|
מייסד פייסבוק, מרק צוקרברג
[צילום: AP]
|
|
|
|
|
|
סמנכ"ל התפעול של פייסבוק ציינה כי החברה, בעלת הרשת החברתית הפופולרית בעולם, מתעתדת להגיע לנתח שוק פרסומי גדול משל גוגל. כך מסרה סוכנות הידיעות רויטרס (יום ו', 16.10.09).
הסמנכ"ל, שריל סנדברג, אמרה לקבוצת מומחי היי-טק כי ההכנסות של פייסבוק, אשר עודנה חברה פרטית, גדלים כה במהירות, עד שתזרים המזומנים שלה הפך לחיובי באחרונה, מוקדם מן התחזית הקודמת שלה, שציינה כי תאריך היעד להתרחשות חיובית זו יגיע רק ב-2010.
אחד מחברי הקבוצה ששמע את דבריה של סנדברג, מסר לרויטרס כי החברה עומדת ביעדה להגיע להכנסות של כ-500 מיליון דולר עוד השנה. סנדברג לא מסרה אי-אלו נתונים מעודכנים כלפי הערכה זו.
סנדברג, אשר נאבקה מזה תקופה ארוכה בהנחה הרווחת כי לפייסבוק אין מודל המניב הכנסות, תיארה כיצה החברה מתכוונת להביא להכנסות מפרסום אשר יכוון לכ-300 מיליון משתמשי פייסבוק.
היא תיארה את הפרסום כ"משפך" הנשפך מלמעלה, ע"י פנייה לאנשים רבים ויצירת ביקוש, ואז, כשהוא מגיע לתחתית, הוא פונה לקבוצת קונים סלקטיבית הרוכשת את המוצר.
סנדברג אמרה כי גוגל עושה עבודה יותר טובה מכל חברה אחרת באופן בו היא יודעת כיצד לפרסם לאנשים הנמצאים בתחתית המשפך - האנשים היודעים מה הם רוצים לרכוש ומחפשים מידע כדי לקנות את אותו מוצר.
"אם אתם מסתכלים על ההוצאה העולמית על פרסום, מדובר על עסק של כ-640 מיליארד דולר... 10% מן הפרסום עונה על דרישה ספציפית, וזה מה שפרסומות גוגל עושות", אמרה סנדברג.
לדבריה, פייסבוק שיחקה בשוק הפרסום את תפקיד יצירת הביקושים, הנמצא באזור 90 האחוזים העליונים של משפך הפרסום. כעת, היא טוענת, פייסבוק מפתחת גישה דומה לזו של גוגל, בו סגנון הפרסום מתאים עצמו לדרישות הצרכן.
אחד מסיפורי ההצלחה שסנדברג הזכירה עסק בסרטון וידאו שפרסמה חברת סטארבקס באתרה. בעקבות תלונות שהתקבלו על סרטון הוידאו, שינתה אותו סטארבקס וזכתה לתגובות אוהדות מצד גולשי פייסבוק על השינוי, אשר כתבו על המקרה: "תודה רבה... נחמד להיתקל בחברה שגם מקשיבה לצרכנים".
סנדברג עצמה נשאה את הדברים (יום חמישי) שעות אחדות לאחר שגוגל הציגה עוד רבעון מוצלח, בו הכניסה כ-4.38 מיליארד דולר.