המכרז לבחירת מנכ"ל חברת
רכבת ישראל שובר הלילה שיאים - דקות לפני ההכרעה על זהות המנכ"ל הבא של החברה. ל-TheMarker נודע כי לפני דקות אחדות הדהימו שניים מתוך שלושת חברי ועדת האיתור - שניהם עובדי משרד התחבורה - כאשר העניקו ניקוד אשר הוגדר על-ידי מקורבים לוועדה כ"מוזר" ו"משולל כל היגיון" לשניים מתוך שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד. לפי שעה, קיימת אי בהירות באשר להמשך ההליך המכרזי, ובאשר למתחולל בחדר הוועדה.
כפי שפורסם הבוקר ב-TheMarker, שלושת המועמדים הסופיים במכרז הוזמנו היום לשלב הראיונות הסופי במכרז. מדובר במשנה למנכ"ל סלקום לשעבר
אורן מוסט, מנכ"ל חברת נתיבי היובל ששי שילה, ותא"ל (במיל.) איציק בן-טוב.
לפי הערכות, דורג מוסט במקום הראשון מבין השלושה - ובפער ניכר. זאת, לאחר שהוועדה הפחיתה ניקוד גבוה יחסית שהעניקה לפני חודש לבן-טוב, קצין תחזוקה ראשי לשעבר, בסעיפי ניסיון בעבודה מול דירקטוריון ומול ועדי עובדים (למרות שהשתחרר מצה"ל רק לפני מספר חודשים). שינוי זה לפני כחודש הזניק את בן-טוב אל ראש דירוג המתמודדים לתפקיד – אך גרר דרישה להבהרות מצד רשות החברות - ובעקבותיה את הפחתת הניקוד חזרה.
על חברי ועדת האיתור נמנים לפי שעה שלושה חברים בלבד. שני עובדי משרד התחבורה: פיליפ פראן ועו"ד אביבה נסים-וולף, וכן השופטת בדימוס קיי בלנש (דירקטורית מטעם הציבור). יש לציין, כי ועדת האיתור התכנסה למרות שמועות עקשניות בדבר כוונת כמה מחבריה להתפטר טרם הדיון. מהלך שכזה, היה מביא לביטול המכרז - ולעריכת מכרז חדש לתפקיד. זאת, על-רקע דיווחים לפיהם במשרד התחבורה נוטים שלא לתמוך במועמדים הנוכחיים ובחנו את האפשרות לעריכת מכרז חדש לתפקיד. יש לציין, כי ביטול תוצאות המכרז הנוכחי כרוך בהעלאת נימוקים כבדי-משקל, ובאישורם בידי מליאת הדירקטוריון.