרט, תוך שהוא מצביע על רשויות האכיפה כאשמות במצב אליו נקלע.

בראש הרכב השופטים שדן במשפטם של אולמרט וזקן - נשיאת בית המשפט המחוזי, מוסיה ארד. חברים בהרכב השופטים יעקב צבן ומשה סובל.

מאות עיתונאים וכלי תקשורת, מהארץ ומהעולם, הגיעו לסקר את הדיון. ערוצי הטלוויזיה העבירו תמונות בשידור ישיר. עם כניסת השופטים לאולם בית המשפט (08:38) החל הדיון. הצלמים הוצאו מהאולם.

פחות מיממה לפני פתיחת משפטו התראיין אולמרט לרשת הטלוויזיה הבריטית בי-בי-סי ואמר כי הוא בטוח לחלוטין שהחשדות שקיימים נגדו בעבירות של שחיתות פוליטית ואישית יופרכו. "אני לא צריך להוכיח כלום. מישהו אחר צריך להוכיח שעברתי עבירה - ואני לא חושב שהם יצליחו לעשות זאת", אמר אולמרט ולגלג על האפשרות שעוד ימצא את עצמו בכלא.

פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל, אמר עם בואו לאולם בית המשפט, כי מעכשיו דיברו רק העובדות שיוצאו בפני השופטים. מעבר לכך סירב לדבר. אברבנל נשאל מדוע לא בא לדיון גם פרקליט המדינה, משה לדור,והשיב: מסיבות אישיות.

תאריך:  25/09/2009   |   עודכן:  25/09/2009
איציק וולף
מדינת ישראל נ' אולמרט וזקן

[צילום: פלאש 90]
לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש (יום א', 30.8.09) כתב אישום נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ונגד מי שהייתה מנהלת לשכתו, שולה זקן. זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט לעשות זאת על-דעת פרקליט המדינה משה לדור. הודעה על הגשת כתב האישום נמסרה לבאי-כוחם של אולמרט וזקן זמן קצר לאחר שהוגש כתב האישום לבית המשפט המחוזי בירושלים.

סעיפי האישום נוגעים לפרשות: ראשונטורס, פרשת טלנסקי, מרמה שבוצעה כלפי מבקר המדינה בפרשת העטים ולהאזנות סתר שביצעה זקן לאולמרט בעת שניהלה את לשכתו.

על כתב האישום חתומים שלושה: פרקליט המדינה משה לדור, פרקליט מחוז ירושלים (פלילי) אלי אברבנאל, סגן בכיר א' לפרקליט מחוז ירושלים (פלילי) אלי קורב.

כתב האישום כולל רשימה ארוכה מאוד - 280 עדים שיזומנו להעיד נגד אולמרט. המדובר ברשימה יוצאת דופן המעידה, בין היתר, על השימושים שעשה אולמרט בפקידים בכירים שהיו סרים למרותו. הרשימה המלאה כוללת גם חוקרים ופקידים בכירים ברשויות הבדיקה והאכיפה, שחקרו ו/או בדקו את מעשיו של אולמרט.

עו"ד אורי מסר, ידידו ואיש סודו של אולמרט במשך שנים רבות, מופיע בכתב האישום כעד תביעה.

פרשות אלה התבררו במהלך החקירות שהחלו בעקבות סדרת חשיפות ותחקירים שפורסמו ב-News1. היועץ המשפטי לממשלה נאלץ להורות על פתיחת החקירות לאחר סחבת ממושכת שבה נקט.

בין היתר נאשם אולמרט במרמה כלפי מבקר המדינה בפרשת הדיווח הכוזב שהגיש על אוסף העטים שבבעלותו. עובדה זו נחשפה לראשונה ב-News1 על-ידי העיתונאי יואב יצחק.

"פרשת ראשונטורס"
טיסות למשפחה. אהוד ועליזה אולמרט [AP]

במהלך התקופה הרלוונטית הנהיגו הנאשמים שיטה של מרמה שהצמיחה טובות הנאה כספיות עבור הנאשם, באמצעות מצגי שווא מטעמם ובאמצעות תיעוד כוזב שהכינה עבורם סוכנות נסיעות (ראשונטורס), שטיפלה ברכישת כרטיסי הטיסה של הנאשם הן לאירועים אליהם הוזמן להופיע ברחבי העולם, ובעיקר בארה"ב, בפני ארגונים ומוסדות יהודיים, והן לנסיעות אליהן יצא בשליחות המדינה.

