|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

פסטיבל סוכות בבית התפוצות

- הודעה מטעם בית התפוצות
19/09/2010  |     |   הודעות כלליות   |   חגים ומועדים   |   תגובות
מאת: ארבל תקשורת  |    |  ארבל תקשורת    חגים ומועדים
הסוכה האוזבקיסטנית [צילום: יח"צ]

9 סוכות ייחודיות שעוצבו ותוכננו בידי אדריכלים, מעצבים ואמנים ישראלים בהשראת קהילות יהודית בעולם יעמדו במרכזו של פסטיבל הסוכות שעורך בית התפוצות בשיתוף משרד ההסברה והתפוצות (קרדיט חייב להכנס בכתבות ובאייטמים) בחול המועד סוכות בין התאריכים 26 ל-28 בספטמבר . כל אחת מ-8 הסוכות שיוצגו בפסטיבל תציג פרשנות עכשווית ייחודית ומרתקת לנושא הסוכה כפי שנבנתה במקור בהתאם למסורת היהודית העתיקה , בבסיס התיכנון והעיצוב יתמודדו המעצבים עם מושג ה-"ארעיות", כלומר הסוכה כמבנה מתכלה שטווח השימוש בו קצר. בין הקהילות שיוצגו בתערוכה, קהילת מרוקו, תימן, ישראל, אוזבקסטן, הודו ואחרות. בין המעצבים, האדריכלים והאמנים שייקחו חלק בבניית הסוכות ניתן למצוא את : האדריכל דורון חזן, ד"ר יוסי קורי ו Geotectura Studio, המעצב אורי בן צבי, המעצבים עודד דוידוביץ' ומיכל בן ענת ואחרים.
פרטים על כל סוכה והמחשבה שעומדת מאחוריה - בסוף הודעה זו

במקביל ל-9 הסוכות שיוצבו ברחבה הגדולה וכחלק ממהות ותוכן הפסטיבל יצייר אמן ציורי הקיר רמי מאירי על גבי מסך ענק שיתלה באמצעות מנוף את עץ המשפחה הגדול ביותר בעולם - אילן יוחסין . משפחות בקהל יוזמנו להכין "רימונים משפחתיים" הכוללים את שמות בני המשפחה הרימונים ייתלו על גבי אילן היוחסין הענק של רמי מאירי ויהפכו להיות חלק ממכלול היצירה המצוירת. רמי מאירי מראשוני ציירי הקיר בישראל, ידוע בציורי הקיר הענקיים שצייר על קירות שונים ברחבי המדינה. מאז התפתחה אמנות זו והפכה להיות חלק חשוב בפסיפס התרבותי של תל אביב . ציור זה יסמל את סיפורה של המשפחה היהודית לדורותיה , זו שנעה והגיעה לישראל מכל רחבי העולם .

באולם התערוכות של בית התפוצות תוצג התערוכה :
גיבורי תרבות יהודים: אנדי וורהול ואמנים ישראלים דוד טרטקובר, יגאל תומרקין, חנוך פיבן ושי עבאדי

עשרה דיוקנאות של אישים יהודים במאה העשרים מסדרת הדפסי-הרשת של אנדי וורהול משנת 1980. כוללת את דמויותיהם של שרה ברנהרד, לואיס ברנדס, מרטין בובר, אלברט איינשטיין, זיגמונד פרויד, ג'ורג' גרשווין, פרנץ קפקא, האחים מרקס, גולדה מאיר וגרטרוד שטיין. סדרת האישים היהודים מהווה חלק מכ-600 דיוקנאות של גיבורי תרבות אמריקניים ואחרים שיצר וורהול.

