|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

אייקון TLV - הפסטיבל הבינ"ל ה-14 למדע בדיוני ולפנטסיה

- הודעה מטעם מארגני הפסטיבל
25/08/2010  |     |   הודעות כלליות   |   תגובות
מאת: יהונתן וולף  |    |  גלאי תקשורת
מתוך סקוט פילגרים נגד העולם [צילום: יח"צ]

אייקון TLV ייפתח השנה ב-25 בספטמבר למשך שבוע שלם במיקומו המרכזי - סינמטק תל אביב, והשנה מרחיב את פעילותו אל מתחמים נוספים בתל אביב וכן אל חולון, הרצליה ושדרות.

הפסטיבל יתקיים השנה במשך שבוע ימים ויכלול הקרנות סרטים, מפגשים עם אורחים מחו"ל ועם יוצרי קולנוע וסופרים ישראלים, משחקי מחשב ומשחקי תפקידים, השקות ספרים, הפעלות לילדים, הרצאות במסגרת תוכנית אקדמית לצד סדנאות אנימציה וקומיקס, תצוגת אמנות ועוד, הכל באווירת הפסטיבל הפנטסטית.

הפסטיבל מאורגן על-ידי העמותה ליצירה פנטסטית וספקולטיבית בישראל בשיתוף סינמטק תל אביב, מופק בשיתוף המחלקה למופעים של עיריית תל אביב ונתמך על-ידי מועצת הקולנוע הישראלית ומשרד החוץ.

הפסטיבל משתף פעולה עם גורמים רבים, בהם המחלקה לספרות אנגלית באוניברסיטת תל אביב - נותנת החסות האקדמית לתוכנית ההרצאות, חמד"ע - המרכז לחינוך מדעי בתל אביב, השותפה ומארחת את התוכנית "בין מדע למדע בדיוני", התוכנית לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב בבית הספר לאמנות המדרשה בית-ברל, השותפה לכל תוכנית הגיימינג ומשחקי המחשב, לצד Vgames שתקיים את מוקדמות אליפות העולם במשחק המחשב Warcraft 3 בפסטיבל וסינמטק חולון וחברת סתיו אמנויות השותפים השנה לפעילות "אייקון צעיר" - פעילות לילדים שתתקיים במתחם המדיהטק בחולון.

צומת ספרים מלווה את הפסטיבל במבצע חגיגי על ספרות מדע בדיוני ופנטסיה בסניפיה בכל הארץ, וכן תפתח פתיחת סניף מיוחד במתחם הפסטיבל עצמו.

כציון דרך להתרחבות הפסטיבל החליטה הנהלת הפסטיבל לעדכן את שמו ואת סמלו וכאות כבוד והערכה לעיר המארחת אותו מזה שנים ולמוסדותיה - ייקרא מהשנה אייקון TLV. תחת השם הרענן הפסטיבל ממשיך ומרחיב את שיתופי הפעולה שלו עם פסטיבלים ומוסדות בתחום המדע בדיוני והפנטסיה ברחבי העולם.

הפסטיבל רשם בשנים האחרונות גידול משמעותי במספר המבקרים, בחשיפה תקשורתית ובתהודה לאומית ובינלאומית בהובלתו של מנהל הפסטיבל, אורי אביב, זאת בזכות הרחבת התכנים ופנייה לקהלים חדשים, תהליך שממשיך גם השנה עם חברים ותיקים ושותפים חדשים.

הפסטיבל חרט על דגלו את קידום תחום המדע הבדיוני והפנטסיה, הטומן בחובו ביקורת חברתית ודיון מעמיק בסוגיות של מדע וטכנולוגיה, משפט ופילוסופיה. המחשת רעיונות שאינם יום-יומיים מביאה לפיתוח המחשבה והיצירתיות ומחוללת חדשנות - באמנות, במדע ובטכנולוגיה.

מתוך אמונה בערכיו התרבותיים והאזרחיים של תחום זה, מטרת הנהלת הפסטיבל לעודד תרבות ויצירה בסגנון זה בישראל, בשאיפה מתמדת להגברת המודעות של הציבור הישראלי לתחום זה.

