|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

"אופרת הסבון" במשפט המיליארדים בצרפת מסתבכת

משפטו של צלם הידוענים המואשם בניצול יורשת אימפריית לוריאל, בעקבות טענות בתה, נדחה עד להודעה חדשה לאור גילוי ראיות שחשף משרתה של האם, בדבר העלמות מיסים בהיקפי ענק שביצעה שמו של שר בממשלת צרפת השתרבב אף הוא בפרשה
02/07/2010  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות
ליליאן בטאנקור [צילום: AP]

עורכי-הדין החליפו ביניהם מהלומות מילוליות בפתיחת המשפט של הצלם המואשם כי הונה את ליליאן בטאנקור, יורשת חברת "לוריאל", בסכום של מיליארד אירו (יום ו', 2.7.10).

בית המשפט החליט לנעול את השיבה שהתקיימה היום, לאור גילויה של ראייה חדשה, הקשורה לסקנדל העלמות המסים של בטאנקור.

הפרשה אף עוררה שערוריה פוליטית, שהביאו לקריאות להתפטרותו של שר בממשלת צרפת. היא מציבה את בטאנקור בת ה-87, האשה העשירה בצרפת עם הון בהיקף של כ-17 מיליארד אירו, כנגד ביתה היחידה, עמה היא נמצאת בסכסוך קשה.

פרנסואז בטאנקור-מיירקס האשימה את צלם הידוענים פרנסואה-מארי באנייה, בן 63, כי ניצל את אמה הקשישה, הנמצאת לכאורה במצב מנטלי שברירי, כדי ללחוץ עליה לספק לו חפצי אומנות, פוליסת ביטוח חיים ואי באיי סיישל, בשווי כולל של מאות מיליוני אירו.

אם יימצא אשם, באנייה צפוי לעונש של עד שלוש שנות מאסר, ולקנס של כ-627 אלף דולר. הוא אף ייאלץ להשיב בחזרה את כל ה"מתנות". הבעיה: גם הוא וגם בטאנקור האם הכחישו את טענות הבת.

גם הוא וגם שתי נשות משפחת בטאנקור לא נכחו היום בעולם בית המשפט בעיר נאנטר, מערבית לפריז.

עורך-דינה של בטאנקור הבת האשים את עורך-הדין של האם, כי דבריו בבית המשפט מופנים למעשה "רק אל התקשורת". האחרון לא נותר חייב וענה לו: "אל תתגרה בי... יכולות האגרוף השמאלי שלי ידועות לכל."

המתיחות גברה הודות לגילויים של הרגע האחרון אודות משרתה של גברת בטאנקור, אשר מסתבר כי הקליט 21 שעות שיחה בינה לבין אחרים. בית המשפט דרש עוד פרטים על הראייה החדשה, וביקש לקבל לידיו את ההקלטות. בכך, התיק הסבוך הסתבך אף יותר.

הקלטות, אשר הודלפו לעיתונות ולמשטרה, מגלות לכאורה כי בטאנקור החביאה 78 מיליון אירו בחשבונות בבנק שוויצרי והעלימה מידע על אי שלם שברשותה לרשויות המס.

הגילויים הביאו לקריאה לפיטורי של שר העבודה הצרפתי, אריק ורת, מפני שאשתו היא זו שטיפלה בין השאר בהונה של בטאנקור בזמן שהוא כיהן כשר התקציב.

השופטת בתיק הודיעה לנוכחים כי המשפט יתעכב, כדי שתוכל לקיים "חקירה משלימה" באשר לראייה החדשה. ביהמ"ש לא קבע תאריך חדש לחידוש המשפט.

תאריך:  02/07/2010   |   עודכן:  02/07/2010
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אופרת הסבון" במשפט המיליארדים בצרפת מסתבכת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"ארצות הברית מחוייבת ליחסים חדשים וחיוביים עם רוסיה" - כך אמרה (יום ו', 2.7.10) מזכירת המדינה של ארה"ב, הילרי קלינטון, במהלך ביקורה באוקראינה. הדברים נאמרו בעקבות חששות הצדדים כי סקנדל הריגול שנחשף עלול להזיק לשיפור הקשרים בין המדינות.
02/07/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות

מסתבר שגם למחול שדים באומה האנגלית יש סוף. על אף ההדחה בשמינית גמר המונדיאל, ועוד מול גרמניה (4:1), ההתאחדות האנגלית הודיעה היום (שישי) שפאביו קאפלו ימשיך לקדנציה נוספת כמאמן הלאומי.

כזכור, אחרי ההפסד לגרמניה בשמינית האיטלקי כינס מסיבת עיתונאים ובה הודיע על רצונו להמשיך. תחילה נאמר כי ההתאחדות תודיע רק אחרי שבועיים וחצי אך לבסוף כנראה שההחלטה התקבלה מהר הרבה יותר.


