חברת הלוויין YES עדיין מפסידה סכומים אדירים, כ-123 מיליון שקל הרבעון, אולם במקביל היא מציגה שיפור בתוצאותיה הכספיות.
הכנסות חברת הלוויין עלו ברבעון הראשון של 2003 בכ-7% ל-199 מיליון שקל, בזכות הגידול בבסיס הלקוחות ובהכנסה הממוצעת מכל לקוח.
מספר הלקוחות של חברת הלוויין גדל הרבעון ב-14 אלף ל-393 אלף מנויים בסך הכל. מספר זה נמוך מהיעד שעליו הצהיר מנכ"ל יס, שלמה לירן, עם פרסום תוצאות הרבעון הקודם: גיוס של 6,000 מנויים חדשים בכל חודש. ההכנסה הממוצעת של כל מנוי לוויין עלתה ב-2.2% ל-175.2 שקל לחודש.
לירן אמר כי ברגע שתגיע החברה ל-420-430 אלף מנויים - היא תגיע לאיזון בדו"ח הרווח וההפסד.
ההפסד הגולמי של יס צומצם מאוד, מ-91 מיליון שקל ברבעון האחרון אשתקד ל-55 מיליון שקל ברבעון הראשון (ירידה של 39% מרבעון לרבעון).
המבצעים האחרונים והקמפיינים של יס השתקפו בהוצאות השיווק, שעלו ב-4 מיליון שקל הרבעון ל-26 מיליון שקל, אך במקביל החברה הצליחה להתייעל ולקצץ כ-16% מהוצאות ההנהלה וכלליות, שהסתכמו ב-25 מיליון שקל.
ההפסד התפעולי של החברה קטן ב-26% והסתכם בכ-106 מיליון שקל. ביס רוצים להדגיש את השיפור שחל ב-EBITDA (רווח בניכוי פחת מס וריבית), שלטענתם הוא הנתון המייצג יותר מכל את השיפור בפעילות החברה, שכן הוא מנטרל הוצאות שאינן קשורות לתפעול היומיומי של החברה.
יס הצליחה להקטין את ה-EBITDA לרמה שלילית של 13 מיליון שקל, ירידה של 89% לעומת הרבעון הקדום. לירן הוסיף כי החברה תגיע ל-EBITDA מאוזן כבר ברבעון הבא.
ההפרש הגדול בין ה-EBITDA המתקרב במהירות לאיזון לעומת ההפסד הגולמי והתפעולי הגבוה יחסית, נובע מהפחת הגבוה של החברה המגיע לקרוב ל-100 מיליון שקל ברבעון, בעיקר מהפחת הנוצר מהממירים הדיגיטליים בבתי הלקוחות.
ההפסד הנקי של החברה הצטמצם - 36% לעומת הרבעון הקודם והגיע כאמור ל-123 מיליון שקל.