על סמך המצגים הכוזבים הללו שהנהיגו הנאשמים, שילמו הארגונים האמורים והמדינה סכומי כסף עודפים עבור מימון רכישת כרטיסי הטיסה לנאשם, באופן שהותיר בידיו עודפים כספיים משמעותיים אשר שימשו אותו ואת בני משפחתו למימון טיסותיהם הפרטיות ולשדרוג טיסותיו של הנאשם בשירות המדינה למחלקה ראשונה.

כדי לאפשר את המשך ביצועם ואת הסתרתם של המעשים דלעיל תוך המשך הפקת טובות ההנאה האסורות מהם, ביצע הנאשם מעשי הונאה ומרמה נוספים - כלפי חשבות משרד התמ"ת ואנשי החשב הכללי במשרד האוצר וכן בדיווחיו למבקר המדינה ולאנשי משרדו ובדיווחיו לרשויות המס.

במעשיהם המתוארים בפרשה זו עברו הנאשמים עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד; והנאשם - גם עבירה של העלמת הכנסות במרמה.

קבלת כספים שלא כדין מטלנסקי וניגודי עניינים
טלנסקי ואולמרט [צילום: AP]

בד בבד עם ביצוע מעשיהם המתוארים לעיל, הפיקו הנאשמים טובות הנאה כספיות אישיות נוספות לנאשם שמקורם במר משה טלנסקי, יהודי אזרח ארה"ב. במהלך התקופה הרלוונטית קיבל הנאשם מטלנסקי סכומי כסף גדולים בהיקף של מאות אלפי דולרים, תוך הסתרת קבלת הכספים וללא דיווח עליהם כדין - חלקם במזומן בתוך מעטפות. בחלק מהמקרים הועברו הכספים מטלנסקי לנאשם באמצעות הנאשמת.

בתוך כך, פעל הנאשם, במסגרת תפקידו, לטובת עסקיו הפרטיים של מר טלנסקי מול גורמים עיסקיים בארץ ובחו"ל.

במקביל, בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, קיים הנאשם מערכת קשרים קרובה והדוקה עם ידידו ואיש אמונו משכבר הימים עו"ד אורי מסר, במסגרתה קיבל הנאשם מעו"ד מסר סיוע ושירותים בשורה של עניינים, הן בסיוע פעיל בקידום פעילותו הפוליטית, והן בשירותים אישיים במגוון של תחומים.

בין היתר, ניהל עו"ד מסר - יחד עם הנאשמת ובמעורבותה הפעילה - מעין "קופה סודית" בכספת במשרדו, ולאחר מכן בכספת בבנק, בה נשמרו עבור הנאשם סכומי כסף גדולים, במזומן (בדולרים), שמקורם בטלנסקי כאמור, יחד עם כספים במזומן ממקורות אחרים, אשר שימשו אותו לצרכיו השונים.

למרות שלל הקשרים והאינטרסים שבין הנאשם לעו"ד מסר, בגינם היה הנאשם מצוי במחויבות אישית עמוקה כלפי עו"ד מסר, הוא לא נמנע מלעסוק בעניניהם של עו"ד מסר ולקוחותיו העיסקיים. הנאשם פעל, במסגרת תפקידיו וסמכויותיו, לטובת לקוחותיו של עו"ד מסר, בנושאים שונים בהם הם נזקקו להחלטותיו ולהחלטות גורמים אחרים במשרדו. הנאשם נהג כאמור, שעה שהוא מודע לכך שהוא מצוי בניגוד עניינים חריף בין מחויבותו למילוי תפקידיו הממלכתיים, לבין מחויבותו האישית העמוקה כלפי עו"ד מסר.

כדי לאפשר את הסתרתם ואת המשך ביצועם של מכלול המעשים דלעיל, הפר הנאשם את חובות הדיווח על פעילותו האמורה והכספים שקיבל במסגרתה, וביצע מעשי הונאה ומרמה כלפי מבקר המדינה ואנשי משרדו.