השנה יתקיים לראשונה במסגרת הפסטיבל אתגר להפקת סרטים קצרים. התחרות לזכרו של ליאור ירדני, תל אביבי מושבע שפקד את הפסטיבל לאורך שנים והפך את תחביבו כצופה בסרטי מדע בדיוני למומחיות ולמקצוע.

בתחרות מוזמנים להשתתף קולנוענים מנוסים ויוצרים צעירים, הזוכה המאושר יזכה בפרס כספי באדיבותה של משפחת ירדני בסך 7,500 שקלים למקום הראשון ו-2,500 שקלים במקום השני. התחרות תצא לדרך מיד עם תחילת הפסטיבל וכעבור שלושה ימים יהיה על היוצרים להגיש את סרטם לוועדת שיפוט מיוחדת המורכבת מפרסונות ידועות מעולם הקולנוע הישראלי ומתחום המדע הבדיוני והפנטסיה.

בנוסף, במסגרת נושא הפסטיבל השנה, "גיבורים ומפלצות", תתקיים לראשונה תחרות להמצאת שמות בעברית למפלצות בחסותה של האקדמיה ללשון העברית ובשיתוף איגוד המתרגמים בישראל, שגם יעניק פרס כספי לזוכה. במסגרת התחרות יוזמנו משתתפי הפסטיבל לקחת חלק בקביעת השמות העבריים למפלצות מיתולוגיות שונות שטרם ניתן להן שם בעברית.

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי

בפסטיבל יוקרנו למעלה מ-100 סרטים - סרט הפתיחה של הפסטיבל הוא סקוט פילגרים נגד העולם, קומדיה צעירה וקצבית ואחד הסרטים המצופים והמדוברים ביותר השנה בבימוי אדגר רייט ("מת על המתים", "שוטרים לוהטים") ובאדיבות סרטי גלובוס גרופ, סרט האקשן המד"בי הטורפים יוצג בהקרנה מיוחדת באדיבות א.ד. מטלון וסרט הנעילה של הפסטיבל הוא "אף אחד לא מושלם", באדיבות סרטי שפירא, דרמה נוגעת-לב אודות בחירותיו של האדם האחרון עלי-אדמות, בכיכובם של ג'ארד ליטו ושרה פולי.

הסרטים המרכזיים שיוקרנו בתוכנית:

צמא - דרמת ערפדים קורעת לב מאת הבמאי הקוריאני צ'אן-ווק פארק, הזוכה הגדול של פסטיבל קאן 2009, Suck - דרמת ערפדים מוסיקלית וקומית אודות להקת רוק בסיבוב הופעות שתעשה הכל כדי להצליח, עם הופעות אורח של איגי פופ, אליס קופר, מובי, דייב פולי ובתפקיד צייד הערפדים, מלקולם מקדאוול, Splice - סרט המדע הבדיוני המצופה של שנת 2010, סרטו החדש של הבמאי הקנדי וינצ'נזו נטלי (קיוב, סייפר), בהפקתו של גיירמו דל-טורו (הלבוי, המבוך של פאן) ובכיכוב אדריאן ברודי ושרה פולי העוסק בגבולותיה המוסריים של ההנדסה הגנטית, דפנדור - דרמת קומית אודות אדם הלוקח את החוק לידיו בדמות של גיבור-על, בכיכוב וודי הארלסון, מטרופיה - סרט אנימציה חדשני ועטור שבחים, מותחן מדע בדיוני דיסטופי אודות מזימה להשתלטות על מחשבותיהם של עובדי אירופה העתידנית, שלדים - דרמה קומית, הסרט הבריטי המבטיח והמצליח לשנת 2010 אודות עבודתם של צמד מגרשי שדים, סמל ודאי-ניפונג'ין, סרטיו עטורי השבחים של הקומיקאי היפני היטושי מאצוּמוֹטוֹ ולאוהדי הז'אנר, מתבלבלים (Going Postal), עיבוד נוסף למיני-סדרה בשני חלקים של ספרו בשם זה של טרי פראצ'ט.

