|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

לוי יצחק: מכונית משומשת - יקרה יותר באינטרנט

"הפרמטר הראשון לפיו ישראלים בוחרים רכב - הסחירות שלו! איזה שוק יש לו. ובמקום האחרון - ביצועי הרכב! ציטוטים נבחרים מוועידת הרכב
25/01/2011  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
לוי יצחק [צילום: ישראל הדרי]

ניר שרצקי מנכ"ל איתורן [צילום: ישראל הדרי]

דורי מנור יו"ר לובינסקי [צילום: ישראל הדרי]

רחל בן צבי-זיו, מנכ"ל מוטו תקשורת [צילום: ישראל הדרי]

סוקר השווקים לוי יצחק אומר כי מחירי הרכבים המשומשים באינטרנט גבוהים משמעותית ממחירי מחירון לוי יצחק. בוועידת הרכב בתל אביב, אמר כי מאחר שהפרסום ברשת לא עולה כסף, אנשים מנסים מזלם ומפרסמים במחירים גבוהים ולא ריאליים.

"הפרמטר הראשון לפיו ישראלים בוחרים רכב - הסחירות שלו! איזה שוק יש לו. ובמקום האחרון - ביצועי הרכב! באמצע נמצאים הנוחיות, אבזור, שירות ובטיחות", הסביר לוי יצחק. "מה שקובע את המחיר - ההיצע, כמו בכל תחום אחר בשוק. קחו את טרנד הג'יפים, ליד כל בית-ספר רואים בבוקר שיירת ג'יפים 4X4 וזו הסיבה למחירים הגבוהים".

בוועידה, מבית מוטו תקשורת, הוכרזה מכונית השנה ניסן ג'וק, שנבחרה על-ידי למעלה מעשרת אלפים גולשים. בכירים בענף דנו בשינויים ובפיתוחים החדשים בתחום ההנעה האלטרנטיבית ובנושאים נוספים. להלן כמה ציטוטים נבחרים:

  • אלי משגב, מנכ"ל דור גז: התגליות של הגז הביאו בחובם גפ"מ ((גז פחממני מעובה - גז בישול)). למעלה מ-60 אחוז מהגפ"מ בעולם הוא תוצאה של גז טבעי ללא זיקוק. כך נחסכים הזיהום, תהליך ההפקה והשינוע. גילוי מרבצי הגז הגדיל את היצע הגפ"מ, מה שיוביל לירידה במחיר היחסי מול הדלק.

  • רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס: לאחרונה יש גילויים רבים של מקורות גז טבעיים שמחזקים את ישראל. בשנתיים הקרובות יתווספו 8 יבואניות נוספות שישווקו מכוניות היברדיות.

  • ערן יעקב, סמנכ"ל בכיר תכנון וכלכלה ברשות המיסים: ברמת המינוע (כלי רכב פר מק בית) אנחנו עדיין לא במקום שבו אנו רוצים להיות, כך גם מבחינת אורך הכבישים לרכב והבעלות על כלי רכב. הגידול הממוצע השנתי על פני זמן הוא בערך 10%, יש "פיקים", יש ירידות. המטרה היא הביא את המס לשווי של ההוצאות המשתנות. ההוצאות המשתנות עולות על פני הקבועות, וזו מגמה שמתפרשת על פני זמן. זה מאפשר לנו לקדם אג'נדות, כמו מס על אביזרים בטיחותיים. מ-2007 יש שינוי בהכנסות ביחס לתמ"ג. שוק הרכב הישראלי מתאפיין בתחרותיות רבה, יש מספר קטן של קבוצות של יבואנים. כוח הקנייה מרוכז, בעיקר על-ידי שוק מוסדי. השוק מאופיין בסבסוד צולב, מה שמאפיין לא רק את שוק הרכב, אבל לנו יש רצון לטפל בזה. לא פעם הצרכן הפרטי מממן רכישות גדולות יותר.

  • המטרות במיסוי כלי רכב: הראשונה היא הפיסקאלית, התקציבית. אבל לא כל הסיבות נעוצות במיסוי, שמאפשר גם לעשות דברים טובים. לעיתים מדובר במבנה של שוק, במיקום של שוק.