בהתנהלותו האמורה מול טלנסקי ומול עו"ד מסר עבר הנאשם עבירות של מרמה והפרת אמונים, ובהתנהלותו מול מבקר המדינה ואנשי משרדו עבר גם עבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. לנאשמת מיוחסת בגין התנהלותה האמורה, בהצטרפה להתנהלותה המתוארת באישום הראשון, עבירה של מרמה והפרת אמונים.

פרשת העטים: מרמה כלפי מבקר המדינה
[צילום: פלאש 90]

הנאשם קיבל במהלך התקופה הרלוונטית כספים נוספים על אלה המוזכרים באישומים הראשון והשני, מגורם נוסף, והחזיק בנכסים עליהם, כמו גם על התקבולים כולם, היה עליו לדווח למבקר המדינה במסגרת חובותיו כשר בממשלה. בדיווחיו החסרים למבקר המדינה בעניינים אלה ביצע הנאשם מעשי מרמה נוספים בגינם הוא מואשם בעבירה נוספת של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

בין מעשי המרמה, גם הונאת אוסף העטים של אולמרט, שכאמור, נחשפה לראשונה על-ידי יואב יצחק ב-News1.

על-פי כתב האישום, בעוד שמאי מטעמו של אולמרט קבע כי שוויו של אוסף העטים שבבעלותו מגיע ל-1.3 מיליון שקלים - דיווח אולמרט בכל הצהרותיו למבקר המדינה כי ערכו של אוסף העטים מגיע ל-140,000 שקל בלבד.

"הוא עשה כן ביודעו, על-פי חוות הדעת שנמצאה ברשותו, כאמור, כי השווי שמסר מופחת מערכו הנכון וזאת בכוונה להונות את המבקר.

פרשת האזנות הסתר
[צילום: פלאש 90]



במהלך התקופה הרלוונטית, נהגה זקן להאזין, באורח שיטתי - בעצמה ובאמצעות פקידות בלשכתה הנתונות למרותה - האזנות סתר אסורות לשיחות רבות שניהל הנאשם עם אחרים. הנאשמת עשתה כן מבלי שבני-שיחו של הנאשם, או הנאשם עצמו, התירו לה להאזין לשיחות אלה. בכך ביצעה הנאשמת האזנות סתר שלא כדין ופעלה תוך מרמה והפרת אמונים במילוי תפקידה.

האזנות הסתר הבלתי חוקיות בוצעו במיוחד בתקופה שכיהן אולמרט כשר התעשיה והמסחר, אך גם בתקופה הראשונה שבה כיהן בתפקיד ראש הממשלה.

האזנות הסתר בוצעו באופן שיטתי על-ידי זקן, הן בעצמה והן באמצעות פקידות בלשכתו של אולמרט, בהוראתה. באותם מקרים בהם ביצעו הפקידות את ההאזנות כאמור, הן התבקשו על-ידי זקן לדווח לה על תוכן השיחות, ובחלק מהמקרים גם להעלות על הכתב את תמצית השיחות ולמסרן לידיה. כאמור, מדובר בעשרות שיחות מידי חודש בחודשו, שנבחרו על-ידי זקן להאזנה.

מחקירת המשטרה עולה כי כשנתבקשו זקן או פקידות הלשכה להעביר לאולמרט את השיחות שנבחרו להאזנה, הפעילו זקן או הפקידות האמורות פונקצית "השתק" שבמכשיר הטלפון, אך במקביל הן נותרו על הקו והאזינו לשיחות.

כל השיחות הללו בוצעו - לדבריו של אולמרט - בלא לקבל הסכמתו לכך ובלי שהיה מודע להאזנה זו - וכן ללא ידיעתם והסכמתם של בני השיח האחרים לאותן שיחות.

הדרך לכתבי האישום נסללה בסירוב להגיע לשימוע
[צילום: פלאש 90]

במהלך השנה האחרונה נמסרו הודעות לבאי-כוחו של אולמרט, לפיהן שוקל היועץ המשפטי לממשלה הגשת כתב אישום נגד אולמרט בשלוש פרשיות: פרשת ראשונטורס, פרשת טלנסקי ופרשת מרכז ההשקעות.

בהתאם להודעות אלה נחשד אולמרט בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והעלמת הכנסות במרמה.

הודעות דומות נשלחו על-ידי פרקליט מחוז ירושלים לבא-כוחה של שולה זקן בנוגע לפרשת ראשונטורס, פרשת טלנסקי ופרשת האזנות הסתר. החשדות נגד זקן עסקו בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים והאזנת סתר שלא כדין.

