נס טכנולוגיות הכריזה בישראל על פתרון רכש אלקטרוני של SAP התומך ב"מוצרים ישירים" .
בכנס מנהלי רכש שהתקיים בתל-אביב חשף ברק רודוי, מנהל מוצר הרכש של SAP, תהליכים חדשניים בתחום הרכש המקוון, הנתמכים על-ידי הפתרון של SAP בתחום הרכש - mySAP.com e-Procurement.
אחד התחומים החדשניים והקריטיים ביותר כיום ברכש הארגוני, הנתמך ע"י SAP, הנו תהליך הרכש של "מוצרים ישירים" (direct materials procurement) . "מוצרים ישירים" הם מוצרים הקשורים לעלויות היצור באופן ישיר, משתתפים בעץ המוצר ונרכשים באמצעות חוזים לאחר מו"מ. מוצרים ישירים דורשים אינטראקציה ישירה מרובה בין מערכת הרכש האלקטרוני למערכת ניהול הארגונית, והם כוללים פרמטרים רבים, מעבר למחיר.
רודוי ציין כי זירות הרכש המקוון התמקדו עד היום במוצרים בלתי ישירים הנרכשים בעיקר באמצעות קטלוגים, כגון ציוד משרדי וציוד כללי אחר. "יישום כזה קל יותר מרכש ישיר משום שהוא דורש בעיקר צבירה של מידע קטלוגי מקוון "אמר רודוי "רכש ישיר דורש אינטגרציה הדוקה עם התכנון והביצוע של שרשרת האספקה ועם השותפים לשרשרת האספקה המורחבת".
רכש של מוצרים ישירים מצריך מיקור אסטרטגי וניהול חוזים. דבר זה כולל הצעות מחיר מורכבות ותהליך מו"מ המבוססים על איכות המוצר, מהימנות הספק וזמני אספקה. רכש בלתי ישיר מצריך הזמנות רכש, אך רכש של מוצרים ישירים מצריך מעקב אחר RFQs והצעות מחיר, עמידה בחוזים, ביטולים וכדומה. בנוסף לכך, רכש של מוצרים ישירים הוא תוצאה של תכנון רב-מימדי המבוסס על רמת מלאי, קיבולת יצור וביקוש. החלטות רכש אלו מצריכות קישורים בזמן אמת למערכות ארגוניות, ולא רק גישה לקטלוגים באמצעות דפדפן. חלקים ישירים חייבים להיות זמינים בכל עת שנזקקים להם, על מנת לשלבם במכלולים המתוכננים. כשל בתחום זה עלול לעצור קווי יצור.
חברת Ness משמשת החל משנת 1994 נציגתה הבלעדית של חברת SAP בישראל. תהליך יישום החבילות בארגונים מתבצע ע"י Ness Enterprise Solutions Group ו/ או שותפים עסקיים תוך לווי הדוק הכולל ייעוץ ותמיכה שוטפת. בקבוצה מעל 400 עובדים ובין לקוחותיה נמנים ארגונים מכל מגזרי השוק: בריאות, ממשלה, בטחון, טלקום, פיננסים, חינוך, תשתיות, כימיקלים, מזון ועוד.
NESS טכנולוגיות, החברה הגדולה בישראל לשירותי טכנולוגיית מידע (IT), מעסיקה כיום כ- 2,350 עובדים (כולל 120 עובדים בחברות-בנות באירופה) המתמחים בתחומי הפיתוח, הייעוץ, האינטגרציה והשיווק. היקף המכירות השנתי שלה הוא כ- 200 מיליון דולר. בראשה עומדים רביב צולר, מנכ"ל נס טכנולוגיות, ואהרון פוגל, המכהן כיו"ר.