|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

אכן רוממות הדמוקרטיה בגרונם

ציפיתי לתגובות עומק מלומדות על מאמרי "רוממות הדמוקרטיה בגרונם". מאמרו של איתן גנור המנסה להתפלמס עמי אכזיבני מפאת שטחיותו וקוצר הבנתו בתהליכים חברתיים בסיסיים
02/07/2007  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   מצעד הגאווה   |   תגובות
   אהרון רול
רוממות הדמוקרטיה בגרונם

   איתן גנור
רוממות הדמוקרטיה בגרונם, האמנם?

ציפיתי לתגובות עומק מלומדות על מאמרי "רוממות הדמוקרטיה בגרונם". מאמרו של איתן גנור המנסה להתפלמס עמי אכזיבני מפאת שטחיותו וקוצר הבנתו בתהליכים חברתיים בסיסיים. שלא במפתיע דווקא תגובות הקוראים לתגובת גנור מלמדות על עומק מחשבתי והבנה מעמיקה בנושאים המדוברים. למרות זאת פטור בלא כלום אי אפשר ולכן אנסה לכבדו ולהשיב לו כנדרש.

אסוף 10 אנשים מלומדים בחדר אחד ושאל אותם "מהי דמוקרטיה" ולבטח תקבל 10 תשובות שונות לשאלה זו. הם אינם טועים, אכן הדמוקרטיה פנים רבות לה משום שהמושג "דמוקרטיה מתגוננת" רווח ותואם מציאות יותר מאשר המושג "דמוקרטיה אוטופית" ואכן הדמוקרטיה בנוסף על מספר עקרונות בסיס, באה לענות על צרכים לאומיים מקומיים וגיאו-פוליטיים משתנים. יקשה עלינו ביותר להצביע על "דמוקרטיה אוטופית" בעולמנו, היא פשוט אינה קיימת ומעולם לא היתה. אפילו שבדיה, נורבגיה, פינלד ושוויץ הינן "דמוקרטיות מתגוננות" ושונות האחת מהאחרת. ואכן לא יעלה על דעתן לפתוח גבולן לכל דיכפין (איסלמיסט) מפאת רצון החיות המקנן בהן ומשום כך גם הן הינן "דמוקרטיות מתגוננות", ממש כפי שישראל, ארצות הברית, צרפת, אנגליה, גרמניה ואחרות הינן "דמוקרטיות מתגוננות" ושונות האחת מחברתה, ההבדל הוא בעוצמה, לא במהות.

קל להצביע על השוני הדמוקרטי בישראל לעומת דמוקרטיות מערביות אחרות עקב חוק השבות הנוהג במחוזותינו. חוק השבות הינו חוק מפלה אך אינו סותר את עיקרון "הדמוקרטיה המתגוננת". סביר להניח כי ישראל היתה מתחסלת במפנים תוך מספר עשורים במדה וחוק זה היה מבוטל בתנאים השוררים במזרח התיכון כיום ולכן הינו חוק נאות עקב ובהתאם לנסיבות.

מכיוון שכך הדמוקרטיה המתווה לעצמה כללים הבאים להגן על גבולותיה ועל שלום תושביה עושה את המעשה הנכון, התואם עבורה. נראה כי חברי הקה"ל (ביטוי זה נטבע על-ידי במאמרי הראשון לציון הקהילה ההומו-לסבית) כה עסוקים בעניניהם ובמנותק מצרכי האחר שאינם מודעים לנטייה הציבורית הכללית העולה, גואה ומחריפה של תחושת האיום על מרקם החיים כפי הרצוי לנו, הקהילה הסטרייטית.

בתוך פחות מחצי מאה אנו עדים להתפרקות התא המשפחתי-המסורתי על כל המשתמע מכך, להתפתחות או יותר נכון לשקיעת המרקם החברתי שלנו. סיבות רבות נוספות לכך שלא זה המקום לדון בכולן אך ודאי שאנו מזהים גם את פריחת הקה"ל ("היציאה המסיבית מהארונות") הצועדת בד בבד, כחלק חשוב ובלתי אהוד, משום כך, בהתפתחות זו.

גם במקרה זה כפי המתבטא בנושאים קיומיים אחרים הדמוקרטיה חייבת לגונן על עצמה, על שלום ואיכות חיי פרטיה תוך ראייה של כלל הצרכים בקהילות השונות והשוות. טענתו של גנור אם כן כי הקה"ל זכאי (היכן קושאן הזכאות?) לקבל הזכות לצעוד בירושלים עקב היותה של ישראל דמוקרטיה, הינו חסר בסיס. ישראל זכאית לעקרונות "דמוקרטיה מתגוננת" משלה בהתאם לצרכיה במידה ויענו על עיקרון המידתיות כפי הצורך במידה וקיימות בה קהילות בעלות צרכים שונים וזכויות שוות, ואכן הן קיימות בה.