במסגרת ההודעות האמורות הוזמנו באי-כוחם של אולמרט ושולה זקן לקיים שימוע בטרם קבלת החלטה סופית בעניינם, ובהמשך אף הועברו אליהם חומרי החקירה בפרשות השונות לשם היערכות לקראת השימוע.

כזכור, לאחר דין ודברים בין לשכת היועץ המשפטי לממשלה לבין סנגוריו של אולמרט, נקבעו ישיבות שימוע לסוף חודש אפריל. בהמשך ביקשו באי-כוחו של אולמרט דחייה נוספת של מועד השימוע ואף עתרו לבג"צ בעניין. לאחר ששופטי בג"צ דחו את טענות אולמרט, נקבעו ישיבות השימוע לחודש אוגוסט.

לאחר חילופי מכתבים בנוגע לעריכת השימוע, הודיעו סנגוריו של אולמרט ביום 6.8.09 כי הם מבטלים את ישיבות השימוע שנקבעו לחודש אוגוסט. בתגובה נמסר להם ביום 10.8.09 כי היועץ המשפטי לממשלה רואה בהודעתם זו ויתור על זכות השימוע, וכי יפעל, כמתבקש, ללא דיחוי, להשלמת תהליך קבלת ההחלטה בפרשיות השונות.

בא-כוחה של זקן, עו"ד מיכה פטמן, ויתר על קיום שימוע בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, אך התייצב לשימוע בנוגע לפרשת האזנת הסתר.

בשבועות האחרונים קיים היועץ המשפטי לממשלה מספר דיונים - בהשתתפות פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה (פלילי), פרקליט מחוז ירושלים וצוות הפרקליטים שעוסק בנושא - בהם שבו ונבחנו הסוגיות השונות הנוגעות לעניין, ובסופו של דבר הוחלט, על דעת כל המשתתפים, על הגשת כתב האישום.

אמיר דן: למזוז לא הייתה אופציה אחרת מלבד כתב אישום

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר בעקבות הגשת כתב האישום כי לאחר שהורידו ראש ממשלה מכהן, ברור, כי ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה אין, ולא הייתה מעולם, שום אופציה אחרת מלבד הגשת כתב האישום נגד אולמרט.

"בית המשפט, לעומת זאת, נקי משיקולים זרים אלו, ולכן אולמרט משוכנע כי בבית המשפט יוכל אחת ולתמיד להוכיח את חפותו. חשוב לזכור, כי גם פרשות כרמיה ובנק לאומי החלו בכותרות ענק, שנמשכו שנים, ולבסוף הן הסתיימו בלא כלום. גם סופן של פרשיות אלו יהיה זהה", טען.

איכות השלטון: תמיכה בנלחמים בשחיתות השלטונית

מן התנועה למען איכות השלטון בישראל נמסר בעקבות הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה לשעבר אולמרט ונגד ראש לשכתו זקן כי משהוחלט להגיש כתב אישום כנגד ראש הממשלה לשעבר על רשויות החוק לפעול ללא מורא.

"התנועה מבקשת להביע תמיכתה באלה הנלחמים ללא מורא בשחיתות השלטונית בכלל ולחזק ידיהם של פרקליט המדינה ויתר העושים במלאכה בעניין זה בפרט, לבל ייראו ולבל ירפו ידיהם", לשון תגובת התנועה לאיכות השלטון.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החל בפברואר: 3 דיונים בשבוע לשמיעת העדויות
תגובות  [ 31 ] מוצגות   [ 31 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהווה כהן
25/09/09 08:15
 
מיקיס
25/09/09 17:45
 
זעם מפעפע בךמחלחל
25/09/09 22:41
 
פלו אוריד
26/09/09 00:11
2
מני הזועם
25/09/09 09:00
 
אולמרט אסון לאומי
25/09/09 22:56
3
הבועה
25/09/09 09:17
4
גימי-יהודי מיהודה
25/09/09 09:45
5
אריסטו מקיוולי
25/09/09 10:25
 