    הרפורמות המשמעותיות שנעשו לאחרונה הם עליית שווי השימוש, המיסוי הירוק. הרפורמה של שווי השימוש משקפת בצרה טובה ותר את העלות האמיתית של אחזקת כלי הרכב. אלו שיש הם כלי רכב צמודים הם לא עיקר האוכלוסיה, וצריך לזכור את זה. עצם זה שלא משקפים נכון את שווי ההטבה הזו - יוצרים אפליה.

    שווי השימוש לא משרת את כל העובדים בישראל, עשירוני הביניים בסה"כ 12% מבעלי רכב צמוד. רק 10% מהשכירים מחזיקים רכב צמוד – כך ש90% יופלו (כשהמשמעות היא הטבת שכר).

    שווי השימוש מוצמד, כמו כל דבר במשק... ההצמדה למחירון כלי הרכב משקפת את עליית המחירים, אם לא נצמיד - אנו נעודד כלי רכב ישנים. ביקשו מאיתנו להצמיד את זה לשכר, אבל הכלכלה חזקה מהכל, השכר מוצמד ולעיתים הוא עולה יותר מההצמדה עצמה.

    בנושא המיסוי הירוק אמר, כי מס אפקטיבי, שיכול מאוד להיות שהוא פחות מ-30% פתאום יובאו כלי רכב שלא יובאו מעולם, פשוט כי המס ירד. לא משנה איפה נשאר הרכב, עובדתית יובאו סיגמנטים חסכוניים יותר, משלמים פחות. הרפורמה הביאה לעלייה בכלי הרכב הירוקים. על-פי רוב הם גם קטנים יותר כי יש קורלציה בין גודל הרכב לזיהום. יש היום יותר מוניות ירוקות שמזהמות פחות.

    לגבי המס על דלקים, מעבר לסיבה הפיסקאלית, לא נעשו כמעט שום שינויים בבלו על הבנזין בעשור האחרון, למעט השינוי הגדול ב-2009. השינויים המתוכננים ב-2011: הבלו עלה וכך יעלה גם ב-2012.

    בבנזין לא היו שינויים משמעותיים מ-1999 במס. חלק גדול מהעלייה בדלקים נובעת כתוצאה משינויים במחירים העולמיים של דלקים. המס לא השתנה מעל עשור, לכן לא ניתן לומר שהסיבה נעוצה רק במס.

    בסולר המצב היה שונה, המס הועלה במסגרת הסדר הסולר. עשינו הסדר שמשמעותו להשוות אוו על המס על בנזין. לא הייתה סיבה שהדלק לתחבורה יהיה זול משמעותית. אנחנו הולכים לקבוע חבילת הטבות חדשה לאביזרי בטיחות, העלות של העניין הזה היא קרוב לחצי מיליארד. אנחנו מקשיבים לטענות על המיסוי הירוק וממשיכים לבחון את נוסחת המיסוי הירוק במחקר ישראלי חדש; בסביבות אפריל-מאי נפרסם את הנתונים. אם נצטרך לעשות שינויים אנחנו נעשה אותם. נבחן את התשלומים המוטלים על כלי הרכב.

האם חברות הליסינג פוגעות בבטיחות הרכב?
אריה אשד [צילום: יח"צ]

  • מנכ"ל איגוד המוסכים, אריה אשד: יש תופעות מסוכנות כאשר חברות הליסינג מנסות להוריד עלויות תחזוק. מכוניות משולות לכדור אקדח. אשד רמז על כך שחלק מחברות הליסינג הולכות למוסכים לא מורשים ופוגעות בבטיחות הנהגים.

  • מוני בר, מנכ"ל באדג'ט ענה: המוסכים הקטנים מנסים לשמור על כוחם ולמכור חלפים במחירים גבוהים על-חשבון הצרכן, אבל לחברות הליסינג כוח קנייה עצום. אנחנו קונים את אותם חלפים, במחיר יותר זול כך שהתוצאה היא שההוזלה מגיעה ללקוח. חברות הליסינג אינן משטרה ולא צריכות לדאוג לאיכות המוסכים, זו החובה של האיגוד...

  • אסף בר-שי, עורך אתר מוטוקאר: ב-2010 יובאו לארץ 2121923 הרבה יותר מבשנה שעברה, כמעט 8 מיליארד ש"ח הכנסות, גידול יפה מבחינת רשות המיסים, של 18% ברמת ההכנסות לעומת 2009. השיפור הגדול בבטיחות במכוניות וגם בתשתיות מביאים לירידה הדרגתית בתאונות הדרכים ובנפגעם בהן.