הדיוקנאות מתאפיינים לא בייחודה של הדמות ובאנושיותה, אלא בהיותה מצע למשחק של קווים וצבעים. היוזמה לפרויקט הדפסי המשי של האישים היהודים הייתה של רונלד פלדמן, בעל גלריה מניו-יורק, שעבודה שעשה וורהול, שהייתה מבוססת על צילום עיתונות של גולדה מאיר, מצאה חן בעיניו. הסדרה, מתנת העיזבון של אלן ס' בירד מארצות-הברית, הצגתה הנוכחית של סדרת הדיוקנאות של אנדי וורהול במוזיאון בית התפוצות, מעבר לראייתה בפרספקטיבה של זמן ומקום, מבקשת להציע התבוננות רחבה באמנות הפופ בתרבות הישראלית ובהשפעתה על יוצרים ואמנים ישראלים מרכזיים, למשל יגאל תומרקין, דוד טרטקובר, חנוך פיבן ושי עבאדי.

העבודות הנבחרות של האמנים הישראלים מציגות רישומים, קולאז'ים וכרזות של גיבורי תרבות מקומיים לצד גיבורי תרבות מהעולם היהודי, תוך התכתבות עם יצירתו של וורהול.

•כמו-כן תתקיים הפעלה עצמית למשפחות בתצוגת הקבע של בית התפוצות : 2000 שנות קיום יהודי בתפוצות:

במסגרת הפסטיבל יתקיים כנס למנהיגים ויזמים בעם היהודי: "מנהיגים בע"מ" המוקדש לזכרה של ענת דותן-עמר ז"ל. מטרת הכנס לאפשר בימה לדיון, חיבור והתלבטות ברעיונות לקידום תחושות השייכות והמחויבות לעם היהודי תוך חשיפת מנהיגות ותיקה למנהיגות צעירה, בניסיון לפרוץ סטיגמות ופרדיגמות קיימות. ממחקרים שנערכו לאחרונה נלמד כי למרות שיהודים ברחבי העולם חולקים מבני עומק של שייכות וקשר לעם היהודי, הרי שהם נבדלים זה מזה לחלוטין בתפיסתם את העם היהודי כמכלול ולכן ארגונים רבים הפועלים במרחב העם היהודי בימנו שמים דגש על פיתוח מנהיגות כאסטרטגיה להשפיע על העולם היהודי (Kopelowitz, 2010) ולייצר שיח ותחושת שותפות. בכנס ישתתפו מנהיגים ויזמים צעירים מכל מגוון הקשת היהודית העולמית.
בכנס שותפים הרשת החברתית היהודית העולמית (כ)קולדור, פרויקט access של הועד היהודי האמריקני, ארגון הסטודנטים והצעירים העולמי "הילל". בכנס יוצג "מדד הקרבה והעמיות היהודית" מחקר פורץ דרך על-ידי פרופ' יואב שוהם (אוניברסיטת סטנפורד) ונמרוד גור, יתקיים דיון אינטימי בשולחנות עגולים ויוצגו פרויקטים מובילים בתחום המנהיגות והיזמות היהודית. הכנס יסתיים בפאנל בינלאומי בראשות השר יולי אדלשטיין ובהשתתפות נשיאת קרן נדב הגב' אירינה נבזלין , העיתונאי מר אנשיל פפר, מנכ"ל הילל ישראל מר דויד יערי, השחקן והמחזאי מר רובי גרינגרס ועוד ובחיבור ישיר לקבוצות מנהיגות ויזמות יהודיות בתפוצות.

עוד יופיעו במסגרת הפסטיבל אמנים, הרכבים מוסיקליים, שחקנים, נגנים, זמרים, הרכבים ולהקות בסדרה של מופעים מוסיקליים, הצגות, מופעי תיאטרון רחוב, פעילויות , סדנאות יצירה ובנייה ומייצגים אומנותיים:


במת מופעים מרכזית

על במה המרכזית תוצג קשת של מופעי מוזיקה עכשוויים שנוצרו בהשראת התרבות המוסיקלית של הקהילות השונות בביצוע אמנים והרכבים ישראלים בז'אנר האתני. המוזיקה מייצגת מקצבים ומנגינות של מגוון מקורות יהודיים בעיבודים מודרניים ועכשוויים.

