|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

יום השואה ב-yes

- הודעה מטעם Yes
29/03/2010  |     |   הודעות כלליות   |   שואה וגבורה   |   תגובות
מאת: שירי ברלר גרינברג  |    |  yes    שואה וגבורה

ערוצי הסרטים של Yes וערוץ Yes דוקו, יציינו השנה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בתאריכים 11-12 לאפריל, בשידור תכנים מגוונים, חלקם בבכורה בyes.

סרטי יום השואה:

yes1, 11.4, 21:30 - נער קריאה Reader, בכורה! דרמה. בימים שלאחר מלחמת העולם השנייה פוגש נער בן 15 אישה מבוגרת ממנו ומנהל עמה רומן סוער, עד להיעלמותה המסתורית. שנים לאחר מכן כאשר הוא צופה במשפט שנערך נגד פושעי מלחמה גרמניים, הוא מזהה אותה בין הנאשמות. עם: קייט ווינסלט ("הטיטניק", זוכת פרס האוסקר 2009 על תפקידה) ורייף פיינס ("רשימת שינדלר"). במאי: סטפן דלדריי. ארה"ב, 2008.

yes1, 11.4, 23:30, הלב האמיץ של אירנה סנדלר The Courageous Heart Of Irena Sendler בכורה בלעדית! דרמה ביוגרפית. סיפור חייה מעוררי ההשראה של אירנה סנדלר, חסידת אומות העולם שהצילה מתוך גטו וורשה כאלפיים וחמש מאות ילדים יהודיים במהלך מלחמה העולם השנייה. היא סיכנה את חייה תחילה בכך שהבריחה תרופות ומזון לגטו ואחר-כך כשחילצה ילדים מהגטו ושיכנה אותם במנזרים ואצל משפחות פולניות. עם: אנה פאקווין ("דם אמיתי"), מרשה ג'יי הארדן ("מיסטיק ריבר"). במאי: ג'ון קנט האריסון, ארה"ב, 2009. הסרט ישודר גם ב-yesHD.

yes2, 11.4, 21:35 הפסנתרן - The Pianist. דרמה זוכת 3 פרסי אוסקר לשנת 2003. פסנתרן צעיר ומחונן, הוא היחיד מבין בני משפחתו שמצליח לשרוד בגטו, הודות לנגינתו. עם: אדריאן ברודי, תומס קרצ'מן. במאי: רומן פולנסקי. בריטניה/צרפת/גרמניה/פולין, 2002.

yes2, 11.4, 24:00 - הנפילה - Downfall. דרמה. הימים האחרונים בבונקר של היטלר כאשר כוחות הצבא הסובייטי מכתרים את ברלין והפירר עדיין מטפח את חלומות הניצחון שלו. עם: ברונו גאנץ, אורליך מאתס. במאי: אוליבר הירשביגל. גרמניה/אוסטריה 2004.

yes3 - 11.4, 22:00 - הזייפנים - The Counterfeiters. דרמה. זוכה האוסקר לסרט הזר. שלמה סורוביץ' הוא יהודי נהנתן שנשלח למחנה ריכוז. כאשר הנאצים משתמשים בכישורי זייפנות הכספים שלו כדי להילחם בבעלות הברית, מתעוררים אצלו דילמות מוסריות. עם: קארל מרקוביץ. במאי: סטפן רוזוביצקי. 2007.

yes3 - 12.4, 17:10. פרימו - Primo - בכורה בלעדית! עיבוד טלוויזיוני של הבי.בי.סי ו-HBO להצגת היחיד עתירת התשבחות של אנתוני שר ("הוד מעלתה הגברת בראון"). סיפור חייו של הסופר והאינטלקטואל היהודי-איטלקי פרימו לוי, שכתב את הספר "הזהו האדם?", הנחשב עד היום כאחד הספרים החשובים של המאה ה-20. במאי: ריצ'ארד וילסון. 2007. הסרט ישודר גם ב-yesHD.

