|   15:07:40
דלג
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

פרס למצוינות סביבתית יינתן בפעם הראשונה

בין זוכי הפרס השנה: פרופסור אביטל גזית, על עבודתו החלוצית בשיקום נחלי ישראל; שרותי בריאות כללית, על מחויבותם לפעילות רחבת היקף לשמירה על הסביבה השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "הזוכים בפרס מהווים מופת להתנהגות אחראית כלפי הסביבה שעל כולנו לאמץ"
01/06/2010  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות
מה אתם עשיתם בשביל סביבה?[צילום: שירן בן יעקב]

טקס פרס השר להגנת הסביבה למצוינות סביבתית יתקיים מחר (יום ד', 2.6) זו הפעם הראשונה בבית הנשיא בירושלים.

השר להגנת הסביבה: "המשרד להגנת הסביבה אומנם פועל רבות לשמירת הסביבה בישראל, באמצעות אכיפה, חקיקה, חינוך והסברה ועוד. אולם מהפכה אמיתית תיתכן רק אם נעודד עשייה של מנהיגים ומובילי עמדה בציבור ובתעשיה. לכן, יזמתי את חלוקת הפרס למצוינות סביבתית שנועד לזהות ולהבליט את ראשי המחנה, מובילים בעשייה הסביבתית בסקטורים שונים. מתפקידנו לתמוך בהם ולעזור להם להנחיל אורח חיים מקיים לכלל הציבור".

למעלה מ-90 אישים וגופים הגישו מועמדותם לפרס ומתוכם זכו 7, בקטגוריות הבאות: מתנדבים, המגזר הציבורי, השלטון המקומי, מסחר ותעשיה, עמותות וארגונים וכן אישים בעלי הישגים יוצאי דופן. כל זוכה מקבל פרס כספי על סך 50,000 שקלים המיועד לביצוע פעילות סביבתית על-פי בחירתו, תעודה וכן אות שעוצב במיוחד על-ידי האומן דוד גרשטיין.

בחירת הזוכים נעשתה על-ידי ועדת שיפוט ציבורית רחבה ומקצועית מכלל המגזרים בראשותו של נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט (בדימוס) אורי גורן.

הבחירה נעשתה על-פי אמות מידה נוקשות של עשייה סביבתית משמעותית המשלבת מקוריות וחדשנות ופעילות המשפיעה על מעגלים רחבים בחברה הישראלית.

כפר-סבא - בחוד החנית
הגנה על שטחים פתוחים [צילום: יח"צ]

בקטגוריית אישים בעלי הישגים יוצאי דופן - פרופסור אביטל גזית: הסקרים הסביבתיים והמחקרים הרבים של פרופ' גזית בנחלי ישראל הם התשתית לידע הרחב שצבר ולהבנתו המקפת בכל הקשור בהגנה ובשיקום של נחלי ישראל.

על בסיס אלה גיבש את עקרונות ההגנה והשיקום של נחלים בישראל והנחילם לאנשי המקצוע ולמקבלי ההחלטות.

מנימוקי חבר השופטים: בהיותו הראשון לחקור את האקולוגיה של נחלים ים תיכוניים הניח פרופ' אביטל גזית את התשתית המדעית לשיקום נחלים בארץ. מחקריו פורצי הדרך השפיעו על סטודנטים רבים, ולפעילותו המאופיינת במצוינות והתמדה השפעה מכרעת על עיצוב המדיניות הסביבתית בישראל. כספי הפרס יוקדשו על-פי בחירתו של פרופ' גזית לתמיכה בפעילות הסביבתית של תנועות הנוער.

בקטיגוריית מגזר ציבורי - שירותי בריאות כללית: שירותי בריאות כללית קיבלו החלטה אסטרטגית כללית לקדם את הגנת הסביבה ולעשות את 'שירותי בריאות כללית' ל'קופה ירוקה', 'מבוססת-לוגיסטיקה ירוקה', לשם כך הכינו תוכנית רחבה והחלו בפעולות לחסכון המשאבים, הפחתת פליטות וכן בהפיכת מתקני החברה לירוקים.

מנימוקי חבר השופטים: 'שירותי בריאות כללית' מחויבים לפעילות רחבת היקף למען שמירת הסביבה, בכל מגזרי החברה. פעילותם מתאפיינת במקוריות רבה: טיפול בפסולת, מיחזור וכן צמצום השימוש במשאבים. הפעילות כולה מגובה בהחלטות הנהלת החברה, ולפיכך 'שירותי בריאות כללית' הם דוגמה לארגון ענק המוביל שינוי עמוק בתוכו. כספי הפרס יוקדשו לקורס להסמכת 25 נאמני סביבה בבתי החולים ובמתקני החברה.

