|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

ערכם התזונתי של פירות ההדר <br>

23/03/2003  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  מנהיגת הנשים של אל-קאעידה: פיגועי התאבדות של נשים בדרך
  מדוע הפכו הערבים לבדיחת העולם?
  קווי היסוד של הממשלה ה-30
  צוואתו של בן-לאדן
  שבחים לאירופה בתקשורת הערבית


פרי ההדר - פרי בריא

מחקרים רבים שנעשו במהלך 100 השנים האחרונות מלמדים, כי פרי ההדר לזניו השונים הוא אחד הפירות הבריאים ביותר המצויים בטבע, והעובדה שפרי זה מצוי בארצנו ללא הפסקה, כמעט, מבטיחה לאוכלוסיה סל מזון בריא בכל חודשי השנה.

הסיבה להיותם של פירות ההדר בריאים נובעת בעיקר מן העובדה שהם עשירים במיוחד בויטמינים E,C,A ובסיבים, החשובים במיוחד לתזונה מאוזנת.

באחרונה מתרבים המחקרים המלמדים כי אכילת פרי טרי בכל יום טובה לא רק לבריאות בכלל, אלא אף מקטינה בצורה משמעותית את הסיכון להיפגע ממחלות כרוניות קשות.

ממחקרים שונים עולה, כי אכילה סדירה של פרי הדר מקטינה בעשרות אחוזים את שיעור התקפי הלב, את הסיכון לחלות בסרטן, את הסכנה להיפגע מאירוע מוחי, את הסיכון שבלידת תינוקות הסובלים ממומי לידה, ועוד.

מה הם המרכיבים החשובים כל כך שישנם בפרי הדר?

ראשית, כאמור, ויטמין C. גוף האדם צורך כמויות גדולות של ויטמין C להבטחת בריאות השיניים והחניכיים וליצירת חומרי חיבור בין תאים. כאשר הגוף מקבל את כל כמות ויטמין C הדרושה לו, הוא עמיד יותר בפני זיהום, מחזק את דפנות נימי הדם, מונע היווצרות כיבים, מסייע בספיגת ברזל ונוגד חמצון.

ויטמין זה מרחיב את עורקי הלב על ידי יצירת חמצן חנקני. ויטמין C הנמצא בפרי הדר יכול גם לשפר במידה רבה את התפקוד המיני אצל גברים. הוא מרחיב את כלי הדם באבר המין הזכרי ומאפשר לאספקה גדולה ומהירה יותר של דם אליו. מחקרים הראו, כי נטילת 2-3 גר' ויטמין C ביום עשויה לפתור בעיות זקפה אצל גברים.

ויטמין C מחזק גם את המערכת החיסונית בגוף האדם ובכך דוחה מחלות מסוגים רבים, בהן שפעת ומחלות אחרות המנצלות את חולשת גוף האדם ותוקפות אותו.

בתפוז בינוני יש 70 מ"ג ויטמין C. בכוס מיץ תפוזים טבעי וטרי יש 48 מ"ג ובחצי אשכולית יש 39 מ"ג ויטמין C.

מרכיבים חשובים נוספים בפרי הדר הם:

סידן - תפוזים מכילים סידן החיוני לבניית העצמות ושיני האם והתינוק.

חומצות לימון - חומצות אלו נשרפות בקלות, מתחמצנות ומשמרות רזרבות של בסיסים בגוף.

חומצה פולית - מסייעת לגוף לנצל ברזל ולשמור על נפח הדם וחשובה לסינתוז חומצות הגרעין. בזמן הריון דורש הגוף כמות כפולה ממרכיב זה. במחקרים שנעשו לאחרונה נימצא גם, שחומצה פולית מווסתת את רמת ההומוציסטין בדם, ריכוז גבוה של הומוציסטין בדם מהווה סיכון לאנשים הסובלים ממחלות כלי דם ולב.

פלבנואידים - הידועים כמעכבי חמצון חזקים, נמצאים בריכוז גבוה מאוד בהדרים - במיוחד בקליפת הפרי ובמיץ שלו. מסיבה זו הרופאים והתזונאים ממליצים לאכול פרי הדר עם הציפה הלבנה (אלבדו) שלו.

הפלבנואידים חיוניים בתזונת קשישים. הם מרחיקים את הסיכון מפני שבץ מוחי, מחלות לב ומחלות זיהומיות. הם גם מחזקים את כלי הדם הנימיים, מונעים את שבירתם ומונעים התהוות שטפי דם פנימיים ותת-עוריים המופיעים לאחר מכה, וכן מסייעים במניעת דימומים בחניכיים.

סיבים תזונתיים - דפנות תאים כמו צלולוז, המוצלולוז, ליגנין ובמיוחד פקטין נמצאים ברמה גבוהה במיצים, בקליפה על שני חלקיה (החיצונית-פלבדו והפנימית (הלבנה) - אלבדו).

