|   15:07:40
משה מכנס עורך דין   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

לא קוראים עיתונים

היועץ המשפטי לממשלה ואנשי הפרקליטות והמשטרה מתעלמים מעבירות פליליות קשות, המדווחות בתקשורת בראש חוצות, ודורשים שהציבור ימציא להם "תשתית ראייתית מספקת" לביצוען
17/06/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

היועץ המשפטי לממשלה אינו קורא עיתונים ואינו מקשיב לתקשורת המשודרת. לא רק הוא, אלא גם כל אנשי משרדו וכל אנשי הפרקליטות. ולא רק הם, אלא גם כל הקצונה הבכירה של משטרת ישראל והשר הממונה עליה, השר דיכטר. כולם-כולם אוטמים אוזניהם מלשמוע ועוצמים עיניהם מלראות.

כיצד הגעתי למסקנה קשה כזו? התשובה פשוטה: לא יתכן כי לנגד עיניהם, בבהירות שאין למעלה ממנה ובאופן מפורש, מתפרסמות ידיעות מסמרות-שיער על עבירות קשות שבוצעו, אך הם אינם נוקטים שום צעד לחקירתן.

כל קורא-עיתון ממוצע מכיר וזוכר את שגרת תשובתם של משטרת ישראל/היועץ המשפטי/הפרקליטות, כאשר מובא לפניהם עניין שפליליותו זועקת אך הם אינם מעוניינים בחקירתו ובמיצויו, מסיבה שהציבור יכול רק לשער ולנחש. תשובתם השגרתית לפונה היא בנוסח זה: "המתלונן לא הניח תשתית ראייתית מספקת לתלונתו".

כלומר, האזרח המטומטם, שטרח וכתב או טלפן אל אחד הגופים הממלכתיים הללו, שכל בכיריהם מקבלים משכורות לא-כל-כך קטנות וחוסה בצל פנסיה שמנה ומובטחת, לא כיתת רגליו למעקב, להאזנת-סתר, לדיבוב, לחקירת שתי-וערב ולחיטוט בגזרי נייר שנגרסו, ואולי גם לפריצה אל משרדיהם ובתיהם של החשודים. אותו אזרח מטומטם לא הבין, כי לא תפקידה של המשטרה אלא תפקידו הוא, להשלים כך את החקירה. וכיוון שלא עשה את המוטל עליו, אחת דינו לחטוף סטירה בפרצופו ולקבל מכתב המבשר לו, כי "לא הונחה תשתית ראייתית מתאימה".

חוק סדר הדין הפלילי מחייב את המשטרה לחקור בעבירה, כל אימת שמידע על ביצועה הגיע לידיעתה - בין בדרך של תלונת אזרח ובין בדרך אחרת. עובדה ניצחת זו אינה מפריעה לאנשי המשטרה והפרקליטות להימנע מחקירה, כשהדבר אינו לרצונם, ואינה מפריעה לדוברי המשטרה למיניהם להודיע לעיתון כי המשטרה תחקור אם תוגש לה תלונה (כלומר, על-פי היגיון אותם דוברים, אם שוטר נתקל בגופה שותתת-דם של אדם שנרצח, עליו להימנע מחקירה כל עוד איש, אולי המת עצמו, לא התלונן).

למען הקורא הנבוך, הסבור לבטח כי אני-עצמי לקיתי בטמטום לא-קטן, אביא שלושה מקרים שקרו לאחרונה:

המקרה הראשון הוא של עמי איילון. לפני שבועות אחדים פורסם בתקשורת, כי הלה הופיע בכנס של מפלגת העבודה באשקלון, ושם - מדוע ולמה אינני יודע - אמר כי מרגלית הר-שפי לא ידעה כי יגאל עמיר מתכוון לרצוח את יצחק רבין. כאשר נשאל כיצד הוא משוכנע בכך, השיב: הייתי ראש השב"כ והיו לי ידיעות מודיעיניות. לא אלאה כאן את הקוראים בפירוט המעשים שעשה איילון באותה עת, כשעדיין היה ראש שב"כ, ובפרטים נוספים מאותו עניין. די בידיעה כי אם נכונים דבריו של איילון באשקלון - הוא עבר בפשטות עבירה חמורה של הפרת אמונים, אם לא עבירות פליליות נוספות. לא גורלה של הר-שפי לנגד עיני, אלא העיקרון: ראש שב"כ מודה בפומבי כי נתן ידו להרשעת אדם שידע, בתוקף תפקידו וממאגר המודיעין שעמד לרשותו, כי הוא חף מפשע, ונמנע מלהזעיק את כל מוסדות המשפט בקשר לכך.