וכאן באים אנו כ"דמוקרטיה מתגוננת" גם בתחום הזה לומר לקה"ל, כי עם כל האהדה לעניינם כפרטים וכאזרחים שווי זכויות, ואכן כאלו הם, עלינו לשים מספר מחסומים (כולל אך לא רק בזכויות משפחתיות) כאשר זכויותיהם מתנגשות בזכויות האחר הלגיטימיות כשלו. נראה כי הקה"ל אינו רגיש כלל לזכויות שאינן זכויותיו הוא ומזלזל בזכויות ריגשיות ולגיטימיות של ציבורים אחרים.

ומכאן חובתנו לאמר "עד כאן", גם לרוב יש זכויות, ועל המיעוט לכבדן כשלו. המיעוט אינו יכול לנגן על רגשותינו (הדמוקרטיים) ובכך להביאנו לוותר על זכויות הרוב הלגיטימיות. קדושת ירושלים מהווה קזוס-בלי גם למירב החילונים כלדתיים ועל הקה"ל לכבד רגשותינו, באשר לאחר-הכל איננו באים לחסום את זכותו וזכאותו להפגין במקומות אחרים או להשמיע ולהביע דעתו בחופשיות מרבית.

האדון גנור גם מתריס כי אין חילוקי דעות על זכויות הקה"ל לצעוד בירושלים אך ברצוננו להשכילו כי אכן אין חילוקי דעות בנושא, רוב מוחלט מהציבור במדינה מתנגד למצעד נחרצות כך שאדון גנור, אתה כנראה חי בספרה אחרת.

הקה"ל בהתרסתו נגד הציבוריות הישראלית, כפי המתבטא בעיקשותו לצעוד בירושלים, מפר את עיקרון המידתיות ביחסי קהילות בעלי צרכים מנוגדים אך זכויות שוות. כאשר חילונים כדתיים צופים בהתנהגות הכעין "משגלית" והפרוצה של חברי הקה"ל על הפלטפורמות במצעדיהם וחשים תחושה אמיתית של גועל, תעוב וקבס איננו יכולים לפטור תחושות אלו בזכויות קה"ל לגיטימיות, עלינו להתיחס לרגשות אלו כערכם.

רובנו מאמינים בצנעת הפרט ורואים ביחסי גבר-אישה, גבר-גבר, אישה-אישה כנושא אשר הצנעה יפה לו, נאותים וראויים כל זמן שהינם נעשים במסגרת רשות הפרטים. היינו מצפים מהקה"ל להבין זאת אך נראה כי אותם 'הקוזקים הניגזלים' זועקים אך את "זכויותיהם" ומשכך עלינו, הציבור להחזיר הקה"ל לתלם הדמוקרטי במתכונתו הישראלית, רצוי בטוב ובאם אינו מסתייע, גם ברע.

"רוממות הדמוקרטיה בפיהם" אינה היחידה, גנור מגייס גם את מרטין לותר קינג לצידו אך כמובן "שוכח" כי הפגנת הכושים היתה למען זכויות לגיטימיות הדחויות בנחרצות ע"י הרוב הלבן בעוד באשר לקה"ל, אין חילוקי דעות בנוגע לזכאותם להן. ובנוסף הפגנת הכושים בוושינגטון לא היתה מתריסה, דווקאית ופרובוקטיבית כפי שאמורה היתה להיות הפגנת הקה"ל בירושלים, אשר רק משום הגבלות משטרה ומכבי אש שונות לא ביטאה את רצון המארגנים להפגנת קה"ל "מסורתית" עם כל סממני הפרובוקציה המינית אשר כה פוגעת ברגשות הציבור בארץ ובעולם.

אדון גנור, הכומר מרטון לותר קינג לא היה מעלה בדעתו "לחלום" את נאומו המפורסם מעל פלטפורמה כאשר זוגות מעורטלים, כאילו "משתגלים" לימינו ולשמאלו.

גם הגיוס של וולטייר ע"י גנור מריח רוממות בגרון. תקשורת ההמונים היתה בחיתוליה בזמנו של וולטייר. אנו יכולים לשער כי וולטייר היה מסתייג מאמרתו בתנאים מסוימים ולא היה מוכן להלחם עד מוות בעד הענקת זכויות ביטוי לנוכך נאומיהם ותוצאותיהם של היטלר, פול פוט, סטלין ורבים ורעים אחרים. האם וולטייר היה תומך בזכותו "המקודשת" של אחמדינג'ד להטיף להשמדת ישראל? האם וולטייר היה תומך בדרשות המופתים האיסלאמיסטים לחיסול המערב? מובן שלא. ובאם כן, קרוב לוודאי שמגדירים היינו אותו כיום כחולה ורועה רוח במידה והיה עומד על הכרזתו זאת בנסיבות האלו.

