רעיון הקמת שדה תעופה בינלאומי(נתב"ג 2) בנבטים שבדרום ירד כנראה מעל הפרק בעקבות התנגדות משרד הביטחון (בהשפעת חיל-האוויר). ב
משרד התחבורה מתכננים בהמלצת הגורמים המקצועים במשרד להקימו באזור מנחת מגידו - כך טוען גדעון פורת, יו"ר תנועת "הירוקים" בעפולה ומראשי המאבק נגד הקמת שדה-תעופה בינלאומי באזור עמק יזרעאל. לדבריו, מידע זה אמין ביותר ומתבסס על שיחות ומגעים עם גורמים יודעי דבר במשרד התחבורה ובגופים נוספים.
לדעת גדעון פורת, החלטת משרד התחבורה בעניין מיקום שדה תעופה בינלאומי נוסף לנתב"ג קרובה מתמיד. יודגש כי ממשרד התחבורה אין הודעה רשמית על כך.
ראש המועצה האזורית עמק-יזרעאל, אייל בצר, אישר בשיחה עימי שאכן היו לו באחרונה שיחות עם גורמים בכירים במשרד התחבורה וברשות שדות התעופה בנושא. הוא סירב להתייחס לתוכנן אך ציין כי גם התרשם שיש התנגדות רצינית להקמתו של שדה תעופה בינלאומי בנבטים, ועתה כנראה מחפשים מקום אחר להקמתו הוא הדגיש את התנגדות המועצה בראשה הוא עומד, להקמת השדה בעמק יזרעאל.
בעקבות ההתפתחויות האחרונות החליטו ראשי המאבק נגד הקמת שדה תעופה הבנלאומי במגידו בשיתוף החברה להגנת הטבע והמועצות האזוריות עמק יזרעאל ומגידו ועמותת "עמקים ומרחבים", לקיים במשותף במנחת מגידו עצרת מחאה נגד הקמת השדה בסימן "אל תתנו להם להרוס את העמק שלנו". את העצרת צפוי להנחות טל פרידמן וינאמו בה ראשי מועצות באיזור. יקדמו לעצרת פעילויות הסברה, וסיורים באזור מודרכים על-ידי מדריכי החברה להגנת הטבע.
המאבק החל לפני יותר משנתיים כאשר נודעה התוכנית. ברחבי ישובי האזור הוחתמו עצומות נשלחו מאות מכתבים בעניין למשרדי ממשלה, נערכו כינוסים וחוגי בית וכן הפגנה נגד שר התחבורה ישראל כ"ץ בחנוכת כביש באזור עפולה. ראשי המאבק ובהם ניצב (בדימוס) אליק רון מתל עדשים, גדעון פורת לשעבר מנהל המתנסי"ם בעפולה ומיקי ליפשיץ מנהל בעבר בחברה להגנת הטבע ובמשרד להגנת הסביבה הדגישו ואף הציגו חוות דעת מעמיקות של אנשי מקצוע כי הקמת השדה והתשתית הנלווית אליו ובה כבישים רחבים, מחלפים, מחסני-ענק, האנגרים וכמובן רעש המטוסים, יפגעו קשה באיכות החיים של תושבי האזור וגם בטבע ובנוף, שכן רעש המטוסים, התאורה הנרחבת, הבינוי והפיתוח המסיבי סביב שדה התעופה יבריחו בעלי-חיים ויפגעו בצמחיה.
תמיכה הגיעה גם מהשרים
סילבן שלום,
עוזי לנדאו ואחרים. משרד התחבורה שקל אופציה להקים את השדה בנבטים ונראה לרגע כי המאבק הצליח, אך לאחרונה נראה שמשרד התחבורה חוזר לתוכנית המקורית.