וואו! לא מצאנו מילה מתאימה בעברית, אז פשוט וואו! קרב אדיר בפורט אליזבת' הסתיים ב-1:2 של הולנד על ברזיל ובהדחתה של הפייבוריטית הגדולה לזכיה בגביע העולם כבר בשלב רבע הגמר. קצב מסחרר, אגרסיביות, מהפך, הרחקה וסנסציה בסיום. היה לנו הכל. האוראנג' בחצי הגמר לראשונה מאז 1998, הסלסאו כבר תנסה להשיג את הגביע השישי בבית ב-2014.


ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החוץ, אביגדור ליברמן, נפגשו בצהרים בצל הכמעט משבר שפקד את הקואליציה בעקבות הפגישה החשאית של שר התמ"ת, בן-אליעזר, עם שר החוץ הטורקי, אחמט דאבוטולו.
02/07/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
בפעם הראשונה שראיתי את יושיהירו אקיאמה נלחם, זה היה עוד בספטמבר 2006 באירוע של K1 HERO'S בקרב נגד הקיק בוקסר ההולנדי מלוין מנהולף. יושיהירו עלה עם חליפת הג'ודו שלו והתגובה הראשונית שלי הייתה, הנה הגיע היפני התורן שהולך להיות קורבן למתקפה הרצחנית של מנהולף, והעובדה שאמא של אקיאמה התפללה לצד הזירה לא ממש תרמה לרושם הראשוני. הקרב התחיל בסערה הצפויה מצידו של מנהולף, סערה שאותה אקיאמה שרד עד שתפס את יריבו וזרק אותו בהטלת ג'ודו שגרמה לי לחפש את הקרב מאוחר יותר ביו טיוב ולהחזיר כל פעם לנקודה של ההטלה המדהימה הזאת. אותו קרב נגמר בבריח יד אגרסיבי של אקיאמה, מה שהקנה לו ניצחון בטורניר, ואני מצאתי את עצמי עומד ומוחא כפיים. כמה שאני טעיתי לגביו.

קרב אחד לפני ההתנגשות הגלקטית בין ברוק לסנר לשיין קארוין, לצופי "אגו טוטאל" יהיה את התענוג לחזות באחד הסופר סטארים המבטיחים שיצאו מיפן בשנים האחרונות. יושיהירו 'סקסיאמה' אקיאמה (2-1-13) החל את דרכו בעולם הלחימה בג'ודו. הישגיו בתחום הקנו לו חגורה שחורה ברמת דאן 3, ואליפויות נרחבות ברחבי יפן ואסיה כולה. לאחר אי קבלה לנבחרת האולימפית היפנית, אקיאמה עשה הסווה ל-MMA והחל קצור פירות עם 13 קרבות על אדמת יפן באירגונים שונים, כולל DREAM, ונוק אאוט מרשים ביותר נגד דניס קנג. ההצלחה ביפן לא נעלמה מעיני ה-UFC שמיהרו להחתים את האייקון התרבותי שנוצר בארץ השמש העולה.איפה זורחת השמש? למי שיש יותר כסף
מיותר לציין שה-MMA היפני נמצא בשפל שלא ידע זה שנים רבות. נכון, את האצבע המאשימה צריך להפנות לדיינה וויט, שעשה צעד כלכלי ולגיטימי, קנה את הארגון המיתולוגי PRIDE, העביר אליו את רוב כוכביו והשאיר את היפנים בידיים ריקות. מעבר לכך, האג'נדה ב-ZUFFA הייתה תמיד להתרחב, וה-UFC מנסה להיכנס בחזרה אל השוק היפני, אותו שוק שלא מוכן לשכוח ושומר לווייט טינה. לכן אקיאמה הוחתם. כי ווייט צריך גיבור יפני- אסייתי שיהווה מודל לזיהוי ויעורר אמפתיה לאוהדים יפניים שיכולים למלא עד כ 90,000 מקומות באירוע בודד אחד! לשם ההשוואה, השיא של ה-UFC עומד רק על 20,000 צופים פלוס מינוס. לכן ניתן לראות למה ווייט חומד את השוק היפני, ואקיאמה הוא כלי באסטרטגיה להשגת מטרת העל.

