השקעות המדינה במסעות הפירסום האחרונים שנערכו לעידוד השימוש בחגורות בטיחות, נשאו ככל הנראה את הפרי המקווה. כך עולה מסקר מכון גיאוקרטוגרפיה, שנערך בהזמנת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
הסקר נדרש לצורך בדיקת השפעתו של מסר ההפחדה השנוי במחלוקת, אשר שידורו בטלוויזיה עורר תהודה ציבורית נרחבת. מדובר בעיקר בסרט האירי המביא תאור סמי אוטנטי של תאונת דרכים, וכן בשני הפרקים הראשונים של סדרת רשיון להרוג של חיים הכט.
אחוזי החגירה במושב הקדמי היו גבוהים בישראל מזה זמן, ועתה ניכר כי השפעת מסעות הפירסום הביאו לשינוי גם במושב האחורי. מתוצאות הסקר עולה כי ישראל הינה עתה אחת המדינות המתקדמות בעולם מבחינת אחוזי החגירה.
פרסום מסקנותיו המדוייקות של הסקר, מתעכבים עקב השביתה במשרדי הממשלה. באם תסתיים השביתה צפוי כי למסקנות תינתן תהודה ציבורית רחבה, שכן על פרשת דרכים ניצבים הגופים העומדים מאחורי הקמפיינים הנסקרים, כמו גם האישים הנדונים.
שר התחבורה, אביגדור ליברמן, מטפל ישירות בנושא הבטיחות בדרכים, להבדיל מרתיעת קודמיו מעיסוק בנושא הקונטראוורסלי. לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון פנים מונה בשבוע החולף, שמואל הרשקוביץ, לשעבר מנכ"ל המשרד לאכות הסביבה וקודם לכן מקים הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בתקופת השר לוי יצחק (מפד"ל).
מסקנות הסקר מטופלים עתה על-ידי ד"ר טובה רוזנבלום, יוזמת הליכי האקדמיזציה של חקר הגורם האנושי בתחבורה. לצידה של עמותת אור ירוק היא מאפיינת את עידוד הליכי הפרטת משק התעבורה, בהם מצדד השר החדש.
בשבוע הבא גם בארה"ב מסע לעידוד השימוש בחגורות בטיחות. זאת לאחר שנמצא כי ב-2002 הגיעה רמת החגירה בארה"ב ל-75% בלבד. הקמפיין האמריקני נערך במיגוון כלי מדיה כתובים ואלקטרוניים, תחת הסיסמא: "אין די בכך שתגיע. חגור, ותגיע בביטחה!"