המרוץ לתפקיד מנכ"ל חברת
רכבת ישראל הגיע אל הישורת האחרונה. ל-TheMarker נודע כי ארבעת המועמדים הסופיים למנכ"לות הם: ששי שילה,
אורן מוסט, שמעיה אביאלי ואיציק בן-טוב.
הארבעה עברו ביום חמישי האחרון את שלב הראיונות האישיים שערכה ועדת האיתור לתפקיד – מבין תשעה מתמודדים שעלו לשלב זה.
בימים הקרובים יוזמנו הארבעה לסבב ראיונות נוסף, שבסיומו יבחר מועמד מומלץ אחד אשר יובא לפי הערכות כבר ביום חמישי הקרוב לאישור דירקטוריון הרכבת. שילה, מכהן מזה שלוש שנים כמנכ"ל חברת נתיבי-היובל - חברת הפרויקט של כביש הרוחב 431 - והחברה הבת של דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל.
קודם לכן, כיהן שילה משך שבע שנים כמנכ"ל החברה למשק וכלכלה. זאת, לאחר ששימש בעבר סמנכ"ל ומנהל הכספים של החברה, וכן יו"ר מועצת המנהלים של איסתא. מוסט, לשעבר נשיא ומנכ"ל גילת לוויינים, כיהן בעבר כמשנה למנכ"ל סלקום ונמנה על מייסדי החברה. מוסט התמודד על תפקיד מנכ"ל רכבת ישראל גם לפני שנתיים וחצי (מול
יצחק הראל), וכן נמנה על המועמדים הסופיים לתפקיד מנכ"ל מקורות - בו זכה לבסוף עידו רוזוליו. כמו-כן, עלה אל השלב הסופי איש חיל-האוויר תא"ל (מיל) שמעיה אביאלי, מפקד בסיס פלמחים בשנים 2002-2005 ונספח חיל האוויר בארצות הברית לשעבר. לצדו יתמודד על המנכ"לות תא"ל (מיל) איציק בן טוב, אשר פרש לפני כחצי שנה מתפקידו כקצין לוגיסטיקה ראשי, בתום 30 שנות שירות באגף. אל שלב הראיונות האישיים ביום חמישי התייצבו 9 מבין 10 המוזמנים לאחר שביום רביעי, פרש במפתיע מן המרוץ מנכ"ל משרד התחבורה לשעבר,
אריה בר. בר, אשר כיהן בעבר גם כמנכ"ל נתיבי-איילון, ומשרדי השיכון והפנים – היה אחד המועמדים הדומיננטיים לתפקיד, ופרישתו התקבלה בענף בהפתעה. במכתב ששיגר אל משרד התחבורה ואל יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, יעקב אפרתי, אמר בר כי אומנם הוא נושא בניסיון ובידע המקצועי, אבל החל בפעילות עסקית פרטית, וכי עזיבת החברה בה הוא שותף "עלולה לפגוע בשותפים ובחברה ולכן במחשבה שנייה ולאחר התלבטות רבה החלטתי לבחור (גם הפעם) להיות נאמן עם עצמי ולשותפים ולהישאר כמנהל ושותף בחברה".
ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל הרכבת צפויה לסיים את מלאכתה עד סוף החודש – אז יפרוש המנכ"ל הנוכחי, יצחק (חקי) הראל מתפקידו. בראש ועדת האיתור עומד יו"ר דירקטוריון הרכבת, יעקב אפרתי, ולצדו נציגי משרד התחבורה: פיליפ פראן ועו"ד אביבה נסים-וולף, וכן השופטת בדימוס קיי בלנש.