|   15:07:40
דלג
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

סיבות מפתיעות לכאבים שלכם

כאבי ראש, צוואר ועוד מכאובים שונים נגרמים פעמים רבות מסיבות תמימות למדי שאנו לא נותנים עליהן את הדעת
02/08/2010  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות
מה כואב לכם? [צילום: AP]

עלות כאבי גב ומפרקים למשק: 26 מיליארד בשנה
יפעת גדות
פרויקט "כשירים לעבודה" נערך על-ידי מכון העבודה הבריטי כחלק מתוכנית ייחודית המקיפה 25 מדינות אירופיות ואחרות * המחקר התבצע בשנה האחרונה גם בישראל ובחן בפירוט את השלכותיהן של "הפרעות שריר-שלד" על חייהם ומצבם התעסוקתי של אלפי עובדים ישראלי * 700,000 ישראלים סובלים מכאב כרוני
לרשימה המלאה

סובלים מכאבי מפרקים? שתו אלכוהול
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי שתיית אלכוהול על בסיס קבוע מפחיתה את חומרת דלקת הפרקים השגרונית ואת הסיכוי לפתח את המחלה מלכתחילה
לרשימה המלאה

דיכאון - מחריף את הכאב
יפעת גדות
כאשר החוקרים גרמו למשתתפים להרגיש עצובים הם גילו כי המוח שלהם עיבד את הכאב בצורה רגשית יותר, מה שגרם להם להתייחס לכאב בצורה פחות נעימה
לרשימה המלאה

לעיתים קרובות, הגורם לכאב שאנו מרגישים הוא הבחירות הפשוטות שאנו עושים בכל יום. לפניכם מספר דוגמאות - אחת מהן היא פשוט נעילת כפכפי אצבע. אלו מספקים תמיכה עלובה למדי לקימור של כף הרגל וגורמים לכאב בכפות הרגליים, בקרסוליים ובברכיים.

הפתרון: נעלו נעליים עם תמיכה מתאימה. כשאתם יודעים שאתם יוצאים להליכה ממושכת - נעלו נעלי ספורט.

הסיבה לכאב: טלפונים 'חכמים'

ללא ספק אתם משתמשים בטלפון שמאפשר לכם לשלוח מסרונים, לגלוש באינטרנט ולשחק משחקים. מדובר ב"נסועה" (קילומטראז') לא מבוטלת בשביל האגודלים שלכם. ואכן, לאחרונה, רופאים רבים מדווחים על דלקות פרקים באגודלים של אנשים מתחת לגיל 30.

הפתרון: כשהאגודלים מתחילים לכאוב, תנו להם מנוחה. אם הכאב ממשיך, השתמשו בטלפון כדי לשוחח שיחה רצינית - עם הרופא. ישנם טיפולים יעילים לדלקת פרקים.

הסיבה לכאב: הארנק

הארנק יכול לגרום לכאב ממשי בגב ובישבן, ואפילו לגרום לכאב דוקר לאורך הרגל. כשהוא 'תקוע' בכיס האחורי, הוא מונח ישירות מעל עצב השת, לוחץ ומגרה אותו יום אחרי יום. ארנק "שמן" עלול אפילו לגרום לתזוזה בעמוד השדרה ולגרום למתיחת שריר.

הפתרון: הוציאו את הארנק לפני שאתם יושבים, במיוחד במכונית.

הסיבה לכאב: נהיגה

אנשים רבים מכוונים את מושב המכונית בזווית לא נכונה. אם המושב מוטה אחורנית, אתם עשויים להישען קדימה כדי לתפוס את ההגה. תנוחה כזו מאלצת להרחיק את הראש ממשען הראש ולגרום לכאב צוואר.

הפתרון: כוונו את מושב המכונית בתנוחה ישרה התומכת בראש ובגב התחתון. ההגה צריך להיות במיקום נוח כך שהזרועות מכופפות מעט ורפויות.

הסיבה לכאב: משחקי מחשב

משחקי מחשב המחקים משחקי ספורט מסוימים יכולים גם לגרום לפציעות ספורט ממשיות. רופאים מזהירים כי משחקים נלהבים מדי עלולים לגרום לפציעות - מנקע ועד לקרע ברצועות ושבר בעצם.

הפתרון: בצעו מספר מתיחות לפני שאתם מתחילים לשחק במשחקי המחשב הפעילים הללו. ודאו כי יש מרחב מספיק סביבכם כדי שלא תמעדו או תתנגשו במשהו. אל תשחקו יותר מהזמן שהייתם מקדישים למשחק ספורט אמיתי.

