|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

המשקיעים קפצו על המציאות והירידות התמתנו בסיום

ת"א 25 ירד ב-0.9% אלביט מערכות עלתה 3.3% על-רקע הדוחות וכיל ירדה 2.7% הערב ב-18:30 יפורסם מדד פברואר
15/03/2011  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: ערן אזרן  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות
[צילום: פלאש 90]

המסחר בבורסת אחד העם התנהל היום על-רקע המפולת באסיה והירידות אמש בוול סטריט. המשקיעים המשיכו לבחון את השלכות רעידת האדמה ביפן על השווקים הגלובליים, ומחיר הנפט המשיך להיסחר ברמות גבוהות של כ-100 דולר לחבית, למרות ירידה של 4% בערכו.

רוב שעות היום התנהל המסחר בירידות חדות, אך לקראת הסיוןם המשקיעים ניצלו את המחירים הנמוכים והירידות התמתנו: מדד ת"א 25 ירד רק ב-0.9% לאחר שרשם במהלך יום המסחר ירידות של עד 2.3%. מדד ת"א 100 סיכום לבסוך בירידה של 1.1%, לאחר שגם הוא נסחר ברמות הגבוהות מ-2%. מדד מניות הבנקים תיקן וננעל בירידה של 0.7% ומדד מניות הנדל"ן נחלש ב-19%. מחזור המסחר הסתכם ב-2.7 מיליארד שקל. עם סיום המסחר החוזים העתיידיים בוול סטריט הורו על ירידות של עד 2.5% בפתיחה.

הירידות היום איפיינו גם את השוק הסולידי. מדדי איגרות החוב הקונצרניות - התל בונד 20, 40 ו-60 - איבדו עד 0.4%. איגרות החוב הממשלתיות הקצרות והארוכות נסחרו בעליות של עד 0.3%. איגרת חוב מסוג שחר (איגרת ממשלתית לא צמודה בריבית קבועה) ל-10 שנים עלתה ב-0.3%, והתשואה עליה ירדה ל-5.18%.

דיונים חמים בקהילת שוק ההון ב-TheMarker Cafe

בורסות אסיה קרסו הבוקר בעקבות רעידת האדמה ביפן וההסלמה במצב הכורים הגרעיניים המאיימים להתבקע ביפן. בורסת טוקיו צנחה ב-10.6% והשלימה בכך ירידה דו יומית של כמעט 18%; הונג קונג - ב-3.2%; סיאול - ב-2.1%; טייוואן - ב-3.4%; סין והודו - בכ-2%. מדד MSCI אסיה פסיפיק יורד ב-6%. גם בורסות אירופה נסחרות כעת בירידות חדות - פרנקפורט יורדת בעד 4.5%.

הבנק המרכזי של יפן הזרים 20 טריליון ין (245 מיליארד דולר) לשוקי הכסף במאמץ להרגיע את השווקים הפיננסיים. אתמול הזרים הבנק המרכזי 180 מיליארד דולר למערכת הבנקאות היפנית.

למרות האסון ביפן, בעיני כלכלן המקרו של לידר שוקי הון, רפי גוזלן, מחיר הנפט משמעותי הרבה יותר לכלכלה העולמית. "השוק מתמחר כרגע את האסון כפגיעה מקומית", הוא אומר. "אנחנו מכירים אירועים כאלה מהעבר. התהליך הראשוני הוא פגיעה במלאי ההון ואז מתחילה בנייה. צפויים לנו כעת שני רבעונים עם צמיחה שלילית, אך לאחריהם נראה צמיחה חזקה. כל זאת בהנחה שהאירועים לא יתפשטו לאסון טבע רחב היקף כדוגמת אסון צ'רנוביל - אז ההשפעה לא תישאר במסגרת המדינה אלא תיעשה לדרמטית הרבה יותר".

הערב בשעה 18:30 יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר. הכלכלנים שהשתתפו בסקר שערכה ספקית המידע הפיננסי בלומברג מעריכים שהמדד יעלה בצורה מתונה בשיעור של כ-0.1%. כל זאת בניגוד להמשך מגמת עליית מחירי הסחורות והאנרגיה שנרשמת בעולם גם בחודש האחרון ולאחר עליית מחירים של 0.2% שנרשמה בישראל בינואר. התחזית האגרסיבית ביותר, אותה סיפקו 2 מתוך 12 המשתתפים, היא לעלייה של 0.2%, והתחזית הנמוכה ביותר היא לירידה של 0.2%. מחצית מתוך 12 הכלכלנים שהשתתפו בסקר צופים אינפלציה מתונה של 0.1%, שניים מהמשתתפים שמרו על עמדה ניטראלית ואחד הכלכלנים חזה דפלציה מתונה של 0.1%.