הפקטין הנמצא בקליפה נמס במים וחשיבותו רבה בוויסות קליטת כולסטרול, מיצי מרה וסוכרים ממערכת העיכול לדם. 200 גרם הדרים עם ציפה לבנה מכילים לפחות 2 גר' סיבי מאכל, שהם כ- 25% מרמת הסיבים התזונתיים הנדרשים לאדם ביום.

קרוטנואידים - מולקולות האחריות לצבע הכתום-אדום של קליפת הפרי. הבטה-קרוטן הוא פרו-ויטמין A, שמלבד פעילותו כוויטמין, הוא משמש גם כמעכב חמצון.

בכוס מיץ תפוזים (של 200 מ"ל) נמצאים 10% מן הרמה הדרושה של בטא-קרוטן וקדמים אחרים של ויטמין A. במיץ קלמנטינות מגיעה הרמה ל- 20% מהדרוש לאדם ליום. במיץ אשכוליות אדומות, מלבד ריכוז גבוה של בטא-קוטרן יש גם לקופן. ככל שצבע המיץ חזק יותר, כך רמת הקרוטנואידים גבוהה יותר. קלמנטינות עשירות במיוחד בקרוטנואידים ובבטא-קרוטן.

סוכרים - אלה המצויים במיץ ובפרי הם בעיקר פרוקטוז וגלוקוז, המהווים 7% מתוך כלל הסוכרים המגיעים לכ-11%. כמות הקלוריות בכוס של 200 מ"ג מיץ הדרים מגיעה ל- 80.

היתרונות הבריאותיים של פרי הדר

לכל המרכיבים המצויינים לעיל, יש תפקיד חיוני בחילוף החומרים של הגוף, במצבים שונים שלו.

מחקרים מדעיים רבים, שבדקו את השפעתו של פרי ההדר על מערכות הגוף הוכיחו, בין היתר, כי צריכה מוגברת של הדרים גורמת לאיזון חיובי במערכות הגוף ומונעת נזקים הנגרמים עקב צריכה גבוהה של שומנים מן החי. ההדרים נם נטולי שומן ומספקים סיבים תזונתיים. אולם היתרון הגדול ביותר שלהם הוא התכולה הגבוהה של ויטמין C (חומצה אסקורבית), המצוי בפרי הדר באחוז גבוה יותר מבכל פרי אחר.

כידוע, דלקות וצורות שונות של טראומה מפחיתות את רמת וויטמין C בגוף כתוצאה ממטבוליזם יתר הנגרם עקב כך. כתוצאה מכך אנשים הסובלים מהתובעות האמורות זקוקים לכמויות גדולות יותר של ויטמין C כדי להשלים את החסר.

מחקרים הוכיחו, כי יש ספיגה טובה יותר של תרופות בגוף, כשאלה נלקחות יחד עם מיץ הדר ובמיוחד מיץ אשכוליות. ממצא נוסף: אכילת פרי הדר או שתיית מיץ הדרים טרי בעת מחלה, גורמת להורדת חומו של הגוף.

תוצאות מחקרים ארים הראו כי קיים קשר בין בריאות השיניים לצריכת פרי הדר. שלמות השיניים העצמות והחניכיים, תלויה בכמויות ויטמין C שהגוף מקבל במזון, ובכיוון שפרי הדר הוא המקור הטוב ביותר לוויטמין C, יש יתרון ניכר באכילתו.

יתרון נוסף של פרי הדר בהקשר זה: נמצא כי חומציות הפרי גורמת לגירוי בבלוטות הפה ולהפרשת נוזל השוטף את השיניים והחניכיים משיירי מזון וחיידקים.

לאישה ההרה מומלץ לאכול שתי מנות פרי הדר ביום. מיץ ההדרים טרי הינו המור האמין ביותר לאספקת ויטמין C, שכן מיץ מעובד מאבד תוך כדי תהליכי העיבוד את ויטמין C שלו. שתית מיץ הדרים טרי מסייעת גם בשליטה על העליה במשקל, המאפיינת נשים בזמן הריון.

קליפות הדרים מכילות פקטין, המסייע בטיפול בהרעלת מתכות. קליפות יבשות של הדרים מחממות את הגוף. הן טובות בטיפול בגזים, כאבי בטן, נפיחויות ומבטלת ליחה.

הסינים משתמשים בשני סוגים של קליפות הדרים מיובשות: קליפות פרי בוסר וקליפות פרי בשל מאוד. באלבדו של ההדרים (הקליפה הפנימית הלבנה) ישנם סיבים מסיסים שמורידים את רמת הסוכר והכולסטרול וטובים גם לבעלי בעיות משקל.

פירות כתומים, כמו תפוזים וקלמנטינות, מספקים לגוף ויטמין A החיוני לראייה, משפר את הראיה בלילה ומעכב את הזדקנות העור והמערכות בגוף. פירות כתומים גם משפרים את זרימת האנרגיה בגוף, הם טובים לריאות ומקלים על השיעול. תפוזים וקליפים טובים גם לקיבה ולכליות (אכילתם מעודדת שתן ומזרזת חילופי חומרים בגוף).

