חברת בזק בינלאומי, מציגה מודל שירות חדש, המאפשר לעסקים קטנים ובינוניים עוצמות מחשוב שהיו נחלתם של הארגונים הגדולים - Online Toolbox סל תוכנות שלא צריך לקנות.
בזק בינלאומי אשר פועלת בשני עולמות מרכזיים - עולם הטלקו ועולם ה-IT, נשענת על יתרונותיה כשחקן תקשורת, על-מנת להביא פלטפורמות של IP ללקוחות בהיבטים של פתרונות IT ותקשורת כוללים ובכלל זה גם פתרונות במודל מחשוב ענן.
בשלב הראשון יושקו במודל השירות החדש שירותי Microsoft Online Services כחלק משיתוף הפעולה הייחודי עם
מיקרוסופט, במסגרתו תספק בזק בינלאומי את שירותי ההקמה, הניהול והתמיכה בשירותים אלו.
לקוחות שיהיו מעוניינים להצטרף לשירות ייפנו לבזק בינלאומי וזו תקים, תנהל ותתמוך עבורם בשירותים אלו לאורך תקופת השימוש על גבי פלטפורמת מיקרוסופט.
מדובר בשירותים הבאים: Online Access (Online Exchange), Online Meeting (Live Meeting), Online Share (Online Sharepoint) ו-(Online Messenger (Online Communicator. (פירוט על השירותים בהמשך ההודעה).
בהמשך צפויה בזק בינלאומי להשיק שירותי תוכנה נוספים כשירות כגון: תוכנה לניהול עסקי ופיננסי (ERP), תוכנה לניהול קשרי לקוחות (CRM) ושירותים נוספים הפונים לצרכי המחשוב של קהל העסקים הרחב ביותר.
מודל שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט, מבטא לראשונה את הצורך הקיים בשוק להנגשת השירותים ללקוחות העסקיים הקטנים-בינוניים - קהל היעד העיקרי שיהנה משירותי הענן. כיום למגזר העסקים הקטנים והבינוניים אין לרוב יכולת לצרוך או לנהל באופן עצמאי תוכנות מתקדמות לניהול עסק לא כל שכן שרתים או ציוד נלווה, שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט לבזק בינלאומי נותן מענה לכך כמודל שירות חודשי קבוע וחסכוני.
מאחורי מודל שיתוף הפעולה עומדת גם תפיסת העולם כי רק השחקנים המרכזיים בשוק התקשורת והמחשוב יכולים לחולל את מהפכת מחשוב הענן בישראל באופן נרחב. מיקרוסופט מצידה מביאה לתוך שיתוף פעולה זה את שירותי האון ליין המתקדמים שלה ובזק בינלאומי עוטפת אותם בשירות מנוהל במסגרת התמחותה כחברת שירות ובנוכחות הרחבה שלה כבר כיום במרבית העסקים בישראל.
איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי: "בזק בינלאומי לה פריסה ארצית רחבה ב-7 מתוך 10 עסקים בישראל, רואה במחשוב הענן עמוד תווך אסטרטגי בפעילותה. החבירה למיקרוסופט הינה מתבקשת על-רקע הסטנדרטים הטכנולוגיים הגבוהים של מיקרוסופט, ההשקעות ב-R&D וכמובן חוויית השימוש המייקרסופטית המוכרת, המהווה יתרון משמעותי בפנייתנו לציבור הלקוחות הרחב".
דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל: "בזק בינלאומי מביאה לשירותי הענן של מיקרוסופט התמחות וניסיון רב ערך באספקת שירותי IT ותקשורת מתקדמים לעשרות אלפי עסקים בישראל. ניסיון זה חיוני במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים שהם קהל יעד מרכזי של שירותי הענן ורבים מהם יזדקקו ליד מקצועית מכוונת בתחום חדש זה. אני מברך את בזק בינלאומי על הצטרפותה כמשווקת שירותי הענן של מיקרוסופט בישראל. רמת המחויבות וההשקעות של בזק בינלאומי במהלך יובילו להערכתי לשינוי בהרגלי הצריכה של שירותי מיחשוב בישראל".
שירותי האון ליין אותם משיקה בזק בינלאומי בשיתוף מייקרוסופט:
- (Online Access (Online Exchange - שירות מבוסס MS Exchange, המאפשר לנהל את המשרד מכף היד מכל מקום ובכל זמן.
- דואר אלקטרוני, אנשי קשר, יומן ותיאום פגישות, ניהול משימות ורשימות תפוצה.
- גישה מכל מקום ובכל זמן - גישה לשירות מכל מחשב באמצעות תוכנת אאוטלוק, דפדפן וממכשירים סלולריים נבחרים.
- תיקיות אישיות, מערכת חוקים והפניות של דואר אלקטרוני.
- (Online Meeting (Live Meeting - שירות לקיום פגישות וירטואליות מכל מקום.
- קיום פגישות וירטואליות של משתתפים רבים באמצעות האינטרנט.
- הפגישה יכולה להכיל משתתפים רבים בנקודות שונות בארץ ובעולם - כל שנדרש הוא חיבור אינטרנט.
- ממשק קל ופשוט - כדי להצטרף לפגישה, על המשתתף להקליק על קישור לפגישה הוירטואלית ממארגן הפגישה.
- הפגישה מאפשרת שיתוף למשתתפי הפגישה של מסמכים, יישומים, שולחן עבודה לעבודה משותפת.
- (Online Share (Online Sharepoint - שיתוף אחסון וגיבוי מידע דיגיטלי.
- שיתוף אחסון וגיבוי מידע דיגיטלי.
- ממשק פורטל פנים ארגוני פשוט וקל לשימוש (אינטראנט).
- שיתוף קבצי עבודה וניהול גרסאות לעבודה משותפת יעילה.
- פורום, צ'אט וכלי מדיה חברתית לשימוש עסקי מובנים על גבי השירות.
- גישה מכל מקום וממכשירים סלולריים נבחרים.
- (Online Messenger (Online Communicator - שירות לתקשורת עסקית יעילה במסרים מיידיים.
- העברת הודעות מיידיות בטקסט, קול ווידאו בין כל העובדים בארגון תוך שמירה על אבטחת מידע קפדנית.
- חיווי זמינות בזמן אמת, סינכרון עם outlook.