טלפון:
|
03-5765757
|
| |
פקס: |
03-6122991
|
כתובת: |
אבא הלל 3 רמת גן 52522 |
- תאריך עידכון: |
17/08/2008 16:32:40
|
|
מידע כללי |
|
גיתם/BBDO היא חברת הפרסום ויחסי הציבור הגדולה ביותר בישראל ונושאת את ראשי התיבות של שמות מייסדיה - יוחנן גולדברג ז"ל ומשה תאומים. היא הוקמה ב-1979 בשם גיתם מערכות תדמית, והיתה חברת הפרסום הישראלית הראשונה שנבחרה על-ידי סוכנות פרסום בינלאומית לשותפות מלאה: בדצמבר 1994 רכשה סוכנות הפרסום BBDO %20 ממניות גיתם. BBDO נבחרה במספר תחרויות לסוכנות הפרסום הטובה ביותר בעולם.
המשרד מעסיק למעלה מ-120 עובדים. על-פי נתוני דן אנד ברדסטריט, הסתכמו תקציבי הפרסום של המשרד ב-1995 ב-54.7 מיליון דולר - גידול של למעלה מ-%10 לעומת שנת 1994. ב-1996 קיבל המשרד תקציבים נוספים רבים. הבולטים שבהם: תנובה, עם תקציב הפרסום הגדול ביותר במדינה, וויזה.
מתחילת דרכו פעל המשרד בדרך שלא היתה מקובלת באותם ימים בענף הפרסום: שילוב תקשורת שיווקית באמצעות מערך פרסום, מחקר תקשורתי, אסטרטגיה תקשורתית, יחסי ציבור וקריאייטיב. בשנים האחרונות, עם עליית קרנה של אסטרטגית ה- IMC (Integrated Marketing Communications - תקשורת שיווקית משולבת), ועם כניסתן של חברות רב-לאומיות לישראל, עלתה הדרישה מצד לקוחות למודל זה. יתרונה של גיתם/BBDO הוא בנסיון שצברה ובמערכותיה המשודדות למתן שירותים בשיטת עבודה זו.
גיתם/BBDO נהגה במשך השנים להשקיע בהכשרת כוח אדם. החברה עורכת באופן שיטתי קורסים מקצועיים הנמשכים ארבע שנים (כולל השתלמויות בחו"ל), המיועדים לבעלי תואר שני במינהל עסקים. הקשר עם חברת BBDO מקנה לגיתם/BBDO נגישות למאגרי מידע ומחקר בינלאומיים וכן שיתוף פעולה והשתלמויות בכל תחומי הפרסום.
במסגרת פעילותה הכלכלית והפרסומית הקימה גיתם/BBDO ב-1991 חברה-בת בדרום אפריקה, בשותפות עם אנשי עסקים מקומיים. החברה נמצאת במקום ה-14 מבין כ-200 משרדי פרסום בדרום אפריקה.
|
|
שותפי/מנהלי הפירמה |
|
משה תאומים, יליד 1945, ישראל.
בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני בפסיכולוגיה תעשייתית מאוניברסיטת פפרדיין בלוס אנג'לס, ארה"ב. היה עורך עיתון הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, עורך וכתב בעיתון ידיעות אחרונות, שליח תנועות הנוער הציוניות בלוס אנג'לס, תקציבאי בחברת הפרסום פורום תל אביב והיה פעיל בתנועת הצופים.
תאומים הוא האיש הדומיננטי במשרד. עוסק במתן ייעוץ לבכירים במשק ובפוליטיקה בישראל בנושאי תדמית ותקשורת. בעבר סיפק שירותים לאנשי העסקים אהרן דוברת, אלי הורביץ, דן פרופר, סמי סגול, יוסי חכמי ורוברט מקסוול. כמו כן הוא מייצג בעלי הון זרים (יהודים), בהם צ'ארלס ברונפמן ואדמונד ספרא. תאומים מזוהה עם מפלגת העבודה, ובמיוחד עם ח"כ שמעון פרס. בבחירות לכנסת ה-14 ולראשות הממשלה ייעץ למפלגת העבודה ולח"כ פרס
|
מודי כידון, יליד 1954.