  • לגבי רפורמת המיסוי הירוק, השנויה במחלוקת, בשורה התחתונה הגיעו לדירוג של 15 קבוצות, כאשר הקבוצות הנמוכות, בהן רמת הפליטה היא נמוכה והמס האפקטיבי הוא 35%, לעומת הקבוצות הגבוהות שם המס האפקטיבי הוא 85%. הרפורמה במס הולידה רכבים שמחירם 70-60 אלף ש"ח, וזה יתרונה. לקטגוריה הזו נכנסו רכבים כמו פיז'ו 107, סיטרואן C1, סוזוקי אלטו, פיאט פנדה, יונדאי i10.

    • יו"ר איגוד יבואני הרכב, יקי אנוך: דלק יקר ב-25% בישראל מאשר באירופה על-פי מחקר של מחלקת המחקר בכנסת שהתפרסם היום. המס מרכב משמש מקור מימון לתקציב המדינה והמדינה לא מוותרת עליו. בכל רפורמה שהיא עושה המדינה מקפידה שההכנסות הללו לא ייפגעו. זה למעשה המצב הקשה ביותר בענף, אם אנחנו משווים את זה לעולם. גם במס וגם בתשתיות וגם ברמת המינוע אנחנו עדיין מתחת למערב אירופה.

    • הגידול בשוק הרכב הגיע כתוצאה מצורך, שנובע מחוסר יכולת של המדינה לספק את הצורך דרך תחבורה ציבורית או תשתיות נאותות. הגידול בישראל הוא עדיין פחות מ-3%, בעולם זה בסביבות 5% כך שעדיין הפוטנציאל גדול.

      נושא הבטיחות בדרכם צריך לקבל את הביטוי והטיפול בעיקר בתשתיות. בישראל הרכבים הם ברמת הבטיחות הגבוהה ביותר.

      לכל היבואנים קמה רשת של מרכזי שירות ברמה הגבוהה ביותר. הרשתות של מספר יבואנים בארץ זוכות לפרסים בינלאומיים והם ברמה גבוהה יותר מאשר רשתות גדולות במערב אירופה.

      כחלק מתפקידנו אנו מרכזים את נושאי התלונות בענף. בשלוש השנים האחרונות כמות התלונות שטופלו הן פחות מכף יד, אין כמעט תלונות בתקופה האחרונה.

כל הרכב בכף-ידך
תאריך:  25/01/2011   |   עודכן:  26/01/2011
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לוי יצחק: מכונית משומשת - יקרה יותר באינטרנט
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, נקרא על-ידי ועדת החינוך של הכנסת לבדוק את התנהלות עיריית פתח-תקווה לאור הטענות על יצירת גטאות של תלמידים רוסיים בבתי הספר בעיר.
25/01/2011  |  ראובן לייב  |   חדשות
מידע המצוי בידי תנועת אומ"ץ מצביע על קשרים בעייתיים לכאורה בין בעלי תפקיד בכירים במזכירות קואופרטיב אגד, לבין בעלי תפקידים בכירים במשרד התחבורה, והעסקה של מקורבים למשרד התחבורה.
24/01/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות

במכבי אשדוד לא אהבו את ההפסד הביתי 78:81 לבני השרון בקרב על המקום השלישי בליגת לוטו. הייתה זו הפעם השניה שהעולה החדשה שמוגדרת כהפתעת העונה עד כה, לא מנצחת וכתוצאה מכך היא סיימה את המחזור ה-15 במקום החמישי.


24/01/2011  |  אסף אפל  |   חדשות
ארצות הברית הודיעה (ב', 24.1.11) כי היא מקבלת את מסקנות דוח ועדת טירקל ביחס להשתלטות הישראלית על המשט הטורקי לרצועת עזה.
24/01/2011  |  איציק וולף  |   חדשות
צעירה בת 20 נמצאה דקורה (ב', 24.1.11) ופצועה אנוש ברחוב פרנק בשכונת בית וגן בירושלים. אל המקום הוזעקו צוותי הצלה והם החלו לבצע בה פעולות החייאה.
24/01/2011  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il