הסיבה לכאב: גבינה

אוהבי הגבינות, שימו לב - המאכל האהוב עליהם יכול להיות הסיבה לכל כאבי הראש. גבינות מיושנות, כמו גבינה כחולה, ברי, צ'דר, פטה, מוצרלה, פרמזן וגבינה שוויצרית מכילות חומר הנקרא טירמין. גורם ידוע לשמצה זה לכאבי ראש נמצא גם בחלק מהבשרים המעובדים ובחלק מהמשקאות.

הפתרון: נהלו יומן אוכל כדי לאתר את הקשר בין מזונות מסוימים לכאבי הראש, כדי שתדעו ממה להימנע.

הסיבה לכאב: תסמונת המכורים לטלוויזיה

אפילו זמן יכול להיות מקור למכאובים ולכאבים. אם אתם רובצים לעיתים קרובות לאורך הספה כשהראש מוטה לכיוון הטלוויזיה, אתם פשוט גורמים לעצמכם כאב צוואר - במיוחד אם אתם גם נרדמים בתנוחה זו.

הפתרון: הקפידו על תנוחה נכונה גם כשאתם יושבים לנוח. שבו ישר על הספה וודאו שהטלוויזיה אינה גבוהה מדי.

הסיבה לכאב: התינוק שלכם...

הפעולה הפשוטה של הרמת התינוק מהמיטה בכל יום יכולה לגרום לתסמונת דה קורווין. זוהי תסמונת הנגרמת מלחץ חוזר ונשנה הגורם לנפיחות ולכאב בפרק כף היד ובאגודלים.

הפתרון: לימדו כיצד להרים את התינוק ללא שאתם מפעילים מאמץ על פרקי הידיים. הורידו את מעקה המיטה, הניחו את הידיים מתחת לגב ולישבן התינוק והרימו אותו בעזרת השרירים הגדולים של הזרועות.

הסיבה לכאב: תיק למחשב נייד

אם אתם נושאים את המחשב הנייד שלכם כמו איבר נוסף, אין ספק שאתם מותחים חלק מסוים בגוף. תיקי צד למחשבים ניידים גורמים ללחץ על הזרוע ויכולים אפילו לגרום לתסמונת מרפק טניס. תיקים שנושאים על הכתף יכולים לגרום לכאבי גב וכתפיים.

הפתרון: נסו להשתמש בתיק על גלגלים או החליפו את המחשב לדגם קל יותר.

הסיבה לכאב: התסרוקת

זנב סוס הדוק עלול לגרום לכאב ראש, במיוחד אם יש לכן נטייה למיגרנה. ישנן נשים הסובלות ממיגרנות שרגישות יותר לתחושות שאחרים לא יבחינו בהן, כמו כובע הדוק, סרט מצח, איסוף השיער או צמות.

הפתרון: הסתובבו עם שיער פזור וותרו על הכובע.

הסיבה לכאב: ריחות חזקים

רופאים אינם יודעים מדוע, אך ריחות חזקים הם גורם נוסף למיגרנה. אלו יכולים לכלול ריחות דוחים כמו צבע ועשן, אך גם ריחות נעימים, כולל בושם ופרחים, יכולים להוות בעיה.

הפתרון: זהו אלו ריחות מעוררים את כאבי הראש שלכם ונסו להימנע מלהריחם.

הסיבה לכאב: הרגלי שינה

אם אתם מתעוררים עם כאב ברוב הבקרים, כדאי שתבחנו את תנוחת השינה שלכם. אנשים שישנים על הבטן עלולים לסובב את הצוואר עד לנקודה של מתיחת יתר של הצוואר והראש. אחרים ישנים על הצד כשיד אחת מעל הראש. אחרי הרבה שעות, תנוחה כזו עלולה לגרום ללחץ על הכתף.

הפתרון: הדרכים הבטוחות ביותר לשינה הן על הגב או על הצד כשהיד מתחת לגובה הכתף. אפשר גם להניח כרית בין הברכיים כדי לתמוך בגב התחתון.

הסיבה לכאב: משקאות

כשמדובר במשקאות, אלכוהול הוא מלך הכאב. יין אדום, ויסקי, בירה ושמפניה הם המשקאות האשמים לעיתים קרובות בכאבי הראש.

