עלייה של כ-9% אחוזים בשיעור הנרשמים למכללות להוראה לשנת תש"ע, כך עולה מנתונים שפירסם היום (ד', 6.1.10) האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך. על-פי הנתונים נרשמו ללימודי הוראה 5,450 סטודנטים בשנת תש"ע לעומת 5,074 סטודנטים בתשס"ט. עוד עולה, כי חל שיפור באיכות הלומדים במכללות להוראה. הציון המשולב (שקלול של ציוני תעודת הבגרות והציון הפסיכומטרי) המהווה תנאי קבלה ראשוני ללימודים במכללות להוראה עלה, וכן עלה מספר הלומדים בתוכנית למצוינות. עם זאת, הנתונים מצביעים על ירידה כללית במספר הסטודנטים במסלולים לחינוך יסודי ובמסלול הרב-גילאי.
המסלול המבוקש ביותר השנה בקרב המורים לעתיד הוא המסלול להוראת תנ"ך/מקרא, שאליו נרשמו השנה 631 סטודנטים במכללות (כולל מסלול חינוך מיוחד משולב מקצוע התמחות לעל יסודי). המסלול להוראת מתמטיקה ניצב במקום השני, עם 495 סטודנטים, ואחריו התושב"ע (תורה שבעל פה) של המורים במגזר הממלכתי, עם 464 סטודנטים. למסלול להוראת אנגלית נרשמו 384 סטודנטים ולמסלול להוראת מדעי הטבע נרשמו 283.
בעוד שבשנה שעברה נרשמו 549 סטודנטים ללימודי הוראה במגזר הערבי, השנה נרשמו 373 סטודנטים בלבד. לעומת זאת, במגזר היהודי נרשמה עלייה חדה במספר הסטודנטים הנרשמים למסלול חינוך ממלכתי, מ-329 בשנה שעברה ל-510 השנה, ובמסלול החינוך הממלכתי-דתי, מ-499 בשנה שעברה ל-529 השנה.
שר החינוך
גדעון סער: "הנתונים מלמדים על מגמה בכיוון החיובי. במסגרת תוכנית היעדים שהצגתי לממשלה ולכנסת הצבתי את טיוב איכות ההוראה כאחד מיעדי המרכזיים. החל משנת הלימודים הבאה, תשע"א, יועלה ציון הסף למתקבלים למכללות להוראה מ-500 ל-550 באופן מדורג, כאשר בשלב הראשון הוא יעמוד על 525. אני משוכנע כי אלה ישפרו את איכות הלומדים ואת איכות המורים שייקלטו במערכת החינוך בשנים הקרובות".
מנהל האגף להכשרת עובדי הוראה, נח גרינפלד, מסר כי מרבית נתוני הרישום למכללות בתש"ע מצביעים על שיפור במספר הלומדים ואיכותם. שיפור זה נובע משורת פעולות שננקטו על-ידי האגף להכשרת עובדי הוראה בשנים האחרונות באמצעות מתן מלגות לסטודנטים במסלולים מועדפים, תוספת שעות תקן למכללות אשר יקלטו לומדים בעלי נתונים גבוהים מאוד.