לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו יש אמות-מידה משלה לבדוק חריגות בשידורי הרדיו האזורי. מספר החריגות הגדול אינו מוצא ביטוי בדוחות השנתיים שמפרסמת הרשות, וכך חוטאים יוצאים נשכרים מהעלמת העין של הרשות, שבעבר אף הצהירה על כך שתעשה האזנות יזומות לתחנות הכפופות למרותה.
אלא שדיבורים לחוד ומעשים לחוד. דוגמה בולטת ניתן למצוא בפרסום שהתגנב מהדלת הקדמית לשידור של תחנת הרדיו האזורית הדתית "רדיו קול חי", וזכה לעצימת עין מצד הרשות.
מגיש יומן הצהריים (24.9.09), קובי פינקלר, קיים ראיון עם אם ובתה אותן ביקר בשעתו בשדרות ואף הזכיר בנאומו באו"ם הנשיא-לשעתיד ברק אובמה. לפתע אמר: "יפה. אנחנו נאחל לכם גמר חתימה טובה, שנה טובה, שתהיה שקטה, נעימה, ובריאה. זה הכי חשוב שיש. שנה טובה. ואתם מוזמנים לבקר במיני-ישראל כל הזמן. יש לכם אירוח פתוח".
מה פשר ההזמנה התמוהה העושה פרסום חינם למיני-ישראל? שאלנו את הרשות השנייה, שהשיבה: "ביצענו האזנה ותמלול לאייטם נשוא הפנייה, כולל למספר דקות לפני ואחרי על-מנת לנסות ולהבין את ההקשר למיני-ישראל ומדוע זה הושחל לשיחה, אך ההקשר אינו ברור. אמירה מיותרת - אין ספק, עם זאת לא מצאנו בה משום פרסומת אגב, מאחר שמדובר באמירה זניחה בהקשר כה לא ברור. לאור כל האמור לעיל, תחום רדיו לא ינקוט צעדים נוספים כנגד התחנה בעניין זה".
אלא שתחום רדיו כלל לא טרח אפילו לפנות לתחנה ולנסות לתהות על קנקנה של האמירה. לנו נודע כי באולפן ממנו הגיש את היומן קובי פינקלר שהו באותה עת גם מנהלי מיני-ישראל שהגיעו למקום לצורך סיכום על פרסום בתחנה. את הפרסום הראשון הם קיבלו חינם מפינקלר, המשמש גם כיושב-ראש תא כתבי התיירות, וזאת באמצע יומן חדשות שאמור להיות נקי משידור פרסומי במושאי הסיקור.
פינקלר הפנה אותנו לממונים עליו. "לא מדובר כאן בפרסומת סמויה או גלויה אלא באמירה שאינה במקום. הנושא טופל משמעתית יום לאחר המקרה", השיב מנהל התוכניות בקול חי, ישראל פריד. לשאלה מה גרם לאמירה זו? השיב: "טעות אנוש" (מבלי לציין את ביקורם של מנהלי מיני-ישראל באולפן). לשאלה, האם הטיפול באמירה נעשה כתוצאה מתלונה שהוגשה? השיב: "לא. אנחנו מערכת שמבקרת את עצמה ללא צורך בתלונות מבחוץ, ואנו עוסקים בשיפור המערכת מדי יום ביומו". על השאלה כיצד נענש הקריין? העדיף לענות בתשובה סתומה: "טופל משמעתית בתוך הרדיו".
לו טרחה הרשות השנייה לפנות לתחנה ולבדוק קצת יותר לעומק את העניין אפשר שהייתה מגלה את המידע האמור. במקום זאת בחרה הרשות לטמון ראשה בחול, ולא לנקוט נגד התחנה בהליך הפרה (של כללי הרשות). כעת רק נותר לשאול האם מדובר בקהות שיניים מצד אגף הרדיו ברשות השנייה או שמא בהיעדר שיניים.