yes4 - 11.4, 21:00 - מבצע ואלקירי - Valkyrie. בכורה! מותחן מלחמתי מורט עצבים המבוסס על מאורעות אמיתיים. השנה היא 1944. גרמניה סופגת מפלות בכל החזיתות, אך סופה של מלחמת העולם השנייה עדיין לא נראה באופק. לקולונל קלאוס שנק פון שטאופנברג (קרוז), שלחם ונפצע בחזית באפריקה, נמאס לשבת מהצד בעוד ארצו ממשיכה להילחם עבור מטרות בהן הוא אינו מאמין. הוא חובר לקצינים בכירים נוספים החשים כמוהו וביחד הם הוגים תוכנית שתשנה את המצב. הוא ינצל את מעמדו כגיבור מלחמה על-מנת להתקרב לאדולף היטלר ולהתנקש בו, ובמהומה שתיווצר ייקחו עמיתיו את מושכות השלטון. עם: טום קרוז, טרנס סטאמפ ("יס מן"), קנת' בראנה ("רצח מן העבר"). במאי: בריאן סינגר ("החשוד המיידי"), ארה"ב, 2009. הסרט ישודר גם ב-yesHD.

yes4 - 11.4, 22:55. התנגדות - Defiance. מתח. סיפורם האמיתי של 3 אחים יהודים בזמן מלחה"ע ה-2, שמחליטים לא להיכנע לנאצים ובורחים ליערות. שם הם מחליטים לקחת תחת חסותם פליטים נוספים וללמדם להילחם ולעמוד על שלהם. עם: דניאל קרייג. במאי: אדווארד זוויק. ארה"ב, 2008.

yes5, 11.4, 19:48 - יומנה של אנה פרנק - Diary Of Anne Frank. עיבוד של ה-BBC ל"יומנה של אנה פרנק". סיפורה של הנערה ההולנדית היהודייה שתיעדה את חייה במחבוא בתקופת מלחמת העולם השנייה. עם: אלי קנדריק, קייט אשפילד. במאי: ג'יימס ג'ון. בריטניה. 2009.

yes5, 11.4, 21:30 - הנער בפיג'מת הפסים - Boy In The Striped Pyjamas. ברונו, ילד גרמני בתקופת מלה"ע ה-2 שאביו הוא קצין אס.אס, מגלה "חווה חקלאית" מוקפת גדר, בה כולם לובשים פיג'מות. ברונו מתיידד עם ילד מתושבי "החווה", ומגלה את האמת הנוראה. עם: דייוויד ת'וויליס. במאי: מרק הרמן. 2008. הסרט ישודר גם ב-yesHD.

ערוץ יסדוקו ישדר את הסרטים הבאים:

מס' 4, הרחוב של גבירתנו - No 4 Street Of Our Lady. בכורה: ראשון, 11.4 ,19:50. אם השכנים שלך היו נרדפים ודופקים לך על הדלת, מתחננים לעזרה, האם היית מסכן את חייך כדי להציל את חייהם? זהו סיפורה יוצא-הדופן של פרנסיסקה האלמז'ובה, אשה פולנית-קתולית, שהצילה 16 משכניה היהודיים בתקופת השואה, תוך שהיא מציגה עצמה כאוהדת הנאצים. ערב מלחה"ע השנייה, חיו בסוקל, עיירה קטנה במזרח פולין (כיום חלק מאוקראינה), למעלה מ-6000 יהודים. בסוף המלחמה, שרדו 30, מחצית מהם ניצלו על-ידי האלמז'ובה. קרוב לשנתיים היא הסתירה את שכניה היהודים בביתה הקטן, בישלה להם ודאגה לשלומם, והכל מתחת לאפם של חיילים גרמנים שהתמקמו בשטחה ושל שכניה העויינים: שתי משפחות הוסתרו במתבן של דיר החזירים ומשפחה אחת בבור שנחפר מתחת לריצפת המטבח. בחודשים האחרונים של המלחמה, היא סיפקה מקלט גם לחייל גרמני שערק - דבר שכמעט גרם להוצאתה להורג.אפילו בקרב המיעוט הפולני הקטן שסיכן חייו להצלת יהודים בשואה, סיפורה של האלמז'ובה הוא בהחלט יוצא דופן, בהתחשב במספר האנשים שהצילה ובזמן הארוך שהיא האכילה אותם וטיפלה בהם. בימוי: ברברה בירד, ג'ודי מאלץ (60 דק', ארה"ב, 2009) www.streetofourlady.org.

