מגמת העלייה בשיעור החשיפה ל
עיתון ישראל היום נמשכת, כך עולה מסקר TGI מקבוצת TNS טלגאל המתפרסם היום (ג', 18.1.11). בנתוני החציון של סוף שנת 2010 נמדד לראשונה ישראל היום גם בסופי-שבוע.
מן הנתונים עולה כי החינמון מבית
שלדון אדלסון נוגס בשאר עיתוני סוף-השבוע, למעט בעיתון מקור ראשון הרושם עלייה של 0.4% (ל-3.8%). ישראל היום זוכה ל-30.3% חשיפה, אך עדיין מפגר אחרי
ידיעות אחרונות, שלמרות ירידתו החדה ב-4.4%, מוביל עם 43.1%. במקום השלישי, בפער ניכר ובירידה של 1.3% נמצא
מעריב עם 15.9% חשיפה, ואחריו - בשיעורים קטנים יותר של ירידה בחשיפה - נמצאים לפי הסדר: הארץ - 8%, בשבע (חינמון דתי) - 6% וגלובס (יום ה') - 3%.
בימי החול מתמקם ישראל היום בראש טבלת דירוג קריאת העיתונים וממשיך להתחזק. להלן שיעורי החשיפה ליומונים, לפי הסדר (בסוגריים מצוינים אחוזי העלייה או הירידה בחשיפה):
- ישראל היום - 37.4% (10.8%+)
- ידיעות אחרונות - 34.9% (1%+)
איתן כסיף מנכ"ל TNS טלגאל המבצעת את סקר TGI בישראל מבהיר: התחזקות ישראל היום, בעיקר בסופי-שבוע, ממשיכה להשפיע על מגמת הגידול בסך קריאת עיתונים בישראל, תופעה חריגה מהנהוג בעולם לפיה קיימת מגמה של ירידה בקריאת העיתונות המודפסת. בשנת 2010 שיעור קריאת עיתונים בסוף שבוע הוא 63.6% לעומת 59.6% ב-2009 ואילו קריאת עיתוני סוף-שבוע, ללא ישראל היום ב-2010 היא 55.5%. בימי חול עלתה קריאת עיתונים מ-60.1% ב-2009 ל-63.7% ב-2010, ואילו קריאת עיתונים ללא ישראל היום נשארה ללא שינוי בשיעור של 50.7%.