להקת "גאיה": במופע "יפים הלילות בכנען. הניחוחות והצלילים השורשיים של להקת "גאיה" באים מצפון אפריקה, טורקיה, מהמערב וכמובן מהמזרח התיכון - ישראל.צלילים וקולות מעולמות שונים המתמזגים לאחד.

ישי לפידות סולן להקת "אוף שימחעס במופע "ואני המנגינה שלכם" בניהולו המוזיקאלי של גרשון פריישטט
מופע טיש יהודי: ישי לפידות יוצר חסידי ישראלי מככב כבר יותר מעשור על במות הזמר ברחבי העולם היהודי. סגנון המופע מוזיקה חסידית בסגנון הפופ.

גרוב כנעני- מוזיקה ישראלית כנענית
גרוב כנעני הוא מפגש בין מוסיקאים יוצרים, שכל אחד בפני עצמו בא מרקע מאוד מגובש בעל היסטוריה ותפיסה מוסיקלית רחבה וביחד מבטאים דרך יצירתו המהפנטת של שי וצר - מימד חדש. המוזיקה עוצמתית וסוחפת, היוצרת שעטנז מוסיקאלי חסר גבולות., כולל השפעות ממוזיקה קובנית, אפריקנית, מזרחית, מזרח ארופאית ואחרות.

להקת אוי דיוויז'ן - כליזמר מודרני הרכב כלייזמר שמנגן מוזיקה יהודית מזרח אירופאית ביידיש ורוסית מתחילת המאה ה-20. קטעים אינסטרומנטאליים לצד שירי החתונות, שירי התיאטרון היידי וכו', כאשר הביצועים נשארים נאמנים למקור.

דיוואן הלב הרכב עשיר ומגוון של זמרים, פייטנים ונגנים בחסד, המבצעים שירים ותפילות מן המקורות בלחנים מסורתיים ממקורות אשכנז , תימן, לאדינו, לצד לחנים מקוריים, בשילוב מוסיקת עולם.

להקת צופי שבא - הלהקה הוקמה לאפשר מפגש רב תרבותי בין התרבות ה"צופית" הוותיקה לתרבות הקהילה האתיופית תוך כיבוד ומתן במה לתרבות ולערכים מהבית. הלהקה מהווה אמצעי לחשיפה של הקהילה - התרבות והמסורת האתיופית ולמקור גאווה לבני הנוער השותפים.

מופעי מוזיקה לכל המשפחה בהשראת מקצבים ומנגינות מכל העולם :


צלילים מן המקדש - צלילי פלא מפגש בין כלים עתיקים מתקופת בית המקדש ממסורות שונות, נבל דוד, כלי
הקשה ומיתר מרחבי תבל וכלים נוספים בדיאלוג מרתק.
יוצאים מן הכלים סמפוניה לקלרינט וכלי בית -אמן הקלרינט חנן בר סלע ואהרון קוטלר - הנגן היחיד בעולם שמנגן
על 30 כלים לא קונבנציונליים

ילדוג'אז מופע ג'אז לילדים ולהורים, ובו חידושים ועיבודים לשירי ילדות נבחרים בסגנונות ג'אז למיניהם.

חבורת פיירפלייך - מופע סטדנאפ מוסיקלי המשלב : תיגוף, קפוארה ,ראפ ,
ברייקדנס בשיתוף הקהל .

יואל בן שמחון והדר מעוז מההרכב שבת אחים - צמד היוצרים והמוסיקאים הבינלאומיים, הדר מעוז - דור שלישי ממוצא בוכרי ויואל בן-שמחון- דור ראשון ממוצא מרוקאי, חברו יחדיו למסע מוסיקלי בין-תרבותי. פרויקט זה מחבר בין תרבויות מוסיקליות קדומות מן המזרח.
.
זיו יחזקאל+ פנטם תבלין ירושלמי - מוזיקה ירושלמית בשירה, ניגון, פיוט וסיפור
מסע מוזיקלי מרתק ומיוחד במינו באוירה ירושלמית קולות וצלילים מרגשים הנכנסים אל הלב..
פיוטים, מזמורי תהילים, שירים ישראלים