הפתרון: הגבילו את צריכת האלכוהול.

הסיבה לכאב: דילוג על ארוחות

דילוג על ארוחות יכול לגרום לרמות הסוכר בדם לרדת. אצל אנשים מסוימים, מצב כזה עלול לגרום לכאב ראש רציני לפני שהם אפילו מבינים שהם רעבים.

הפתרון: איכלו מזונות מזינים על בסיס קבוע לאורך כל היום. העדיפו חטיפים המשלבים חלבון ודגנים מלאים, כמו חמאת בוטנים או קרקרים מחיטה מלאה.

הסיבה לכאב: הרמה עם הגב

אחת מהסיבות העיקריות לכאבי גב היא הרמה בצורה לא נכונה. טעות נפוצה היא הטיית הגב קדימה כדי לתפוס בחפץ ואז יישור הגב כדי להרים אותו. פעולה כזו מאלצת את שרירי הגב לשאת בעיקר הנטל. סיבוב בזמן הרמה היא בעיה נוספת.

הפתרון: כדי להרים חפצים בצורה נכונה, כופפו את הברכיים והירכיים עד לישיבה שפופה. שימרו על גב זקוף. תיפסו את החפץ והתרוממו עם שרירי הרגליים על-ידי יישור הברכיים והירכיים.

הסיבה לכאב: עמדת העבודה

אם אתם מבלים שעות רבות מול עמדת העבודה שלכם, כדאי להקדיש מחשבה למבנה שלה. כיסא עם תנוחה לקויה עלול לגרום לכם להתכופף קדימה, למתוח את הגב והצוואר. מסך מחשב נמוך מדי או גבוה מדי עלול גם הוא לאמץ את הצוואר.

הפתרון: הניחו את מסך המחשב כשקצהו העליון בגובה העיניים. מקמו את הכיסא כך שתשבו ישר כשכפות הרגליים על הרצפה. השתמשו בכרית כדי לתמוך בגב התחתון אם יש צורך.

הסיבה לכאב: המקלדת

אם עבודתכם כוללת הקלדה רבה, אתם בסיכון לתסמונת המנהרה הקרפלית. זוהי בעיה עצבית הגורמת לכאב, לחוסר תחושה ולנמלול בידיים או בפרקי הידיים. המצב מתפתח בדרך-כלל אם פרקי הידיים מכופפים בזמן ההקלדה.

הפתרון:הניחו את המקלדת כך שהידיים ופרקי הידיים יישארו בקו ישיר עם הידיים כשאתם מקלידים. אם זה לא עוזר, נסו להשתמש במקלדת ארגונומית.

הסיבה לכאב: לחץ בעיניים

כאבי ראש שמרכזם בגבות העיניים עלולים לנבוע מעייפות העיניים. עייפות בעיניים יכולה להתפתח גם מבעיות ראייה שאינן מטופלות, כמו קוצר ראייה, רוחק ראייה או אסטיגמטיזם.

הפתרון: קיבעו תור לבדיקת עיניים כדי לבדוק אם אתם זקוקים לתיקון העדשות. אם אתם כבר מרכיבים משקפיים, אולי הגיע הזמן למרשם חדש.

הסיבה לכאב: מזג אוויר חם

ידוע כבר זמן רב כי שינויים במזג האוויר יכולים לגרום לכאבי ראש. במיוחד, כשהטמפרטורות עולות, אנשים מסוימים נוטים יותר מאחרים לפתח מיגרנות וכאבי ראש קשים אחרים.

הפתרון: מאחר שאיננו יכולים לשלוט במזג האוויר, כדאי להיות מודעים לשינויים שגורמים לכאבי הראש שלכם. כך תוכלו להיות מוכנים יותר.

הסיבה לכאב: פעילות סוף שבוע

אם אתם מאלו שפעילים בסופי שבוע אך לא עוסקים בפעילות ברוב ימות השבוע, הרי שפעילות פתאומית כזו עלולה 'לתפוס' את השרירים כשאינם מוכנים ולגרום להם להימתח ולכאוב.

הפתרון: התחילו בהליכה של 15-10 דקות, או בפעילות מתונה אחרת ומתיחות אחרי העבודה, כשהשרירים מחוממים. במהלך השבוע, דאגו להפעיל את השרירים בהם אתם משתמשים בפעילויות של סוף השבוע.