אשכוליות - מועילות מאוד נגד שיעול עם ליחה ושיהוקים, משפרות את העיכול ומגבירות תיאבון.

טיפ: לריפוי שיעול עם ליחה - משרים חתיכות אשכוליות ביין ומכסים למשך לילה שלם. בבוקר מבשלים עד שהחתיכות מתרככות מאוד. מערבבים עם דבש ואוכלים כמה פעמים ביום. יעיל להפליא!!!

מיץ הלימון - משמש בסיס לתרופות רבות. בעבר השתמשו בו יורדי-ים למניעת מחלת הצפדינה, שמקורה בחוסר ויטמין C, כמו גם לחיטוי וניקוי.

מיץ תפוזים - מפחית חומציות בשתן ומסייע לסובלים מאבנים בכליות. אומנם יש גם תרופות כימיות המשיגות תוצאות טובות בתחום זה, אבל שתיית מיץ תפוזים אין תופעות לוואי כפי שיש לעיתים בהן.

נמצא, כי מספר מחלות ניווניות הקשורות לכלי דם ולב וכמה סוגי מחלות סרטן מושפעות מתהליכי חמצון ו"רדיקלים חופשיים", אותם ניתן למנוע על-ידי מעכבי חמצון, חלקם נמצאים בהדרים.

רצוי מאוד לאכול פרי הדר בכל צורה שהיא בקילוף, בחיתוך או כמיץ כדי להבטיח בריאות תקינה לאורך כל השנה ובכל אברי הגוף.

תאריך:  23/03/2003   |   עודכן:  23/03/2003
המועצה לשיווק פרי הדר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הבוקר התאפיינו שיחות הטלפון שהגיעו למשרדי (כיועצת שיווק למפעלי תעשיה) בהסטריה המונית של תעשיינים ונותני שרותים לתעשיה.
23/03/2003  |  חנה בית הלחמי  |   מאמרים
רשת החדשות CNN, אשר פרצה בשעטה בתחילת מלחמת המפרץ הראשונה, נראה כי היא מאבדת מכוחה. כתב הרשת, פיטר ארנט, אשר עשה היסטוריה כששידר מבגדד ב-91' נשאר היסטוריה. הוא ועמיתו, העיתונאי, נעצרו בזמנו בידי העירקים ושהו שישה שבועות בשבי. היום כתבי ה-CNN סולקו מהמקום.
23/03/2003  |  הדר פרבר  |   מאמרים
במעשה גבורה שאינו אופייני לארה"ב, לפחות לא מאז תום מלחמת העולם השניה, היא מגינה על עצמה בכל הכח, התיחכום והעוצמה שיש לה, בלי להתחשב בדעתו של אף אחד.
22/03/2003  |  אבי אהרן  |   מאמרים
דן מרגלית כתב ב"מעריב" (07.03.03) כביכול גם בשמי - "כולנו אחראים" - בלי לקבל את הסכמתי, ובידיעה ברורה שאינני שותף לאחריותו ולדעתו. מרגלית טוען שכתב מאות מאמרים בזכות הגדר.
21/03/2003  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
אילו הייתה מתקיימת היום תחרות בינלאומית בשאלת מידת ההיכרות של אוכלוסיית העולם המערבי עם גיבורי אגדות המיתולוגיה היוונית, אין ספק כי הרקולס היה זוכה במקום הראשון. אין לדעת אם מידת החשיפה העולמית של בן האלים שבגופו התערב דמו של האל זאוס בדמה של בת תמותה אלמונית בשם אלקמני, היא תולדה של ידע נרחב בתולדות יוון העתיקה, או תפוצתה הרחבה של סדרת הטלוויזיה הנושאת את שמו. דבר אחד ברור: עלילותיו של גיבור הגיבורים הזה הפכו לאגדה ושמו הפך ממש למותג. אולם ספק אם רבים יודעים כי בשעה שרוב משימותיו של הרקולס יצאו אל הפועל בזכות כוחו ואומץ ליבו, הרי משימה אחת, ניקוי אורוות אוגיאס (Augeas), התבססה לא רק על כוח אלא גם על חשיבה מקורית ותחבולה מתוחכמת.
21/03/2003  |  עמי דור-און  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
בין אם הוא ידע ונתן את הפקודה ובין אם הוא לא ידע על הפקודה, מדובר בהוכחה נוספת לנפסדות ולסכנה הקיימת שהמשך שלטונו של בנימין נתניהו מהווה סכנה לחטופים, הנמקים בגיא ההריגה של החמאס ה...
מיכאל מירו
מיכאל מירו
העימות הבלתי פוסק בין מעצמות יכול לעלות לנו כעת ובכלל ביוקר    אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפעול ללא תיאום, כי אם נעשה זאת נמצא את עצמנו מדממים לבד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il