בציר סרטי המדע הבדיוני, הפנטסיה והאימה הישראלי גדל. השנה יוצגו בפסטיבל סרטו של ירון כפתורי "2048" - מסמך אישי ופוליטי המציג את ההווה של ישראל דרך הצגת עתידהּ, ומהצד השני של ספקטרום הז'אנר, סרט המדע הבדיוני הסוריאליסטי של המוסיקאי אסף תג'ר, אנדנטה, יצירה עם דגש מוסיקלי חזק, קולנוע אקספרימנטלי ואינטואיטיבי. עוד תינתן טעימה ראשונה באירועי חשיפה מיוחדים לשני סרטי אימה מצופים - כלבת של אהרון קשלס ונבות פפושדו וסרט הזומבים Another World של איתן ראובן.

בזמן הפסטיבל סרטים יוצגו באולמות ההקרנה של סינמטק תל אביב, סינמטק שדרות, סינמטק הרצליה וסינמטק חולון. מיד לאחר הפסטיבל יוצגו סרטים ממבחר הפסטיבל גם בסינמטק ירושלים וסינמטק חיפה.

תוכנית עיונית

בפסטיבל מסגרת עיונית מגוונת, שאפיינו השנה מחדש על-מנת לפנות לקהל רחב יותר, תוך שלאורך הדרך נעזרנו בייעוצה ותמיכתה של המחלקה לספרות אנגלית באונ' תל אביב, נותנת החסות האקדמית לתוכנית.

השנה עמדנו על ההסתכלות הרב-תחומית של התוכנית, בדגש על הנושא - "גיבורים ומפלצות". מושבי התוכנית המרכזיים - לידת הגיבור ולידת המפלצת, המפלצת כגיבור, הגיבור המפלצתי, מין מסוכן ועוד - כולם מציגים הסתכלות רב-תחומית על נושא המושב, ומכילים הרצאות מתחום ביקורת האמנות (קולנוע, ספרות, קומיקס, טלוויזיה ומדיה דיגיטלית), המיתולוגיה והפולקלור (וכמובן היסטוריה ופילוסופיה, מדעי החברה והמדינה) ומדע וטכנולוגיה.

"בין מדע למדע בדיוני" - תוכנית מדע ותרבות בפסטיבל תערוך השנה את מושביה בחמד"ע - המרכז לחינוך מדעי בתל אביב, ובה מושבים על מסע בזמן, כיבוש החלל, ספקנות וכמחווה לנושא הפסטיבל - גבורה ומפלצתיות במדע.

כבכל שנה נקדיש במסגרת בפסטיבל תוכנית לדיון בהגות היהודית ומגמותיה בתחומים אלו וכן נמשיך ונבחן את החזון הישראלי והציוני למול המציאות, ונשוחח עם היוצרים שכותבים כיום את חזונם עבור ישראל העתידית.

תוכנית המשחקים ומשחקי המחשב של הפסטיבל

זו השנה השנייה בה לפסטיבל תוכנית גיימינג ומשחקי המחשב בשיתוף המחלקה לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב בבית הספר לאמנות - המדרשה, בית-ברל, והשנה אנו חוברים לגופים נוספים ומקיימים את אירוע הגיימינג הגדול של השנה.

בשיתוף Vgames ,GameIs - קהילת מפתחי המשחקים בישראל, החברות pc-games, ישפאר ו-playzone נקיים אינספור אירועים מסוגים שונים: טורנירים לאורך כל היום ואל תוך הלילה (בין השאר, על מסכי הקולנוע של סינמטק תל אביב), במסגרתן גם מוקדמות אליפות העולם של ה-IeSF למשחק WarCraft3 בניהול ההתאחדות לגיימינג תחרותי בישראל ובחסות Vgames (המנצח יזכה לכרטיס טיסה ומלון ואת הזכות לייצג את ישראל באליפות העולם), הדגמות למשחקים החדשים ביותר ולמשחקים תוצרת ישראל, יום עיון המשולב בסרטים וסדנאות מקצועיות קצרות המיועדות למעוניינים להתנסות ולקחת ידם בפיתוח משחקי מחשב.

מתחם הפעילות בכיכר סינמטק תל אביב

אופיה של הכיכר העירונית שמול סינמטק תל אביב ישתנה לבלי היכר, השנה נקים בו מתחם שלא הוקם בו מעולם. הפעילות תתקיים בימים א'-ג', 26-28.9 מהשעה 12:00 ועד 23:00 בלילה.