רפסודה לבומביי - בכורה: ראשון, 11.4, 21:00. משפחת לאופר יוצאת למסע לעיר המקלט בומביי, שסיפקה הגנה לאב, נחום, שנמלט עם אמו מהנאצים. אלא שהמשפחה נקלעת להתקפת הטרור הגדולה על העיר, בנובמבר 2008, והתוכניות משתבשות.... "רפסודה לבומביי" הוא סיפור תעודי עכשיווי המשלב סיפורים מקבילים - בעבר ובהווה, במסע אל הזיכרון ועל ההתפכחות. נחום, אבי המשפחה, עזב את פולין בגיל חמש יחד עם אמו. הם נסעו ברכבות על פני אירופה ושטו ברפסודה עשויה עורות כבשים על פני נהר החידקל עד שהגיעו להודו הקסומה - שאכלסה את דמיונו הילדותי בקופים, פילים ונסיכים הודיים. החוויה נרשמה בזכרונו כפנטזיה מופלאה. אבל מאחוריה הסתתר סיפור אחר של מסע הימלטות מצמרר. לפני 20 שנה תיעד הבמאי ארז לאופר את סבתו בתל אביב, לפני שהיא הלכה לעולמה. בחדר המלון בבומביי נחום יושב מול מסך המחשב של בנו ארז, שבו מוקרן סיפורה של אמו. פיגועי הטרור עדיין ממשיכים וחבר ילדותו סם מרשל, שנמלט ממלון הטאג מאהל ברגע האחרון, מביא את החדשות הנוראיות על גורל בני הערובה בבית חב"ד. זהו סיפור של סבתא, בן ונכד, שלושה אנשים שרוצים לספר סיפור אחד המגולם בדימוי שובה לב - הרפסודה לבומביי. זהו דימוי מתעתע - כמו המציאות עצמה - לרגע הוא נראה רומנטי ופנטסטי, מלא תקווה והבטחה, וברגע אחר הוא תמונה של מציאות אכזרית, של אנשים שנמלטים על נפשם - מהנאצים, מהטרוריסטים, מהעבר, מהווה. פסטיבל ירושלים 2009. בימוי: ארז לאופר; עריכה: מירי לאופר; מוזיקה: אבי בללי. הופק בתמיכת: יד ושם - רשות הזיכרון לשואה ולגבורה; קרן גשר לקולנוע רב תרבותי; קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה. (71 דק', ישראל, 2009).

שני רמברנטים בחצר - Two Rembrandts in the Garden. בכורה: ראשון, 11.4, 22:10. ה-1 לספטמבר 1939. הגרמנים עומדים לפלוש לפולין, ולג'ק אטקין היהודי נשארו רק שעות בודדות לאסוף את חפצי-הערך של משפחתו, לקבור אותם בחצר ביתו בלודז', ולנוס ללונדון במכונית ישנה וחבוטה. 2009. שבעים שנה מאוחר יותר,מארק אטקין עומד לצאת למסע סנטימנטלי לעבר ההיסטוריה של משפחתו. היעדים: לוס-אנג'לס, שם בני-דודים רחוקים של משפחת אטקין מנהלים סוכנות רכב (והשמועות אומרות שהם עשו את הונם בצד האפל של תעשיית הסרטים של אל.איי); לונדון, שם קרובי משפחה עשויים לשפוך אור על עסקיו הפרטיים של סבא ולהסביר מדוע, אחרי ההמלטות המסוכנת שלו מפולין, ג'ק שב ליבשת האירופית ההרוסה, מוּעַד לבלות את המלחמה במחנות מאסר בריגה, שם דודנים שלו היו כבר יזמים מצליחים; ולבסוף - לודז'. בנסיעות קודמות עם אביו דויד, מארק גילה שבית המשפחה בלודז' עדיין עומד, ושהוא לא הוחלף בקניון או במולטיפלקס אחרי נפילת החומה. אך מה לגבי האוצר של ג'ק אטקין? האם גם הוא עדיין שם? והאם החיפוש אחרי האוצר עלול להפוך לתיבת פנדורה עבור המשפחה? בימוי: ג'רזי סלאדקובסקי (52 דק', 2010).