מטאטא
25/09/09 12:00
6
הרשלה
25/09/09 11:22
7
חנה איסלר
25/09/09 11:37
 
חייב להחזיר כספים
25/09/09 11:59
 
עידןסובול
25/09/09 13:13
 
לידיעתך
25/09/09 18:18
 
ABSOLUTELY
25/09/09 19:48
 
א.ל. רמת-גן
25/09/09 12:07
8
הזעם מפעפע מחלחל
25/09/09 11:44
9
עידןסובול
25/09/09 12:50
 
מיכה נרדם וישן
25/09/09 15:13
 
עידןסובול
25/09/09 18:27
 
בהמה נשאר בהמה
27/09/09 21:26
 
וממליץ לך לגמילה
25/09/09 17:43
 
מדוע שיהיה מבקר?
25/09/09 22:33
10
st
25/09/09 13:32
 
זבל כמו בניזרי
27/09/09 21:21
11
היוע"מ מני מזוז
25/09/09 16:11
 
מזוז מעל בתפקידו
25/09/09 22:24
12
ובנזרי לפני הרשעה
25/09/09 17:28
13
לאולמרט - אפליה
27/09/09 15:26
14
ליכודניק תמיד גנב
27/09/09 21:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחבלים הצליחו באחרונה להבריח טילים נגד-טנקים לטווח ארוך אל תחומי רצועת עזה באמצעות מנהרות, ובכך העלו את רף הסיכון הנשקף לישראל מדרום.
25/09/2009  |  עידן יוסף  |   חדשות
אברהם גהוזי תבע את בנק לאומי לישראל בע"מ בבית משפט לתביעות קטנות בכפר-סבא בבקשה לחייבו להשיב לו סך של 17,600 שקל שנמשכו שלא כדין מחשבונו. לדבריו, גילה זאת להפתעתו בסוף שנת 2006, ומעולם לא ביקש למשוך את הכספים ולא נטל אותם לידיו.
25/09/2009  |  איריס פרחי  |   חדשות
מיכאל ביבלה תבע את עיריית ירושלים בבית משפט לתביעות קטנות בעיר וביקש לחייב אותה לבטל דוחות חנייה שהוצאו על שמו ובוצעו ברכב של חברת כלנית שיווק נייר בע"מ, בה עבד בעבר. לטענתו, פנה מספר פעמים לעירייה בבקשה להסיר את דוחות החנייה משמו ולהעבירם לחובתה של החברה, אך היא נמנעה מלעשות כן.
25/09/2009  |  איריס פרחי  |   חדשות
אליס חקאק הואשם בבית משפט לתעבורה בתל אביב באי ציות להוראת שוטר. מכתב האישום עלה שביום 11.11.2008 בשעה 13:35 הוא חנה באמצע כביש והפריע למהלכה התקין של התנועה. כששוטרת רשמה לו דוח הוא הגיע לפתע למקום וסירב להציג מסמכים. "הנאשם עורר מהומה במקום, וסירב לפנות את הדרך. הוא עוכב ונלקח לניידת המשטרה. רק אז התרצה והציג תעודת זהות ורישיון נהיגה. הנאשם העליב השוטרים, הממלאים תפקידם כדין, כאשר כינה אותם: 'אנשים קטנים. הייתי מתבייש ללבוש את המדים האלה. אני מבטל את זה. אני עובד בית המשפט... אתם מגעילים, שקרנים'". חקאק כפר באשמה המיוחסת לו, וטען: "זה לא נכון. ניסו להשפיל אותי לפני כולם". המדינה העידה את השוטרים שנכחו באירוע ומעדותם עלה שחקאק לא נשמע להוראות. עוד התברר שהאירוע התרחש בזמן הבחירות לרשויות המקומיות וחקאק הסיע מצביעים לקלפי והוזהר מספר פעמים שלא לחסום את התנועה.
25/09/2009  |  איריס פרחי  |   חדשות
נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו"ם, עסק באיום הנשקף מאירן ובהכחשת השואה שלה, כמו גם חלוקה ברורה של האו"ם לשניים - נותני הלגיטימציה לטרוריסטים באמצעות תמיכה בדוח גולדסטון, ונותני התמיכה לשלום באמצעות דחייתו. אולם מעבר לכך, ניתן בו רמז באשר לחוסר הגיבוי אותו מקבלת ישראל ממדינות העולם בבואה לבצע ויתורים מדיניים לפלשתינים. את הדוגמה הטובה ביותר לחוסר הגיבוי שלף נתניהו מן ההינתקות.
24/09/2009  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il