מניות בולטות במסחר

סלקום, האחרונה לדווח לבורסה מבין 3 חברות הסלולר, פירסמה היום את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2010 כולה. סלקום צמחה בהכנסותיה ב-2.8% ל-6.6 מיליארד שקל בשנה. החברה דיווחה על עלייה של 11.6% ברווח התפעולי ל-1.9 מיליארד שקל. הרווח הנקי של סלקום עומד על 1.6 מיליארד שקל, שיפור של 14.6%. סלקום דיווחה על דיבידנד לרבעון הרביעי בסך 303 מיליון שקל. סך כל החלוקות לשנה עומד על 1.4 מיליארד שקל. לחברה נוספו לאורך השנה 102 אלף מנויים וכעת מספרם מסתכם ב-3.39 מיליון לקוחות, מתוכם 1.1 מיליון בדור השלישי.

17 בנקים בעולם יעניקו ליצרנית הדשנים הישראלית כיל אשראי בגובה 675 מיליון דולר למשך 5 שנים - כך דיווחה הבוקר (ג') החברה. אשראי בסכום של עד 225 מיליון דולר יועמד בריבית בסיסית של ליבור + 0.8%, וכל מסגרת נוספת של אשראי תעלה את הריבית בין 0.15% ל-0.3%.

יצרנית מערכות הנשק אלביט מערכות, הנמצאת בשליטת מיקי פדרמן, מסכמת את שנת 2010 עם ירידה כמעט בכל הפרמטרים החשבונאיים. מתוצאותיה עולה כי הרווח התפעולי של החברה ירד במהלך התקופה ב-21% ואילו הרווח הנקי ירד ב-15%. בתגובה, יורדת כעת מניית החברה בכ-2%. הכנסותיה של אלביט מערכות, בניהולו של יוסי אקרמן, ירדו בשנת 2010 בכ-5.7% והסתכמו ב-2.6 מיליארד דולר. הרווח התפעולי קטן ב-21% לכ-207 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי קטן בכ-15% ל-183 מיליון דולר לעומת 215 מיליון דולר אשתקד.

מעריב הודיעה היום כי היו"ר ובעל המניות זכי רכיב בוחן אפשרות להזרים הון בהיקף של 40 מיליון שקל ל"מעריב הוצאת מודיעין" - החברה הבת של מעריב המפעילה את העיתון היומי. תמורת הזרמת ההון יועברו לרשותו של רכיב 60% ממניות החברה הבת. כיום מחזיק רכיב כ-30% ממניות החברה האם מעריב החזקות, וכעת יחזיק רכיב גם באופן ישיר במניות החברה המוציאה את העיתון.

פחות שבוע לאחר שדוח חמור של רשות ניירות ערך חשף כשלים באישור נוסחת המענק למנכ"ל לשעבר, חיים רומנו, דיווחה אל על כי היא מנהלת מו"מ עם רומנו לפיו הוא ישיב לחברה סכום של מיליון שקל. אל על ניהלה גם משא-ומתן עם מנורה מבטחים שמבטחת את נושאי המשרה באל על, לפיה תשלם סכום של 750 אלף דולר על חשבון הפיצוי שנדרש מהדירקטורים ונושאי המשרה לצורך הפחתה או סילוק של התביעה הנגזרת שהוגשה נגד אל על.

קבוצת אלקטרה בע"מ, שבשליטת אלקו החזקות של משפחת זלקינד ובניהולו של איתמר דויטשר, פירסמה אתמול את דוחותיה השנתיים. אלקטרה סיימה את 2010 עם עלייה של כ-12% בהכנסותיה לעומת 2009 לכ-2.83 מיליארד שקל. החברה רשמה צמיחה בהיקפי ההכנסות בכל מגזרי פעילותה, כשעיקר הגידול בהכנסות נובע מהעלייה בפעילות במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בישראל, המהווה את ליבת הפעילות של החברה ומרכז את הפעילות המסורתית של אלקטרה. ההכנסות ממגזר זה צמחו ב-2010 בכ-17% לעומת 2009 והסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל. הרווח התפעולי ממגזר זה הסתכם בשנת 2010 בכ-52.4 מיליון שקל, לעומת כ-46.4 מיליון שקל בשנת 2009.

שאול אלוביץ' ממשיך להגדיל את אחזקותיו בחברת בזק שבשליטתו לאחר שרכש מניות החברה בשוק בהיקף של 150 מיליון שקל. מדובר בסבב רכישות שני אותו עורך אלוביץ' בתוך שבוע, שכן ביום חמישי הוא כבר קנה מניות בהיקף של 100 מיליון שקל. בנק ההשקעות UBS הוא שביצע את הרכישות עבור אלוביץ', וזאת הן מגופים זרים והן ממשקיעים ישראלים.

מנכ"ל ישראמקו היוצא, יוסי לוי, מונה למנכ"ל "שמן", שותפות חיפושי הנפט והגז שהקימו חיים לייבוביץ', ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי. בכך שב לוי אל רישיון "מד אשדוד" שמול חופי פלמחים, שאת הקידוחים המתוקשרים בו ניהל עוד בשנות ה-90'. לוי, שהתפטר במפתיע בדצמבר 2010, צפוי לעזוב את תפקידו בישראמקו ונפטא מקבוצת קובי מימון וחיים צוף בסוף מארס, לאחר 22 שנים בתפקיד. בחודשים האחרונים יועד לוי לעבוד אצל משפחת גרמזיאן הקנדית בתחום חיפושי הגז והנפט שקיוותה לפתח בישראל, אך עם גניזת התוכנית בשבועות האחרונים, נראה גם כי הקשר עם לוי לא יתקיים.