בקטיגורית מתנדבים - גברת עדי לוסטיג - הוועד להצלת חוף פלמחים: ראשיתו של הוועד להצלת חוף פלמחים בהתארגנות ספונטנית של כמה משוגעים לדבר כדי להציל את החוף. עדי לוסטיג, מהפעילות הבולטות במאבק, תרמה בהקמת ועד ציבורי, גייסה אישים רבים מהאזור ובלטה במאבק תקשורתי וציבורי רחב למניעת הבנייה בחוף פלמחים וגזלתו מהציבור. בעקבות פניותיה למקבלי ההחלטות ולעיתונות ומסע התעמולה האינטרנטי נבחנו התוכניות מחדש.

מנימוקי חבר השופטים: בזמן קצר הצליחה עדי לוסטיג להעלות את עניין הבנייה בחוף פלמחים לסדר היום הציבורי. לשם כך עשתה שימוש מצוין באמצעי התקשורת ובאמצעים נוספים. היא גייסה תמיכה ציבורית רחבה ופעלה למנוע קביעת עובדות בשטח. עדי לוסטיג והוועד להצלת חוף פלמחים הצליחו להוביל מהלך לבחינה מחודשת של הבנייה בחוף. כספי הפרס יוקדשו להמשך המאבק הציבורי.

בקטגוריה: תעשיה ומסחר - קבוצת שטראוס ישראל: הנהלת שטראוס ישראל החליטה על יעד רב-שנתי לקבוצה בישראל: עד 2015 - הפחתת פליטות גזי החממה בגין פעילות הקבוצה ב-15%. לשם כך, נבנה כלי מדידה ובקרה מרכזי המתבסס על נתונים מכל יחידות הקבוצה (מפעלים יצרניים, מרכזי הפצה ותחבורה) הנותן תמונה חודשית של פליטות גזי החממה בקבוצה. כדי להוביל את השיפור גיבש הארגון צוותים מקצועיים וצוותים מפעליים. בשלוש השנים האחרונות השקיעה החברה סכום כולל של כ-25 מיליון שקל בשני פרויקטים סביבתיים.

מנימוקי חבר השופטים: בקבוצת שטראוס פועלים פעילות רחבת היקף של מצוינות סביבתית, בהשקעה כספית ניכרת המתמקדת בהקטנת פליטות, הכוללת חדשנות בתחום האנרגיה כמו שריפת פולי קפה ויצירת קיטור, וכן פעילות רחבה לחיסכון רב במשאבים ומעורבות סביבתית גבוהה. חדשנותה וייחודה של הפעילות היא בקביעת יעדים כמותיים ומדידים לפעילות. כספי הפרס יושקע בבניית כלים ומערכי הדרכה להגברת מודעות הציבור לאיכות הסביבה ורתימת עובדי החברה כשגרירים להטמעה בקהילתם הקרובה.

בקטגוריה: עמותות וארגונים - החברה להגנת הטבע - על פרויקט 'ילדים מובילים שינוי': תוכנית החינוך הסביבתי של החברה להגנת הטבע, 'ילדים מובילים שינוי', פועלת כעשר שנים בעשרות יישובים ובקרב עשרות אלפי תלמידים.

מנימוקי חבר השופטים: 'ילדים מובילים שינוי' היא תוכנית ותיקה ומצוינת המקיפה עשרות בתי ספר וכוללת אלמנטים רבים הפונים הן אל המורים והן אל התלמידים. התוכנית בנויה לתלפיות ומחוללת שינוי בהתנהגות תלמידים. הצלחתה ניכרת בהטמעת השינוי לאורך זמן, גם הרבה לאחר סיום הפעילות במסגרתה. כספי הפרס יוקדשו להמשך הפעילות הסביבתית עם ילדים.

בקטגורית שלטון מקומי - המועצה אזורית מגידו: בתהליך ייחודי שנמשך כבר חמש שנים, מקדמת המועצה האזורית מגידו שותפות של הציבור הרחב בהגנה על השטחים הפתוחים ובניהולם כמרחב ביוספרי, על בסיס תפיסה הרואה במרחב כלי חברתי להשגת איכות סביבה. פרויקט זה הוגש לשיפוטו של אונסקו. במקביל, מובילה המועצה האזורית בארגון המועצות האזוריות להכנת תוכניות אסטרטגיות של פיתוח בר-קיימא.

מנימוקי חבר השופטים: בתהליך מרשים וחדשני משלבת המועצה האזורית מגידו על כל אגפיה את כלל ההיבטים של הגנה על הסביבה ופיתוח בר-קיימא, ובהם שמירה על שטחים פתוחים בד-בבד עם ניהול הפעילות האנושית בהם. בכך מובילה המועצה את אחד התהליכים המתקדמים בארץ ובעולם ומוכיחה מחויבות סביבתית אמיתית. כספי הפרס יוקדשו להמשך פיתוח והעשרת החווה האקולוגית העוסקת בקימות ואיכות הסביבה.