גם אנשים כוולטייר יכולים לטעות ואכן כן קרה. מילים הורגות בזמננו, זוהי עובדה מוכחת וקשה לראות הכיצד וולטייר היה מגן על רוצחים ומילוליים ומעשיים בטענה כי זכות הביטוי עבורם גוברת על כל שיקול אחר. וולטייר צדק במובן האוניברסלי הפילוסופי אך ודאי כי אם היה נלחץ אל הקיר בדבר קווים אדומים הקיימים גם לזכות הביטוי היה מודה כי אכן קווים אדומים קיימים גם קיימים בקצוות האנושיים הקיצונים.

ודאי כי השימוש הציני ברוממות וולטייר אין לה דבר עם נושאנו כאן, זכות הדיבור הינה ותמיד היתה מוענקת מלמפרע לחברי הקה"ל ככל שיחפצו. מניעת המצעד בירושלים אינה סתימת פיות הקה"ל, החופשי להתבטא ככל שיחפץ בכל מדיה "ולהתגאות" ובכל מקום למעט ירושלים ולפיכך השימוש בשם וולטייר נועד לאחז עיניים.

טיעונו של גנור כי אין רע באב המחבק את בנו ומשכך מדוע נלין על יחצנות הקה"ל הינו טיעון פופוליסטי ומהווה עלבון לאינטיליגנציה. מעולם לא נטען נגד יחסי קרבה וחיבה מקובלים בין אנשים, נהפוך הוא. אנו טוענים נגד מעשי "כמעט משגל" ושאר מעשים מעוררי גועל, עקב פומביותם, על גבי פלטפורמות במצעדי הקה"ל אשר המרחק בין אב המחבק את בנו לבינם רחוק כרחוק המזרח מהמערב. גם כאן טיעונו זה נועד אך לאחז עיניים.

סביר להניח כי רוב הציבור בארץ היה תומך נחרצות יותר בזכויות הקה"ל במדה ולא היו נוקטים בגישה מתריסה ומעוררת גועל זו במצעדיהם.

מעניינות סיבותיו של גנור המזדעק להגנת נבחרי ציבורינו ומלין על תאורם במאמרי הראשון. נראה כי הקה"ל מקבל בדרך כלשהי יותר מליטרת הבשר שלו "מהנבחרים". ובכן הריני להגיש הזמנה פתוחה לכל, לבחירת שמות התואר הנכונים "לנבחרים". הכיצד נכנה אותם "כלנתרים" בבית נבחרינו? היצד נכנה אותם החולים אנושות "בתקינות פוליטית"? הכיצד נכנה את שתיקת הכבשים של פוליטרוקינו עם הכרזת מלחמת לבנון 2 (היציאה למלחמה היתה מוצדקת אך הדרך, הדרך)?

הכיצד נכנה את הידבקות נבחרינו לכיסאותיהם נגד רצונו המפורש של הציבור בארץ? הכיצד נכנה את חקירות המשטרה ועננת השחיתות הציבורית והאישית, המעידה על האש מאחורי מסך העשן, המרחפת מעל רבים מנבחרינו? הכיצד נכנה את בוזם והתעלמותם של נבחרינו מצרכי הציבור בארץ? הכיצד נכנה אותם נבחרים הרואים במשרתם עבודה ולא שליחות, קרדום לחפור בו ולא חזון? הכיצד נכנה ניבחרנו לאור התעלמותם ובוזם לדוח וינוגרד? הכיצד נכנה נבחרנו לאור הערות מבקר המדינה? הכיצד נכנה נבחרינו לאור הפקרת יישובי הנגב המערבי לאורך שנים להפגזות החמאס? הכיצד נכנה נבחרינו לאור הפקרתם והזילזול במפוני גוש קטיף וצפון השומרון? הכיצד נכנה נבחרינו לאור הפקרת ניצולי השואה בארץ? הכיצד נכנם לאור קישרי ניבחרינו עם ההון הגדול למען העשיה שאין לה סוף לביתם? הכיצד נכנם לאור קישריהם המושחתים עם המדיה? הכיצד נכנם לאור זלזולם ובוזם בחלשים והעניים בחברה?...

והתזמורת ממשיכה צעדתה עוד ועוד! אהה, נכון, הם דואגים לזכויות הקה"ל, נשמות טובוות שכמותם.

