מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תא"ל (מיל.) יצחק אשל, עזב ערב החג במפתיע את תפקידו. ביום שלישי שעבר עוד ניהל אשל ישיבת עבודה ארוכה בה עסק בתיכנון עתידי, אך למחרת
נטש את הרשות הנתונה עתה בלא מנהל.
חוזה העבודה של אשל עומד להסתיים בקיץ הקרוב, ושר התחבורה הודיע, כי לא יחדש את החוזה עימו. במכתב אשר ביקש אשל להפיץ בכלי התקשורת, מסר כי כי עזב על רקע דאגתו לרציפות המאבק בתאונות הדרכים. המכתב זכה לתפוצה מוגבלת, על רקע עזיבה מקבילה של הגורמים המופקדים על קשרי החוץ של המנכ"ל.
אשל מונה על-ידי שר התחבורה הקודם, ד"ר אפרים סנה, אשר הגדיר בפני את משרתו כ"מינוי הפוליטי היחיד שנעשה במשרד התחבורה". כך סימן למעשה ד"ר סנה את אשל, כמי שלא היה ספק שיוחלף עם חילופי השרים.
אלא שעתה, לקראת חופשת הקיץ ויציאת מיליוני ילדים לדרכים, מתחזק הצורך בניהול מוסמך של מערכת ההסברה הלאומית. צפוי לפיכך כי ימונה מנהל זמני, ובין היתר הוזכר שמו של עתניאל שנלר, לשעבר ראש המינהל לבטיחות. שנלר התמחה בניהול מגעים עסקיים עם אנשי יש"ע.
מינויו של צחי הנגבי לשר לבטחון פנים, מהדק את הקשר בין משרדי התחבורה למשטרה. גם המנכ"ל היוצא של המשרד לבטחון פנים הוזכר כמועמד אפשרי לכהונת מנכ"ל הרשות הלאומית, וכן הוזכר ניצב יעקב רז, מפקד מתנ"א. לגבי רז התעוררו בעיות על רקע נושא תשלומי הפנסיה - במקרה של פרישה מוקדמת מהמשטרה.
למנכ"ל המשרד לבטחון פנים מונה באחרונה שמואל הרשקוביץ', אשר הקים לפני כ-5 שנים את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. טרם מונה הרשקוביץ את תפקידו, וכן לאחר שעזב את תפקידו הקודם, נוצר מצב דומה בו הרשות הלאומית נותרה בלא מנהל.
בישיבה קודמת שנערכה במשרד התחבורה הוחלט על העברת תקציבים מהרשות למשטרת התנועה הארצית, הממומנת במקביל על-ידי עמותת אור ירוק, בניהולו של איש העסקים אבינועם נאור. בין העמותה לבין המדינה מתקיימת מערכת יחסים מסועפת, ושר התחבורה מסר באחרונה, כי הוא מעריך מאוד את פעילות העמותה.
ישיבת העבודה האחרונה בה השתתף אשל, נערכה עם סיום קורס מנהלי בטיחות בדרכים, והתמקדה בנושא הבטיחות בתחומי השלטון המוניציפאלי. התכניות המוניציפאליות ניקטעו לפתע, ואין כעת גורם מוסמך המסוגל לחתום על מסמכי העבודה הנדרשים.
תכניות אחרות בהן עסק אשל קשורות בבטיחות התנועה של משאיות כבדות אשר המודעות למוערבותן בתאונות גברה באחרונה, והודגשה בתכנית הטלויזיה של העיתונאי חיים הכט. סידרת תכניות הטלזויה שלו - "רשיון להרוג" עשתה את אשל לחוכא ואיטלולא במשק התחבורה, שכן הרשות מימנה כספית שידורים אשר ביקרו אותה בפומבי.
תכניות הטלויזיה חשפו מספר ליקויים מערכתיים, ובהם כשלי מע"צ, משטרת התנועה ומשרד התחבורה - לו כפופים מע"צ והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. ראש הממשלה אריאל שרון, מסר לפני מספר חודשים, כי ישקול הכפפת הרשות לתחומי משרדו.
באחרונה נערכו בדיקות בקשר לאי סדרים כספיים ברשות.