אך היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, משטרת ישראל ואפילו שירות הביטחון הכללי (ששמו הוכתם קשות באותה ידיעה) לא פצו פה ולא צפצפו, לא פתחו בחקירה ואפילו לא הגיבו לדברים הללו. גם לא לאחר שבאינטרנט פורסמו לכל הפחות שני מאמרים, שהפנו את תשומת הלב אל דבריו של איילון.

אבל, כותבי המאמרים הללו (אחד מהם הוא אני) לא סיפקו לפרקליטות ולמשטרה "תשתית ראייתית מתאימה". רק לאחר שמישהו יתייצב בלשכתו של מר מזוז, וימסור לידיו הודאה חתומה בחתימתו של עמי איילון כי עשה את המיוחס לו - או לחילופין יגרור לשם באוזניהם את מר איילון ואת התשתית הראייתית גם יחד - או-אז יזוז מר מזוז, אם כי את התירוצים שישלוף מאמתחתו גם במקרה כזה אפשר רק לשער.

ורק שוטה כמוני סבור כי די היה בפרסום הידיעה, בתחתית העמוד האחרון של בטאון יוצאי יהופיץ, להביא לכך שפרקליט המדינה או בכיר אחר ממנגנון התביעה ישלח מכתב אל המפכ"ל ויבקשו לחקור בפרשה: לזמן לחקירה את איילון ואת הנובחים בכנס באשקלון, לבקש מנשיא המדינה את תגובתו של איילון לפניית הנשיא בדבר המלצתו לחון את הר-שפי, לגבות עדות נוספת מפי מרגלית עצמה ומפי התובעת במשפטה, לבדוק את מסמכיו של איילון בארכיון שב"כ ואת המידע שנאגר שם על הר-שפי, וצעדים נוספים שאותם חוקרים ומשפטנים דגולים - לפחות על-פי משכורותיהם - מכירים ללא ספק טוב ממני.

המקרה השני אירע בערב שבו התבשרנו כי אהוד ברק גבר על עמי איילון ונבחר לראשות מפלגת העבודה. איילה חסון-נשר הופיעה בערוץ הראשון וחזרה פעמים אחדות על האמירה, שבאותן בחירות נעשה שימוש לא-חוקי רב ובוטה במתקנים ובאמצעים ממלכתיים. במילים אחרות, מפלגת העבודה, או מי מהמועמדים, עשו בפועל מעשי גניבה מרכוש המדינה ומאמצעיה. ניכר בה באיילה חסון, באותו שידור, כי המעשים הללו חרו לה מאוד, ואף התרשמתי כי נוסח דבריה היווה הזמנה למראיינת, גאולה אבן, להציג לה שאלות על כך, אך עורך המשדר לא רצה כנראה לבזבז את הזמן על זוטות כאלו.

אפילו על-פי שגיונות הסטטיסטיקה של מדינת ישראל, קשה להאמין כי איש מאנשי היועץ המשפטי, הפרקליטות על כל ענפיה ומחוזותיה ומשטרת ישראל, ואפילו אנשי משרדו של השר דיכטר, לא צפה באיילה חסון באותו ערב. מדוע לא קראנו למחרת היום כי נפתחה חקירה?

התשובה ברורה: אילה חסון-נשר "לא המציאה תשתית ראייתית מספקת" לגניבת הרכוש או האמצעים הממלכתיים.

המקרה השלישי הוא זה של ניצב שחר איילון, סגן המפכ"ל, שבעיתונים פורסם כי מכוניתו נסעה במהירות עצומה, וכי האזרח שראהו כך אף צילם את העבירה במצלמתו. ניצב איילון הגיב בהכחשה גמורה לפניית עיתונאי אליו, והאחרון דיווח כי דברי איילון אליו היו תערובת של גסות-רוח ואיומים.

אם יש אמת בסיפור, זהו כיעור שאין למעלה ממנו. לא פחות מתפיסת הרב הדגול זולל בשר חזיר ביום הכיפורים. שחר איילון היה ראש משטרת התנועה הארצית, ונהיגת נהגו במכונית כשהוא בתוכה, במהירות כה רבה, היא מעשה המצדיק אפילו הדחתו משורות המשטרה, מאחר שבתפקידו הוא משמש דוגמה לכל השוטרים. הכל שיערו כי צמרת המשטרה אינה יודעת היכן לקבור עצמה מרוב בושה.

אך משטרת ישראל והשר הממונה עליה לא נבוכו ולא בושו, ועולם כמנהגו נוהג. יומיים לאחר שנעשה המעשה האולטימטיבי של אטימות וצפצוף על הציבור, שבקידום הבריון האלים וגס-הרוח ניסו שחם ומינויו לתפקיד סגן מפקד מחוז ירושלים, ידעו דוברי המשטרה לבשר לנו כי איש לא יגע לרעה בסגן המפכ"ל שחר איילון, חרף הדיווח על המהירות העצומה. כך הודיעו לא רק דובר המשטרה, אלא גם לשכת המפכ"ל דוד כהן. גם השר דיכטר, שאת עלילותיו ואת גאונותו ראינו בפרשת נסיונו הכושל למנות את יעקב כנות לתפקיד המפכ"ל, הודיע כי אינו מתעסק ב"בעיות משמעת פרטניות" (מעריב, 15.6.07). שוטה שכמוני סבר בתמימותו, כי אין זו עבירת משמעת גרידא, כמו נניח נעליים לא-מצוחצחות או אי הצדעה, אך השר דיכטר אינו מוטרד בכגון דא.

