|
מוצרי maimon's [צילום: עזר ליפשיץ]
|
|
|
|
|
תבליני מימון, מותג התבלינים משנת 1922 המוביל את שוק התבלינים הקמעונאי בישראל (נתח שוק של 35%), משיק לראשונה בישראל קונספט אפייה מקצועי של חומרי גלם וכלי עזר לאפייה, הכולל 186 מוצרים, תחת המותג maimon's שהינו המותג הבינלאומי של תבליני מימון.
כפיר מימון, סמנכ"ל כספים ופיתוח עסקי maimon's, מציין שהרעיון הינו - ONE STOP SHOP - לתת לצרכן פתרון מושלם לאפייה מחומרי הגלם, דרך הכלים והתבניות ועד לתמיכה מקצועית והכל נגיש וזמין בכל סופרמרקט הקרוב לבית.
לדברי כפיר מימון, השוק המבורקד של חומרי גלם לאפייה נאמד ב-480 מיליון שקלים בשנה, והינו אחת הקטגוריות הצומחות ביותר בשנת 2009 בשוק המזון בישראל (על-פי סטורנקסט).
כמו-כן, השוק מאופיין במספר מגמות: חזרה הביתה - back to basic - גידול באפייה ובבישול הביתי ובשימוש בחומרי גלם בסיסיים; מודעות לאיכות חומרי הגלם; תוכניות טלוויזיה לאפייה (סודות מתוקים של קרין גורן ועוד) ופינות אפייה בתוכניות בישול; בתי ספר לקונדיטוריה; חנויות מתמחות באפייה ובבישול (מר קייק, CHEF 4 ,SPICES, לגעת באוכל ועוד); התמקצעות בתי הקפה באפייה - רולדין, ארקפה, ארומה ועוד.
קונספט maimon's פותח במשך שנתיים בליווי אנשי מקצוע הטובים בישראל ובבנייתו הושקעו כחמישה מיליון שקלים, הכוללים - ייעוץ בתחומי המיתוג והשיווק, הקולינריה והאריזות, אפיון הקונספט והמוצרים, פיתוח ומיתוג הקונספט, השקעות בקווי ייצור ואריזה, הרחבת שטח המפעל וגיוס כוח אדם מקצועי.
הייחודיות של הקונספט מתבטאת במספר מאפיינים:
1. פתרון כולל לאפייה - לראשונה בישראל מותג שנותן פתרון מושלם לאפייה:
- חומרי גלם בסיסיים;
- חומרי גלם מקצועיים;
- כלי עזר לאפייה;
- ספרות ותמיכה מקצועית באינטרנט.
הכל במקום אחד, ברור, פרקטי, איכותי ומקצועי.
כפיר מימון: "כשאישתי ניגשה להכין מתכון ולא מצאה מספר רכיבים בסופרמרקט הקרוב לביתנו והיה עליה להרחיק 40 דקות עד לחנות מתמחה לאפייה, היה ברור שיש כאן בעיה וצריך להכניס את החנות המתמחה לתוך הסופרמרקט ולהפוך את החומרים המקצועיים ליותר נגישים".
2. סדר בקטגוריית האפייה בסופרמרקט - חלוקה ל-11 קטגוריות צרכניות ברורות וממותגות על-מנת להקל על הצרכן בהתמצאות:
- קמחים;
- שוקולדים לאפייה;
- תמציות וסירופים;
- ממרחים ומליות;
- תערובות לעוגות;
- קישוטים;
- תבלינים לאפייה;
- חומרי תפיחה ומשפרי אפייה;
- שקדים ואגוזים;
- כלי עזר לאפייה;
- ספרות מקצועית;
3. מוצר - חומרי גלם שנבחרו בקפידה על-ידי מומחים וקבוצות מיקוד על-מנת להתאים לצרכי הלקוחות השונים. לדוגמה, שוקולד בלגי לאפייה מהיצרן - מהטובים בעולם, מליות עם 70% פרי, מייפל מקנדה ועוד.
4. אריזות - אריזות נוחות לשימוש: כלי האריזה של כל מוצר נבחן והותאם לנוחות מרבית לשימוש, לאחר ביצוע קבוצות מיקוד בקרב צרכנים. כמו לדוגמה: קקאו בקופסה למניעת התפזרות הקקאו בעת הפתיחה והשימוש, מבזקת אבקת סוכר עם פטנט רשום, סוכר וניל באריזת קרטון שהשקיות נשלפות אחת אחת, סירופ מייפל ושוקולד בבקבוק לחיץ עם פיית סיליקון לשמירת הניקיון ושליטה מושלמת בהוצאת הסירופ ועוד.
5. שפה עיצובית ברורה ונקייה המסבירה את השימושיות וממוספרת על-מנת להקל על ההתמצאות.
6. תמיכה מקצועית - מותג מקצועי המספק מידע מקיף על המוצרים, חומרי הגלם ואופן השימוש בנקודת המכירה ובאינטרנט.
7. כשרות - בד"צ עדה חרדית.
קונספט MAIMON'S ישוּוק ברשתות השיווק המאורגנות והפרטיות החל מחודש מאי 2010 בהדרגה עד לפריסה ארצית מלאה.
אודות תבליני מימון:
תבליני מימון, מותג התבלינים משנת 1922 המוביל את שוק התבלינים הקמעונאי בישראל (נתח שוק של 35%),ובשליטת אברהם מימון הינו דור רביעי העוסק בתבלינים.
מפעלי החברה ממוקמים בבאר שבע ומעסיקים כ-140 עובדים. החברה שולטת בכל שרשרת האספקה: יבוא, עיבוד, אריזה, אחסון, מכירה והפצה לכל הארץ. כל התבלינים הם 100% טהורים.