|
כשעייפים לא נוהגים [צילום: AP]
|
|
|
|
|
בית הדין לעבודה הורה לעכב (יום ג', 13.10.09) פיטורים של שלושה נהגי משאיות שסירבו לנהוג כשהם עייפים ולאחר משמרת של 20 שעות עבודה רציפה. מדובר בשלושת הנהגים, חיים אמיגה, אלכס מוגילבסקי וליאור פרץ, המועסקים על-ידי חברת הנמל החדש בחיפה.
בעקבות סירובם השעתה אותם החברה והם אף קיבלו זימונים לשימועים למחר (ד'), לקראת פיטורים. באחד הזימונים שנשלח לחיים אמיגה, נטען כי הכוונה לפטרו נובעת מ"סרובו לקבל סידור עבודה, הטעיית עובדי החברה כי סירובם להופיע לסידור העבודה שנקבע להם במשמרת הינו חוקי ולגיטימי, כינון אסיפת עובדים במהלך שעות העבודה, בניגוד גמור לאמור בהסכם הקיבוצי ותוך שיבוש חמור של מהלכה התקין של העבודה". מנהל המפעל-אף טען כי התנהלותו של אמיגה "גרמה לנמל החדש הפסד כספי ניכר ופגיעה במוניטין".
כאמור, המהלך נעצר לאחר שבית הדין לעבודה נענה לעתירה דחופה של הסתדרות העובדים הלאומית. בעתירה טענה באת-כוח ההסתדרות, עו"ד שרון ברכוביץ, כי מניעי החברה בפיטורי הנהגים פסולים. כמו-כן, כי מדובר בהפרת הוראות הדין ובהתנכלות לחבר ועד עובדים. עוד טענה ההסתדרות כי "ניכרים מאמציה הכבירים של החברה למגר בכל דרך את כוחם הארגוני של העובדים ולהשליט את מרותה". בתוך כך, "שכחה החברה כי מדובר בשלושה עובדים וותיקים ומסורים אשר נאלצים בבחינת 'שעיר לעזאזל' לשלם מחיר כבד על לא כל עוול בכפם". זימונם של העובדים לשימוע לקראת פיטורים "מהווה נדבך נוסף למסכת ההתנכלויות ולאותה התנהלות פסולה של התעלמות מקוממת מנציגות העובדים והחובות המוטלות על החברה כצד ליחסי עבודה קיבוציים".
כאמור, שופטת בית הדין לעבודה בחיפה,
דלית גילה, אסרה על החברה להמשיך בהליכי הפיטורים עד לדיון מחר (ד').