גילוי נאות – מחבר המאמר הינו חילוני גמור אך עם כבוד רב לערכי היהדות. בנוסף אין למחבר כל מושג או ידע מוקדם מי ומה הוא איתן גנור.
המחבר הינו יועץ אירגוני ודירקטור ניהול פרויקטים בכיר לחברות ואירגונים בענף המחשבים
www.aaronroll.com
[קישור]
תאריך:  02/07/2007   |   עודכן:  02/07/2007
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אכן רוממות הדמוקרטיה בגרונם
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פנחס
2/07/07 17:37
 
א מ רול
2/07/07 18:22
פורום: מצעד הגאווה כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר לפיד במאמר מתנשא תחת הכותרת "אנשי האמרתי", במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות, לועג לאנשי הימין ובראשם בנימין נתניהו, כשהם טוענים "אמרנו לכם", בהצדיקם את התנגדותם להסכם אוסלו ולהינתקות. לעומת "אנשי האמרתי", לפיד ממשיך לדבוק בעמדתו, למרות נרצחי האינתיפאדה, למרות אלפי הקאסמים, ולמרות חמאסטן שקמה על חורבות יישובי גוש קטיף.
01/07/2007  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
אולי מוגזם לומר שלכולם יש טענות על הפרקליטות, כי אחרי הכל, לא כולם התעמתו בבית המשפט עם נציגי המדינה. הללו חיים רק מפי השמועה. השמועות בדבר "פרקליטים העושים מלאכתם בתום לב ובנאמנות", מתבססות על דעות של עיתונאים ואנשי אקדמיה מסויימים שמספרם הולך ומתמעט מיום ליום, שלא לדבר על שופטים מכהנים ו(בדימ.) שמספרים לכל מי שטרם שמע, איך פסקי הדין שלהם מעוררים התפעלות בחו"ל (לפחות, כך זה היה עד שלאחרונה נכתבו במפתיע כמה דברי ביקורת נוקבים נגד אהרן ברק ומדיניותו).
01/07/2007  |  שבתאי עזריאל  |   מאמרים
רוב אוכלוסיית המדינה מרוכזת באזור המרכז. כ-40% מכלל האוכלוסיה של המדינה ויותר מ-48% מהאוכלוסיה היהודית נמצאת באופן קבוע באזור שבין גדרה לחדרה, ובשעות העבודה הם מצטופפים אף יותר לתוך גוש דן. על כך יעידו הפקקים בכניסות לאזור גוש-דן בשעות העומס של תחילת העבודה, וביציאות מגוש דן בשעות העומס של סיום העבודה. מבחינה כלכלית חשיבותו של האזור הזה היא גבוהה אף יותר, מאחר והוא מכיל בתוכו מרכזים בנקאיים, עסקיים ותעשייתיים.
01/07/2007  |  קובי לירז  |   מאמרים
דעותי בנושא השלום ידועות ומוכרות אמנם, אולם השקפתי בסוגיית הדאגה לרווחת המיעוטים בארץ נצרבה בתודעתם של רבים מחברי בפוליטיקה. ולא בכדי: מאז ומתמיד הייתי מוכר וידוע בקרב מפלגתי לשעבר, הליכוד, כמי שמצדד באפליה מתקנת כלפי ערביי ארץ ישראל בכלל והבדואים בפרט. בכך, וסליחה על חוסר הצניעות, לא הייתי שונה מזאב ז'בוטינסקי ע"ה, אשר דיבר וכתב על חמשת ה"ממים" (מעון, מזון, מלבוש, מורה, מרפא) גם למיעוטים בארץ ישראל ("אז ירווה נחת בן נצרת, בן ערב ובני").
01/07/2007  |  אלי לוי  |   מאמרים
1) היועץ המשפטי לממשלה שגה מספר פעמים, כאשר החליט שלא להעמיד לדין את אריאל שרון בפרשת האי-היווני וגם בפרשת הקרקעות לדודי אפל; כאשר החליט להעמיד לדין את חיים רמון, וכאשר החליט להגיש כתב אישום ראשון נגד הנשיא קצב; אולם, כעת כאשר החליט לעשות הסדר טיעון, הוא עשה פחות ממה שהיה חייב (קרי - לבטל לחלוטין הגשת כתב אישום), אך יותר ממה שהתכוון לעשות (קרי - כתב אישום חמור).
01/07/2007  |  עו"ד דב אבן אור  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   מצעד הגאווה  
ירושלים: 19 נעצרו במהלך מצעד הגאווה  /  ישי שביט, אריאל שמידברג
חרדים נגד אורי לופוליאנסקי  /  עומר כרמון
חרדי עם מטען מאולתר נעצר בי-ם  /  מוטי אקסמיט
עוצר בירושלים   /  אביעד ויסולי
עוד ניצחון והם יחזרו לארון  /  איתמר בן גביר
בין חופש לחרפה בשם הקודש  /  שי ברק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il