"למרות השיפור המשמעותי בגישתה של ממשלת ישראל לתחבורה הציבורית, אני מוטרד מאוד ממדיניות של השקעה לא מאוזנת בפיתוח תשתיות להסעת ההמונים בישראל. למרות שהרכבת מסיעה כ-100 מיליון נוסעים בשנה ואילו האוטובוסים פי 5 ויותר, ההשקעה המרכזית היא במסילות ולא בנת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית, ע.י.). אגד לבדו מסיע כמיליון נוסעים ביום, ונאלץ לעשות זאת תוך התמודדות עם תשתית שההשקעה בה רחוקה מלהיות מספקת", כך אמר היום יו"ר מזכירות אגד,
גדעון מזרחי, במהלך חבר-דיון בנושא "תחבורה ציבורית ברכבות: עוברים להסעת המונים, כי אין לנו ארץ אחרת" שנערך בכינוס התשתיות, התחבורה והנדל"ן.
מזרחי התריע מפני המשך הפיצול בין מפעילי התחבורה הציבורית: "ישראל קטנה מדי עבור 12 מפעילים, במטרופולין לונדון הגדולה כולו פועלים חמישה מפעילים בלבד. גם הפרדה בין מפעילי הרכבת הקלה והמפעיל המקומי של האוטובוסים עתידה לגרור עלויות תפעול גבוהות וסרבול, יש להביא כל זאת בחשבון בתקופת קריטית זו לקראת קבלת החלטות בכל הקשור להיסעים בגוש דן".
מזרחי ציין לטובה את מדיניות
משרד התחבורה אשר הביאה לקיצור זמן ההגעה לירושלים בכ-30%, הגדילה את אמון הציבור בתחבורה ציבורית והעלתה את היקף השימוש בה לשיאים שלא היו מעולם. לדבריו, המשך מדיניות ההעדפה לתחבורה ציבורית יביא לתוצאות דומות גם באזורים נוספים בתוך פרק זמן קצר.
יו"ר מזכירות אגד גם התייחס להעברת פרויקט הרכבת הקלה לידיים פרטיות, ואמר כי אינו מאמין שהמגזר הפרטי יכול לשאת לבדו בנטל. עם זאת הוסיף: "לא הייתי שולל תנועת אוטובוסים. עד עתה לא התנסינו במערכות רכבתיות בארץ. לרכבת אין גמישות, ושני המערכים משלימים זה את זה".
יוסי דסקל, מנכ"ל בומברדייר ישראל, כי "יש פער בין ישראל לעולם בתחבורה מסילתית. בשנות ה-70 התנועה בארץ הייתה מורכבת ב-70 אחוזים מתחבורה ציבורית, והשאר ברכבים פרטיים. היום הנתונים התהפכו, בניגוד לשאר העולם, בו קיימת עלייה בשימוש בתחבורה הציבורית בשנים האחרונות".
יצחק זוכמן, סמנכ"ל תשתיות ותיאום במשרד התחבורה, התייחס לעלייה בנסיעות ברכב הפרטי: "בשנת 2010 עלו כחצי מיליון רכבים חדשים על הכבישים. אם לא תיערך הסעת המונים בארץ, היכולת לנוע תהפוך בעוד מספר שנים לקטסטרופה. מדינת ישראל הזניחה את הטיפול במסילות הרכבת בעשורים הראשונים לפעילותה, וכעת ההשקעות ב
רכבת ישראל נמצאות בשיא".
מיכאל רצון, יו"ר נ.ת.ע., התייחס להחלטה להעביר את פרויקט הרכבת הקלה מידיים פרטיות לפרויקט ממשלתי: "פרויקט הרכבת הקלה מסובך. הסקטור הפרטי לא יכול לשאת אותו על גבו. קיים ויכוח בין סמכות לאחריות בביצוע פרויקט כזה. נ.ת.ע שינתה את פניה ויש לנו היכולת לנהל את הפרויקט, ולשאת גם בסמכות וגם באחריות. הרכבת נוע תנוע, ומוקדם יותר משחושבים".
רם קירפיץ', מנכ"ל אלסטום טרנספורט בישראל, תמך ברעיון הממשק בין מערך הרכבות והאוטובוסים. "אין תחרות בין רכבות ואוטובוסים. אנחנו מדינה צעירה, וקיימת עקומת למידה. אין סיבה שלא תהיה בישראל מערכת תחבורה יעילה. המכלול יודע לייצר פתרונות ויש צורך בחשיבה הוליסטית"
כינוס התשתיות, התחבורה והנדל"ן השנתי של הארץ- TheMarker , BDO זיו האפט רו"ח, ולוי-מידן ושות' עו"ד התקיים השנה במעמד שר התחבורה ישראל כ"ץ, ועסק במידת החיוניות של תוכניות הממשלה השונות בתחום התשתיות והתחבורה, תוך ניתוחי מידת ישימותן. כמו-כן עסק במהפיכת התחבורה המיוחלת, והצביע על הממשק בינה לבין ענף הנדל"ן.