הוכרזו 28 העולים לגמר מ-9 הקטגוריות (כולל האפי פלטינום) בתחרות ה-Effie Awards שעורך המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) בשיתוף איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום. העולים לגמר מייצגים 23 חברות משווקות ו-12 משרדי פרסום.
רשימת העולים לגמר לפי קטגוריות:
המועמדים הסופיים בקטגוריית
אפי פלטינום, על הישגים לאורך זמן הם: חברת סלקום (משהו קטן וטוב - מהלך הנאמנות שפרץ את גבולות הסלולר); שופרסל (כינוס מותגי רשת שופרסל והפיכתו למותג הקמעונאות המוביל במדינה); בנק מזרחי-טפחות (מזרחי טפחות - משני בנקים למותג בנקאות מנצח).
בקטגוריית
מוצרי צריכה - מזון - שלושת המועמדים הסופיים הם: טרה, סלטי צבר ומשק צוריאל (מילקו). בקטגוריית מוצרי צריכה - לא מזון - שלושת המועמדים הסופיים הם: פרוקטר&גמבל וחוגלה קימברלי עם שני מהלכים.
בקטגוריית מוצרי צריכה - לא מתכלים - שלושת המועמדים הסופיים הם:
סמסונג ישראל, צ'מפיון מוטורס וחברת גינדי החזקות.
בקטגוריית
פיננסים, לימודים ושירותים - שלושת המועמדים הסופיים הם: שירותי בריאות כללית ומזרחי טפחות עם שני מהלכים.
בקטגוריית
תקשורת, מדיה, הייטק ומחשוב - שלושת המועמדים הסופיים הם: Yes, בזק ופלאפון.
מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית - שלושת המועמדים הסופיים הם: אור ירוק, ארגון לתת והוועד למלחמה באיידס.
בקטגוריית
מגזרים - שלושת המועמדים הסופיים הם: בזק, מפעל הפיס ופרוקטר & גמבל.
בקטגוריית
קמעונאות - ארבעת המועמדים הסופיים: דומינו'ס פיצה ישראל, ללין, טבע נאות וחברת נגב קרמיקה.
ארבעת משרדי הפרסום עם מספר העבודות הרב ביותר הם: אדלר- חומסקי& ורשבסקי Grey (שש עבודות),ראובני פרידן IPG (חמש עבודות), גיתם BBDO (ארבע עבודות), McCann Erickson (שלוש עבודות) אחריהם עם שתי עבודות משרדי הפרסום: זרמון גולדמן DDB ושלמור, אבנון, עמיחי/Y&R וחברת הפרסום למגזרים "טריו", ועם עבודה אחת, שמעוני פינקלשטיין, Draftfcb ,JWT ישראל, יהושע/TBWA וסקטורס-אלבוסתאני.
פנינה שנהב, יושב-ראש המי"ל, אמרה כי "שנת המשבר הכלכלי הובילה את החברות להתמקד בפעילויות שיווקיות אפקטיביות הראויות להתחרות באפי וכל המתמודדים הגישו עבודות ראויות, אך הטובות ביותר עלו לשלב הגמר. ברכה מיוחדת לכל העולים לשלב הגמר".
חבר השופטים כולל 73 חברים, בתוכם אנשי אקדמיה, נציגים של המפרסמים ושל הפרסומאים, אנשי יחסי ציבור, ייעוץ ומחקר. השלב השני והאחרון של השיפוט ייעשה תוך השוואת מועמדים מאותה קטגוריה. גם השנה תדרג קבוצת מנכ"לים נבחרת את המהלכים השיווקיים שעלו לגמר ב-Effie Platinum. סטודנטים לתואר שני במינהל עסקים ממספר אוניברסיטאות ומכללות, ישולבו בשלב זה, ציונם יהווה 10% מסך הציון הכולל. טקס הכרזת הזוכים יתקיים ב-11 ביולי 2010.
ה-Effie Awards הינה תחרות בינ"ל יוקרתית, שניגשות אליה החברות הגדולות ביותר בעולם ובמשק הישראלי. התחרות נערכת בלמעלה מ-40 מדינות בעולם. תחרות האפי מתקיימת במספר קטגוריות: מוצרי צריכה-מזון; מוצרי צריכה-לא מזון; מוצרי צריכה-לא מתכלים; פיננסים, לימודים ושירותים; תקשורת, מדיה, הייטק ומחשוב; מגזרים; קמעונאות; מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית. כמו-כן, יחולקו פרסי אפי פלטינום על הוכחת אפקטיביות לאורך זמן והגרנד אפי, אלוף האלופים, מהלך השיווק והפרסום של השנה.