במתחם תוקם במה עליה יתקיימו שיחות וראיונות עם אורחי הפסטיבל - מחו"ל ומישראל, משעות הצהריים ועד הערב המוקדם, והופעות מוסיקליות כל יום החל מהשעה 21:00-22:00 בלילה ועד סגירה.

צומת ספרים תקים אזור מיוחד באופיו, חלקו חנות ספרים וחלקו מתחם ישיבה וקריאה, ובמקומם של דוכני המכירה יסודרו הספרים על-גבי מדפים ויתנו לבאי הכינוס את תחושת העיון והשיטוט הנפלאה של חנות ספרים. המתחם יפעל לאורך כל ימי הפסטיבל וניתן יהיה לפגוש בו סופרים ישראלים, להשתתף בסדנאות, מפגשים והשקות.

רשת הקומיקס קומיקס וירקות תקים מתחם המיועד לאוהדי התחום - חנות בה ניתן למצוא כל עותק אפשרי ולצידה אזור סדנאות והפעלות, מפגשי חתימות ומפגשי אמן עם מיטב יוצרי הקומיקס בישראל.

הפסטיבל מקים מתחם קונסולות וגיימינג בשיתוף עם playzone, ישפאר ובמסגרתו PC-Games, חנות הגיימינג האינטרנטית, תציג נוכחות פיסית של החנות הגדולה, המקצועית והזולה בתחום בישראל.

אייקון צעיר

כבכל שנה אנו שמים דגש על האוכלוסיה הצעירה המגיעה לבקר - למדע הבדיוני ולפנטסיה ערך חינוכי רב לילדים ולבני נוער - בטיפוח המחשבה, הסקרנות, החדשנות והדמיון, עידוד קריאה ואוריינות וכן הגישה למדע ולטכנולוגיה.

בשיתוף עם סינמטק חולון נפעיל במתחם המדיהטק בחולון פעילות לילדים לאורך הימים א'-ג', 26-28.9 בשעות 09:00-16:00. בשעות הבוקר והצהריים תקיימנה סדנאות מגוונות ברוח הפסטיבל לילדים בגילאי 8-12 - משחקי תפקידים מסוג "מבוכים ודרקונים", סדנת קסמי מדע, סדנה ליצירת ממתקים ו"עיר האבירים" - מתחם סדנאות לילדים ובו סיפורי אגדה, גיבורים ודרקונים - בהפעלת סתיו אמנויות ונועם אברהמי. כל יום פעילות ייחתם בשעה 14:00 עם סרט לכל המשפחה, בדיבוב לעברית - ענק הברזל (26.9), מפלצות נגד חייזרים (27.9), והדרקון הראשון שלי (28.9).

תאריך:  25/08/2010   |   עודכן:  25/08/2010
יהונתן וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פסטיבל תל אביב דאנס 2010 - פסטיבל המחול הבינלאומי של תל אביב, יתקיים השנה בתאריכים 30-4 באוקטובר בשני מרכזי התרבות החשובים: סוזן דלל ובית האופרה - המשכן לאמנויות הבמה.
25/08/2010  |  נועה גלעדי  |   הודעות כלליות
דנה לביא מונתה לתפקיד סמנכ"ל השיווק והסחר של חברת התיירות הדקה ה-90. בתפקידה האחרון שימשה כסמנכ"ל השיווק של ארגון חבר.
24/08/2010  |  מעין שטרן  |   הודעות כלליות
תום הולנדר, 33, מונה לתפקיד מנהל ארכיטקטורת SharePoint בחטיבת התוכנה באלעד מערכות.
גיל צרנוביץ, במאי, שחקן ומחזאי, בוגר בית הספר לאומנויות תלמה ילין, בוגר הסטודיו למשחק של ניסן נתיב תל אביב וחבר להקת בנות פסיה, מונה למנהל האומנותי של תיאטרון אורנה פורת.
24/08/2010  |  קרן ריבלין  |   הודעות כלליות
גורי אלדר מונה לסמנכ"ל שיווק ומכירות של מלון מרינה תל אביב.
24/08/2010  |  הדס שפירא  |   הודעות כלליות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il