|
מצב תחלואה כרוני [צילום: AP]
|
|
|
|
|
אקמול פוקוס [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
חברת התרופות טבע ובצלאל האקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים, משיקות לראשונה פרויקט עיצוב משותף לאריזות "אקמול פוקוס" המתמחה בטיפול במיגרנה. במסגרת שיתוף הפעולה יתחרו הסטודנטים במחלקה לתקשורת חזותית על הזכות לעצב את האריזה החדשה של "אקמול פוקוס". העיצוב הזוכה ישמש כאריזתו החדשה של המוצר.
ביום שני, 22.3.10, יציגו המעצבים את הצעותיהם בפני חבר השופטים עליו נמנים מרצי המחלקה, ראש המחלקה עדי שטרן שגם הנחה את הפרויקט, המעצב הבינלאומי עדלי סטוק, מנכ"ל חברת Adlai & Partners וגדעון עמיחי מנהל קריאייטיב ראשי ומנכ"ל משותף במשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R/אינטראקטיב תל אביב ישראל.
הדר מרחב-נאמן, מנהלת שיווק תרופות ללא מרשם בטבע ישראל, אמרה כי "שוק התרופות ה-otc המתפתח בישראל ובעולם מחייב התנהלות דינאמית בכל הקשור לתיקשור חזותי עם הלקוח. אך טבעי הוא שחברת התרופות המובילה בישראל נעזרת בכוחות היצירה של מעצבי העתיד של ישראל. אנו בטוחים כי שיתוף הפעולה יעלה את המודעות להתמודדות היומיומית של חולי המיגרנה".
עדי שטרן, ראש המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל: "המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל רואה בשיתופי פעולה עם התעשיה חשיבות עליונה ופועלת בשיתוף פעולה עם 'טבע' - כמו גם עם גופים חיצוניים נוספים (מסחריים ומלכ"רים) - בעיצוב ופיתוח פרויקטים חדשניים ופורצי דרך. הקשר עם בצלאל מאפשר לחברות להיחשף ולאמץ פתרונות עיצוביים חדשניים, צעירים ורעננים הנובעים הישר מתוך מעבדת המחקר האקדמית".
אקמול פוקוס מכר בשנת 2009 כ-150 אלף אריזות, בהיקף של 1.5 מיליון דולר, גידול של 16% מאז השקתו בישראל בשנת 2007. בישראל נמכרות כ-400 אלף אריזות של תרופות מרשם למיגרנה (טריפטנים כמו זומיג, רילרט, ריזלט) בהיקף של כ-7.5 מיליון דולר, במונחי מחיר לרוקח.