בוגר החוג לכלכלה באוניברסיטת תל אביב. שירת בצה"ל כטייס והשתחרר בדרגת רס"ן. משמש מנכ"ל משותף של גיתם עם משה תאומים. בעל 15 שנות נסיון בענף הפרסום. שימש יו"ר האיגוד הישראלי לפרסום בשנים 1994-1990, במהלכן ניהל מאבק מוצלח למען תחרות חופשית מול איגוד המפרסמים. הוביל את עמדת האיגוד בחקיקת חוק הערוץ ה-2, ובכך תרם למניעת אפשרות הקנייה המרוכזת.
משמש חבר הנהלת האיגוד הישראלי לפרסום ומשמש יו"ר ועדת המחקר של האיגוד. מנהל בפועל את קמפיין הפרסום של סוני, ויזה, מכבי, נביעות ועוד. משמש בהתנדבות פרסומאי של האגודה למלחמה בסרטן. חבר בהנהלת מוזיאון תל אביב. חבר בהנהלת מרכזי הטניס וחבר בוועדת השיווק של מוזיאון המדע בחיפה
|
גולדברג משה
Goldberg Moshe
|
|
|
משה גולדברג, יליד 1956, ישראל.
בוגר לימודי תואר ראשון בעיצוב תעשייתי. בעל דרגת סגן אלוף במילואים. אחראי על תחום הטלוויזיה וההפקות בפרסום גיתם. בשנים 1993-1989 ניהל את משרד הפרסום גולדברג-בורוש. היה אחראי לקמפיינים זוכי הפרסים להתאחדות המלונות באילת - 'אני קופץ לאילת ושכולם יקפצו', ורכבת ישראל - 'עלה לרכבת ותגיע צ'יק צ'יק צ'ק'. בבחירות לכנסת ה-13 היה אחראי לקמפיין המפד"ל.
|
|
|
שותפי המשרד |
|
מניות המשרד מוחזקות בידי חברת גיתם מערכות תדמית (%51), ו- BBDO חברת פרסום אמריקנית (%49). גיתם מערכות תדמית מוחזקת בידי משה תאומים - יו"ר מועצת המנהלים של החברה ומנכ"ל משותף (%45), מודי כידון - מנכ"ל משותף (%22.5), משה גולדברג - מנכ"ל משותף (%22.5) (בנו של יוחנן גולדברג), ואנשי העסקים האמריקנים האחים מורי ומרווין לנדר (%10).
|
|
|
תחומי עיסוק |
|
המשרד מספק שירותים מגוונים, לרבות פרסום, יחסי ציבור, מחקר ואסטרטגיה, קריאייטיב, הפקה, מדיה, הנהלת חשבונות, מינהל ושירותים. עיקר הפעילות נעשית באמצעות המחלקות הבאות:
1) מחלקת יחסי ציבור - כוללת כ-20 עובדים ומהווה למעשה את משרד יחסי הציבור הגדול בישראל. מנהלת המחלקה, אורנה גוראל, בעלת נסיון של 15 שנה בתחום זה. המחלקה מעניקה שירותים המיועדים לגבש או לשנות את עמדות הציבור ביחס לנושאים, חברות, גופים או אישים בהתאם לצורכי הלקוח. מחלקה זו מיישמת שיטות מגוונות להשגת מטרותיה, בין השאר מפעילה מחקרי עמדות, מערכים של קשרי עיתונות בישראל ובעולם, גיבוש והפקת ארועים, ניתוחים פוליטיים, קמפיינים תקשורתיים בתשלום, הפקות דפוס, וידאו וכיו"ב.
