בנק הפועלים משיק שני חידושים מהפכניים במסגרת שירותי פועלים באינטרנט. חידוש אחד יאפשר הגדרת יעדים בתחום ההוצאות והשני יאפשר הגדרת יעדים בתחום החיסכון. בשני החידושים יתאפשר מעקב אחרי עמידה ביעדים שנקבעו.
לילך אשר טופילסקי, ממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים, אומרת כי הכלים החדשים משלבים חדשנות טכנולוגית ושדרוג ברמת השירות. "הבנק רואה כמטרה עיקרית לאפשר ללקוחות לצמוח ולהתקדם מבחינה פיננסית. הפיתוחים הטכנולוגיים שאנו מבצעים לטובת הלקוחות מכוונים ליעד מרכזי אחד - שיפור מתמיד באיכות השירות. האפשרויות לשפר את יכולת המעקב אחרי ההוצאות ולנהל באופן חכם יותר את החסכונות, מהווה קפיצת מדרגה נוספת בכלים שאנו מעמידים ללקוחות להתנהלות הפיננסית שלהם".
מסקרי לקוחות שערך הבנק עולה כי 92% מהציבור מבין את החשיבות הגבוהה שיש לחסכון, אך רק שני שליש מהם מצליחים לחסוך בפועל. בנושא ניהול התקציב המשפחתי עולה כי 74% מהציבור נוהג לתכנן את התקציב החודשי שלו, אולם רק כמחציתם מצליחים לעמוד ביעדי התקציב שהציבו מראש.
כלי לניהול תקציב
הכלי לניהול תקציב, שהושק לפני כשנה, מסווג באופן אוטומטי ובחינם עבור לקוחות פועלים באינטרנט, את כל ההכנסות וההוצאות בחשבונם. (משכורת, מענק חד-פעמי, רכישת רכב, חופשה בחו"ל וכו').
כעת משיק בנק הפועלים את "הגדרת יעדים", יישום חדשני במסגרת כלי זה, שמאפשר ללקוחות לתכנן את התקציב בהתאם לסעיפי ההכנסה וההוצאה השונים ואף להגדיר מראש יעדים לביצוע ברמה החודשית. בסוף כל חודש יוכלו הלקוחות לקבל תמונת מצב מעודכנת אודות עמידה ביעדים או חריגה מהם. כמו-כן, לקוחות הרשומים לשירות "on time" יוכלו לקבל התראות SMS אודות חריגה מהיעד ישירות לטלפון הנייד שלהם. מדובר בשדרוג משמעותי בכלי לניהול תקציב המאפשר ללקוחות לשפר את יכולת השליטה בניהול התקציב הפיננסי, בכך שהוא מעודד אותם לתכנן את הכנסותיהם והוצאותיהם לפי קטגוריות, להגדיר יעדים ולגלות בזמן אמת אם קיימות חריגות מתכנון זה. כיום משתמשים בכלי לניהול תקציב של בנק הפועלים מעל 140 אלף לקוחות.
הכלי לניהול תקציב זכה לציון לשבח במספר תחרויות לרבות:
EFMA - Marketing Association & European Financial Management היוקרתית שנערכה באתונה, בה נבחר כאחד משלושת היישומים המובילים בקטגוריית היישום הכלכלי אינטרנטי ו-Banking Technology בה נבחר במקום הראשון בקטגוריית הקמעונאות.
הכלי לניהול חיסכון
ממשק אינטרנטי ייחודי וידידותי, המאפשר ללקוח לנהל את חסכונותיו בהתאמה אישית ובגמישות מקסימלית. הכלי לניהול חיסכון מאפשר ללקוח לבחור את מטרת החיסכון, לתת כינוי אישי לתוכנית (לדוגמא: "החופשה של איתי בתאילנד"), להגדיר את אופן החיסכון (הוראת קבע או הפקדה חד-פעמית), את סכום החיסכון החודשי ואת תקופת החיסכון המתאימה לו. אחרי הזנת כל הפרטים, המחשבון הכלול בכלי החדש מחשב את הסכום החודשי הנדרש להפקדה כדי להגיע ליעד במועד שבחר הלקוח. במהלך התקופה הלקוח יכול לעקוב אחר ההתקדמות ליעד, לבצע שינויים בתוכנית, ולהפקיד סכומים חד-פעמיים, כדי לקדם את השגת המטרה במועד שקבע.