הסיבה לכאב: נשיאה על הכתפיים

כיף משפחתי מוכר: ההורה הולך כשאחד הילדים רוכב על כתפיו. כדאי לדעת כי "רכיבה" כזו היא מקור לכאבי צוואר וכתפיים.

הפתרון: במקום להרים את הילד מהקרקע, שבו על הספה או על ספסל. עודדו את הילד לטפס לבד על הכתפיים.

הסיבה לכאב: שחיקת השיניים

לסת כואבת בשילוב עם כאב ראש עמום יכולים להצביע על כך שאתם שוחקים את השיניים בזמן השינה. אם אתם עושים זאת באופן כרוני, הכאב אינו הדאגה היחידה, משום שאתם עלולים לפגוע בשיניים, בלסת ואפילו בשמיעה.

הפתרון: גשו לרופא השיניים. הוא יוכל לרשום לכם מגן פה שיגן על השיניים בזמן השינה.

הסיבה לכאב: סקס

כאב הראש לפני סקס הוא בהחלט לא אגדה שהמציאו הנשים. יחסי מין יכולים לגרום לעלייה בלחץ הדם ולמתח שרירים בראש, ולכאבי ראש חזקים. גברים סובלים מכך לעיתים קרובות יותר, ואם יש להם נטייה לכאבי ראש, כאב ראש מסקס יהיה דומה.

הפתרון: כאבי ראש כאלו מגיבים בדרך-כלל היטב למשככי כאבים. בידקו עם הרופא שהם אינם מצביעים על מצב רציני יותר.

הסיבה לכאב: לחץ

לחץ גורם לסוגים רבים של מכאובים וכאבים. אנשים רבים מותחים את שרירי הצוואר כשהם חרדים, מה שעלול לגרום לכאבי גב כרוניים. רוב כאבי הראש ממתח נובעים מלחץ, והלחץ משחק תפקיד גם בשחיקת השיניים, שעלולה לגרום לכאבי לסת.

הפתרון: טכניקות הרפיה והרגעה, כמו יוגה או מדיטציה.

תאריך:  02/08/2010   |   עודכן:  02/08/2010
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סיבות מפתיעות לכאבים שלכם
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
את משולש הגבולות ישראל-ירדן-מצרים החרידו הבוקר כמה פיצוצים. מדובר בטילי גראד שנורו מכיוון מצרים אל עבר אילת ועקבה. בישראל לא אותרו נזק או נפגעים אולם בעקבה דווח על הרוג ושלושה פצועים, לאחר שטיל התפוצץ ליד מלון אינטרקונטיננטל בעיר.
02/08/2010  |  עידן יוסף  |   חדשות

יומיים לפני המשחק מול אקטובה במוקדמות ליגת האלופות והאווירה באימון הפועל תל אביב נראית טובה מתמיד. אלי גוטמן ניסה לשדר רוגע לשחקנים לפני ההתמודדות ביום שלישי, אז ינסו האדומים למחוק פיגור 1:0 ולעלות לסיבוב הבא.


01/08/2010  |  תומר לוי  |   חדשות
המהנדס גרגורי מוצקין, 76, ממשיך למכור דירות במגדל בן 22 קומות, 54 דירות, שהוא בונה במרכז גבעתיים. בשתי עסקות אחרונות, מכר שתי דירות בנות 4 חדרים, 122 מ"ר נטו בקומה 19 , לישראלי המתגורר בחו"ל ולעובדת בכירה באחד הבנקים. הקונים שילמו 2.95 מיליון שקל, שהם 24,200 שקל למ"ר. המחיר כולל שתי חניות.
01/08/2010  |  אלעזר לוין  |   חדשות
סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, עמית לנג, הודיע היום (א', 1.8.10) לממונה על התקציבים, ד"ר אודי ניסן, כי בכוונתו לסיים את תפקידו.
01/08/2010  |  עידן יוסף  |   חדשות

בשבוע שעבר היינו עדים לדמעותיו של ראול גונזלס, הסמל של ריאל מדריד ב-16 השנים האחרונות. הערב (ראשון) החלוץ הזכיר לכולנו מדוע נזכור אותו כאחד הגדולים. הספרדי פתח בגמר LIGA Total בו שיחקה שאלקה 04 מול באיירן מינכן הדאבליסטית, כבש צמד וסייע לקבוצתו החדשה לנצח 1:3 ולזכות בטורניר הידידות במשחק שאורכו היה 60 דקות בלבד.


בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il