קטגוריה שלטון מקומי - עיריית כפר סבא: הישגי העיר כפר סבא בתחום הניהול הסביבתי-העירוני מרחיקי לכת. במסגרת מודל ייחודי לקידום ניהול עירוני כולל פועל האגף העירוני האמון על הגנת הסביבה גם לקידום הקיימות והניהול האינטגרטיבי של כלל הפעילות העירונית. ראייתו האסטרטגית ממריצה אותו לאמץ את המודלים החדשניים ביותר ולרתום את הארגון כולו לפעילות לקידום האסטרטגיה ותרגומה למעשים.

מנימוקי חבר השופטים: כפר סבא היא מהערים הראשונות בישראל העומדת לעבור להפרדת פסולת במקור; יש לה תוכנית אב תחבורתית חדשנית; והיא מחלוצות קידום הבנייה הירוקה. הנהלת העיר מובילה פעילות מבורכת זו על בסיס חזונה הכולל להתגייסות למאמץ סביבתי, והתוצאה היא רשות מקומית שהיא חוד החנית בקידום ענייני הסביבה. כספי הפרס יוקדשו ל"עיר ללא בדל" בשיתוף עם עמותת מתנדבים "מועדון השרון" שמטרתו צמצום לכלוך בדלי הסיגריות בעיר וצמצום הנזקים הסביבתיים שהם גורמים ולהעלאת המודעות בקרב הציבור בנושא זה.

תאריך:  01/06/2010   |   עודכן:  01/06/2010
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרס למצוינות סביבתית יינתן בפעם הראשונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מועצת הביטחון של האו"ם קוראת הבוקר (יום ג', 1.6.10) לביצוע חקירה מהירה, עצמאית ובלתי תלויה של פשיטת חיילי השייטת על הספינות, שלדבריהם נשאו עימן סיוע הומניטרי לעזה, ובמקביל, כמובן, מגנה את ה"פעולות" שתוצאותיהן היו אובדן של לפחות 9 בני אדם.
01/06/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
כוח צה"ל ירה והרג שני מחבלים שחדרו משטח רצועת עזה באזור כיסופים לחבל אשכול. בעקבות חדירת המחבלים נקראו תושבי ארבעה ישובים להישאר בבתיהם, ולא לשלוח את הילדים ללימודים. לאחר סיום האירוע הונחו התושבים לחזור לשגרה.
01/06/2010  |  עידן יוסף  |   חדשות
ימים ספורים לאחר יציאת הסרט 'סקס והעיר הגדולה 2' לאקרנים ובהוליווד כבר רוחשים דיבורים באשר לסרט שלישי בכיכובן של רביעיית הבנות מניו-יורק. זאת לאור השמועות על מספר סצנות שכבר צולמו, כמו-גם התבטאויות שונות של גורמים המקורים להפקה.
01/06/2010  |  עכבר העיר אונליין  |   חדשות
סגן שר הביטחון מתן וילנאי רומז כי ישראל חיבלה במקצת הספינות שהיו אמורות להשתתף במשט לעזה. במשדר "הבוקר הזה" ברשת ב' שאל המגיש אריה גולן אם לא היה אפשר לעצור את הספינות בדרכים מתוחכמות יותר מהשתלטות ישירה. סגן השר וילנאי השיב: "כל האפשרויות נשקלו. עובדה שהיו במשט פחות מעשר הספינות או מכמה הספינות שהיו אמורות להשתתף בו". אנשי חיל הים שמומחים לזה - כי אתמול שמעתי מומחים בלי גבול שלא היו על חסקה בכלל ומדברים על מים טריטוריאליים בלי להבין בכלל על מה הם מדברים - המליצו, הדבר נשקל, הצבא קיבל והיה יותר מדיון אחד על העניין הזה, וסוכם מה שסוכם. אני מקבל שהייתה הערכת-חסר על סיפון המרמריס. נכון, זה יטופל".
01/06/2010  |  עידן יוסף  |   חדשות
אמנסטי אינטרנשיונל קרא (31.5.10) לממשלת ישראל לקיים באופן מיידי חקירה אמינה ועצמאית של ההרג אשר בוצע על-ידי צה"ל בספינת "מרמרה" שניסתה לפרוץ את המצור על עזה. "נראה באופן ברור כי הכוחות הישראלים השתמשו בכוח מוגזם", אומר מלקולם סמארט, מנהל מחלקת המזרח התיכון וצפון אפריקה באמנסטי אינטרנשיונל. "ישראל טוענת כי הכוחות הותקפו על-ידי מפגינים ופעלו לכאורה מתוך הגנה עצמית, אולם קיים ספק כי ניתן להצדיק את רמת הכוח הקטלני שהכוחות הישראלים השתמשו בו. נראה כי הדברים יצאו מכל פרופורציה לכל איום שנשקף".
01/06/2010  |  יהונתן דחוח-הלוי   |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il