מופעי חוצות
מיצגים דינאמיים ומשעשעים המשלבים את הקהל בנושא הצילום המשפחתי


הצגה לילדים- עץ הסודות שלי מחזה ובימוי: אסטבן גוטפריד-
"עץ הסודות שלי" היא הצגה מקורית ומוזיקלית לכל המשפחה, שנכתבה במיוחד לפסטיבל המשפחה של בית התפוצות. מסע חוויתי לגילוי הסיפור המשפחתי של כל אחד מאיתנו בדרך הומוריסטית ומרגשת

בניית עץ המשפחה ממוחשב - עושים את הצעד הראשון -
לימוד הצעדים הראשונים בבניית עץ משפחה אינטרנטי, בליווי צוות מנחים מחברת
MyHeritage.com

סדנאות יצירה לכל המשפחה - בנושא המשפחה, אילנות יוחסין וסמלי חג הסוכות (בתשלום סמלי של 5 שקלים לסדנא)

הפסטיבל הנערך ביוזמת משרד ההסברה והתפוצות ובית התפוצות-מוזיאון העם היהודי, הינו אירוע פתוח וססגוני, המהווה הזדמנות למפגש היכרות בין אזרחי ישראל עם מאפייני הקהילות היהודיות בגולה. משרד ההסברה והתפוצות, בראשות השר יולי אדלשטיין, הוקם במרץ 2009 וממונה על תאום וניהול פעילות ההסברה הרשמית של מדינת ישראל (דיפלומטיה ציבורית) והעמקת הקשר בין מדינת ישראל והתפוצות היהודיות.

הסוכה התימנית, מוזיאון התפוצות בסוכות [צילום: יח"צ]
תאריך:  19/09/2010   |   עודכן:  19/09/2010
ארבל תקשורת
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב-28/9/10, חוה"מ סוכות, יגיעו נציגי המועצה האזורית הערבה התיכונה לנמל תל-אביב
19/09/2010  |  מירה לוי  |   הודעות כלליות
חברת הפרסום ושיווק לצעירים "לעומק התודעה" שנבחרה להיות ה-Local Agency בארץ של חברת Johnson&Jhonson יצאה השבוע בקמפיין אינטרנטי חדש למותג Clean & Clear המיועד לבנות בגילאי 13-18.
19/09/2010  |  מיכל מורן  |   הודעות כלליות
אתר "חמת גדר" מציע לבלות את חופשת סוכות בהפנינג בסגנון טיבטי לכל המשפחה. בחול המועד סוכות (24-28.9.10 כולל), יתקיימו בחמת גדר סדנאות המתאימות לכל המשפחה:
19/09/2010  |  עדי וילדר  |   הודעות כלליות
חברת התעופה ישראייר משלימה את העסקה לרכישת 2 מטוסי איירבס (AirBus) החדשים מדגם A320 עם הגעתו של המטוס השני באמצע שבוע הבא (ה- 21 בספטמבר).שווי העסקה הוא כ- 90 מיליון דולר.
מחר (ב'), 20 בספטמבר 2010 בשעה 16:00, יתקיים ביד ושם טקס אזכרה לרצח יהודי ליטא בשואה וציון 67 שנים לחיסול גטו וילנה.
19/09/2010  |  דלית מנזין  |   הודעות כלליות
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  /  מי ומי  
יריד סוכות לעת ערב בנמל עין גב   /  אפרת קנר
"ליל החוקרים" במדעטק בחיפה  /  גלית פריד
פסטיבל כפר האבירים בגן לאומי אפולוניה  /  דניאל גריסרו
אורות גדולים בהרי חברון  /  מאיר אינדור
סוכתי רוחַ  /  בלפור חקק
דת ופוליטיקה  /  ציפי לידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il