במקרה זה, על-פי הניסיון, אני מניח כי אפילו יגיש האזרח המצלם תלונה למשטרה וימסור לידיה את הסרט, תהיינה לפנייתו שתי תוצאות: הוא-עצמו יועמד לדין באשמת נהיגה במהירות-יתר וגם באי-זהירות (צילום תוך כדי נהיגה), ואילו לגבי ניצב איילון ונהגו יכתוב רב-פקד כלשהו ממשטרת התנועה מכתב שבו יודיע כי "לא הונחה תשתית ראייתית מספקת".

לתפארת מדינת ישראל, משטרתה, פרקליטותה והיועץ המשפטי לממשלתה.

תאריך:  17/06/2007   |   עודכן:  17/06/2007
עו"ד משה מכנס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא קוראים עיתונים
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע.ג1
17/06/07 12:20
 
פנחס
17/06/07 20:10
 
ע.ג1
17/06/07 20:37
 
אדם טוב ממך
17/06/07 22:37
2
הניה
17/06/07 12:38
3
שחבל על הזמן
17/06/07 19:31
4
משפטן
17/06/07 22:16
 
משה מכנס, עו"ד
17/06/07 22:51
5
שלמה אידן
17/06/07 23:15
6
אוי-ווי
18/06/07 06:07
7
ע. סובול
18/06/07 07:59
8
צלילה
18/06/07 08:49
9
איתן
18/06/07 09:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למדינת ישראל אסור לעמוד מנגד מול האסון ההומניטארי ומרחץ הדמים המתחולל בחצר האחורית שלנו, ברצועת עזה.
17/06/2007  |  אורנה מרקוס בן-צבי  |   מאמרים
מבט קצר על הצמרת של המדינה מלמד היטב, כי "חוק ההלימה" ("לכל מכסה יש פח זבל". משמע, לכל עם יש המנהיגות, הראויה לו), שניסחתי פעם, בתחילת דרכי במדעי המדינה, מקבל משנה-תוקף בשבוע האחרון.
17/06/2007  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
אהוד ברק, שנבחר ליו"ר מפלגת העבודה, היה חלומו הרטוב של אולמרט, ששנתו נדדה בלילות בחודשים האחרונים, בשל מנת המרורים שהאכילו שר הביטחון שלו, אותו מינה ברוב איוולתו. מתפקדי העבודה עשו עבורו את המלאכה: הפעם למרבית האבסורד, דווקא מחדליו במלחמת לבנון השנייה הועילו לו, משום שהם היו הרוח הגבית לניצחונו של אהוד ברק, שזכה בבחירות הודות לכישלון בלבנון.
17/06/2007  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
חופית ימית וגל (שמות בדויים) הגיעו לאומנה כשהיו ילדים בני שבע, תשע, וחמש וחצי. חצי שנה קודם נמצאו שלושתם משוטטים ברחובות בדרום הארץ. ניידת סיור מצאה אותם והביאה אותם לתחנת המשטרה הקרובה שם התברר שהאבא והאימא אלכוהוליסטים שלא מסוגלים לטפל בילדים. האב מכור חזק לשתייה והאימא התמכרה לה בעקבותיו. באותו הלילה שבו נמצאו הילדים סיפרו חוקרים במשטרה כי לא האמינו למראה עיניהם. בבית היו ההורים שרויים בגילופין ושרועים על הספה ובכלל לא מודעים לעובדה כי ילדיהם נמצאו משוטטים ברחובות בקור העז הפוקד את הדרום בלילות. עוד באותו הלילה נלקחו הילדים למשפחה אומנה זמנית שלקחה אותם וטפלה בהם.
17/06/2007  |  צפורה חלפון  |   מאמרים
בטקס שבו הוסמכו 1,817 עורכי דין חדשים, התייחס ראש לשכת עורכי הדין, ד"ר שלמה כהן, למאבק שמנהל שר המשפטים מול היועץ המשפטי לממשלה. ובין היתר [ציטוט מהידיעה] אמר:
17/06/2007  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
הנושא הלוהט ביותר בימים אלה, לקראת הכרעה, הוא כמובן המחלוקת אם חובתה של ישראל להגיב על ניסיון החדירה האירני של הכטב"מים לתחומה של המדינה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il