הקמפיין הפרובוקטיבי של וואלה סופג ביקורת חריפה ממנכ"ל רשות השניה לטלוויזיה ורדיו, שמוליק שם טוב.
וואלה העלתה בשבוע שעבר קמפיין חדש תחת הסיסמא: "וואלה שקם את עצמך". הקמפיין מושך תשומת לב באמצעות הרמיזות שלו כלפי אישי ציבור שהורשעו בדין.
וואלה השתמשה בהרשעתו של השר לשעבר איציק מרדכי, על-מנת לפרסם את ערוץ הספורט באתר וואלה. סרטון הפרסומת נסב סביב הסיסמא "יש רק דרך אחת לשמור על כושר...", כאשר ברקע מוצג טנק הזוקף את תותחו תוך השמעת קולה של בחורה - "איציק לא, אל תיגע בי".
גימיק דומה חזר על עצמו בפרסומת לוואלה-עסקים. הפעם התייחס הסרטון להרשעתו של אריה דרעי. בפרסומת נראית קופת צדקה וארנק אליו משולשלים מטבעות בליווי השיר "הוא זכאי".
הפרובוקציה של וואלה זכתה לתגובה חריפה מצד מנכ"ל הרשות השניה, שהורה להוריד את הקמפיין אם לא יוסרו הרמיזות כלפי איציק מרדכי ואריה דרעי. לדברי המנכ"ל השימוש בקלונו של אדם לקידום מכירות של מוצר או שירות הינו פסול ואין לו מקום במסגרת זמן השידור המסחרי-ציבורי. זהו ביזוי כבודו של אדם וחריגה מהנורמות המקובלות בחברה.
בתגובה מסר מנכ"ל וואלה, עופר לוי, כי מדובר בניסיון לסתום פיות ועל כך אין וואלה מתכוונת לוותר. לדבריו, הקמפיין הינו בבואה של המציאות הישראלית האמיתית והמכוערת, בגירסתה הלא מצונזרת. העובדה כי בחברה קיימים רוצחים וגנבים אינם בגדר המצאה של וואלה. כהגדרתו, וואלה מהווה צינור להעברת אינפורמציה באופן דעתני ולכן הוא רואה בכך פגיעה בחופש הביטוי. לוי הדגיש, כי הקמפיין לא נועד לייצור פרובוקציה לשמה ובכוונתה של וואלה להביא זאת להכרעה שיפוטית.