מבחינתו של סקסיאמה נמצא בשליחות. העולם שבו לוחמים יפניים היו מביאים הצלחות כמו סקורבה ויושידה חלפו מזמנם, והלוחמים בדור הנוכחי כושלים להחזיר עטרה ליושנה. איאוקי נכשל מול מלנדז, טקנורי גומי נכשל מול קני פלוריאן, וכעת אומה שלמה יושבת על כתפיו הרחבות של אקיאמה – והוא יודע את זה. לאחר הניצחון הצמוד מאוד על אלן בלצ'ר ב-UFC 100 אקיאמה היה מוכן לשבת חסר מעש כמעט שנה, רק בשביל לקבל הזדמנות להיכנס לאוקטגון מול המלך הבלתי מעורער ביפן, מי אם לא וונדרליי סילבה. וונדרליי את שיאו עשה ביפן, והוא היה כל כך פופולרי שם עד שהוא אפילו כיכב בפרסומות לתכשירי גילוח, ואני ממליץ בחום לחפש ברשת כי זה ממש מצחיק. אקיאמה ידע שניצחון על סילבה ישים אותו על המפה ויחזיר את הכבוד היפני למקומו הטבעי בעולם הלחימה.רצה הגורל וימים ספורים לפני הקרב המיוחל שמעליו הבהב בנורות ניאון גדולות התואר "קרב הערב", וונדרליי סילבה נפצע בצלעות ואולץ לפרוש מהעימות מול הג'ודוקא. אקיאמה לקח את המקרה המצער מאוד קשה, וכאשר כריס ליבן נכנס למשבצת ימים ספורים לאחר הניצחון המרשים על ארון סימפסון, בהתחלה אקיאמה מחה בתוקף וסירב להתחרות מול הסלוגר מהוואי. הטענה העיקרית של יושיהירו הייתה שקודם כל יש לתכנן תוכנית קרב חדשה לגמרי, ועשרה ימים לפני האירוע עצמו זה מאוחר מדי. שנית, ויותר חשוב, אקיאמה טוען שכריס ליבן הוא לא לוחם בעל פרופיל גבוה כמו של סילבה ולכן ניצחון על ליבן לא מקדם אותו לשום מקום. בגדול, אם סילבה נפצע ויש צורך במחליף, אז לפחות לוחם המדורג ב-10 הראשונים. בסופו של דבר אקיאמה שוכנע להתחרות בכל זאת, ואנחנו היינו עדים לדרמה שרק הדגישה את רוח הלחימה של אקיאמה, ורצונו להתמודד עם הטובים ביותר.

אז מבחינת היריב, ליבן דומה לסילבה בהרבה מובנים. שניהם אוהבים לעמוד ולתת לקהל תמורה לכספו, ושניהם תמיד חותרים לאותו סגנון קרב - מלחמה. בקרב של אקיאמה נגד בלצ'ר ראינו יכולות עמידה שהספיקו להתמודדות מול לוחם עמידה מוכשר כמו בלצ'ר, אך האם זה אומר שאקיאמה צריך לעמוד עם ליבן? ממש לא. אמנם אקיאמה שיפר את יכולות העמידה שלו אצל רנדי קוטור, אך מה שיכול להקנות לו יתרון משמעותי הוא ברגע שאקיאמה יתפוס את ליבן. מאותה נקודה אקיאמה יוכל לזרוק את ליבן באויר ולשלוט עליו בקרקע בקלות יחסית אל מול הבעיות שליבן יכול לגרום לו בעמידה, כאשר שמאלית אחת מספיקה לניצחון של ליבן. עוד סיבה לא לעמוד עם ליבן היא סנטר הגרניט שלו. מאוד קשה לגמור את ליבן בעמידה, אנדרסון סילבה הצליח אבל הוא באמת מקרה יוצא דופן, ומצד שני ליבן הפסיד כבר לא פעם ולא פעמיים בהכנעה, ולכיוון הזה אקיאמה צריך לחתור.

אקיאמה פתח לאחרונה מכון MMA בטוקיו עם שלושה כלובים דמויי אוקטגון. הטרנד החדש מושך צעירים רבים ולוחמים מקומיים להתאמן בכלוב ולזנוח את הזירה הכל כך מזוהה עם ה-MMA המקומי. באם זה רק חלק מטבעו של האימפריאליזם, או אפילו גלובליזציה מוסווית ככל הנראה, השמש תמשיך לזרוח על פניו של דיינה ווייט. ותחת אותם משתנים אקיאמה ממלא שני תפקידים מכריעים: הראשון הוא כסוכן של ה-UFC לקניית הקהל היפני, תפקיד שהוא ממלא לא במודע. והשני הוא השגריר של יבשת שלמה, כסמוראי שיוצא לזירת הקרב בשליחות לאומית כדי להגן על הכבוד האבוד.[קישור]
02/07/2010  |  סבסטיאן רודריגס  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
בין אם הוא ידע ונתן את הפקודה ובין אם הוא לא ידע על הפקודה, מדובר בהוכחה נוספת לנפסדות ולסכנה הקיימת שהמשך שלטונו של בנימין נתניהו מהווה סכנה לחטופים, הנמקים בגיא ההריגה של החמאס ה...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
הנושא הלוהט ביותר בימים אלה, לקראת הכרעה, הוא כמובן המחלוקת אם חובתה של ישראל להגיב על ניסיון החדירה האירני של הכטב"מים לתחומה של המדינה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il