בתחילת ינואר השנה נחתה במערכות כלי התקשורת השונים הודעה מפתיעה משהו:
אהוד אולמרט, בעבר הלא רחוק ראש ממשלה ובהווה נאשם במשפט פלילי מורכב, מונה לתפקיד יו"ר קבוצת לבנת.
מתחקיר "גלובס" המתפרסם הערב במוסף G עולה, כי קבוצת תעבורה, שנמצאת בלב עסקיה של משפחת לבנת, הייתה אמורה לפנות את המתחם הישן בעיר רמלה שבו פעלה במשך עשרות שנים, אולם למרות שהחברה עברה למתחם חדש ברמלה וקיבלה פיצויים עבור המעבר, היא לא יצאה מהמתחם הישן ואינה משלמת עבור השימוש במתחם הישן.
רבים תהו מה עניינה של משפחת לבנת לבצע את מינוי היו"ר אולמרט דווקא בתזמון זה בתחילת השנה, ולבסוף התקבלה תשובה, גם אם לקונית משהו: אבי המשפחה, אברהם (בונדי) לבנת, הידוע בהתנזרותו המוחלטת מאור הזרקורים, הודיע שהקשר שלו עם משפחת אולמרט מתחיל עוד בימי האצ"ל, כי הוא מעריך את כישוריו של ראש הממשלה לשעבר, וכי האחרון יעסוק בפיתוח העסקי של הקבוצה, בעיקר בחו"ל.
לרובו הגדול של הציבור השם לבנת לא אומר הרבה, אולם מדובר באחת המשפחות החזקות במשק. בין היתר שותפה המשפחה עם
נוחי דנקנר בקונצרן אי.די.בי, היא הבעלים של קבוצת תעבורה, מונופול בתחום הובלת המלט והמכוניות, יבואנית משאיות, בעלת חברת ממן לשינוע אווירי של מטענים, ועוד ועוד.
מאז שנות ה-50 מפעילה תעבורה את המרכז הלוגיסטי שלה ברמלה, במתחם המשתרע על כחמישים דונמים, הצמוד לכביש 44 ולרחוב תל חי. במשך השנים הפך המתחם לנקודת ציון גיאוגרפית: כל תושב ברמלה ובסביבותיה יודע מהו צומת תעבורה, וכיוון שמדובר באחד המעסיקים הגדולים בסביבה, אם לא הגדול שבהם, מכירים רבים באזור את בונדי ואת בני משפחתו.
החל מ-2004 ובמהלך 2005, כאשר השר האחראי על מינהל מקרקעי ישראל היה אולמרט והמנכ"ל היה
יעקב אפרתי (כיום יו"ר הרכבת), התגבש ונחתם הסכם מקרקעין מורכב בין תעבורה,
רכבת ישראל והמינהל. ההסכם לווה מבחינה סטטוטורית על-ידי עיריית רמלה בראשות
יואל לביא, שכיהן באותו זמן כדירקטור בחברת ממ"ן שבשליטת משפחת לבנת.
מטרת ההסכם הייתה לפנות את מתחם תעבורה הישן ברמלה, על-מנת לאפשר את שידרוג והכפלת פסי הרכבת מת"א דרך לוד לבאר שבע. כנגד פינוי המתחם קיבלה תעבורה ללא מכרז מתחם חלופי במיקום עדיף, בגודל כ-30 דונם, סמוך למחלף נשרים. בנוסף, המינהל מסר למשפחת לבנת במתחם החדש עוד 16 דונם כפיצוי על קרקע חקלאית שהייתה במתחם הישן. את עלות ה-30 דונם מימנה רכבת ישראל, ששילמה עבור הקרקע כ-20 מיליון שקל. הרכבת גם מימנה את הוצאות המעבר של תעבורה מהמתחם החדש לישן, בגובה 11.35 מיליון דולר.
לשאלה אם אולמרט היה מעורב במהלך גיבוש העסקה הוא השיב, כי לא היה מעורב בפרטי ההסכם אלא קיבל הודעה על ההסכם ו"בירך על קיומו". מתעבורה נמסר, כי באחד הדיונים בין תעבורה לבין בכירי המינהל אולמרט נכח לדקות ספורות אך לא נטל חלק בדיון.
תעבורה השלימה את בניית המתחם החדש ב-2008 ובאותה שנה עברה לבנייניה החדשים, אולם כאמור לא פינתה את המתחם הישן.
לפני שבועות אחדים פנה מנהל מחוז מרכז במינהל, ישראל סקופ, לתעבורה ולרכבת, ודרש לדעת מדוע תעבורה לא פינתה את השטח, "על-אף שמועד הפינוי על-פי ההסכמים חלף זה כבר". על-פי מסמכים של עיריית רמלה, תעבורה הייתה אמורה לפנות את המתחם הישן לכל המאוחר עד 2008. לפי ההסכם בין תעבורה לבין הרכבת, החברה הייתה אמורה לפנות את המתחם הישן 3 שנים אחרי הוצאת היתרי הבנייה. ההיתרים הוצאו על-ידי עיריית רמלה בתחילת 2005. חברת תעבורה אומרת, כי על-פי ההסכמים היא זכאית להשתמש בשטח המתחם הישן עד מרס 2010.