דוד היטלר - Uncle Hitler. בכורה: ראשון, 11.4, 23:05. מסע אל משפחתו של האיש, שמייצג את אחד הפרקים הנוראים ביותר בהיסטוריה האנושית. הסרט מגלה היכן נמצאים היום צאצאיו: מיהם אלה שנושאים היום את השם היטלר, והיכן הם חיים כיום? האם המשפחה מנצלת את מורשתו המזויעה? עד כמה קירבת הדם לצורר מהווה מעמסה? כיצדנ"אים חיי היומיום של בני משפחת היטלר? אלה רק חלק מהשאלות שהדוקו שלפנינו ינסה לפענח.... בימוי: ג'ואל סולר (52 דק', ארה"ב, 2009).

תאריך:  29/03/2010   |   עודכן:  29/03/2010
שירי ברלר גרינברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פסטיבל פליציה בלומנטל למוזיקה ה-12, פותח השנה בפני הקהל הישראלי מוזיקה אחרת ונועזת מתקופות רחוקות בניחוח אקזוטי. במהלך שישה ימים, ניתן יהיה ליהנות ממיטב יצירות הבארוק מהתקופה הרומנטית והצוענית, מפסטיבל גיטרות ומהומור ישראלי חצוף. השנה הפסטיבל פונה אל קהל צעיר ומביא להופעות בכורה אומנים מהשורה הראשונה: נומי רוזנברג נגן הג'אז הצועני מהולנד שנחשב לאחד הגיטריסטים המובילים בעולם, צאצא למשפחת דג'אנגו, ליליה זילברשטיין - הפסנתרנית המפורסמת מגרמניה, אנסמבל דונדין מסקוטלנד, שזכו בפרסים רבים כולל פרס המוזיקה הגרמופון לעיבוד יצירתו המובחרת של הנדל - אציס וגלת'אה, בניצוחו של ג'והן באט, צעירת המוסיקאיות מהטובים בעולם, אנבל מונטסינוס מספרד, נגנית הגיטרה זוכת פרסי המוזיקה הבינלאומיים טניה שניו מצרפת ורביעיית הגיטרות הברזילאית ועוד.
29/03/2010  |  שירלי דוד  |   הודעות כלליות
האביב מביא איתו מזג אוויר נפלא, פריחה ואת חג הפסח - אך גם את האלרגיות ואת הקמפיין לזילרג'י. חברת דקסל פארמה (דקסון) - חברת התרופות השנייה בגודלה בישראל, יוצאת בימים אלו בקמפיין פרסומי בהיקף של מיליון שקלים למוצר זילרג'י לטיפול בתופעות האלרגיה.
28/03/2010  |  מיכל אפרתי  |   הודעות כלליות
הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה מכריזה על מועד מיוחד לפיתוח, הפקת והשלמת סדרות טלוויזיה תיעודיות.
28/03/2010  |  דורית ענבר  |   הודעות כלליות
האגודה למלחמה בסרטן יוזמת לראשונה מסע אופניים המיועד לארגונים וחברות בלבד, ב"יד קנדי" - יער עמינדב, בשיתוף קרן קיימת לישראל. המסע יתקיים בחול המועד פסח, 31.3.10, בשני מקצים: בשעה 08:30 ובשעה 09:30.
לקראת פסח יצא לאור הגיליון החדש של "חדשות המכון" (מכון ז'בוטינסקי), מס' 46.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il