המחלקה מספקת שירותים לחברות הגדולות במשק הישראלי ולגורמים בינלאומיים הפועלים בישראל. גיתם/BBDO נחשב למשרד הגובה מלקוחות יחסי הציבור שלו את המחיר הגבוה ביותר בשוק, ובכך הוא פונה רק לפלח השוק העליון של החברות. החברה מפעילה מחלקת מחקר, תכנון ואסטרטגיה עצמאית העוסקת בניתוח צורכי הלקוחות, בבניית מערכי מחקר ובגיבוש אסטרטגיה תקשורתית שיווקית בהתאם. ייחודה של המחלקה הוא ביכולתה לתכנן מחקרים, לנתח אותם ולהפעיל מכוני מחקר עצמאיים לצורך הפעילות בשטח. למחלקת המחקר נגישות למאגרי מידע ולידע מקצועי בינלאומי באמצעות קשר שוטף עם 292 משרדי BBDO ברחבי העולם, וכן מנויים על ספרות מקצועית, מגזינים ומאגרי מידע פתוחים וסגורים;
2) מחלקת קריאייטיב - בראשה עומד חיים שקדי, מבכירי המנהלים הקריאייטיביים בשוק הפרסום בישראל ומרצה בכיר בבצלאל. המחלקה כוללת 25 עובדים בתחומי הקופי, הארט, היצירה הקולנועית והטלוויזיונית והתחומים השונים של העיצוב הממוחשב. כ-%10 מההפקות הטלוויזיוניות של המחלקה מאז תחילת הפרסום הטלוויזיוני בישראל זכו בפרסים או בתעודות הוקרה בינלאומיות;
3) מחלקת הפקה - מנוהלת על-ידי משה גולדברג, ומתמחה בהפעלת חברות הפקה מקצועיות. הפיקה בשנה האחרונה למעלה מ-100 סרטי פרסומת. גיתם/BBDO הוא המשרד המוביל בפרסומות בטלוויזיה. ב-1995 רכש המשרד כ-1,700 דקות פרסום בטלוויזיה, לעומת 1,500 דקות שרכש המשרד הבא אחריו. גם במחצית הראשונה של שנת 1996 מצביעים הנתונים על פער של כ-%15 לעומת המשרד השני בגודלו.
|
|
|
לקוחות |
|
חמשת תקציבי הפרסום הגדולים המנוהלים על-ידי גיתם/BBDO: אסם - כולל נסטלה, תנובה, היפרכל-שופרסל, טמפו - בירה מכבי, פפסי, נביעות, ויזה.
רשימת לקוחות גיתם/BBDO כוללת את UMI, האגודה למלחמה בסרטן, אויבטי, אומגה, אוניברסיטת בריגהאם יאנג (מורמונים), אוניברסיטת בוסטון, אזורים, איגוד הבנקים, איתנית, אגרון, אסם, אפריקה ישראל, ארגון הדיקלאים, בנק המזרחי המאוחד, בתי זיקוק לנפט, דובק, ההסתדרות הרפואית, ויזה, החברה לישראל, חוגלה, חיפה כימיקלים, טבע, טמבור, טמפו-בירה מכבי, פפסי, יד הנדיב, היפרכל-שופרסל, כלל טויס, כלל מסחר ושיווק, כלל שיווק ומסחר, כתר פלסטיק, לגו, לוריאל, משרד החינוך, משרד התיירות, משרד התעשיה והמסחר, נביעות, ניצן, סוני, סימונס, סנפרוסט, ההסתדרות הרפואית, פולגת, פסגה, פישר-פרייס, הפניקס חברה ישראלית לביטוח, פרומין, קבוצת ספרא, קופת חולים מכבי, קלרידג' ישראל, קמור רכב (ב.מ.וו), קרן רנסנס, שעוני סווטש, תאונות דרכים - 'העולם שייך לזהירים', התאחדות המלונות, תנובה, תע"ש.
|
|
|