הגורם האנושי שוב הוכיח, כי גם בעולם הרכב המודרני, השפעתו מכרעת יותר מכל נתון אחר: גי'פ סוזוקי מיושן מדגם סמוראי שעלותו זניחה, נחלץ לחלץ מהבוץ סופר גי'פ מפואר מדגם גרנד צ'ירוקי דיזל ברמת גימור 'לימיטד' המפוארת, שמחירו מתקרב ל-400,000 שקלים.
הארוע הלא מפתיע לנוכח הנסיבות, ארע כאקורד סיום עצוב/משעשע של תערוכת 'רכב ויותר' אשר ננעלה ערב החג בגני התערוכה בתל אביב.
מסלול המכשולים שבתערוכה ריכז אליו מבקרים רבים שביקשו תמורה לכספם, מעבר לסיור בתצוגה שאופייה כמיגרש חניה גדול. המסלול היבש בפתיחה התמלא בוץ עם הגשם, והפך מעניין אף יותר מהצפוי.
במסלול נחפר בור עמוק, ואת העפר מתוכו ערמו לגבעה משופעת. בתחילה נרשמו למעבר המכשולים רק מציגים בודדים, אך לקראת סיום התערוכה תפסו עוד ועוד מציגים אומץ והצטרפו לחגיגה.
עידו כהן ערך תצוגה מרהיבה עם הפז'רו קינג הקצר שלו, המדוגם לקראת ראלי דאקאר 2003. נהגים חובבים חשבו כי הם יכולים ללמד אותו פרק בהילכות נהיגת שטח. כך, ואולי בתיכנון מראש, הגיע לשטח בכיר גי'פי קרייזלר, והיחיד המורשה לכנות עצמו בשם המותג המיתולוגי.
הקריין פרט את יתרונות הגרנד צ'ירוקי דיזל החדש בעל מנוע טורבו דיזל מסילה משותפת, שהוכר עד כה רק במרצדס M קלאס. מנוע חמשת הצילינדרים 2,700 סמ"ק מספק 163 כ"ס ב-4,000 סיבובי מנוע ונתוני ממונט מרשימים של 40.8 קג"מ ב-2,600 סל"ד.
גם רשימת האיבזור של ה'לימיטד' ארוכה ומרשימה, ועיקריה מושבי עור מתכווננים חשמלית, חלון שמש ודיפוני עץ, פגושים ומראות בצבע הרכב, גריל מצופה כרום וגלגלי סגסוגת קלה המעוצבים בשונה מבגירסה הבסיסית ה'זולה'.
הקריין טל שביט הסביר לצופים קודם לארוע, כי כלי הרכב רבי המינוע יכולים לעבור כמעט כל מכשול צפוי - אם רק יזהרו שלא 'להתיישב' על גחונם.
טל ציין זאת כאמרת אגב שהרי לא תאר לעצמו כי נהג הצי'רוקי יעשה את הבלתי צפוי לחלוטין וישאט במעלה הגבעה בזוית הכי פחות רצוייה מבחינתו, ובעיקר בלתי רצוייה מבחינת משווקי הרכב היוקרתי.
לזכות הנהג יאמר כי לא ניסה להאבק בכלי במגמה לחצו בכוח. הנהג ורכבו נחו להם בסבלנות על קצה הגבעה, עד שהגיע מהדוכן הסמוך גי'פ סוזוקי סמוראי יפאני מיושן, וגרר את אחיו האמריקני הצעיר והמבוייש.
שני הגי'פים השונים כל כך במחירם ואופיים, מיובאים על-ידי סוכנות מכשירי תנועה. החברה הינה חלוצת הגי'פים בישראל, וגם מרכיבה גי'פים מסוג סופה במיפעלי הרכב בנצרת. הסמוראי הוותיק היה ראשון הגי'פים היפניים בישראל, שנים רבות בטרם הגיע ארצה ראשון גי'פי האיסוזו מדגם טרופר.
הסמוראי כבר הוחלף בינתיים על-ידי דגם חדש. אך גם בגירסתו הישנה והטובה הוכיח כי בידי אמונות מאחורי ההגה, יחלץ גי'פ שמחירו פי 10 יותר ממחירו.