רישיון מד אשדוד הוחזק עד לפני שלוש שנים בידי חברות קבוצת מימון: ישראמקו חנ"ל ונפט (35.8%), שותפות גרנית-סונול (38%), דלק קידוחים (22%) ופטרוכימיים (3.8%). בשנים 2000-2003 ביצעו השותפות בשטח הרישיון שני קידוחים (ניר 1 ו-2) אשר הסתיימו בכישלון, ונערכו לביצוע קידוח שלישי וצפוני יותר, במים העמוקים שמול חוף פלמחים (קידוח ים 3). קידוח זה אמור היה להתבצע כבר בשנים 2004-2005 בהשקעה שהוערכה אז ב-40 מיליון דולר.

חברת גב ים, בשליטת נכסים ובניין של אי.די.בי, תנסה לגייס 400 מיליון שקל באמצעות הרחבות איגרות חוב מסדרות ה' ו-ז' של החברה. האיגרות צמודות מדד. סדרה ה' בעלת מח"מ של 4.51 שנים וסדרה ז' בעלת מח"מ של 3.98 שנים. שתי הסדרות מדורגות ב-A+ עם אופק יציב.

כלל ביטוח צונחת על-רקע חשיפתה לנזקי רעידת האדמה ביפן - בהיקף של כ-40 מיליון שקל. מתוך סכום זה מדובר בנזק ישיר של 28 מיליון שקל, שלקחה על עצמה ואותו היא נדרשת לכסות. שאר החשיפה היא בשל עלויות רכישה מחדש של ביטוחי משנה בהם מבטחת את עצמה ברודגייט, החברה הבת של כלל. חשיפה זו מצטרפת לחשיפה שיש לכלל לרעידת האדמה האחרונה שאירעה בניו-זילנד, לפני פחות מחודש. שם מוערכת עד עתה החשיפה של כלל ב-32 מיליון שקל.

תאריך:  15/03/2011   |   עודכן:  15/03/2011
ערן אזרן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשקיעים קפצו על המציאות והירידות התמתנו בסיום
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Sassi6
16/03/11 02:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קבוצה בראשות חברת דור אלון גז הגיעה להסכם הבנות עם מפעל סוגת על מיזם חדש לייצור חשמל וקיטור בשטח המפעל בקריית גת. במסגרת הסכם ההבנות תקים הקבוצה, הכוללת גם את חברות היזמות וההנדסה סיגמא אפסילון ומסד עוז, תחנת כוח לאספקת צרכי האנרגיה של המפעל למשך תקופה של 25 שנים.
15/03/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
המחסור המתמשך בחדרי מלון בישראל גורם ליצירת פתרונות יצירתיים על-מנת לעמוד בביקוש הגובר: אכסון התיירים המבקרים בישראל באכסניות נוער. בחמש השנים הקרובות ישקיע משרד התיירות 29 מיליון שקלים בשדרוג, בהרחבה ובהתאמה של 9 אכסניות נוער לאכסון תיירים. הפרויקט, שעלותו הכוללת הינה בסך של 144.5 מיליון שקלים, יתבצע במשותף עם אגודת אכסניות הנוער, משרד החינוך והסוכנות היהודית.
15/03/2011  |  מירב ארד  |   חדשות
לוחמים של חיל הים השתלטו לפני זמן קצר (יום ג', 15.3.11) על ספינת סוחר במרחק של 200 מייל מערבה לחופי ישראל. דובר צה"ל מסר כי לאור הערכת מצב בצה"ל ובמערכת הביטחון וכחלק מהפעילות המודיעינית והמבצעית השוטפת בחיל הים למניעת הברחות, השתלטו הלוחמים על הספינה.
15/03/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות
מחאה פרטית נגד הממשלה התרחבה ואליה הצטרפו כמה אלפים. כמו שעון שוייצרי, כמה צמתים ברחבי הארץ נחסמו בדיוק בשעה 11:00, ופקקים נוצרו בכבישים. כאשר הסתיימו חמש הדקות דרשה המשטרה לפנות את הצמתים.
15/03/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות
קריאת מגילת אסתר ותפילה חגיגית יתקיימו בערב חג הפורים בכ-110 מוקדים ברחבי הארץ ביוזמת ארגון רבני צוהר. ארגון הרבנים, הפועל להעמקת הזיקה היהודית, יקיים את קריאת המגילה באורח חווייתי, ולפניה אף יוקרן סרטון קצר ומשעשע, המסביר את המצוות, מנהגי החג וההדרכות לגבי קריאת המגילה.
15/03/2011  |  ראובן לייב  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il